I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funky, Dirty, Soulfull Spell... "Debu"

Vår Hiphop - Beats

2008-02-04 23:59

Funky, Dirty, Soulfull Spell... "Debu"

Whuttup gott folk.

Kramp i hjärnan och noll motivation är vanligare och vanligare när det är för mycket på sidan.
Nu har jag mjutartat med att göra klart ett av mina äldre påbörjade projekt.

Resultatet blev ett alldeles purfärskt beat a´la Spell.

Jag orkar inte försöka sälja det eftersom det är såååå jävla svårt att sälja här på whoa.
Publiken verkar helt enkelt inte vara ute efter that bombap shit...

Kommentera gärna, jag behöver kritik och positive vibrations.

Länk till beatet: Debu

Knekt.

Catapults Ent.

2008-02-05 00:58
just ja...

ni behöver inte döma nivåerna på trummor, bas och samplingar, då jag inte har haft möjlighet att lyssna i högtalarna ännu...

hoppas de inte är helt åt helvete...
Catapults Ent.

2008-02-05 08:06
upp upp samplingen var tokgrymt klippt tummen upp för det

2008-02-05 16:18
1) Bort med Preemo, ingen kan rippa din skit från Myspace och tjäna pengar på det. Eller?
2) Som vezter påpekar så är samplingarna snyggt klippta, helt enligt mallen för ett Spellbeat.
3) Virvlen går bort för mig, tycker den låter lite död. Och jag vill ha en högre hat. Å andra sidan faller det nog under "nivåerna på trummor, bas och samplingar".

Overall tycker jag att beatet är skitfett, samtidigt som jag inte känner att det kommer upp i den nivå du satt tidigare, med t.ex "Keep On" och "Stabu".

Find that inspiration.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-02-05 16:30
Im always after that boombap shit...men problemet är att jag inte har nån inkomst precis och att jag gör beats själv samt får beats av andra...

men som sagt....fett beat! du gör de grymt som alltid..

peace
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2008-02-05 16:55
Detta va fett..du är duktig på det du gör spell det vet du.

2008-02-05 17:15
Problemet är att många tyvärr rippar musiken från min myspace ofta... har t o m hört det från vänner  ;) ner dom gör det hehehe..
Catapults Ent.

2008-02-05 17:44
som vanligt svinfett....kan inte säga så mycket mer. Men prova att lita lite mer på folk....vill de rippa i 96kpbs är de loosers anyway:) Acapellorna sabbar intrycket en del....trots att jag vet varför du har dem.

Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 20:49
säger som dynamo att acapellorna pajar intrycket lite, jag har hört bättre med dig men det var inte dåligt alls, mycket bättre än andra här på whoa iaf ;)

peace
Mr fuck it..

2008-02-06 11:32
Tråkigt att man stör sig på a capellorna.

Jag hänger med varför iofs, men står nog kvar vid att jag hellre gör så här en låter en lo-life-skum rippa mitt skit och sprida det tillsammans med sitt skit over the hills.
Vissa bryr sig tyvärr inte om hur det låter, kvalité osv.

Lägg en rap på ett beat i 96kb/s och mixa sedan ihop det hela i full kvalité. Rätt vad det är så tror folk att det ligger i beatets natur att vara lit extra smutsigt.

Fuck no, jag tar inte den risken, men jag kan leta efter lite andra a capellor så man inte tröttnar på premiers visdomsord.  ;)

Kanske ska man lita på folk, det har jag inga problem med, men det är svårare att lita på dom man inte har koll på, dvs folk jag aldrig någonsin kommer ha kontakt med.

Jag vet att jag har ett eget sound, så långt har jag kommit med den självkritiska sidan, så jag håller det heslt för mig och dem som är intresserade.
Catapults Ent.

2008-02-06 11:55
ett tips är ju att du hittar nån acapella som ligger rätt så det blir lite som en remix....då får man ju dessutom en känsla av hur det låter med en fet emcee på beatet.

2008-02-06 12:23
eyy vill ha  lute beat. adda mig DeLeaf

2008-02-06 15:43
dynamo

jag har svårt att hitta dom....  har du några till övers så adda gärna mig ?

deleaf

ville du ha "lite" beats? jag förstod inte riktigt, men om du är intresserad så adda mig, jag glömmer alltid att adda och gör det sällan.

adda min msn:

spellbeats@hotmail.com
Catapults Ent.

2008-02-07 14:41
jag har nog aldrig så kul som när jag kollar hur många som skrivit i mina trådar ;)
Catapults Ent.

2008-02-07 14:47
Jag är lite nyfiken på varför du inte satt Premier-citatet i sitt sammanhang, och så tror jag att några låter bli att kommentera för att du inte vill bli bedömd på ljudnivåerna.

Still like it, though.

2008-02-07 15:36
Soft soft :] Kul att nån producent på whoa kan göra nånting vettigt, tummen upp!

2008-02-07 20:04
butternuts, hur menar du med premier i sitt sammanhang?

jag hänger inte med..

voteforwoggy

kallar du mina beats vettiga? :-)
stort tack i sådana fall!
Catapults Ent.

2008-02-07 20:22
Tvärtungt, you got that hardcore ish!

2008-02-07 21:06
"This motherfucker right here knows his shit!" kan ju appliceras på så många olika saker, och han menade ju bara att du var Stockholmare och visste vilka klassiker han proddat.. :)

Common knowledge, son. Heh.

2008-02-07 22:54
hahaha, ja visst låter det kaxigt!  ;)

folk får tro vad de vill, jag räknar med att de inte tror att premier talar om min musik, fast det kan iofs vara naivt också.

jag har inte tänkt på det sen jag satte den nya forumsignaturen, men om du stör dig på att folk kanske får fel uppfattning om citatet så får jag väl göra något åt det.

den som frågar får ju trots allt ett svar.

sen fick jag inga props för att jag  stockholmare, jag fick props för att han såg att jag var inne i showen, drog alla texter, synkade med hans breaks, med andra ord kunde det utantill (som många andra).

att "kunna hans klassiker" känns lite som att du försöker bryta ner på ett av mina underbaraste konsert-ögonblick mannen... lite lågt, tycker du inte? ;)
Catapults Ent.

2008-02-07 23:24
Jag vet att du inte fick så mycket props för ditt geografiska handikapp, snarare tvärtom.
Och det var faktiskt ett lågt påstående. Småaktigt. For this I apologize.

2008-02-08 01:21
Yeah riktigt fett ^^ synd att det inte var free bara, annars hade det blivit kick på en gång

2008-02-08 23:48
svårt att skänga free ibland folk, men det hägner ni med på ;)
Catapults Ent.