I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skönaste pianoslingan på länge!

Vår Hiphop - Beats

2008-02-12 23:51

jag kickar inte mycket smutsigt shit men det e endå hiphop,

något som inte är smutsigt kan vara hiphop..

det här var inte hiphop..

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-02-13 00:20
Tack till dem som kunde ge mogna kommentarer. ni andra, ni får lov att säga vad ni tycker. men detta kan ni dock inte jämföra med björnes, och om ni ska hålla på att gnälla såhär så kommer freebeatsen att dö ut. plz lägg ner bara, jag vill bara kommentarer och ge nått till folket. peace
VA FERM!!!!! :@

2008-02-13 00:23
Skönaste jag har hört på länge! älskar piano beats. Helt klockrent. Keep it up!  /pz

2008-02-13 00:46
Jock1sh X0
thx man ! Fler kommer !
Skivsamlare

2008-02-13 08:03
Användaren är inte inloggad todilo P1

ja, du verkar ju vara uppdaterad inom hiphop om du aldrig har hört tillexempel; rmk. precis, rmk e det bästa exemplet. hur smutsigt shit kör han ?
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2008-02-13 09:29
asså.. ni fattar inte... ni lägger ju ut beatsen gratis, då kan man inte förvänta sig det bästa eller ens kvalitet, har ni sett hur det är på gatan, det är det man inte ska döda, hip hoppen kommer från gatan, inte från din jävla dator liksom... så ser jag det... att lägga ut bebismusik och kalla det hip hop är skam... jag kan svara ärligt. jag gör beats. jag är inte dum nog att ge bort skiten gratis, därför att jag vet att det jag gör är på den nivån att det inte förtjänas att lyssnas på förrän det har blivit sålt av mig. you understand? detta är inte roligt att lyssna på om ni kallar det hip hop... därför att man blir besviken när man lägger ner tiden att lyssna på det, och märker att det är bebismusik...
så kom inte och be mig lägga upp beats på Whoa eller något.. för att det kommer inte hända... jag är inte stupid nog att ge bort sakerna gratis. om jag ger bort det gratis, måste vara för att det förmodligen är sämre än det som jag gör som är bra. och jag anser, i min egen åsyn att allt jag gör är bra, för jag lägger inte ner tid på att göra något som är dåligt.
och BTW... FL Studio förstör inte hip hop... folk som inte vet hur man använder FL studio förstör hip hop.
// B
Beats For Sale, Contact Me! PM!

2008-02-13 12:21
där satt den BoloBeats p23
Alla bara håller käften när du har talat.

Respekt till dig som gjort beatet!
Men du leker lite med hip-hoppens rötter yeo.
men gott folk det Bolo skrivit är bara
såna som OSS som skriver, vi som lever
hip-hop, vi som sysslar med hip-hop.

Pikku
son, jag förstår va du menar!

WHOA ÄNDRA ATTITYDEN MAHFUCKAZ
Just C´Walkin Throu Yo Street To Show Some Crip Luv peace niggu.

2008-02-13 13:01
e du seriös?
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2008-02-13 16:27

Användaren är inte inloggad Pikku 

ja, du verkar ju vara uppdaterad inom hiphop om du aldrig har hört tillexempel; rmk. precis, rmk e det bästa exemplet. hur smutsigt shit kör han ?

vem e rmk och vem fan bryr sig om honom? nån från whoa antar jag..

och eftersom du inte förstod det jag skrev ska jag citera mig själv.

något som inte är smutsigt kan vara hiphop..

= det måste inte vara smutsigt för att det ska vara hiphop..

det här var inte hiphop..

= det här var inte hiphop, smutsigt eller inte, det är inte hiphop..

2008-02-13 17:49
detta var nog bland det jobbigaste jag hört för att postats som "skönaste" . Nej men jag tycker det lät helt okej hehe. kanske lite för snällt.
One Click Beats Entertainment, 2008. http://www.myspace.com/oneclickbeats

2008-02-13 19:06
Det var ett jävla tjat om att inte låta hiphop osv.. 
så fort det kommer ett lungt skönt beat utan massa jävla trams i det, så blir det mesigt ...inte hiphop whatever...

hur jävla hiphop/ r.n.b låtar är många covers som gjorts på softa låtar.. p-daddy osv
jo kärleksballader. antagligen HIPHOP.

Vad är det man säger.. en bra musiker.. som man faktikst är i det läget, kan göra om och göra en "musik slinga" till sitt. oavsett om man är DMX  eller akon.

Hjulet snurrar men hamstern är död

2008-02-13 21:02
Isoptera håller med dig lite grann där,men om jag skulle kategorisera det här så skulle det bli RnB för hiphop är det inte. Pikku du skämmer ut dig, det är fan så man gråter när man ser vad dagens snubbar gör av hiphop. håller med bolobeats till 95% också. peace

2008-02-13 21:09
jag gör själv mycket melodiska beats med piano och stråkar. men det här är lite för mycket. hehe, trummorna och resten av ljuden? mixningen?

2008-02-13 22:44
men ärligt hiphop eller inte de va ju bara fattigt ljud och produktionsmässigt plus att de va en fattig melodi som återanvändes.. kalla mig hater men de va riktigt wack
largemoney ent.

2008-02-13 23:11
oj oj oj, vilken diskussion. Respekterar ALLA comments, men ni behöver kanske inte tracka ner på mig för att jag slängt upp ett beat med ett piano som låter bolibompa, jag har fan hört värre saker här på whoa. uppryckning, sluta tjafsa i tråden , be serious, trampa varken på mig eller varandra. ni är över 20 och ni beter er som 10 åringar som bråkar om godis.. shitt.. JAG SKULLE VARA SNÄLL.. LÄGGA UPP ETT BEAT.. RnB, hiphop, whatever... GRATIIIIIIS! Uppskattas inte de ? eller har ni för lite o göra ?? pls, bara lägg ner.
Skivsamlare

2008-02-13 23:22
Användaren är inte inloggad nikk P16

Tycker ente nån som du ska ha någon talan här, det är en bra idé att kunna rappa innan man börjar leva sig in i det.

och den andra snubben! om du ente vet vem rmk e så kan du ente bo i sverige, du vet kanske ente vem 2pac e? vet du vad denna hemsidan heter ens ? du verkar lost iallafall!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2008-02-13 23:39
Spyder . så sant så sant.

knug förstår dig men lägg inte upp om du inte tåler kritik. eller?

2008-02-13 23:45
OneClick P78
Jag tåler kritik. Verkligen.
Men tracka ner på folk är inte kritik, verkligen inte.
Ni får säga vad ni vill, men inte lönt att ni bråkar i denna tråden, det finns 100000000000 pianobeats här i detta forumet, men ni är inne i min tråd och hackar, lägg ner.
Nu är inte detta menat mot dig, men du måste förstå mig, ladda ner, säg va dem tycker, hatar dem verkligen beatet så kan dem likabra skita i att skriva.
Peace

2008-02-13 23:50
knug, jag förstår dig faktiskt. Men du vet hur whoa är också eller hur? jag uppskattar faktiskt att folk försöker mixtra lite och så. men är det itne bättre och bara skita i vad dem skriver som inte hör hemma här ?

inget illa mot dig!

2008-02-13 23:57
OneClick P78
Ja, jag vet hur whoa är.
Jodå, kanske mitt eget fel att jag stör mig på de.
tack så mycket mannen!
peace

2008-02-13 23:59
de lugnt fan. fortsätt släpp det du gör !

peyz

2008-02-14 01:14
Användaren är inte inloggad Pikku 

och den andra snubben! om du ente vet vem rmk e så kan du ente bo i sverige, du vet kanske ente vem 2pac e? vet du vad denna hemsidan heter ens ? du verkar lost iallafall!

jag undrar om det verkligen e värt o svara...rmk vet jag som sagt inte vem det är men det är något jag skiter fullständigt i, för jag tror inte han på något sätt skulle kännas relevant.

jo jag vet vem 2pac e. vad vill du komma fram till?

Den heter Whoa...

har du läst något av det jag skrivit?

inte heter det..inte..

Användaren är inloggad knug P18 sorry för skräp i tråden, se det som en upp.

2008-02-14 05:31
Slingan är väl från ett barnprogram när vi alla var lite yngre? Björnes magasin eller nått haha nää men nånting är de, han har inte kommit på slingan iaf :)
, Angel

2008-02-14 11:04

Det blir lätt kick på det,  de enda du gör fel e att du lägger upp det free :O

2008-02-14 11:36
ah de va inte just menat att säga att du är en idiot för att du gjorde beatet, bara att JAG tyckte de sög
largemoney ent.

2008-02-14 16:21
STOOOCK P13
thx man!

todilo P1
Lugnt man! Kul att mitt beat uppmärksammades iaf!

2008-02-14 16:54
Jag tycker beatet lät som andra whoa beats, fattiga... Vissa kan vissa kan inte. Men det bolobeats säger håller jag med om.

2008-02-14 17:06
de e svårt de där, ditt e softare inte lika tajt bas o tryck i beatet men med nån annan rappare än 50 tror ja nog ja hade föredragit detta, men de e alltid svårt man e så inrutad när man redan har nått man gillar
largemoney ent.

2008-02-14 18:19
får blame it on me med akon på hjärnan när jag hör den här!!! diggar den fett keep it up bro

2008-02-14 18:39
något av det fetaste jag hört! blir förmodligen kick på detta. peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-14 19:46
Tycker ente nån som du ska ha någon talan här, det är en bra idé att kunna rappa innan man börjar leva sig in i det.

vad i hela helvetet jiddrar du om? så en producent kan inte leva sig in i det bara för att han inte rappar? jag är dock ingen producent det var ett exempel, jag har lyssnat på hiphop ända sen jag kunde stoppa in en skiva i stereon din lilla fjant, sluta döm ut folk när du inte vet vad dom vet och kan.

2008-02-14 20:17
tåg, tåg och...tåg!

2008-02-14 22:42
Tack till er som diggar.
som sagt, jag uppskattar alla comments !
Trevligt att ni skriver här ! upp

nikk P16
Bara skitsamma nu, inte lönt ni håller på o käfta med varandra, ni kommer ingen vart.

2008-02-15 20:30

2008-02-15 21:40
Well, jag hörde direkt att det lät väldigt likt ngt jag spenderat mkt av min ungdom att följa. Björnes kan det mkt väl vara(detta är inte direkt en diss eller ngt). Uppriktigt sagt, det känns inte sååååå originellt. Inte såååååå mkt kraft eller känsla i det. Det uppskattas att du lägger upp den och är säker på att en del folk kommer älska den. Personligen så var det inte riktigt min grej. Det ärinte att det inte är hiphop, attdet inte är smutsigt nog. Men liksom, den känns inte. Hajjar du? Keep going och fortsätt jobba, do your thing och allt det där. Men personligen kommer jag _INTE_ att kicka på denna. Men än en gång, tack för att du lägger upp beat och för att du har intresse och försöker göra gott och så! Skiten om att hip-hop ska komma från gatorna är det mest absurda jag hört. Konstnärlig frihet-_-. Om inte genren utvecklas åt olika håll kan den aldrig tas på allvar. Iaf om man tar ditt uttalande bokstavligt vilket jag gjorde i detta fall. och seriöst pikku, det är svårt att ta dig seriöst i denna tråd no offence. RMK jämför du med 2pac? aja inte min fajt.

Väldigt mkt folk har faktiskt skrivit konstruktiv kritik. En aning rått framför dock. Men man tar åt sig av det man känner att man gjort sig förtjänt av. Kom ihåg det.

Peace everybody!

2008-02-15 22:37

Piano slingan är galet skön, men skiten som ligger bakom(Orgeln) eller vadfan det nu är låter förjävligt... Kan du få bort den? o.O

Dra åt helvete!

2008-02-16 07:08
TCM P17
Thx man, jag förstår ..

Entertainment P15
Klart jag kan, men du får kontakta mig på nått annat sätt.

2008-02-16 09:40
så jäkla skönt beat! thanks dude ;)
jh was here

2008-02-16 10:54

svina skönt mate! :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-16 13:58
tack graabbar ! :D upp

2008-02-16 18:39
sjukt jävla bra. Finns bara ett ord för mitt tillstånd: KICK!!!!
http://Gmxmusic.se

2008-02-17 11:16
gMx P16
gott snack man! ;) Upp igen då

2008-02-19 00:19

2008-02-20 13:54
uppp!

2008-02-22 14:07

2008-02-22 15:55
YES!!!

Äntligen kan jag hålla med nån som säger "detta är inte hiphop". Den diskussionen ser jag generellt som jävligt löjlig och bakåtsträvande men detta beatet andas verkligen en känsla av popfjanterier. Jag kan typ tänka mig Coolio göra en poprapgrej på ett beat med detta pianot. Har du typ hittat en midifil och slängt in den + lite trummor från en färdig loop?

Visst är det skitbra att folk lägger ut gratisbeats till folk som rappar och så men detta beatet förtjänar mycket kritik, rent stilmässigt alltså. Skit i om musiken du gör är hiphop eller inte men detta är ju knappt musik som du gjort, hela grejen är tagen rakt av och det enda som skiljer detta "beat" från originalet är att det inte låter lika bra ljudmässigt.

Jobba vidare och försök skaffa ett eget sound på grejerna även om slingan kanske råkar vara tagen. Jag ser hur du har tänkt med detta beatet men det känns faktiskt inte speciellt unikt tyvärr. Hiphop är det inte, kanske en låt som någon kan sjunga nåt på men att få rapp att låta vettigt här vet jag inte om det är möjligt. Jag menar verkligen inte att hata, det får du inte tro men jag säger bara att jag ser anledningar till kritiken du har fått.

Att säga: "Jag vill ha kommentarer på beatet, om du bara tycker att det är dåligt kan du ge fan i att skriva nåt" funkar inte på internetforum. Vill du ha kommentarer får du också ibland kritik som kanske låter lite för hård, that's a fact. Tipset för att få detta beat att låta lite mer "eget" kan vara: Prova att transponera ner pianot några halvtoner och ändra intervallerna mellan anslaget på tonerna i fingerspelet. Ändra delar av själva melodin och utgå från gundakorden som finns där. Släng in mer trummor, en crash hade nog inte skadat, lite percusionljud hade varit fint och lek med hihaten för mer sväng. Jävlar vad mycket jag skrev. Sorry bout that. Fred ut/ Retur

2008-02-23 03:05
Retur P24
Tackar tackar, förstår exakt vad du menar. Och nej, jag har inte importerat nån Midifil och slängt på ett par trummor. Fler beats kommer. thx man peace

2008-02-23 03:28
lätt soft fast det är käännt:)
http://soundcloud.com/mikeybeat

2008-02-24 13:19
Mer trummor idjut

2008-02-26 23:08
Tack så mycket MiiKe ! :) Upp!