I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spell - Tembu

Vår Hiphop - Beats

2008-02-22 19:08

Spell - Tembu

Beatet är här, tack för att ni gillar och tråkigt att ni ogillar..

One luv / Spell

Catapults Ent.
Graffare

2008-02-22 19:16
2good4whoa

Gillar dina beats, fortsätt såhär!

Graffare

2008-02-22 19:41
...och gör det precis sådär :-)

2008-02-22 21:40
Riktigt bra gjort, samplingen var däremot inget jag fastnade för jättemycket. Basen kanske är lite hög och några trummor för låga gentemot den, enligt mitt tycke. Men men, fortfarande mycket bättre än vad både jag och de flesta andra här på forumet har kapacitet att göra.

Som sagt, fastnade mer för Clobu, dock är ju keep on så ruskigt hög klass på också.
http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats

2008-02-22 22:05
booom bap! låter nice! skön! Inte mycket mer att säga om det!

Och förresten är det premier som snackar? känner igen det där från någon interlude...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 12:25

mangola

tack, ska försöka hålla mig efter samma recept.

dejv

basen är nkt, trummorna och samplingarna är höjda, även om sampliongarna tar över, vilket är tanken.

freshtodeath

jo han snackar på en interlude precis mellan "Royalty" och "Above The Clouds" på Moment of Truth-skivan..

Catapults Ent.

2008-02-23 14:54
tyckte nog att detta för en gångs skull kändes lite ofokuserat. Lite rörigt. Väldigt mkt Spell dock. kändes liksom lite strukturlöst. Hade en 16åring kittat detta hade jag inte sagt nåt om det men nu är det du Spell. Och med din portfolio känns detta inte så bra som man förväntar sig.......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 15:17
haha jo visst gick det snabbt fram när jag lade ihop pusselbitarna, det håller jag med om.

men det känns som om det faller på en smaksak..

eller rent utav något naturligt kanske för den delen, jag menar, man kan ju inte var apå topp hela tiden ;)
Catapults Ent.

2008-02-23 18:42
håller me dynamo, lite rörigt, men absolut inte dåligt, bra jobbat mannen fortsätt såhär!

/andre

2008-02-24 13:46
desto mer jag lyssnar efter det "lite snurriga, lite röriga" tycker jag mig höra ett mer regelbundet och ganska enkelt beat..?

eller är det bara jag?

jag försöker hitta det där ni snackar om , men har ingen större framgång.

kanske lite help on da way?

(eller för den delen behöver ni inte egentligen tänka över huvud taget, då beatet redan är taget och uppskattat som det är, men kan justeringar göras så...)
Catapults Ent.

2008-02-24 13:54
Spell. Chilla ner nu. Överanalysera inte allt. Det är bara åsikter. Är du nöjd så fuck vad andra tycker...lr hur? klart det är taget. ett lite sämre spellbeat är bättre än 99% av resten här.

2008-02-24 14:39
"Overanalyzer" is my second name bro, thought everybody knew that by now...   ;)
Catapults Ent.

2008-02-24 18:33
lät fett somfan!
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2008-02-24 19:59
vad ska man säga...

övertunga beats har du alltid.
du vet vad jag tycker och du vet var jag finns om du har nåt över =)
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2008-02-24 20:35
tummen upp bara

2008-02-25 01:48
Jag tycker detta är lagom rörigt, det svävar aldrig iväg till en nivå där jag känner att jag tappar känslan.
Även om jag försöker att inte ha "Clobu" som referensram så är det svårt att inte jämföra,
och det drar ner mitt helhetsintryck på detta. Vilket inte är rätt, men så är det.
Sköna samplingar, skön bas, sköna trummor. Det enda jag skulle vilja ha är en något starkare snare.
Big up.

2008-02-25 13:27
Rätt bra producerat, men låter ganska rörigt, och blir lätt lite för mycket enligt mig.

2008-02-25 23:49
sweet folk det blir säkert bra i slutändan ;)
Catapults Ent.

2008-02-26 13:39
pris?

2008-02-26 22:53

mellan femhundra  och tusen, beror på who it is ;)

Catapults Ent.