I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SIDish freebeat

Vår Hiphop - Beats

2008-02-25 10:38

SIDish freebeat

För er som gillar retro sounds så kommer här ett freebeat för er.

Ok det är monotont, men det är det som är meningen. Som ett stycke dåtidshistoria i fräsch tappning kommer här ett beat som är skapat med liknande ljud som Commodore C64 frambringade i början av 80talet.

Håll tillgodo!

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-02-25 12:22
oj.. vad förvånad jag blev.. trodde verkligen att det skulle låta plastigt, men aah.. du sätter skruvar i huvet på mig med detta.. vet inte om jag gillar eller hatar..

?
?
?
?

nä nu har jag bestämt mig... tvspels musik äger.. propps!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2008-02-25 13:13
brukar digga dina beats jobro, men sry detta diggades inte. låter för plastigt och enformigt. kanske de du var ute efter, men inget som ja diggade.

2008-02-25 13:25
Yes! fina ljud, hade nog uppskattat det mer som en komplett instrumental låt med lite mer omväxling... men jag rappar ju inte ;)

2008-02-25 15:14
Det ni måste komma ihåg är att C64 hade endast 3 kanaler att använda. Man kunde montera in ett extra SID chip men det var både svårt och kostsamt. Så rent estetiskt sätt så är detta så nära C64 man kan komma på en PC.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-02-25 22:53
Riktigt skööööönt!

2008-02-26 09:17
Jag digga detta men det är inget jag vill rappa till för att de inte är min stil liksom =P Hehe
Men det var skönt, spännande och lite... hur ska man säga... överraskande.
Jag gillar inte all spelmusik men detta är något jag digga hårt. Fan alltså, bra jobbat mannen!
The only time you feel alive is when you're dead