I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

freebeat [check this out]

Vår Hiphop - Beats

2008-03-02 23:22

freebeat [check this out]

hej, har suttigt o pillat med ett beat nu en stund och skulle gärna vilja ha lite åsikter om vad ni tycker.
de finns även två olika "verisioner" på beatet style 1 och style 2. princip samma beat men låter lite annorlunda.

HÄR style 1

HÄR style 2

peace

Sleep is the cousin of death

2008-03-03 11:33
Lyssna precis, och de lät inte alltför keff de här.., men känns lite tomt/luftigt om du fattar vad jag menar?

Men fortsätt göra beats för all del så kan de inte bli annat än bättre, chau -
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 14:30
-Magical- P21
tack så mycket för du gav lite kritik. och de me luftigt.. jo ja förstår tyckte me de lät lite tomt/luftigt men orkade inte pilla mer för ja satt ganska länge och klurade.
ska tilläggas att ja bara håller på o lär mig programmet än så länge så blir förmodligen bättre beats i framtiden.

återigen tack för du kommenterade.
och till er andra som laddat hallå?
de är väl inte allt för ansträngande att skriva något..
Sleep is the cousin of death

2008-03-09 18:17
Orkar bara lyssna på beat 1, och jag håller med om att det låter luftigt, men om du tar dig tid (som inte vissa andra orkar t.ex. jag), så blir du nog bra på att prodda beats ! Det saknas nog en basslinga tex. men fortsätt !
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2008-03-09 19:11
Ok ska ge dig lite tips eftersom du sa att du håller på att lära dig programmet.

*Dina toner passar inte ihop. Du får öppna lite på ditt till en början tondöva öra och lyssna efter vad som låter bra ihop. Om du lyssnar på beat 1 i början så hör du att de inte passar ihop alls.
*Din lead som kommer in sen på dina bells passar inte heller ihop. Om du använder FL kan du enklare hitta samma toner genom att inne i pianorollen trycka på pianot längst upp till vänster sen helpers sen kryssa för ghost channels. Om du då gör leadet i samma pattern som dina bells så ser du vart de ligger så du lättare kan få dem att passa ihop.
*En basslinga måste finnas i en sånhär låt. Försök pilla in det och ta gärna hjälp av dina ghostchannels så du inte får fel toner på basslingan.
*Lägg gärna till lite strings. För att få fylligare strings så använd flera toner samtidigt. (ursäkta mina musiktermer) =]

Tanka lite VST-plugins med lite sounds så ska det nog gå bra.

Träning ger färdighet!
http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats