I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill du ha en gratis inspelning?

Vår Hiphop - Emceeing

2005-02-13 15:37

Vill du ha en gratis inspelning?

Ska försöka förklara här vad jag letar efter.

Jag har nu på sistonde avbrutit mina studier i ljudteknik och flyttat till sthlm för att jobba. Men jag letar nu efter objekt att spela in och producera mest för att hålla saker och ting vid liv.

Så då är min fråga:

Känner du att du har ett beat/låt som du vill lägga sång på så finns det nu möjlighet att göra det hos mig GRATIS!

Jag har bara lite krav från den som vill ha en/flera gratisinspelningar som lyder:

Du bör vara minst över 18 år och hållt på ett tag. Gärna spelat in en/flera saker tidigare.

Inte ha något emot att bli lite styrd av mig som producent och få tips och handledning av mig.

Då MÅSTE ha röstprov (alltså låt eller liknande) så jag får höra din röst och avgöra om det är något att jobba med eller inte.

Du bör vara man eller kvinna med ett glatt humör och vettiga åsikter, tankar och framför allt tycka att det hela ska bli jävligt roligt.

Tänk på att jag gör vokal/instrumentinspelningar. INTE hela beats utan du bör ha beats från någon annan. Jag kan i VISSA fall, göra beats eller förbättra andras beats i sällskap av sångaren/rapparen.

---------------------------------------- -------

Ledsen för dessa krav men det är för att jag vill ha detta någorlunda proffesionellt och inte få en massa oseriösa människor som tror att dom ska bli världens största rappare.

Vem jag är och vad jag har tillgång till:

Jag heter Thomas och är musiker i botten, spelat gitarr i ca 10 år och sysslat med ljudteknik i ca 6-7 år. Har studerat på SAE i sthlm och sedan på Piteå musikhögskola då jag även studerade ljud och TV.

Utrustningen jag har tillgång till hemma är:

PC Intel 3.0 Ghz
1024 RAM
160 Gb hd
DVD-brännare

Cubase, Reason, Wavelab, senaste pluggarna/vst-instrument
Ljudkort Firewire Audiophile
Behringer 12-kanaligt mixerbord
Art-Tube Mic-Preamp
Line6 POD
Akai extern Sampler s5000
Monitorer Tannoy Reveal Passiva
Div Mickar.

Seriöst byggt Vocal/inspelningsrum ljudisolerat med fönsteruta till kontrollrum.

Detta gör jag mest som en kul grej och en chans att få öva själv och få något ut av det båda parter. Så är du intresserad så tveka inte att skriva en rad här i tråden, ställa frågor, eller skicka ett meddelande.

Man kan även adda mig på msn: Tompilompi@hotmail.com eller ICQ: 28635666

//Thomas

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.