Ur en uteliggares synvinkel
En snöflinga faller från nattens svarta himmel och jag håller mig varm sålänge facklan brinner ut i snövädret, känner hur mitt blöta hår frusit till is skulle gått 5 minuter tidigare då hade ja vart ute i tid vinden slår i ansiktet det är en hårt motvind kollar ut på vägen och ser en blå plogbil han log åt mig, var det för att jag frös o inte han gör en snöboll kastar på rutan o svär över detta vinterland klockan är mycket o långt där uppe ser ja ett stjärnfall händerna har frusit så dem blivit hårda som en järnhand hackar tänder, kinderna stelnar o läpparna spricker kollar in i ett hus o ser att upphängda hjärtan är täckta av glitter granen är fint kladd och under den finns julklappar går vidare, känner mig trött nästintill utmattad alla verkar lyckliga, och jag har lämmnat mina nära¨ så jag får sitta vid min kartong o se alla träffa sina kära jag får tända ett ljus, o värma mig med min tur maskot när det plötsligt slog mig att det bara är 5 dagar kvar till julafton och jag är ensam....... :'(
Fucks your life up crew Tjabo!
|