mega e som alltid bättre i mindre skala... i år sög de balle stenhårt, tyvärr.. men de har nog mest med att de försöker göra sej större PLUS att ztv har blandat sej i det hela... när saker blir större, mer komersiellt o "hippt" så blir de bara fiasko.. ja e en av de som vart me o gått varje år sen starten o kommer hedanefter skita i det helt, enbart för att de inte har samma familjära stämning för de expanderat sej, hela ideen me mega har kolapsat i mina ögon... vi e många som snakkat me folket på megascene o sagt våra synpunkter, man får se va som sker nästa år, i min fantasi så kommer de bli den gamla vanliga goa sköna softa wakefestivalen utan massa tv team o stora folksamlingar som e där för enbart muskiens skull, men den fantasin lär bli ett fiasko med eftersom de inte kommer bli mera sånna goa tider...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sikkan p21 öj, vilken dag & tid kom han förbi där?
kan man se programmet i repris? skulle vilja se Teddybears för jag kommer inte ihåg så mkt
asså, nu har ja läst va många av er skrivit här, o asså.. de märks att typ nada av er ens vet va mega e för nåt o va de började nånstans o varför de ens började... de flesta av er här tror att mega e en festival som koncentrerar sej på musiken... men så e inte fallet. i grund o botten är det en festival där wakeboardfolk samt likasinnade träffas o umgås med skön stämning, bra shower i vattnet o på land i form av sköna snubbar o snubbor antingen innom nån musik eller genom actionsport... föregående år så har det varit en festival vid namn megawake festival, å namnet där säger en hel del om vad det är för festival. visst hade de i år försökt att få dit mer folk o bli större genom mer satsning på fler uppträdanden, scener, tv mm... men det blev lite kaos över det som ja sa i mitt förra inlägg. du som tyckte de skulle bli nerlagt har en viss punkt där... de borde nog inte satsa på att va så stora, eftersom de inte är så stort me wake i sverige, o förr i tiden så har de ju varit mkt bättre i sin mindre skala med "sina vänner" från när i fjärran som kom för gememskapens skull mer än för själva artisternas eller festivalens... de e nog därför som många av oss old folks som hängt ut på mega under årens lopp struntade i att dra dit i år, vi vill inte mista det lilla mysiga o sköna hänget på västkusten till resten av komersiella världen. den har ju trots allt redan så många festivaler att hålla till på...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
_DamnIt_: I lördags tror jag ... såg det ju tyvärr inte själv
http://www.innuce.nu
Tessipulami gud va duktig och old school du är. vill du ha en kaka och en klapp på huvudet nu? ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
mega var det ruttnaste jag vart med om, blev av med 1000:-.. de hade knappt någon mättande mat. Ingen vegatarisk/veganskt.. + att det regnade heeeeela lördagen, inte för det har med själva festivalen att göra. men det blev inte bättre..usch, en gång aldrig mer.!
JassÅ?
*garvar*kontrast, jaa ja e sååå himla old school menar ja...
tycker att det var rätt skön stämmnining..men det var min första festival så jag vet å jag har inte vart där förut så jag vet inte hur det har vart förr..jag åkte mest dit för att se min polare åka wake å se min polares kusiner spela
Hangaround
2004-06-21 22:20
hörde att det blev en riktig flopp. både timbuk och missy ställde ju in. nä fyfan.
http://matildaberggrens.blogg.se
Jag arbetade ett arbetspass och då satt vi och söp hela tiden så jag tyckte det var helt okej:P
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
angående timbukkonserten så va de sant tt de inte fick cash, chords sa de iaf...
"God damn we can't even afford to die!"
container_åke: Det är absolut sant.. så han gjorde spelningen på hultan utan 'gage' som protest tror jag;)
asså vaddå tänkte de inte betala eller fick han för lite fattar inte? blev iaf jävligt lack, förstörde fan halva festivalen. Chords va iaf skön, synd att det blev så lite folk p.g.a fotbollen som han väl själv ville se oxå? illa att flytta fram honom till petters tid å sen flytta fram petter
Timbuktu var aldig i Hultsfred, även om han nog var ganska sugen på att komma förbi. Vi erbjöd honom ett gig och han tackade nej på grund av trubbel med resan tror jag bestämt. Vet inte vem du är Sikkan, men din info är så där tyvärr. Och jag tänkte bara instämma i det Tony skriver ovanför: Hultsfred har aldrig styrts av sin TV-samarbetspartner, oavsett om den har hetat ZTV eller något annat. Vi valde att arbeta med SVT på Hultsfred i år och det innebär inte att vi har något slags krig mot ZTV eller någon annan. Då vet ni.
Check yourself and I'm out.
Blomsta har rätt (som vanligt). Timbuktu var aldrig i Hultsfred i helgen även om, som sagt, han (och vi andra för den delen) var väldigt sugna på att åka dit. Och varför spelade in Timbuktu och Damn! på årets Megafeztival? Orsak: Arrangörerna betalade inte gaget och har därmed inte uppfyllt avtalet. - "Jag är verkligen jätteledsen för publikens skull. Det är bedrövligt att det blivit så här, jag var verkligen sugen att åka. Men vi kan inte gå back ekonomiskt på att spela", säger Timbuktu. Så ligger det till.
http://www.jujurecords.com
blomsta: Min 'chef' K-son.. han var Scen-chef för stora dans sa det på vägen hem att han körde på "udda scenen" i lördags...
Tessipulami F26 Håller med dig, det var bättre när det var litet! Kontrast P-1 Kan jag också få kaka nu eller? ;P
killen P16 Chords spelning krockade inte alls med fotbollen, var själv på både konserten och på fotbollen, och så vitt jag vet missade jag inte något av det!
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!
va fan skit i fotbollen, de va knappast för den ni va på festivalen heller???
Maurus: mjo..men asså matchen började ju senare men sändningen började ju typ 20.00 vilket chords spelningen gjorde oxå, jag va förbi tältet där de visade fotbollen innan chords å det va rätt packat med folk då..men det va väl därför han inte kom tillbaka in på scenen när alla skrek? tror inte att publiken skrek så länge efter nån annan artist mrblingbling: stämmer, matchen började typ 21.44 eller nått sånt, men ändå Tessipulami: stämmer...men min fotbollstokiga polare va tvungen att se matchen... Fyfan va trist det va att Timbuk inte spela, det och att min polare skulle åka wake va typ enda skälet till att jag va där...å så Dubadown
de idioterna som tog sej till ettt fullt tält för å se nån jalla trist fotbollsmatch på teve när de e på festival istället för att gå å se på de artister som kommit dit för publikens skull, e lika stora kålsupare som resten av denna hjärntvättade världen där folk inte kan göra va de vill för de e rädda att inte "passa in" i samhället... fotboll o liknande "mediakolosser" e för idioter som inte kan tänka själva utan måste gö som alla andra de finns inget värre än de som måste se på fotbollen mm bara för de e em, vm, eller os när de annars inte är det minsta intresserade av det för ett öre, likadant me allt annat som media gör stor grej av å fångar upp folk som sen sitter klistrade vid sina dumburkar o tror att världen kommer gå under om inte en bollfan kommer i rätt nät, eller en viss grupp blir vald till "världens bästa". lev era liv för er själva o gör inte som anda o fassna i samhällets klor. förverkliga era drömmar istället så kommer ni må mkt bättre så nu va de me sagt, i fel forum men skit samma...
lilla du, asså fatta att de knappast har fixat en festival bara för att man ska se på fotboll, de ja menar först å främst är att de e jävligt kasst mot artisterna som e där å ska spela för folk, men blir svikta av att de hellre ser på en töntig match, ne ja har inte mens, o ja drar inte heller alla i ett fack, men om folk bara öppnar ögonen o se sej omkring så fattar ni nog va ja pratar om... inskränkta idioter hahahaha
ja trampa visst nån på en väldigt öm tå *flabbar*
haha lilla punani> det är väl jävligt soft att dom kan visa matchen, som dom gjorde på hultsfred, blev ett riktigt jävla drag och var solklart en av höjdpunterna under festivalen...kanske hade lite att göra med zlatans dröm klack eller vad säger du purani? ikväll smäller det, alla som e på festival se matchen för fan, ni som har mens också!! boway
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
*garvar* skaffa er ett liv för fan...
feta doseringar knark va d där... 16 som torska första dan 3:dje dan var alla langare tagna eller hadde flytt fä'ltet
http://www.myspace.com/inredunkel
de va nått band som spelade på tsunami men där va inget folk, då menar ajg verkligen inget folk! de kom fram nårra killar o fulade sig men de tröttnade ganska snabbt! vem va de som stod för denna publikmagnet? nån som kommer ihåg???
Jag ska nog dit, det är fan värt en andra chans om det är så bra som det var förra året!
Lady_linn: jag hade faktiskt jävligt skoj, jag skulle lätt kunna tänka mig att åka dit igen, fast man ska nog försöka våga typ ragga lite, å inte va så jävla full när ett av de band man helst vill se spelar :P. Tycker att det var riktigt skönt folk å skön stämmning...men det var jävligt jobbigt när man skulle hem, satt fast på busstaioen i typ 5 h när jag skulle hem.
Jag har varit på mega sedan 96...Det första är att denna festival blir bättre om den inte e i så stor skala..visst: några artister,men det viktigaste är brädåkandet ,både på vattnet o på land.. Gemenskapen mellan folket som tar en bärs medans man kollar på wake...... Mega SKA inte vara som hultsfred... Jag tycker de som anordnar mega ska se tillbaka på förgående år: festival på dagen men sedan på kvällen så anordnas det efterfest på något uteställe: alltså så måste mega vara i en" STAD" och inte ute på ett jävla fält. Ordna I fjällbacka,grebbestad eller tanum strand. OCH FESTIVALEN MÅSTE LÄGGAS MYCKET SENARE IN PÅ SOMMAREN.
" två flugor i fem smällar"
Vad fan hände?? jag var inte klar med inlägget!!! Mega har alltid varit 1:a helgen i juli..och även då vet man att vädret inte kan vara hundra. västkustens väder blir stadigare mer in på juli. Nästa år hoppas man på iallafall 2:a helgen in på juli eller senare. Hoppas megascene eller vilka fan det är som anordnar nästa år ser DETTA!!!! Jag röstar på GREBBESTAD nästa år eftersom det inte har varit där på länge..och då menar jag g-stad och INTE utanför. Tack för mig!
" två flugor i fem smällar"
Jepp, helt rätt 5androck !
cliff att dom har de samma vecka som hultsfred?,, va de nåt folk där då?
Grahh.. ALL IN STÄLLAN!!
megaeventsglobal e de som anordnar skiten...
Lady_Linn F21 Det var väll mera folk detta året än tidigare? :S
JassÅ?
mrblingbling apropå det, tog med mig en kamera med dåliga batteri + att reserverna jag tog med var slut. Så det blev inga bilder för min del :/