I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

rookiefestivalen eller vad det heter

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-09-21 17:22

rookiefestivalen eller vad det heter

hur många har vart där och vad tycker ni om det?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2004-09-21 19:03
Jag var där över en dag 2002, det är ju inte så mycket festival precis. Men det är väl rätt soft om man gillar att kolla på demo-band. Dock tycker jag att startfältet bland de etablerade akterna är det sämsta i Rookies historia, men det är ju bara min åsikt. Sen får man väl tänka på att ekonomin inte är den bästa heller, eller vafan vet jag.

2004-09-21 19:12
Jag har varit på alla 3 festivalerna och har haft väldans skoj måste jag säga.

Förutom alla bra band som stått på stora scenen genom åren (Timbuk, Hellacopters, TLK, MBMA, Randy, D&TC, Sahara Hotnighs bland många andra...) så är det ju demoartisterna som är själva poängen.

Grymma rookiegig med Menterroja, Ship Of Fools, SpC, Narcs och många många andra är kul minnen.

Ska bli kul att se vilka demos som klarat sig vidare i år....
Check yourself and I'm out.

2004-09-21 23:05
men det känns liksom inte som en festival hähä. är det lika dräggigt som det ska va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-22 02:01
hehe... Det blir precis så dräggigt du själv vill ha det.

Har också vart där 3 år och rekommenderar det stort. Sjysst inomhusfestival med grym blandning av etablerat och nya intressanta akter.

Vet att det brukar vara flera många hudnra som reser dit och bor i skolor och även campar i husvagnar på parkeringen.

För alla som inte bott i Hultsfred är det värt det bara för att se hur orten och stora festivalområdet ser ut på hösten.

Efterfesterna på nätterna efter Rookie är även välkända som något i hästväg!
www.swingkids.se

2004-09-22 12:29
Tror inte det blir så mastiga efterfester i macken i år Gilliam...

Jag är ju på turné på lördan och vet inte om L80 är så sugen på att ha 100 pers hemma när jag inte är där och skäller. Kan du vara dörrvakt?

2004-09-23 03:16
indiantjejen F16 klart du ska dit, det är fett!

synd bara att dom har höjt priset för boendet, jag vet villka det var som gjorde att dom började betala för boendet, ett par busiga pojkar...
SMÅLAND!

2004-09-23 09:40
Blomsta: Vi kanske kan bjuda på en favorit i repris med ändlösa utredningar och defensiva försvarstal på både Göteborska, Ångermanländska och Uppländska he he.

Med tillhörande Arvika-spya på Hulingen som grand finale.

2004-09-23 13:04
Herr_berg
mjo kanske, ska du dit? och hur mycket pengar brände du allt som allt där? kan inte betala mer än 950, bor i sthlm

2004-09-23 13:59
ja det ska jag.
jag bor bara några mil därifrån så jag kanske kommer att lägga ut ca 500 kr. det bästa sättet att ta sig direkt till hultsfred från sthlm är att åka med www.senskabuss.se och åka linjen: Stockholm - Vimmerby - Kalmar - Nybro & Åseda - Oskarshamn och stiga av i hultsfred, det kostar bara 400 tur och retur.

lycka till!
SMÅLAND!

2004-09-23 14:11
Eller så finns det nu ett sammarbete med festivalbussen.. så du kan jue kika in på www.festivalbussen.se och checka läget...

2004-09-23 14:15
blomstahman

Tyvärr blir det inget Rookie för min del...

Sivans växjö på fredagen samt Mejeriet på lördagen den helgen.
Försökte i det längsta att få bokarna på svängigare tankar men men. Ett "svängigt" band blev det iaf till kidsen :)
www.swingkids.se

2004-09-23 15:21
Mästermördarn AKA Offbeat

Fast ågren kommer ju inte iår. Däremot själva skälen till bråket i fråga. Rolast var nog göteborgarn som kom bort efter sitt eget gig och C Franz Ferdinands oändliga baksmälla. Haha.

Gilliuhm

Ja, tur att de tog ett svängigt band - annars hade ju även jag missat årets upplaga av Rookie... Akademien hade behövts också tycker jag.

2004-09-24 11:40
får man fråga vilket band ni räknar till det svängiga? *nyfiken*

2004-09-24 11:59
Snook förmodligen. :P
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2004-09-24 12:55
Snook svänger ju. Det vet ju alla.

2004-09-24 13:38
samma som jag tänkte på...

totalt jävla mörker rockar vilket iofs kan svänga men inte på samma sätt!

resten är mesiga popsnören
www.swingkids.se

2004-09-24 17:06
Herr_Berg
mhm grymt. hur långt tid tar det typ? som festivalbussen eller? :) hähä då ses vi kanske där ;)

2004-09-25 15:38
haha, jag tänkte att det var snook också, men man vet aldrig.. det e ente alla som e så förtjusta i snook =)

2004-09-26 00:46
Vi kan nog lita på att blomsta är förtjust i Snook. ;)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2004-09-26 17:18
indiantjejen F16 typ 4,4 timma. Yes, jag är i alla fall där.
SMÅLAND!

2004-09-27 23:45
men hur blir det med sovsäckar och liggunderlag och sånt där när man är borta från sovsalarna?

2004-09-28 19:08
skatan
vad kostar det från sthlm, det står inte.....

Herr_Berg
grymt. vi lär ju ses? ;);)

2004-09-29 12:23
non-blurred F16 dom får man lämna, men man kan lämna värde saker i ett rum som vaktas av lite personal.

indiantjejen F16 ja det gör vi säkert, man kanske skulle satsa på ett whoa rum?
SMÅLAND!

2004-09-29 13:07
Herr_Berg
hähä ja, fan vad kul :)

2004-09-30 14:59
Alla tjejer får gratis boende hos mig i Stålhagen........nja lite väl sliskigt försök av mig, fy vad snuskig jag är
Camp Kwahsi till er tjänst

2004-09-30 20:23
Foglu: Ingen vill bo i stålhagen. ;)

2004-10-01 17:16
Fogu
är det långt från festival stället? ^_^ hehehehe

2004-10-01 17:47
Nej Stålhagen är inge vidare... Tack vet gamla goda Barrvägen. Där var det stil och klass på grejerna!
www.swingkids.se

2004-10-04 15:04
beckis bor på barrvägen =))

2004-10-04 21:27
rookie är rätt schysst. jag kommer från hultsfred. det är liksom folk som inte yllt 40 som arrar så de har lite koll ialla fall annat än rockparty-gubbarna.

WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2004-10-05 10:50
Haahaa.

2004-10-05 12:02
Word up!

Sjukt rolig beskrivning. pricken över i:et!

HAHA
www.swingkids.se

2004-10-05 13:36
indiantjejen, nej typ 10-15 min därifrån

2004-10-05 13:38
eller nej, jag tänkte på hultsfredfestival-området. Till Rockcity, där det håller till är det bilväg, det tar 35 min att gå
Kungvikke:Jo, alla vi studenter som bor där stormtrivs, fest varje dag:)

2004-10-05 16:13
rockcity ligger ungefär ovanför willys stormarknad. man måste gå över kosrningen. det är cyckelbana och rätt lätt att hitta.

vart blir det efterfest och förfest då?
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2004-10-05 17:27
har man nåt å göra där om man är 16? :)

2004-10-06 08:30
BngInTtlCntrlHny F23 i skolan är det ju fest konstant om man vill...

SMÅLAND!

2004-10-06 17:40
haha, på albäck elelr stålhagen? jag har gått på båda. man får väl lätt inte festa där eller?

idianbruden-> ja, fast du får ju inte ta del av baren och llt men det kan nog vara kul iaf.

2004-10-07 03:21
BngInTtlCntrlHny F23: ööööh, han kanske menar Rockcity som skola och inte småskolorna

2004-10-07 03:25
bara_jag vad duktig du är gumman :)
aaa

2004-10-07 10:02
visst e jag maria ;) måste jue se till att det kommer folk till denna hålan under festivalen... jag och min grupp sköter jue faktiskt marknadsföringen =)

2004-10-07 12:30
jaja, men alltså, boendet har ju tidigare varit förlagt på högstadie- respektive gymansie, vart ska de sova på rockcity, i den där allén eller?

någon som vet vad det blir för mindre band?

2004-10-07 13:03
vet att Rico Won & Obnoxiouz ska uppträda då....

2004-10-07 14:20
Ok du menade sovplatser. Jag trodde du menade det allmäna festplatser.Går nog inte så bra att sova i Rockcity(fast vad fan, jag har ju ändå passerkort så skulle nån vilja sova där fixar jag det mot betalning.....eller kanske inte)

2004-10-07 18:17
haha. jag sover hemma i min säng på fabriksgatan och slipper allt det där jiddret med sovplats iaf.

jag vill att ayesha ska komma, det vore fint, eller peshi, eller nabila eller hon som är så snygg som uppträdde i malmö i lördags, svartlings nya gödko.

2004-10-07 20:08
kan vi inte ha ett whoa-rum eller nåt kul då

2004-10-07 20:18
ett whoa rum? vart då? på metro, det är väl rätt kört. det är ju redan så lite plats överallt. hoppas att de har utepuben med värmeslingor igen.

2004-10-07 20:47
SötaEhlin F18

vilket nr bor du på? jag=19. det gula huset.

2004-10-07 22:05
BngInTtlCntrlHny F23 tror hon menar på skolan
SMÅLAND!

2004-10-07 22:05
va mkt hultsfredfolk här fanns helt plötsligt ;) ses på festivalen... btw så e det klart vilka oetablerade band som ska spela, de har blivit kontaktade i alla fall och ett pressmeddelande ska gå ut nästa vecka.. vill ni ha ett nyhetsmail (om ni inte redan är uppskrivna för det) så gå in på www.rookierockparty.se och anäl er =)