I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-06-21 00:29
Jag kolla Ryan Air... Dom verkade ju inte ens flyga GBG - Köln... eller så ör det slut... vad vet jag? Men jag kan lätt betala 1900 om det e så... Det e lugnt...

2005-06-21 00:32
German Wings kör ju inte heller från Göteborg... Jag tänker ju inte åka till Stockholm först asså...

2005-06-21 01:50
Jajo, som min käre bror AboveTheClouds frågade - någon som vet bra ställen i köln att köpa biljetter till festivalen. kommer dit den fjärde 22.55, så vi tänkte väll köpa dem direkt dagen därpå..
"kiiiitos kymmmene"
Orale!

2005-06-21 02:15
OCH . Vad i helvete innebär detta?

"Further it's not allowed to run sound systems and generators of any design and formats !!! We are obligated on any offence to confiscate all devices for the duration of the festival as well those persons will be expelled from the area !!!"

Orale!

2005-06-21 15:04
abovetheclouds&jesper
på en del områden på campingområdet får man ej ha generatorer och feta soundsystems. men en bandare får man ha. men det kommer finnas galna tyskar som kör soundsystem på en del delar av campingområdet... BLESS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-21 15:05
fellish
nä har fan aldrig sett den flaggan. har aldrig vart på västkusten heller... men får väl se den i köln i år?:)
men åk med festivalbussarna eller så annars om d inte finns flyg..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-21 15:08
jespers
det e lugnt med biljetter om man är där senast på fredagen. så har det iaf vart alla andra år... men dom verkar ta slut på lördagen då det e som mest folk... annars kan du köpa biljett från www.ticketonline.de du får dom efter 3-4 dagar...betala med VISA...BLESS!

2005-06-22 01:40
Najjs! ticktack... snart bär det av..
Orale!

2005-06-22 17:07
iration Ja håll utkik... Hehe! Men jag tar nog tåget... Det har vi gjor innan å det e soft... Gillar inte riktigt att sitta på en å samma buss såå hela vägen... Med tågen får man byta å åka lite båt å trixa lite, men det e nästan bara gött...

Å angående generatorerna så lär det va rätt lugnt... Tror det har vart förbjudet länge... Tyskarna lär ju köra iaf som sagt...

2005-06-22 18:32
fellish
ye. om jag ser den ska jag komma förbi och dela en pfoffiptffoffi;)

vi tog tåget 2002 och det va fan soft. vi hade sovhytt så man låg ner och softa hela vägen... bytte tåg vid malmö och köpenhamn bara... men d va lite dyrt faktist...

BLESS!

2005-06-22 18:35
jag flyger med ryanair... ca 700:- tur och retur och man flyger till frankfurt... buss till köln sen kostar ca 15€ och tar runt två timmar..

2005-06-22 18:42
@ALLA SOM SKA TILL SUMMERJAM
ärligt..ska vi inte styra upp en plats där dom flesta svenskarna kan samlas, slå upp sina tält och ha det kul...ett sweeden camp lixom.=)

2005-06-22 18:49
jag har absolut inget emot det... du snackade om nåt ställe nära någon bro förut, bra ställe kanske? sen tänkte jag fråga hur det är med andra nationaliteter på festivalen, är det mest tyskar eller kommer det mycket folk från resten av europa och sverige?

2005-06-22 18:55
mitt o davvies crew e på swecamp!
 http://www.myspace.com/charlychanter

2005-06-22 19:07
ja asså bäst skulle vara vid den stora bron där bilarna kan åka vi var där förra året och det var nära allt...nästan. bara man inte hamnar på nån nedförsbake, så att d lutar fett. men jag tänker iaf slå upp tält höger (om man står vänd mot festivalområdet) om stora bron. skulle va fett om alla samlades där och hade det trevligt...

ja det brukar komma mkt holländare och fransmän oxå...

2005-06-23 10:28
Tyskland e fan über nice, för alla som skall till summerjam de kommer ha det sååååå roligt! :D

2005-06-25 12:43
det kommer tydligen finnas förvaringsboxar på parkinglot2. som kostar några euro. men nice att förvara sina värdesaker jue...

2005-06-25 14:47
någon som kan länka eller vet vad färjorna kostar mellan helsing borg helsingör... o sen från danmark till tyskland.
We all gonna sing the same song... <br> <br>

2005-06-25 22:08
Ya man ... min debut blir nästa år då Black Uhuru kommer!

2005-06-25 23:21
nästa år?

2005-06-26 15:39
sizzla2
det är i år Bleck Uhuru kommer. nästa år...vem vet vem som kommer?!

2005-06-29 01:35
Döner fUr alle!!!!
The man with the golden eyball!!!

2005-06-29 10:35
borde man ta med sig bandare? pallar inte bära fan...
nån som ska?

2005-06-29 15:52
Nån som har koll på hur vädret ska bli? Förra året var det inte så nice på väderfronten...
Christ love!

2005-06-29 16:49
elof
åh nej. inte punk...=P
men man har jue inte musik vid/itältet man sover... man vill jue lyssna på reggae 24/7=)

2005-06-29 16:50
hoppas verkligen det blir bra.... men om det nu skulle regna som fan, bör man ta med gummistövlar då? känns som jävligt negativt tänkade att ta med det, som om man förväntar sig regn.. men kanske är säkrast eller? aldrig vart på festival när det regnat tidigare så har ingen koll hur snabbt det blir lerigt och hur lerigt det blir.

2005-06-29 17:01
www.bbc.co.uk

just nu ser det ut att regna en dag under den här helgen som kommer. men det blir bättre på söndag. hoppas bara att d blir nice väder nästa vecka...

www.smhi.se

2005-06-29 21:45
Hallo, är det någon som vet hur man går till väga med att beställa en summerjam festivalbiljett via nätet? Hur lång tid tar det innan man får det?
Hurtigt

2005-06-29 23:15
va va va vilket regn?
regn existerar i sverige inte i tyskland

2005-06-29 23:40
kaddy
jag har förklarat för fett många hur man gör nu. så jag pallar inte. läs upifrån ner så hittar du säkert. men tror ej du hinner få hem den. jalla skynda.

2005-06-29 23:54
gumfischtöflar är för chichis

2005-06-29 23:55
elof
Hur tror du ditt festivalmood komer vara jämfört med andra festivaler?

2005-06-29 23:57
nej asså det e inget lerigt ställe. det regnade förra året och jag hade inga problem i mina nike tennis classic. men kanske en poncho eller ett paraply kanske e bra.

2005-06-30 00:36
två dagar tills jag drar... börjar dra ihop sig rejält alltså :)

vilka fler är det som kommer till campingen redan på onsdag då?

jag och mitt uppsala-crew kommer i alla fall ha fyra tält ståendes i en kvadrat med en mittengård typ.. och över mittgården kommer det stå ett partytält... tveka inte att komma fram om ni känner för att bjuda på en bärs eller två :)

2005-06-30 02:56
vi drar ner på måndag! tror jag det är .. den fjärde iaf...

men vi kommer komma typ elva till flygplatsen.
är det nån som vet om festivalbussarna går redan då?
eller så sent.?
och ifall det är jättedyrt med taxi från flyget dit? hehe

IT SOON COME!!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-06-30 12:40
jag kommer åka på onsdag och framme onsdag natt. men jag kommer nog å slår upp tältet tiiidigt på torsdag morron.
ni som ska styra tältplats tidigt kan jue ha en flagga uppe så att man vet vart man ska styra upp tältet typ.

2005-06-30 12:50
above the clouds
TAXI från Köln/Bonns flygplats.
Taxibilar står utanför terminal 1; restiden från flygplatsen
till Kölns centrum uppgår till cirka 15 minuter.
Pris: c:a 25€ till Köln.

2005-06-30 12:55
om ni ser ett tremannatält med libanesiska flaggan på så kom förbi och hälsa!

BLESS!
/Roger

2005-06-30 18:32
Wohoooo nu hade vi bokat festivalbussen!:D Några mer som ska med den?
Hurtigt

2005-06-30 18:32
*har;p
Hurtigt

2005-07-01 12:11
Sizzla och Turbulence är inställda till summerjam! chuck fender spelar istället på hans tid. och jah mason spelar med richi spice och anthnoy cruz. half pint kommer istället för turbulence.
anledningen är bög-demonstrationer i frankrike. och 13 av 14 sizzlas europa-spelningar har ställts in.

översatte på babelfish:

"SIZZLA - European tour called off. After some dates of the CapletonTournee in France had to be already called off, which took place in the last 2 weeks, now also 13 of 14 concerts of the SIZZLA (& Turbulence) were called off France tour. Conditions already Capletons route under no good star, expanded now the campaign of French gay and lesbian organizations to a such area conflagration that the European route had to be called off by Sizzla completely. If Capleton could save most DATES of its route still by a written explanation, in which he insured, on the stage not schwulenfeidlich to express itself, Sizzla did not can/want to calm the mind down, so that now because of the public pressure whole festivals, among them also the renowned GARRANCE FESTIVAL had to be called off in Paris. Unfortunately refusal also different European festivals affected, like e.g. that TWO7SPLASH in Amsterdam and also the SUMMERJAM festival are in Cologne by the SIZZLA tour. It was to be found heavily within one week another artist, who could take the position for SIZZLA with SUMMERJAM, but we hope with the obligation of CHUCK FENDER an adequate replacement to have found. Our thanks applies also for the German message in Kingston, which gave unbureaucratically the VISA`s. CHUCK FENDER will likewise take the position in Amsterdam. In addition we could win RICHIE SPICE, JAH MASON and ANTHONY CRUZ for a common set on the SUMMERJAM festival. PINT, a further icon from the past HELPED ` DANCEHALL - REGGAE` years, SPECTACULAR and CALLI P were obligated and for ` more conscious vibes ' on the TALKING STEAM TURBINE AND GAS TURBINE SYSTEMS on Saturday will provide likewise again."

FUCK!

2005-07-01 14:17
Vad fan! Såg att han ställde in skånefestivalen, men trodde lätt han skulle komma till Summerjam med tanke på den festivalens storlek. Det här var ju stört irriterande. Ännu värre om Capleton ställer in URF också, då är det helt åt helvete. Det enda bra med det här är väl att man slipper problemet att välja mellan att se Sizzla och Yellowman nu.

2005-07-01 15:27
tjo är det nån som vet vad biljätt stället i köln hetter o vart det liger leta som fan föra året tror dom har flyttat. det var jö nån hundring biligare där iaf än o köpa på festivalen.

2005-07-02 02:59
ok, 28 timmar tills mitt flyg går;) ska bli nice

2005-07-02 14:02
painball

här är några adresser på ställen i köln som säljer biljetter:

RPR am Hbf
MF1010 unter Gleis 6
50667 Köln

Theaterkasse im Kaufhof
Hohestr. 43-51
50667 Köln

Two Star Ticket Service
Köln Breite Str. / Opernpassage 22
50667 Köln

Theaterkasse am Hansaring Köln
Hansaring 64
50670 Köln

Theaterkasse Neumarkt
In der U-Bahn, 1.UG
50670 Köln

WDR mediagroup dialog GmbH
Im Mediapark 5d
50670 Köln

Theaterkasse am Rudolfplatz
Hohenzollernring 2-4
50672 Köln

Concertkasse Johnen GmbH
Köln Venloer Str. 654
50827 Köln

KVS GmbH
Wiener Platz 2a
51065 Köln

www.summerjam.de/vvk.php

BLESS!

2005-07-03 21:48
Hela mitt kollektiv fran Uppsala har nu anlänt till köln och blivit varmt välkommnade av 200000000 tüska läderbögar. vi har alltsa kommit hit mitt i deras pridefestival. Min vän gahhfe har redan blivit uppraggad av ett antal rakade killar med läderstring. Sa nu sitter vi andra här ensamma och undrar vafan som kan ha hänt med honom.

2005-07-04 00:28
davvie
hahahaha!
du driver?!
hoppas ni hittar din polare igen.

hur e vädret?

2005-07-04 00:44
ser ut att regna under helgen. förutom söndagen

2005-07-04 13:17
helt ny layout på http://www.summerjam.de

2005-07-04 15:23
haha, nej jag va inte hoss nan gay:P daremot avslutades nan stor gayfestival har igar, vi blev lite chockade nar vi kom hit o sag allt lader... vadret är rätt bra, idag kom deet daremot nyss en fet askskur som varade i kanske 20minuter, ananrs har det vart typ 30grader iskuggan med tropisk värme, fett svettigt! anlände just ett jamaicanskt reggaeband till vart vandrarhem;) jag o viva_sativa fick tag pa lite shysst sensi igar, stört nice... mkt mer har inte hänt än...

idag ser ut att bli en chilalrdag med lite bärs!