Någon som varit där innan får gärna säga vilken buss/båt/väg man tar sig från Köln till själva festivalen.
Forumsignatur <br>
Düsseldorf/Köln Köln Staden som aldrig sover. Köln är ungt trendigt och mycket populärt bland tyska ungdomar och studenter. Staden har en miljon invånare och befinner sig i hjärtat av Europa. Frankrike, Belgien och Holland ligger alldeles runt hörnet. Köln är en utpräglad mediastad med en lång rad förlag och TV-bolag. Düsseldorf Huvudstad i den tyska delstaten Nordrhein-Westfalen. Bland tyskar är staden även känd under namnet "Die längste Theke der Welt" (världens längsta bardisk ). En lång rad multinationella företag har valt att slå sig ner i Düsseldorf som har en mycket internationell prägel. Düsseldorf ligger vid Rhen, 20 min med tåg från Köln.
Forumsignatur <br>
Jag och mina polare jag drar med funderar på att ta en tripp till Amsterdam precis när vi kommit till Frankfurt, innan vi åker till Köln. Undrar om någon vet hur man bäst tar sig till Amsterdam, från Frankfurt alltså, och vad kostar det? Hur långt tid, osv? Är dom hårda med legg på caféer där förresten?
hehe fan om de är lagligt att röka på.. så lär dom väl inte vara så petige :P
(=
davvie: Frankfurt(Main)Hbf - Amsterdam Centraal
Datum: 05.07.05
Från Frankfurt:
18:00 Framme i Amsterdam:
23:34 Tar runt 5 timmar.
1 traveller (Age: 20 Years), 2nd class verkar kosta mellan 80-90 Euro. Jävligt dyrt.
Åka tåg i Tyskland
Forumsignatur <br>
zuky när du e framme i köln central station så kan du ta ett tåg till choorweiler. och därifrån tar en buss mot fûhlinger see lr nåt. så åkte vi förut. men d va 2002. alla andra år har vi åkt taxi..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
NEWS: ISRAEL VIBRATION participate!! This volume ensured already several times for musical highlights with the Jam on the Loreley and in Cologne and becomes with 20. Festival on Friday evening (8.7.) on the GREENSTAGE play. BLACK UHURU become then on Saturday (9,7.) arise on the GREENSTAGE. see to program the exact data to the play times of the artists following shortly. Fett!
nice! skulle vart fetare om black uhuru spelar på röda scenen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det börjar närma sig nu...
satt och forskade om hur jag skulle ta mig från flygplatsen till Fühlinger see igår, kom fram till det här: PENDELTÅG Köln/Bonn Flughagen (flygplats) - Köln Hauptbahnhof (Hbf) Pendeltåg (S-Bahn) nr 13 i riktning mot Köln Hbf eller K. Hansaring. Tågen åker var 20e minut. Tågen kommer att åka var 30e min när vi är framme. 03, 33 osv... sista tåget åker 01.33. Köln Hauptbahnhof (Hbf) - Köln/Bonn Flughagen (flygpplats) Pendeltåget (S-Bahn) nr 13 i riktning mot Troisdorf, Tågen går på vardagar med 20-minuters intervall. Pris: 2€ från Kölns centrum (enkel resa). ---------------------------------------- --------------------------------- TAXI Taxibilar står utanför terminal 1; restiden från flygplatsen till Kölns centrum uppgår till cirka 15 minuter. Pris: c:a 25€ till Köln. Adress: SUMMERJAM FESTIVAL Fühlinger See, Oranjehof Straße ---------------------------------------- --------------------------------- TILL FÜHLINGER SEE FRÅN KÖLN HBF. Från Köln Hbf. centralstation Pendeltåget (S-Bahn) nr 12 med till Merkenich. Ta sen buss 121 med riktning mot Ossendorf, gå av vid Orjanehofstrasse.
Är det någon som vet på ett ungefär hur många mil det är till Köln o tillbaks från Stockholm typ?? Eller nån hemsida, där man kan söka på avstånd o så.. Googlade en del efter det igår, utan resultat!
We all gonna sing the same song... <br> <br>
jon_1 det är ca. 1381 km från stockholm city till Köln Hbf.
http://www.viamichelin.com är en fett bra sida som visar vilken väg ni ska åka. hur långt det är, vad det kommer kosta, hur mkt bensin det går (beror på vilken bil ni har).
du kan välja xakt från vilken adress du ska åka från till din destination...
BLESS!
Tack så mycket! Precis en sån sida jag var ute efter... Den var väldigt bra faktiskt, detaljerad vägbeskrivning osv..
ESKILSTUNA!
UPPSALA! Nu har davvie, gahhfe, viva_sativa och berkley köpt sina biljetter!! På söndag drar vi om tre veckor :)
MÄRSTA! det blir bara jag från märsta=)
jupps, och alla från uppsala glider förbi gottsunda 18/6 12:20 o lyssnar på TSS!
http://www.myspace.com/charlychanter
gahhffe TSS?
band
kasettband? iration: så du åker själv?
t.s.s är nåt halvtaskigt reggaeband som kör sin första spelning då.. antagligen ingenting att se, och absolut ingenting att se om man inte råkar bo just i gottsunda.
YES, speciellt ena gitarristen, han är verkligen sämst! tror han heter david:) så om ni vill se ett gäng grababr skämma ut sig ska ni till g-sunda!
jon 1 från märsta e det bara jag. så har jag en polare från sollentuna som ska dit. men han ska bila me nåra snubbar. och 2 kompisar från knivsta ska dit. dom ska iofs me samma flyg som mig. så helt ensam e jag inte...hehe=) ska vi linka nere vid sj? vart brukar ni slå upp tält? eller vart har ni planerat att gö d?
ok. vad står TSS för?
iration: oki, annars var det ju nästan synd om dig hahaha.. jo det kan vi kanske göra, vet inte vart vi kommer slå upp tält, blir nog svårt o säga det innan... men säg till när du vet vart du ska sätta upp era tält så kanske man kollar om det finns bra med plats där..
vilken är den bästa sidan att beställa på. om nån vet.
en sak till köln-bonn och Cologne-Bonn (CGN) är det samma flygplats
dergas ja det e klart samma. cologne är den franska/engelska stavningen/uttalet på staden KÖLN! men det e samma flugenplatz
jon vet inte xakt. men nära bilbron skulle jag tro,,,
Jag skulle vilja ha en lift från roskilde till summerjam ... jag bjuder på trevligt sällskap
iration och tack va lite förrvirad.
jaa,,snart e det dags....
The man with the golden eyball!!!
fick hem mina biljetter igår.. nu känns det att det är nära :)
läser inte allt men vad är det för slags festival?? är det samma stuk på den som hultsfred osv? har aldrig vart på festival i utlandet, känns som det är annorlunda på festivaler i tyskalnd, danmark etc
det här är reggaefestival.. går inte att jämföra med dräggfestivaler som hultsfred (hoppas jag)... första året för mig men tror det kommer vara grymt.. om inte annat så är berusningmedel mycket billigare än i sverige :)
Som-Om som davvie säger så är summerjam en reggaefestival. ligger i köln, tyskland och det e fett nice stämning. folk kanske e fulla men ingen bråkar. har inte sett ett enda bråk där under mina 3år på summerjam.
kanske för att alla e så jäla bänga oxå..haha
true true!
ah...så var minibussen bokad å klar...håll som sagt utkik efter sverigeflaggan med en morot på...sitter förmodligen på ett militärtält. skrämmande få tjejer det verkar vara som ska dit från sverige... ses där iaf..peace!
Kommer inte John Holt???? vilka mer kommer på skånefestivalen men inte på summerjam d e ju dom två man väljer mellan.
zionin john holt har tydligen ställt in hela sin europa turné. så jag tror inte han kommer till skåne reggae festivalen heller.-..
ok men varken Loyd parks,burro banton,johnny clarke,ronnie davis eller michael prophet kommer till SummerJam stämmer d?? i såå fall väljer jag lätt malmö
Någon som vet ungefärliga speltider för sizzla och yellowman? vore ju ett jävla helvete om dom krockar:(
gahhfe_one man får xakta speltider när man får sitt festivalband...
flyg bokat!!! men jag har en fråga. en kompis som säger sig vara dålig på engelska sa att han läste nmåt om egen musik på festivalen. han sa att man itne får ha musik med sig???????????????????????? men detta låter ju helt sjukt o stämmer det, vilket jag inte tror d gör men måste kolla me nån som har varit där eller nån som kan läsa bättre... d kanske är så attt man inte får ha större anläggningar eller nånting. så hade min bror fattat det när han läste d. ????? någån?? o en fråga till har jag. tror ni det finns biljetter när man kommer ner eller bör man köpa innna.. har inte köpt någån än, det går väl inte få tag på nånstans härt, man m´åste väl beställa från tyskalnd isåfall? =?? kiiiitos kymmmene
~~~War, Hate & Confusion~~~
Döner is the sheeit, och det är klart man kan bada... Det gör alltid jag och se så frisk jag verkar vara... Eller? Är det nån som bokat flyg och har koll på vad som är billigast? Jag försökte på Pricerunner, men det kostade skjortan... Det känns fett nära nu förresten. Årets höjdpunkt... Lätt... iration Du vet väl hur en Göteborgsflagga ser ut?! Den är stor och blå med ett lejon på... Sen står det Göteborg på den i nederkant... Bara jag hittar den så ska den med i år igen...
snackade me bror min precis han bokade på germain wings tror jag han sa att d hette. han kommer hem snart kan fråga igen då.. dem kosta 1900 nånting ,.. . till köln
jag payar 700kr tur och retur med ryan air
vaaaah. hahaha fan också=P