I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-11 21:23

summerjam right?

någon som var på summerjam?
kom nyss därifrån, helt galet bra!

5 dar i leran, så värt!

i get more pussy then panty!

2005-07-11 22:19
helgeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahah fifaaaaan vad kul det var!!!
kom dit i måndags på natten typ sov på ett tågstation o kolla på luffarehorsare hela natten sen drog vi på morgonen, fixa plats o bärs o satte igång. regnet var lite jobbigt men det fixade vi med ett litet vindskydd o ministolar. hur kul som helst. nu stinker man väldigt illa, kanske man borde slänga sina underkläder som hängt me veckan ut. luktar lika mkt som den konstanta weedlukten där haha man kom inte ifrån den.

gick tom på konserter! yellowman var astung. blev helt chockad när han kom ut på scenen o va vit haha .. älbajnoo... fast bäst tyckte jag alpha blondy var. har aldrig gett dem nå tid men live var dem skittunga. och asian dub foundation!!!!!! där kunde man dansa loss... aaah ....... fyfan.. d gick för fort. .. men kul va det... tyskjävlar!

helgeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wheeeere aaare youuuu!=!=!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!? ! ?whieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-07-11 22:20
jepp tokigt galet med fet skojs va dom bitarna som man kommer ihåg iaf .
dom som såg grondation vad tyckte ni va det playback eller inte
så jävla klock ren spelnig kan man inte göra eller?

2005-07-11 22:44
jo dom kan... de va vidrigt bra, mådde inte bättre på nån annan spelning än groundation.

resten va ju soft... de va ju riktigt fint sista dan. kändes som om allt hade kunnat börja den dan.

2005-07-12 00:16
FÖR NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-07-12 01:53
Black Uhuru va lätt tyngst! efter det Anthony B tycker jag, kom precis hem
 http://www.myspace.com/charlychanter

2005-07-12 02:33
mycke roligt, men mycke varm.. såg knappt nått.. alldeles för mycke poliser.. hörde ni förresten att de kanske var den sista oxå?
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2005-07-12 02:36
Vårt camp var utan tvekan bäst, sen strax efter kommer Groundation och Black Uhuru. Grymt soft festival i alla fall, dock lite väl mycket softande ibland kanske.

2005-07-12 02:37
Yeemih P21:

dom störde ju i alla fall inte så då spelar det ju ingen roll

2005-07-12 14:45
snutarna gjorde ju inget så det gör ju inget :) jag såg en kille som rökte sig lite som stod och snackade med en snut, och han lär ha märkt att han rökte sig lite.

anthony b var lätt fetast.. tanyas mellansnack var bäst av allt nästan..

och nej, VÅRAT camp var fetast!

PUULL UUUUPP!!

2005-07-12 16:09
vaddå inte störde nått, jag såg fler torskar än jag någonsin gjort på summerjam, inte många som ville sälja ganja pga av dem oxå
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2005-07-12 16:53
Barrington Levy var så otroligt bra när jag såg honom på Splash... hur var han?

Samt - hur var Gentleman, Seeed, Culcha Candela, Patrice och Ward 21?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-07-12 17:10
såg bar polisen 1 gång vinkade med jointen dom vinkade tillbaks
o log. väldigt lite poliser tyckte jag att det va

har ni hittat helga än

ish bin aine kartoffel supe

2005-07-12 17:23
Kontrast. Jag tyckte seed och patrice var grymma, såg ingen annan du nämnde.

groundation och black uhuru var iaf bäst. tokyo ska var galet också..

2005-07-12 17:34
gillar inte ward21 för mycket, men när dom backades upp av det taighta livebandet så var dom jävligt grymma! gentleman var även överfet han, precis som väntat.. så tog han upp chuck fenda (han körde tidigare än han skulle så jag missade han) och han fick köra en egen låt, den på blaze riddim, det var grymt som fan, så tog gentleman upp säkert fem andra artister som fick köra lite.. seeed grymma, också som väntat.. men tanya överaskade verkligen, trodde inte hon hade så mycket att ge live men det var fett!

2005-07-12 17:35
och vad fan var det med helga? :)

2005-07-12 18:00
helgaaaaaaa !!!!!

2005-07-12 18:04
HEEEEELGGAAAAAA!! Hehe, det e en kultgrej på summerjam. För asmånga år sen så var det nån som var ute o letade efter sin kompis helga o gick runt o skrek. Det va lite så det började. Så fort nån skriker helga nu så börjar hela campingen att ropa efter henne ;) Skitstört!! :)

Håller med om att kompbandet som Ward21 hade var tajta. Det var lätt en av de bästa konserterna!! Fan, de borde ha spelat bakom flera andra. Tyckte Tanyas kompband va rätt lama, samma gäller Gregory Isaac o Richie Spice o Chuck Fendas band.. :(

Lätt en av de bästa festivalerna jag varit på! Och då ska tilläggas att jag hade en halsinfektion o lunginflammation o gick på pencillin hela festivalen.

2005-07-12 18:07
varför böt chuck fenda tid? det var en av dom jag hade bokat för att se.. tråkigt som fan, och anthony b spelade väl inte heller på sin tid?

2005-07-12 18:17
nä jag vet, hela den delen ställde till det för oss också. Synd att det inte finns nån stor posterboard där de sätter upp alla ändringar. Det var samma sak förra året också..

2005-07-12 18:55
Grymt trevligt tycker jag att det var på festivalen.

Undrar om de någonsin hittade Helga. Själv hörde jag att hon blivit styckmördad!

Propaganda: Synd på din halsinfektion och allt, hoppas det är bättre nu.

Seeed var den grymmaste konserten tyycker jag, tätt följd av Ward21.

Blev lite besviken på tanya konserten, men jag tror att de är mitt fel då jag hade för höga förväntningar.

Gentleman kunde ha blivit mycket bättre än var det faktiskt va. Överanvände knepet att peppa folk genom att rewinda låten efter att ha spelat några sekunder. Ok att göra det en gång för att höja stämningen men om man gör det 1-3 ggr per låt så har det snarare motsatt effekt.

Kul dock med alla gästartister som chuck fenda, Afu-ra, Seeed, patrice och många fler.

Tokyo ska paradise orchestra var skitcoola i sina matchade kostymer.

Sen vill jag passa på att tacka alla som gjorde festivalen speciell, alla på vårat camp (som jag valt att kalla Swedish Carrot Camp, ni som var där vet varför) och allt trevligt sällskap på festivalbussen. Vi ses nästa år.

P.s skoja bara om Helga!
Sanning är inte det du säger,
utan det du menar!

2005-07-13 08:10
Propaganda
Ursäkta men det där är ju bara rubbish... Helga är ingen grej som är speciell för Summer Jam och det började inte så som du skrev.. men okej :)

marku_s
Alright, cool :)

2005-07-13 12:37
kontrast<
Haha, där ser man. Jag undrade förra året och då sa dom att det var så. Jag är för godtrogen ;)

2005-07-13 12:41
har oxå hört att de var så flera ggr av olika personer

2005-07-13 12:44
ladyluck F26
var afu-ra där??
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-13 13:48
afu-ra gästade gentleman konserten

2005-07-13 14:36
var det killen från NYC? var det någon från seeed som också entrade scen under gentleman?

2005-07-13 15:32
Propaganda
Finns många varianter på det, men ärligt så vet jag inte säkert vilken som är riktig, kan vara så som du sa också, hehe :)

2005-07-13 15:41
conf<<
gentleman hade väl typ halva summerjam som gäster i sin show :)

2005-07-13 17:15
Propaganda , jo, iochförsig :)

2005-07-13 17:25
Ang ganja knaset längre upp i tråden undrar jag varför inte folk lyssnar på när alla skriker "Axel" som är typ slang för polis i Tyskland..

2005-07-14 00:19
vi hade ett sound bredvid oss förra året som skrek police
ingen av er som bodde på ön?

2005-07-14 02:10
axel hmm är det nåt alla svenska ska kunna elle tyska slang du får nog fundera på det ett tag pimplarn

2005-07-14 12:47
Painball: Om man håller ögon & öron öppna så märker man varför folk skriker Axel..jag va inte där själv, men polarn som va där för allra första gången snappade upp det första dan...

2005-07-14 14:03
jag hörde aldrig nån skrika axel.. och ingen i mitt 10 pers camp snackade nånsin om det.. mysko

2005-07-14 14:41
det är ju det jag också menar.. men muppen här uppe påstår ju att alla skrek det hela tiden, även fast han inte var där själv och hörde det.

2005-07-14 16:50
helga spexet förekommer iaf på andra tyska festivaler också..

2005-07-14 17:23
Davvie: Din skojare, kan du inte läsa eller? Skrev jag nånstans att folk skrek hela tiden?? Och dessutom om du inte tycker det va så mycket poliser, så skrev jag det till bla Yeemih som tyckte det va extra mycket poliser och knas iår jämfört med tidigare..

2005-07-14 23:58
Rhetoric:
Jo det stämmer att Afu-ra från Brookylyn, NYC gästade Gentleman.
utan det du menar!

2005-07-15 05:00
ladyluck
jag satt o chillade vid ert tält o väntade på er.. tror jag.. de va en morot på flaggan iallafall.. elof kände martin så vi tänkte kolla om ni va där fast ni hade gått o handlat.. trist

de va lite för slitet ändå.. fast badbryggan va de fetaste ändå, näst efter groundation, deras jävla solon va något av de sjukaste

2005-07-15 18:01
Pimplarn P21

som du la fram det var man ett köttsär om man inte hörde det första dagen, alltså : ja du säger att folk sa det ofta
 http://www.myspace.com/charlychanter

2005-07-15 18:14
var det någon här med den svenskamorotsflagan?
jag låg typ precis (nästan) bredvid..

2005-07-15 23:15
Ja vi var ett stort gäng med flera tält vid vad jag kallar swedish carrot camp. ;)

Den där läderlappen p20 : Aj då vi kanske ses nästa år på summerjam då.
utan det du menar!

2005-07-16 11:33
gahhfe_one : Polarn stod bakom min rygg när jag skrev det, och på han verkade som om det va nått man snappade upp och hörde ofta, med tanke på att snuten verkade visa sig ganska ofta..

2005-07-16 12:18
nojjig polare

2005-07-16 13:33
ladyluck, ni låg väl precis innan backen började luta neråt? jag låg i backen så man gled och gled hela nätterna, men det var de värt :)

2005-07-16 23:43
Confidence p21: Japp innan backen. Vi låg dock nedanför backen 2004.
utan det du menar!

2005-07-16 23:43
Dönerking : Kärt barn har många namn
utan det du menar!