I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiell SPLASH-tråd - Eftersnack

Klubb & Konserter - Festivaler

Admin

2005-08-08 11:33

Officiell SPLASH-tråd - Eftersnack

Da var festivalen över och man sitter med schnabelkäse i Karl Marxstadt och chillar med Hörstedt, Slowmo och Umea-Arvid.

Vad tyckte ni svennar som var pa festivalen?

JMT var riktigt wack. Sayan var bäst. Gentlemen var apbra. Vädret var fan schletet.

Vi är dööörty och smells like teen spirit. Jag saknar Göteborg.

Ps. Ghazal ta det lugnt med Gangstasebbe i bilen, vem vet vad ni kan hitta pa. Machubername!

2005-08-08 12:07
Var jedi mind keffa??? vafö??
tell me =)
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2005-08-08 12:27
ojojoj... det här låter intressant.
synd att JMT var wack, inte alls förvånad över att Saian var bäst...

hoppas det var värt allt iaf. peajs!
0034

2005-08-08 16:34

jag tyckte det va slappt o sitta i tältet o dricka öl..

sen somnade jag i solen och vaknade röd som en kräfta, kul att man lyckades med nåt iallagfall.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-09 09:18
okej. fett av dig.
0034

2005-08-09 10:00
ställde inte nas in?.... lr är jag ute o cyklar

2005-08-09 10:07
ja fan spelade nas eller inte ? måste vatt galet tungt om han nu körde..
SKU - SKU - SKULASON!

2005-08-09 11:59
ja!!????..svara nu nu nu=)...ställde inte han in..!!
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2005-08-09 12:01
Nas lirade inte..

2005-08-09 13:28
GSBackInBizz

haha fan vad nice att du såg Nas.. trots att han ställde in ;P

surt att man missade Saian.. =(

härliga snubbar i Swe-camp , Joel och Charlie.. hehe fett sköna ;)
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2005-08-09 14:01
HAHA, jag tog det jävligt lugnt med gangstasebbe skaru veta.. robert/helena/blümchen/sebbe/johan är en redig grabb som ska hanteras väl, jag menar, han var den enda av oss som såg nas. tror iofs hela boråsgänget såg nas... ;)

och här kommer mitt tacktal som jag bara måste skriva, tack axel för att vi fick sova i ditt tält, tack pontus och arvid för att vi fick lägga våra saker i erat tält, tack alla som försökte hjälpa oss med hortältet som gick sönder, fett tack eric för att du orkade gå ut med bandet till oss hela tiden, tack boråsarna för att jag fick åka med i eran bil. och fett tack till resten av er för att ni gjorde det till en skitgrym festival trots allt jävla regn och lera. it´s aaaaall love :* :*

ich habt ficke helgas muchi!!!
baeng

2005-08-09 14:09
och så en till grej... var seb1 där? haha jag ville så gärna se vem det var. minns en sebbe, ja förutom fejkgangstasebbe, men han verkade för snäll för att vara seb1.... förklara för mej, folk!
baeng
Hangaround

2005-08-09 14:32
jag missade jedi mind... slå mig någon.

2005-08-09 14:35
jag tycker att det var galet. min första festival, börjar med en redig fylla i bilen på väg ner.. sen var ja ju typ full hela tiden. träffa så jävla mycke sjuka o fula tyskar men ja hade grymt kul. saian var galet att se, fy fan va bra.
helga vart är du?
jag har superkrafter

2005-08-09 14:40
tjafan allesammans! tack för att ni trots en på tok för lerig, rengnig å tysk festival till en riktigt fet å åtminstånde lite svensk! fan man blev ju sjukt glad så fort man träffade någon som snackade något annat än tyska!
saïan å truppen var fan inte å leka med asså! direkt på varandra också... shit vad man röjde! tycker inte alls JMT var wack.. dom var helt ok, publiken däremot sög stenhårt.. men jag kan fan inte kladra dem, klart humöret är lite kantstött när man måste äta lera morgon, middag...

men ni får fan sluta tjura över att NAS ställde in det var fan inte mer än väntat... klart han hade varit skoj å se men han kan ju fan vara det mest överskattade livearitsten efter spelningen på anexet härom året... NAS gör sig fan bäst på platta!

kom igen alla ni man hängde med... posta nått i gbn (framförallt om ni bor i stockholm!) för ni var tamejfan riktigt sköna!

peace/ erik ("the tall black guy")
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//

2005-08-09 14:46
var helga fortfarande försvunnen alltså?
0034

2005-08-09 14:55
heeeelgaaa!
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//

2005-08-09 14:58
ere nån som kan ladda upp nå bilder? skulle va kul o se. länka länka länka!
jag har superkrafter

2005-08-09 14:59
jag ska bara framkalla mina foton och scanna in dem först. eller ifos bara och bara, det kommer ta sitt lilla tag..
baeng

2005-08-09 15:03
det var kul som fan att skrika fula saker till fula tyskar som gick förbi så dom inte fattade. jävla freaks!
jag har superkrafter

2005-08-09 15:06
ah, vi ses iaf nästa år...
0034

2005-08-09 15:09
splah va kul!!
bara feta låtar!

2005-08-09 16:37
sebbe

don't cry.. jag gick ju medvetet inte på saïan.. ere nån som ska ha stryk så e det jag. :)

2005-08-09 16:39
kul att höra att alla uppskattade tyskarna!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-08-09 17:07
sammanfattning: yeah!

jedi mind verkar det som att jag var en av de få som riktigt uppskattade.. ok att dom var lite stela på scen men det känns ju rätt logiskt med tanke på kroppsstorlek och sådär.. Men feta låtar man diggat läänge är aldrig fel live.. Dock ville jag se i against i också..

yeah!

Nas var helt svettigt galet fet! fan va det va röj!

yeah!

Dilated var grymt och nya låten var grym! Inte lika svettigt som på hultan men mycket mer folk och mycket "större" på nåt vis.. och lite andra låtar och så, även om dom började allt identiskt..

yeah!

saian var sämre än jag väntade mig och bland det bättre jag sett under mina tre splash-år.. men det kändes som om jag missat dom för många ggr nu och förväntningarna var för höga.. dom gick inte att leva upp til..

yeah!

Smiff-n-wessun var nice och jävligt kul att se.. Dock är jag fortfarande så helvetes jävla cp-sur på att inte black moon och jävla festivalen bara låtsas som om det regnar.. vilket det gjorde.. nästan hellre se dom än nas om jag ska vara ärlig..
så det pajade lite av smiff-n-wessun-minnet.

yeah!

sen va det gott med vip i år igen.. haha.. good lookin out alex..

yeah!

största swecampet hittils i år! nice!

yeah!

gentleman var en helt perfekt avslutning och bara helt grymt mys hela tiden!

yeah!

seeed var grymt cleana med scenshow och grymma outfits!

yeah!

ugly duckling var grymt bra och underhållande och ja.. precis så bra som jag hoppades på..

yeah!

looptroop gjorde oss stolta.. vilket resulterade i swecampfotosession a la mellanstadieresor!

yeah!

och nästa år ska jag ha mitt tält för mig själv! haha..

yeah!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-08-09 18:29
xeilon - du sparar inte på "yeah":na iaf :p ja förlåt, nästa år ska du få ha tältet för dej själv och sanna får fucka upp sitt eget tält!
baeng

2005-08-09 18:33
Dock är jag fortfarande så helvetes jävla cp-sur på att inte black moon och jävla festivalen bara låtsas som om det regnar..

ta om det :)
Rhetoric

2005-08-09 20:42
Sjukt värd festival även om man var lite uppgiven när det regnade som mest och var två decimeter lera och jag och ghazal träffar gestapovakter 5 på morgonen...

Props till de uppfuckade tyskarna som drog kola på borden på vägen, killen som helt random bjussade på käk, mfs och alla andra för cyphers (jag borde dock förstört bandet efter inspelningen) alla grymma akter man såg + premier och afrika... alla softa människor man hängde med, props till berlin dagen efter.. och såklart till HELGA!!

Lutchz mein swanz!

Nu är man f.ö. hemma i Umeå efter att ha varit i Rehberg i Berlin imorse... lång dag och jag kommer att sova gott like it aint no thang...

Peace

2005-08-09 22:11

jag gjorde det fetaste:

ena natten:

-ska du med på VIP festen?
- näee fyfan det regnar som fan det är 2 decimeter lera och det lär suga pung.

andra natten:
- ska du med på VIP festen nu då?
- näe shit det regnar nu med, jag sitter hellre i mitt tält och ruttnar med min öl.

sen sitter jag hemma i svergie och glor igenom polarens kort han tog inne på festen..

då säger jag följande:
- VAFAAN.. är det tak på VIPen???
- ja.. visste du inte det? det trode jag att du visste, det va snustorrt därinne.
- TACKFAN!!

äh.. det va fett o sitta i tältet.. när det regnade.. mitt i natten.. i tyskland...själv!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-09 22:39
Hörstedt - ja ojoj, dem vakterna var inte och leka med. vi ville ju bara ha lite värme :( men vår fnissande bögvakt som tog kort på oss och "C.O.P.S"-vakten var ju to die for, eller hur? hehe..
baeng

2005-08-09 22:40
X1MER
haha! det gör du inte om hoppas jag!
Rhetoric

2005-08-10 00:46
Det var iofs mysigt så länge det varade ;P Skönt med torrt och element. Haha, ja... det fotot är jag sugen på, vi måste scanna och byta bilder sen asså...

Ximer - Jobbigt läge..

2005-08-10 00:58
Hörstedt - for suuuure! :*
baeng

2005-08-10 01:27
mhm, en kort tacktal från mig också..

först.. tack alla i bussen som gjorde resan värd, framför allt vykortsmäääds.. sluthuvud..

props till alla fårafettåår till tyskar som skulle/ville vara så jävla äkta och var så satans roliga att driva med.. tyska hiphopare sparar pengar i 4 månader för att köpa sig ett nytt set kläder+skor för 10 lax att flasha på festival med..

dilated eller premier har jag inte mycket minne ifrån men det var säkert nice.. looptroop, smif n wessun och jedi var skitnice.. saïan missade jag med flit för att istället gå till bussen o byta stumpor.. yeees! minns jag inte fel så såg jag även kool savas, vilket i mitt dåvarande tillstånd var utomordentligt bra..

hursomhelst hade jag skitball, trots regn och lera.. åker lätt nästa år..

btw. pannbandsbruden från salzburg hade mig vid hallo! damn..

och nästa år ska jag ha mitt tält för mig själv! haha.. WORD

AAARNE!!

2005-08-10 01:54
hehe nice med folk här. bigup till alla i campet, pontus, alex, axel, lena, eric, arvid, charlie & joel, gangstasebbe och de andra boråsarna, japan och sana, umeåsnubbarna. och alla andra svenskar man träffade runt omkring som jag gklömt namnet på

gentelaman var fetast, jedi mind var inte så dåliga som folk säger (dock var tid och plats ganska fel).

VIP-tältet var nice även iår. (tack igen alex.)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Admin

2005-08-10 02:03
Här kommer ett saftigt inlägg från allas våran mfs.

Ugly Duckling: Galet nice, sån kärlek och underbar old school feeling. Skrattade som fan när han gjorde sin gangsta imitation.

Dilated Peoples: Riktigt tung spelning. Man vet vad man får. Inte samma kompakta publik och närhet som på Hultsfred såklart men ändå fett. Skön öppningsrad (You know i Axel, hehe)på nya singeln med och beatet från Alchemist var off the hizzy!

Premier: Överskattad som DJ. Fetaste röjet på Scratch här var det nja, iof var jag sjukt trött och bakis för att uppskatta fullt ut, kanske.

Smif n Wessun: En skam att Black Moon ställde in och ingen sa ett jävla dyft. Typ dom jag ville se mest efter Nas som man visste hade ställt in. Skön spelning, jag blev inspirerad av att börja lära mig scratcha med både skinkorna och fötter...

Looptroop: Vi svenskar höll det nere som fan. Sweden is looking for love. "Vi vill tacka domaren med tre hej. Hej! Hej! Hej!"

Sayan Supa Crew: Såå jävla rövtung spelning, tänk bara hur fet den hade varit om man fattat vad dem sa. När deras beatboxare drog på Simon Says alltså, extas och sikka flow och sväng de hade på scenen. Lätt bästa live!

Gentleman: Nog den näst bästa spelning på festivalen. Sikken lycka och vilken gudomlig röst. Schmäck!

Annars var Curse jiggy, Tysklands svar på Timbuk fast med vita fula kickers byxor.

Söhne Mannheims var så lol. De hade tre Boyzonesångare, beatboxare, rappare, toastare, djs, gitarister med hästsvanar och allt var det nu var. Fick ett gott skratt faktiskt, metall! Så missade jag Bambaata, crappy!

Veckans Ord: Määd äkta / Määd jiggy
Veckans Fyllehund: Gangstasebbe <-- Fan va gött!
Veckans tyska fras: Schnabelkäse
Veckans låt: Ken - Rök Braja
Veckans citat: "Elvis, was a here for most. Im not french but I eat french toast" / Ugly Duckling
Veckans Rök: American Bushweed / Norwegian Hasch.

Nu ska jag möta upp våra fina vänner Kontrast och La som ska sova på mina läckra madrasser i stora rummet. Jag hoppas på lyxfrulle imorgon, suger att vara tbx till jobbet dock. Ska slänga in bilderna på datorn imorgon, måste granska bilderna innan jag lägger upp dom dock, kan vara en del som inte framhäver folk så som dom vill. Stort upp till alla glada och trevliga svennar. Kommer nog aldrig fatta dealen med tyskarna, hehe.

Ps. Var det någon som såg Ken Ring?

2005-08-10 02:07
mfs: African Bushweed inte american

jag ser alltid ken i mina drömmar pontus det vet du..

mina bilder kommer nog upp en dag snart skulle jag tippa på.

nu sklal jag fanemig sova..
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-08-10 08:38
bilder, bilder, bilder tack :)
SKU - SKU - SKULASON!

2005-08-10 08:55
ookej, oookej... hold up.
jag trodde att alla skulle skriva typ "saian-konserten missade vi med flit som en god gärning till dumle som vi mest bara satt och saknade hela tiden".

men aja... det här ska jag komma ihåg.
0034
Admin

2005-08-10 09:58
Splash 2005 <-- Här är lite av mina bilder. Tyvärr rätt wacka och inte så många bilder. Är det någon som känner sig stött av någon bild som ligger uppe på någon så kan ni ju messa mig. Arvid har spamfotat rätt mycket så förvänta er feta fyllebilder och spelningsbilder från honom. =)

slowmo: Självklart ska det vara african bushweed. Jag var stressad och trött. Nu är jag bara sjukt trött. Workin 9 to 5, yeah!

2005-08-10 10:58
HAHA!
ser whoa-flaggan nu. fett att klistermärkena sitter kvar! :D
0034

2005-08-10 11:18
mfs, hooka mig med en zipfil på msn sen... pallar inte ladda i 30 kbps...
ser fram emot slowmos bilder också... och självklart dom från oss som håller det äkta med analogt..

FAN vad skönt det var att sova i sin egen säng btw...

2005-08-10 11:24

Rewrite for rhetoric:
Dock är jag fortfarande så helvetes jävla cp-sur på att inte black moon kom dit och hela jävla festivalen bara låtsas som om det regnar..

Och pontus: veckans citat måste vara felciterat..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Admin

2005-08-10 12:59
Xeilon: Nej det ska vara så, haha. Den är underbar den låten. Young Einstein på 1210orna!

GSBackInBizz: Det var D-Flame som reppade skiten. Han har förövrigt med på typ alla konserterna, helt galet.

2005-08-10 14:09
moow: jag skall hooka upp dem strax. bilder på dig med nyrackade glasögon t.ex.

2005-08-10 14:29
mfs - meeen, tog du ingen bild under looptroop?
baeng

2005-08-10 14:55
här har ni över 100 bilder till: http://bilder.sollenby.com
detta är inte alla mina bilder utan ett axplock av de bästa. ej heller i full upplösning vill ni ha det så hojta på msn eller nått. något större får ni dock om ni trycker på fullsize där uppe till höger över bilden.

här är några av mina favoriter:
Gangstasebbe har deckat
Gummistiefeln
reppar sverige efter looptroop
manlig kärlek på A
we in the WIP

2005-08-10 16:08
Softa bilder slowmo! Jag reppar sverigebilden på min sida nu...

2005-08-10 17:08
vad roligt allt alltid ser ut på bilder. typ sådär riktigt überskojjigt!

2005-08-11 03:33
asså grejen e den att ja fattar fan inte vilka ni är.. ka är den lilla afro puffen med fluff.. nåra av er svenskar vet ja vilka ni är o vet att ja träffa er men ja träffa säkert nåra fler men vet inte vilka ni är.. made in japan.. agda.. khalim.. jet_jaguar.. sebbe.. hmm.. ah nåra fler kanske.. vilka är/var ni andra..? kul att veta bara.. minns inte ditt namn men du hade clean röst äkta whisky rösten.. skön som fan är du här? aja. halla..
jag har superkrafter

2005-08-11 10:05
dj_reyes - hahaha du menar joel!! herr_nobell här på whoa... den rösten, den mannen, den legenden... aaw, suck <3
baeng