Augustibuller 2006
haha, rätt tidigt att skapa en sån tråd men vafan, jag längtar. vilka ska dit? vilka band hoppas ni kommer? osv osv..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
jag hoppas lika hårt som varje år på en riktigt skön amerikansk punkakt.. för min del får gärna Anti-Flag, Against Me!, Unseen eller nåt annat skönt band komma. men det är ju bara vad jag kan hoppas på..
Cockney Rejects? ohh, ballt!
nä, aldrig mer bullerjävlet. det var bara drygt
http://www.kommandot.se/wp/
bperd: vadårå? var det för skabbigt? :)
hehe, vet inte riktigt. vädret kanske gjorde sitt. och att jag var så överjävligt bakis hela tiden. och ja... många festivaler har det blivit genom åren och prydhet är inte det första som utmärker min personlighet, men det där var fan på gränsen alltså. det var nog för skabbigt
vädret var iofs förjävligt i år.. stog sex timmar under ett partytält för att skydda mig från regnet.. alla andra sov men jag kunde inte sova för mitt tält var översvämmat.. det sög.. men annars brukar det alltid vara grymt väder på bullret.
Campingen är den bråkigaste som jag varit på... Men jag har aldrig haft så roligt... efter några öl är det faktiskt roligt och se nördar som slåss... Och man kan alltid vända sig om...
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
kan bli hur bra som helst! :)
http://www.innuce.nu
är det nån som har bilden på den där lustiga "väderstenen" som finns i lindesberg? Där det står hur man kan tolka vädret genom stenen.. "är stenen blöt, regnar det" osv.. :)
har alltid varit lite misstänksam mot den här festivalen...men om cockney rejects kommer borde man ju fara
Filbunke P19 Sten är blöt om det regnar? DET LÅTER SOM TROLLKONST!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
men åh, det är ju humor.. "är stenen borta, är det storm" osv.. den står där i lindesberg på riktigt.. och det fanns en bild på nätet.. den postades i förra årets tråd..
Filbunke P19 Jaha, my bad... jag fattade det precis, hahaha... Älskar byhumor.
Hmm hoppas man kan återvända i år. hade riktigt kul förra året.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad är det typ 7 månader kvar nu bara? :)
Konsertbesökare
2006-01-27 00:15
ååh lätt att ja vill fara.. i sommras jobbade jag å kunde inte ta ledig. hoppas d fixar sig i år.
I beat your dog cause he hit on my cat!
nu måste jag uppa tråden.. äntligen nya artistsläpp vad säger ni om följande? Raised Fist, Mob 47, Bad Manners (UK), No Fun At All, Rise And Fall (BE), Bring The War Home och Twopointeight
till det så säger vi "bra skit" :)
galet bra updates på band!!!!
Vår Del Av Stan
Fett med bråkiga skinheads där! Skit dryga! Vi bodde granne med några förra året! Skulle jiddra hela tiden jävla skitungar! Men det fick de ångra! :) Annars är det väl ganska schysst.. grisigt som fan, men det funkar väl.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
No fun at all!! herregud, bara dom gör hela festivalen värd!! sen e ju inte raised fist fy skam heller
No Borders No Nations
Nosferatu: Var det dom som sjöng konstiga sånger varje morgon?
Sikkan P22 Nä.. det tror jag inte.. Vete fan. Men det var typ småskins som antagligen inte hade åldern inne eller precis blivit myndiga. Skitdryga.. Satt och skröt sinsemellan om vilka coola slagsmål de hade varit med om varje kväll typ.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Att Fagerstas stoltheter skulle heta The Hives är bara ett kraftigt missförstånd. Alla vet att det är de gamla skatepunkarna i NFAA som får Fagerstaborna att sträcka på ryggen. Word. Är det nån exklusiv reunionspelning eller ska de börja lira igen? Nån som vet?
jag vet inte.. på sidan får dom ju det att låta som det är tillfälligt.. "Ni som missade deras framföranden då får nu en ytterst exklusiv chans på årets Augustibuller." men vad vet jag?
fyfan... nu vill jag ju åka dit ju. ska man hålla åp principerna eller?
Filbunke: aah ok. sen kan man ju fråga sig varför jag inte tog in det när jag uppenbart läste på sidan :)
ja, det kan man ju undra :)
jag hoppas och tror att dom "sparar" lite på dom überfeta släppen :)
_Lenartt: vilka då?
Bad Manners Bring The War Home Cockney Rejects Eläkeläiset GBH Mob 47 No Fun At All Raised Fist Rise And Fall Twopointeight ------ Bra bandsläpp! Främst kanske Cockney Rejects, Bad Manners och Mob 47. Längtar till nästa bandsläpp som borde komma snart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja, fan.. jag börjar bli otålig.. nästa bandsläpp bör komma snart.. annars jävlar.
ååh, detta kommer att bli en bra festival :)
Sick of it all var ju typ den enda roliga akten på senaste släppet dock.. bustups och liptones har man ju sett där förut.. samma med asta osv.. resten är inget jag dreglar efter.. men som sagt.. sick of it all var ett grymt släpp!
verkar iofs småkul med själva "versus" grejen bustups och liptones ska köra..
SOIA är fett. Inte spiken i kistan för mig dock, för jag sett de en gång redan. Hoppas på nåt mer grymt.
Lätt att man ska dit i år igen. Förra årets höjdpunk bland banden var nog The Slackers. I år måste man också dit i tid, så man får en skön plats. Vi bodde typ 1 meter från stängslet förra året, luktade ganska mycket urin sista dagen :)
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
nu får dom fan se till att släppa fler band.. jag förväntar mej ett tungt släpp.. annars blir jag arg YaO: Det luktar väl urin vart man än parkerar sitt tält? :)
väderstenen for president!
"Nya band är Entombed, Clockwork Crew, Skitsystem, Gadget, Nitad, P-Nissarna, Mollys Gusher, Vemoth, 7 Days In Hell, Navid Modiri & Gudarna och Coma" Jävligt synd att det inte blev nå Liptones vs. Bustups battle... Och ja, jag saknar fortfarande Madness på lineupen!!!
Kommer minst 20 släpp till så jag har fortfarande lite hopp kvar
fanfanfanfan! gadget, skitsystem, entombed vafan är det här!? och sick of it alls nya är skitbra, jävla punkdängor de lyckats göra igen, och jag ska inte dit!!! fanfanfan
tråkigt bandsläpp, eller va?
man får väl hoppas att dom sparar det grymmaste till sist.. det här bandsläppet har (nästan) ingenting av vad de tidigare åren haft..
va fan nu höjjer dem augustibuller med 100 kr.. helvete.. jag som inte har de pengarna överhuvudet taget nu..
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
nu sker ju höjningen du först den 1:a Juli.. och 500:- är fortfarande tvärbilligt..
buller är nog en klass för sig... men jag gillar ofta den klassen. hört att biljetterna börjar siina,så kanske dags att skaffa en...
A Place Called Won't Be There
Varför skulle det bli bråk om Dia Psalma kom?
every tool is a weapon, if you hold it right.
10 nya akter till bullret: Dave Barker (JAM) with Intensified (UK), Cult Of Luna , Club Killers , Totalt Jävla Mörker , Subs (CHN), Bombshell Rocks , The Baboon Show , Troublemakers , Slutstation Tjernobyl , Skavers , och Kamikatze . Detta kan bli hur bra som helst!