Fitthultsfred
Tog en titt på listan över vilka artister folk vill se på Hultsfredsfestivalen. Dir en who? vem fan är det? Och Hasselhoff... den här listan säger ju en del om hur sköna hultsfredsbesökare är överlag. Jävla sopor. Hultsfred är en kul grej, men man mår ju fan illa när man ser sig omkring där. Patrask och slödder överallt. Hur jävla klyschigt festivaldräggigt är det egentligen lugnt att vara? Fulla kids med ICA-kassar som tröjor och spritpennekukar i pannan blandas med bleksumofeta punkarbrudar som på allvar skadar hornhinnan. Har varit på Hultsfred två gånger och haft rätt kul, men nu senast blev jag så jävla störd på alla fulla slynor, obscena subkulturer och kåta norrlänningar som tillsammans med mig (hemska tanke!) utgör målgruppen för hela evenemanget. Den gemenskapen förstör min självbild helt och hållet, hur ska jag kunna respektera mig själv om jag tillhör allt det där överjävliga folket? Ska jag till Hultsfred nåt mer vill jag fan se någon slags elitcamping för folk med någorlunda självaktning. Där personer som inte får för sig att ta på sig det knäppaste ur Pippi Långstrumps garderob för att göra sig märkvärdiga (något som misslyckas kapitalt, då man snarare står ut ur mängden i en mera civil klädsel bland alla clowner på området) kan hänga ut. Det är den här sortens pajaseri som alltid kommer att placera Hultsfred som en mindre värdig festival jämfört med exempelvis Roskilde, där man dessutom slipper smyga med rökat. Jag tänker åtminstone inte betala för Hultsfred något mer, 1500 bagis för en demolering av ens självaktning låter som en kass deal i mina öron. Ni som känner er träffade av beskrivningarna ovan: Bete er som folk eller håll er hemma. Ja det låter kanske träigt men vafan, hur tragiska är ni inte? Om ingen ändring sker kommer total bojkott från min sida att råda, det kanske inte är värt så mycket i och med att jag redan bestämt mig för att sluta betala, men ändå, nu är jag fan trött på skiten.
-Är det din ananas? -Nej, det är nån ananas.
emil P20 Härligt att du har kommit till insikt! Dour / Roskilde är ju elit. Skit i hultsfred
pop full a beer
men är inte det allmänt vedertaget, att när första siffran i ens ålder ändras till en tvåa så bör man inte åka på hultsfred längre
http://www.kommandot.se/wp/
bleksumofeta punkarbrudar som på allvar skadar hornhinnan. hahaha
MeckGyver
hahaha... skönt inlägg. tack för din bitterhet. de är najs o som de ska va.
Rättelse: Tre gånger, jag har varit där tre gånger. Hade uppenbarligen lyckats förtränga ett av besöken.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
jag har aldrig varit på hultfred men jag misstänker att din beskrivning är ganska träffande. jag funderade över vilka jag känner som drog på hultsfred förra året och vilka som for på roskilde. baserat på det så känner jag att hultsfred är en lite mer "Sällskapsresan 4 - Festivalen" blandat med "Åsa-Nisse Går på Konsert". viva roskilde. Hörstedt P19 skulle väl iofs tro att dom kommer att visa matcherna någonstans på festivalområdet
jag kan bara hålla med! / kåt norrlänning
Aldrig varit på Hultsfred, gick på den danske storebrorn direkt men den beskrivningen många av mina kompisar sagt om Hultsfred är det är samma känsla och stämming som på skol avslutning..och alla vet jue hur kaosade dom kunde bli..haha..
Hahahahahaha ... underbart inlägg, stämmer till punkt oc pricka. jag hade jävlgit kul där dock, men om jag ska dit igen ska jag verkligen inte betala. itne en chans. och nej, man får inte åka till hultan om man är 20. ellermer. nej.
emil: jag tänker fan inte skärpa mig så det är det bäst du håller dig hemma, för jag vill inte se en massa tråkiga människor som förstör min festival. det är ju människorna på hultsfred som är det roliga. vill jag träffa vanliga människor kan jag gå på krogen. hur känns det att bli gammal och tråkig?
Rehab is for quiters.
clone haha! det var roligt. emil självaktning är inget att eftersträva. det är mycket roligare att ha roligt. och alla sjuka människor man träffar på vägen är ju bara kul ju. sen som nån sa, hultsfred i år hamnar ju i skuggan av VM anyway.
jobbig diskussion, gillar man inte hultsfred så åker man väl inte dit då?!
(=
emil: "men nu senast blev jag så jävla störd på alla fulla slynor, obscena subkulturer och kåta norrlänningar som tillsammans med mig (hemska tanke!) utgör målgruppen för hela evenemanget" lite fin i kanten kanske?
Rehab is for quiters.
Jag skulle inte på något sätt kalla mig fin i kanten. I jamförelse med den genrella hultsfredsbesökaren, kanske. Men har man det som utgångspunkt blir ju mer eller mindre alla fina i kanten. Det är ett skitigt och dekadent liv man lever på festivaler, det kommer man inte ifrån, men man behöver ju inte göra skitigheten till det essentiella. Och var nöjet ligger i att gå runt med gaffatejp runt kuken medan man stoltserar med snudd på autistiska förråd av Eddie Meduza-texter kommer jag nog aldrig att fatta. Gör det mig fin i kanten, så antar jag att jag är det. Det finns bara ett ordentligt sätt att buktas med denna typ av folk som, tyvärr, dominerar Hultsfred: Fylla. Lyckas du bara uppräthålla en någorlunda promille skiter man inte bara i alla uppmärksamhetskåta fnask, man blir en av dom, en insikt som måste bedövas med ännu mer sprit för att man inte ska bli gråtfärdig. Tiislut ligger man där bland alla dom andra dräggen, men då har man åtminstone turen att inte vara vid medvetande längre.
meh! dekadens är ju fint ju! för att citera DARIN: "I wasn't made for gettin' paid for 9 to 5"
och vad har det citatet med dekadens att göra?
haha! att leva dekadent istället för att leva 9-5? lite fritt tolkat förstås. ^__^
"Tiislut ligger man där bland alla dom andra dräggen, men då har man åtminstone turen att inte vara vid medvetande längre." Nej men åt helvete med roligt har man haft innan.
Rehab is for quiters.
emil sammanfattar mina tankar om hultsfred. så jävla bra skrivet, du måste vara min själsfrände. haha.
baeng
emil uppsala reggae festival men försök och smyga me rökat ändå civilarna är på topp!!! när dom nu ändå ska skaffa pissprov bajamajor ahahahhahahah!! fuck indie pop hultsfred!!
BLESS REGGAE MUSIC
illaluktande drealockshippies som sitter och smygröker vid sina tält...blir det bättre?
Kör_bara P22: Tack för tipset, men jag gillar inte reggae, än mindre folket som lyssnar på det. Skulle jag råka ut för en haschpsykos samtidigt som min hårvård blir så bristande att enda utvägen blir att kalla det dreads, DÅ, kanske jag lika gärna kan löpa hela linan ut och åka på URF. Tills dess letar jag hellre efter andra festivalalternativ. made_in_japan F12: Tänkz. Men krävs det inte mer än en gemensam avsmak för svettiga, fulla kids med bekräftelseproblem för att kalla sig själsfränder?
åh emil. jag vill dricka ditt blod och absorbera din bitterhet!
alltså, hatarna liksom. vad ska man göra med dom.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Va! Pah! Är man bitter för att man ogillar tanken på att spendera så mycket tid med en massa dryga lösdrivare? Jag tror inte (det)!
emil P20 jag menade det faktiskt på ett positivt sätt. bitterhet är ju underhållande.
det kan inte vara så att du bara lägger märke till de uppmärksamhetskåta människorna? sure, det är en hel jävla flock med dom, men lyckas man se förbi det finns det faktiskt lite vettigt folk också. om man har tur...
"är du full eller dum eller bara höger?"
emil - nej, jag är inte så kräsen! hat är våran gemensamma nämnare. vill du gifta dig med mig?
baeng
varit haffad varje gång på hultsfred, ser stället mer som lite av ett fångläger
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men emil åk inte då, och var glad att du slipper hänga med en mass lösdrivare! =)
(=
jag gillar verkligen argumentet att man slipper smyga med rökat på roskilde. pårökta människor är verkligen det bästa jag vet. nej tack, hellre fulla idioter än höga idioter.
Rehab is for quiters.
Reeferman P21: Word. Clone P20: Det är ett jävla argument om man är lagd åt det hållet. Jag tänker inte ta alkhohol kontra cannabis-debatten här och nu, den har ältats tillräckligt på det här forumet. Generellt sett gäller väl att påverkade människor, oavsett rusmedel, är irriterande för den del av omgivningen som inte delar ruset. Däremot är det, enligt min åsikt, betydligt mindre irriterande att hänga med en stenad kompis än ett fullt dito. Stenade människor skrattar, kommer till insikter och blir mysigt känsliga. Fulla människor fungerar som sällskap tills de småningom tappat motoriken, euforin (som ibland vänder på en femtiöring och blir till aggression) och inte minst omdömet. Det är väl det som kasseras först. Det är ju inte enbart fysiologiska anledningar som gör att du får ångest på bakfyllan. Alla dumma jävla grejer man gjort är ju nästan det värsta. Så ja, you do the math, vem vill du hänga med? Fyllbulten eller stonern? För mig är valet ganska självklart, både vad gäller vem jag vill hänga med och vems rus jag vill dela. made_in_japan F12: Kanske. Är du typen som vill ha stora bröllop med mycket planering, eller kan vi ta en Sterlingflight till Las Vegas, beställa upp lite mousserande, ett par asiatluder och några linor näskaffe till rummet för att sedan köra ett DUI-drive-in-bröllop?
emil: ja, och jag föredrar att vara full när jag inte känner till omgivningen riktigt. jag hänger mycket hellre med fyllbultarna. jag tycker mest att stenade människor är jobbiga och sega.
Rehab is for quiters.
Tycker det är mycket bättre härj på Hultsfred, Roskilde är för stort och lugnt. Mycket bättre tempo på Hultsfred även om Roskilde är bättre som festival, men jag har alltid haft roligare på Hultsfred...
Det ska va snuskigt och sunkigt, det giller vi....hehe..
http://TackForKaffet.se - Svensk humorpodcast.
haha Lillefot F-1 dom satt nästan vid ingången till campingen va =)
(=
lillefot , på URF ja =) gick säkert förbi dom 200 ggr, på ett sätt var dom faktiskt rätt balla höhö
(=
javet inte riktigt, men du säger ju sjäv att dom var komiska så ;) antagligen hade dom väl bara hamnat fel/rätt efter att ha lyssnat för mkt på ngn absolute reggaesummer skiva :P men de ska bli fett kul i år!
(=
jag tycker urf var grymt dräggit sist.. vart mkt bättre tidigare år på den fronten, när det var mindre fylla och färre fjortisar som snor saken från campen osv. och om man jämför med summerjam så är det ännu bättre än hur urf var från början.. fjortisar existerar inte och folk dricker alkohol utan att spy ner andras tält.. man kan låta bandaren stå kvar utanför tältet under tiden man är inne på festivalområdet och ändå vara säker på att den står kvar när man kommer tillbaka.. på urf fick man ju grejer stulna om man lämnade dom 5 minuter.
jag har precis ändrat åsikt då rockparty just visade att de är ett gäng inkompetenta jävla mesrockare. FITTHULTSFRED!
Rehab is for quiters.
Hur fan kan man klaga på fulla slynor? ...
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Emelpee: Nej, för att dom bara bokar skit.
Rehab is for quiters.
Emelpee: Nej men hittils så är det bara skit, och visst det är 100 band kvar blaha blaha. Självklart kommer det vara något jag vill se, men jag tycker att de har blivit jävligt tråkiga och fega med sina bokningar. Och jag är väl medveten om att de har vart nära att gå i konkurs.
Rehab is for quiters.
vill man vara äcklig och dryg hela tiden så är hultsfred ett bra alternativ men vill man träffa roligt folk och ha det bäst så är roskilde bättre på alla sätt....och vis....
Ska´ru ha spö??
tigermjölk, där kan jag iof inte alls hålla med, jag tycker det är mycket roligare människor på hultsfred.
Rehab is for quiters.
Clone P20. När de var 20års jubileum i hultsfred, alltså förra året var det en större och absolut bredaste "satsningen" dem gjort. Det var de året som dem skulle satsa otroligt på. Deras satsning ger också konsekvenser, pengar går åt och kan inte satsa lika högt, beroende på vad banden kräver. Och de märkte du med bokningarna, banden som skulle komma. Själv så visst det är inte så bra band som dem har publicerat nu i år men FORTFARANDE hur kan du säga att hultsfred blir helt plötsligt "fitthultsfred", för att det inte är bra band till dig? Jag höll med dig hela tiden om det första du skrev : - "det är ju människorna på hultsfred som är det roliga. vill jag träffa vanliga människor kan jag gå på krogen." har hållt med dig tills du ändrar dig och skriver: - "jag har precis ändrat åsikt då rockparty just visade att de är ett gäng inkompetenta jävla mesrockare." hur bra låter inte det på skala 1-10 då? om du inte tycker det är bra musik just för DIG i år så åk inte då. precis som du sa från början.. och som jag kommer använda till dig: - "jag tänker fan inte skärpa mig så det är det bäst du håller dig hemma, för jag vill inte se en massa tråkiga människor som förstör min festival."
"Bring your happy feet!"