Splash 06: Första Släppen och Nya Sidan
http://www.splash-festival.com/ Gentleman Saïan Supa Crew Seeed Pete Philly & Perquiste Blumentopf Curse Skumt att det hittils bara är grejer som vart där förr (t.o.m. förra året). Men men.. Jag tror det kommer knäcka i år ändå. Nya sidan är dock grymt mycket vettigare än gamla och äntligen finns det listor över gamla årens artister.. och jag saknar 2003. Fan va nice det va då...
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Ja det vore fan inte fel.. Jag hade dock flippat om så bara JR Writer och Juelz kom..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
fan va fett med pete philly o perquisite och saian!! seeed är ju granna med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det kommer bli nice som fan i år. Men ännu har inget toppat 2003 som sagt... Fat Joe är på europaturné då Splash är.. vore fruktansvärt grymt att se honom! Hoppas han kör lite gamla grejer isåfall :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Tredje året i rad för Gentleman? Aja, ska bli kul att se vad de kokar ihop för något iaf... Splash är alltid trevligt.
Haha, kul när man sett alla artister som bokats. Men Sayan kan man inte se för många gånger. Vad tror ni om Blumentopf då? Jag vill som alltid slå ett slag för att de ska ta dit Method Man och Redman.
Känns lite som att det är samma band som förra året än så länge. Men sen smäller väl bomben om vi har tur :)
gangstasebbe är där! jag hoppas bara på swishahouse och rap-a-lot, vilken fest!!!
Jag vill bara sova... o spela fotboll,
hur tar man sej smidigast dit? tåg? buss?
Meth & Red turnerar också då så.. vi får hålla tummarna.
prior Du kan åka festivalbussen dit för 1000 kr tur och retur.
...
Nas har jag hört att det ryktas om
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha nja :)
;)
Meth & Red hade dock varit riktigt galet, vet ingen som håller en sån show som meth
Jo det vore tungt. Har aldrig sett Meth live, men Redman såg jag på Splash för några år sen. Riktigt grym jävla show alltså... Han och DJ Kool var otroligt bra på att få igång publiken. Nu måste jag kolla på den DVDn bara för det :)
dipset bitch!
jag vill diiiit i år igen!! men det e klart man rycker in i jävla lumpen ett par dagar innan... saatan! får trösta mig med roskilde å hultan (the streets å mitchell brothers vs saian å gentleman :S)
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun// they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//
Lill-Eric: Gentleman var inte där 2004 när du och jag var där första gånge, dock var han där 2003 och 2005.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Khadim 2004 ryckte jag in i lumpen, på måndagen.. då jag kom hem från Splash. Men jag fixade innan så att jag fick komma på tisdagen. Mormor i tyskland eller nåt vare :)
kommer nas dit, ngn som vet ??m
nas kommer nog inte. kan inte nån ge johan ett jobb? för bara då kan han åka.
0034
Nån frågade om Blumentopf. Jag såg dom på en festival i Tjeckien i somras. Dom är grymma. En tysk grupp som driver med hårda hiphopskallar. Hur mycket kostar ungefär splash?
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
74 euro för biljetten...
Nån som tror på Ghostface?
dumle: med allt du lånade av johan sist är det väldin tur att försörja honom i år då?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Fat joe är tydligen bokad, där ser man
http://www.facebook.com/vincentjedselius Det är fint att gilla! :)
slowmo: så länge han betala tillbaka efter en vecka, jag flyr landet i början av augusti. Jag tror på Ghostface! Iaf hoppas.
0034
Scratch från The Roots är klar för Splash mofos! "Ex-The Roots Mitglied und Human Beatbox Legende SCRATCH wird auf dem splash! 2006 ein einzigartiges Set mit einigen unerwarteten Gästen spielen. Wer genau das sein wird, wird an dieser Stelle noch nicht verraten aber Du kannst dich schon mal auf ein kleines splash!-Schmankerl freuen! »" Låter som en bra show! :P Samy Deluxe kommer också.. bra tysk.
"i'm like: that bitch ain't shit, she put the gun to your balls while swallowing your kids..." Redman.. kom tillbaka! Med Method Man så klart! Meth & Red är den mest självklara bokningen och den mest passande för tyskarna.. doooo it!
går det att få sidan på engelska på nått vänster som jag missar eller måste jag snabbkursa i tyska?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Undrar vilka fetjohan tar med sig på turnén?? Finns ju ett gäng sköna TS-lirare som borde vara aktuella att hänga på... Och jag menar troligt att han skulle palla köra spelningen helt själv.. ;)
Kitt Murri blir trevligt! Hoppas på Get Lifted, Candi Bar, osv..
Bara han inte kommer med sitt indierockband, som tydligen släppt/släpper en skiva i år... :) "We are scientists" heter dom.
hoppas de blir nått av i år
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
boyakasha!!
Jazzy Jeff är klar! Feting! Line-upen i år verkar sjukt lovande... De jag vill se i år hittils: Jazzy Jeff, Fat Joe, Gentleman, Harris, Joy Denalane, Keith Murray, Olli Banjo, Pete Philly & Perquisite, Saïan Supa Crew, Scratch och Seeed. Ni då? :)
Lite svar på frågor: Nej det kommer tyvärr inte bli någon riddimscen i år heller som ni kanske misstänkt. Men det hänger mest på de som sponsrade scenen (tidningen "Riddim"), Splash vill ha scenen, men.. ja. De håller dock på att boka ett par stora "sådana" artister till stora scenen, får se hur det går. Totalt sett så kommer det att vara ca. 150 artister på Splash 2006. Den nya platsen för festivalen som det var snack om var ett skämt från deras sida.. ett aprilskämt.. typ :) Den är alltså kvar vid samma sköna sjö som förut, strax utanför Chemnitz. Holla baaaaaack...
Tråkigt att inte Riddim vill sponsra.. Det var ju så jävla chill där...... :( 150 artister säger inte så mkt.. Hur många har det varit tidigare år?
Keith Murray blir ju helt av kroken. Men man hoppas ju att han har med sig skivaktuella Redman eller någon ur Def Squad!
Vet inte hur många det varit tidigare, man får väl sätta sig och räkna :) Har lyssnat lite på Joy Denalane förresten.. tysklands Erykah Badu kan man säga kort och gott. Ska bli trevligt att höra :) Har bl.a. jobbat med Common såg jag.. fett fett.
riktgit tråkigt att det inte blir nån riddimscen, det var ju där man fick den kanske schystaste spalshspelningen hittills med Wayne Marshall.
Ja faktiskt.. and the whole whorld needs to.. ja fyfan. Marshall! One looove... Gaaaa-aaaanja! osv! Jag räknade lite snabbt f.ö... 80 artister 2005 (ung.), inkl. DJs och allt.. 150 i år? låter ju tokigt. men coolt. :)
sweet med murray... hoppas på redman bara. då är det packat o klart
jag hoppas på gnarls barkley till splash och little brother... Gärna Cesar Comanche och självklart method man & redman
redman har jag redan sett där och att keith murray tar med honom är ju föga troligt.. jävla bonusartist i sånt fall liksom.. mer troligt om det vart motsatsen.. Dock skulle det döda om meth kom dit med redman.. Sen vore det förjävla nice med ghostface efterssom han släppt nytt fett album.. Skönare snubbe att se live får man ju leta efter också.. Vet inte riktigt vad annars.. Little Brother vore nice.. Supastition vill jag se.. MOP skulle döda.. Men mest sugen är jag nog på pharoahe monch.. vet inte riktigt varför..
Pharoahe Monch vore astungt..! Alltid velat se honom live. Gnarls Barkley vill jag ha.. känns väl inte så troligt iofs.
Slum Village (US) Sentino & Kobra (GER) Texta (AT) är klara. :)
peace, love & unity
Festivalbussen.... när kommer d info om den? Eller ngn som redan har koll?
mm slum är nice, men det övertygar itne mig riktigt.