I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Splash 06: Första Släppen och Nya Sidan

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-04-30 12:58
Så skönt eftersom jag missade SV i stockholm... Splash!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-05-03 20:36
Slum Village dödade i stockholm och det är bara grymt nice!

Fan, det är ju bra redan nu ju! Keith Murray, Fat Joe, S Villa, Jazzy Jeff, Scratch, Gentleman, Saian Supa, Seeed.. Ja.. Jag kommer ha kul i alla fall.. weee
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-05-05 13:31
Million Stylez representin' SCHWEDEN är bokad!

schyst!
0034

2006-05-05 15:08
hmmm... enda datumet jag hitta va 4-6 augisti, stämmer de för när splash e i år???
och..???

2006-05-05 21:20
Ja, alltid första helgen i augusti.

Million Stylez? Vafan.. Jag trodde på Elephant Man eller nån fet bokning när dom snackade om dancehall. bah.

2006-05-12 16:52
hur många folk brukar komma på splash? ja ska iaf dit för första gången i år! ser fram emot det som fan... men fler artister kommer väl släppas? Kontrast du me koll på den festivalen lemme know.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-05-12 17:46
typ 15 pers, 16 med dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-12 17:50
hmmm... aja det är ändå värt att dra dit för du ska sätta upp dina dreads i anananasfrisyr.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Hangaround

2006-05-13 22:06
Någon som e sugen på att köpa två biljeter till splash eller!? Har två biljeter som ja tänkte använda fast d ser ut som ja inte kan åka dit. Får la reda på d i månadsskiftet, tänkte bara höra om d fanns intresse.

2006-05-14 00:09
Jag behöver lite Info om Splash

Ålder?
Datum?
Hur man skaffar Biljett till Bussen
Osv.
Thanks

2006-05-14 01:55
Hi-tek

Ålder - finns säkert nån rekomenderad ålder (om det är det du menar?) men de leggar ju knappast. så länge du inte är typ 10 och glider in själv..
Datum - datumet står på hemsidan, men 4-6 augusti har jag för mig..
Biussbiljett - vilken buss snackar du om?
Osv - glöm inte stövlarna! _inte_ värt att riskera! och en svensk-tysk ordbok. och badkläder, för det finns en fin sjö i anslutning till festivalen.
baeng

2006-05-14 02:00
Well.. jag är avundjuk på alla som kommer åka dit.

2006-05-14 16:49
Hi-Tek: Bussbiljett fixar du genom www.festivalbussen.com Går att boka på nätet där.

2006-05-14 17:46
Xeilon - jag hittar inte splash som alternativ på festivalbussen... jag måste vara blind.
baeng

2006-05-15 20:17
nu fick jag mail av festivalbussen om att de har fixat en buss som går t.o.r till splash! och inte nog med det så kan man köpa biljett till själva festivalen samtidigt! man får biljetten när man stiger på bussen. skitbra ju! så slipper man allt biljettkrångel.. så se till att fylla bussen kids! jag kommer tyvärr inte att joina..
baeng

2006-05-15 23:22
Varför inte joina?

Vet inte om jag orkar bussen...har gjort det förr och jag börjar bli gammal tror jag.

2006-05-15 23:30
Kontrast - det var inte så feta bokningar som jag hade förväntat mig, dessutom har jag skaffat ett ypperligt sommarjobb for once så jag bangar alltihopa. men om jag hade åkt så hade jag definitivt tagit bussen! *ler reklam*
baeng

2006-05-15 23:58
Inte? Det är ju redan bättre än förra året och det är inte klart än?? :)

Sommarjobb är överskattat. Jag ska vara ledig tills efter Splash.. det blir grejer det!

2006-05-16 14:09
Kontrast - jag kanske inte ska säga feta bokningar, snarare flera bokningar som jag redan sett. då lockar det inte lika mycket, du vet :)

men äähh, så har jag haft det varje sommar. nu ska jag vara lite workingclass! bli lite svettig och smutsa ned händerna.. typ.
baeng

2006-05-16 20:48
det är arbetarklass med socialbidrag oxå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 00:20
japan
Jo men där håller jag med.. lite beige att köra samma akter igen osv.

Men jag ser fram emot Slum Village som jag missade när de var här.. samt Fat Joe som jag hoppas kommer köra Twinz (Deep cover 98) och publiken får sjunga Big Puns shizz.. ;)

Ah men det är bra antar jag, get down and dirty.

2006-05-17 16:39
päronpung - socialbidrag känns som ett väldigt avlägset alternativ..

Kontrast - ja fat joe och slum village är de som lockar mest, och pete philly & perquisite som jag har lyckats missa 2 ggr i sverige.. definitivt en värd festival iaf. förresten,vet du hur många fler som ska bli bokade?
baeng

2006-05-23 23:47
men vart i tyskland äro detta o är de klassisk festivalanda som hultsfred inkl allt gegg o sånt??
samt vad kostar de? hittar inte info på hemsidan
Doo the right thing!!!!

2006-05-24 01:05
deelah - i chemnitz, nära dresden i östra tyskland. nära tjeckien.
nopes, ingen "klassisk festivalanda" enligt mig. eftersom det är en så smal festival så finns det inte många stunder då man inte vill se en artist, så därför hinner man inte hänga så jättemycket på campingen. och de få stunder man inte vill se en artist måste man åka in till stan och köpa nödvändigheter. så man hänger den mesta tiden på själva festivalområdet (till skillnad från hultan då man kan hänga på campingen en hel dag) och där är det bra stämning och sånt men tyskarna är så jävla skumma. de kommer dit i sina dyraste pelle pelle-sets och glider omkring med sjukt koordinerade outfits och bara går runt och ser glidiga ut. inget bröl, inget räjv. men det utesluter inte sköna människor, det måste jag säga. så öhm.. nu lät jag väldigt negativ. men allt blir vad man gör det till!
baeng

2006-05-24 01:43
Jag tycker iofs att man (vi? jag?) har suttit en hel del på campingen genom åren... för mycket... Har missat många bra artister för att man sover, dricker eller.. ja.. mår bra i allmänhet.

Det är ju priset man får betala antar jag :)

Sen är det en del glidare ja, fast mest på festivalområdet.. på campingen blir det en del bröl... Icke-tyskar är väl lite bröligare dock.

Att höra en hel camping ropa "Helga" är ju bara av kroken som man säger :)

Men allt på den campingen handlar om läge.. vart man placerar sig. Är grannarna aldrig där? Är dom skittråkiga? Har dom allsång med gamla Biggielåtar? Tvingar dom på en ölbongs (uuu...)? Beror på vart man hamnar :)

2006-05-24 01:44
Gegg var det iaf förra året.. första regnet jag upplevt där, dock så var det ju en del :/

2006-05-24 01:56
Kontrast - jag har ju iofs bara varit där en gång och utgår därefter. och jag vill minnas att jag tröttnade på campingen rätt fort eftersom det var knappt nåt folk där. även innan allt regn.. men det är bara i jämförelse mot andra festivaler. på roskilde finns det alltid nåt sjukt underhållande att göra på campingen, som exempel. men jao, jag lyckas bara låta så negativ haha. men det blir som sagt vad man gör det till. det var iaf fett underhållande att gå runt och lura alla att svenska flaggan var den norska.. geez, tyskar är verkligen dumma.
baeng

2006-05-24 14:39
fan va gött de börjar närma sej :D
Life is a game, cheat it and beat it.

2006-05-25 23:06
splash nigööörz
Sångare

2006-05-27 18:12
Är det någon här som har planerat att åka festivalbussen?
http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2006-05-30 08:11
asså. ja hoppar in i tråden med detta inlägg..

Det var helt fett förra året o ja är så jävla taggad på jazzy jeff, PP&P, skratch, slum village, premier, keith murray, saian supa, seed.. ah neh me fler.. gentlemen som man missa förra året.. missa ja nån eller?..

ja var en färsking på festival livet förra året, d är ja väl iofs fortfarande, men för andra gången i mitt liv tänkte ja ta mej till splash.. kommer bli fett!!

khadim haha din sopa!

ah men vi ses där alla som ska dit..

---- keep the funk alive!
jag har superkrafter

2006-06-03 18:36
Bu får dom fan sluta.. dom har släppt ännu fler tyska akter häromdan.. Vem vill se 90% tyskar?????

2006-06-04 12:28
tyskjävlarna?

2006-06-06 16:18
haha

2006-06-10 04:28
94 artister bokade och 9 jag ser fram emot att se..............

Kanske inte blir nåt splash i år.. Tre gyllene år ville bli fyra men jag drar inte ner om dom inte styr upp sig och fixar lite vettiga grejer snarast!

2006-06-15 15:32
Om dom inte fixar minst en ny headliner och några värda artister till så åker jag most def inte. D4L? vafan är det för skit.
0034

2006-06-16 20:59
Jag säger som X.

D4L?! Vafan.. jävla tysksvin.

2006-06-17 11:54
de va jävligt några man är RIKTIGT sugen på att se... mitt intresse för o åka i år svalnade asså... men o andra sidan de e ju alltid kul o åka till tyskland o dricka öl.

2006-06-22 21:10
juelz santana... vad fan är det här. gissar på att det inte blir fler amerikanska akter än dom som bokats nu, suck...
peace, love & unity

2006-06-22 22:25
Gillar inte Juelz Santana egentligen.

Men det kan bli en rolig spelning iaf.. Hoppas på nån kul gäst.

2006-06-22 23:09
var är A.I.D.S?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-06-22 23:29
Faktiskt!!

Men de lär väl dyka upp på ett eller ett annat sätt... Alles Ist Die Sekte!

2006-06-25 08:58
Santana!

fett fett!

2006-06-25 10:41
toffer är kär i santana, han tycker han är söt o har en fräck attityd
www.twitter.com/mzamora036

2006-06-25 12:02
juelz kommer, gangstasebbe kommer!
stila er nu gubbar, så fixar vi whoa-campet igen!
Jag vill bara sova... o spela fotboll,

2006-06-26 12:18
Weeeeeeeeeeeee.... Det var allt jag behövde där! Sluta va så jävla backpacker nu! Juelz och D4L är ju helt klockrena släpp! Kan inte komma på en enda artist jag hellre skulle se än juelz!
och den som inte vill skaka lite ass med damerna till D4L kan ju gå och suga av sig själv till nån dammig non phixion tolva som inte vart värd sina pengar sen 98'.

Wohooo! Jag är så pepp nu!!

2006-06-26 12:40
Det blir ju bara att åka ner och pösa böxen. Juelz blir klockrent. Nu väntar jag bara på Petan så blir allt frid och fröjd! Pös n Böx!

2006-06-27 18:27
Ai!

2006-06-27 20:24
juelz santana!!! guld värt ju!!! wie, koordinerade karl kani-snubbar är att vänta :D
baeng

2006-06-28 00:28
Det enda jag saknar för att verkligen sätta pricken under utropstecknet är Jigga.. Då hade jag kunnat dö lycklig sen typ.