Skivsamlare
2006-07-05 19:18
Värt att klaga på är alla jävla danskar. Kan de inte engelska överhuvudtaget? Med tanke på hur stort det engelska språket är, så känns det som om de borde kunna hantera det en aning. Jag kanske må vara dum, som har svårt att förstå danska. Men att inte kunna hantera det engelska språket måste vara sneppet värre. När vi kom dit med vår minibuss och frågade om parkeringsplats, så envisades de hela tiden att berätta på danska fastän man frågade på engelska. Vi irrade runt i säkert 20-30 minuter tills vi fick parkera på en parkering.
Yes! In Concert — For the love of music
bojjan halvtresfjärs, danmarks befolkning är den i europa som kan absolut minst ord!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Någon skar upp min kompis tält natten innan det regnade satan, snodde hans mat och punkterade hans sovsäck... men min kompis var glad ändå för han lämnade en tshirt (med riktigt tryck!) där det stod Master Of Disaster
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
STORT +: Sigur Rós: förmodligen det vackraste jag beskådat på en scen. Deftones: mest röj på hela festivalen och ett band i verklig-jävla-storform=vinnande recept! Tool: underbart tråkiga på scen men oändligt fascinerande, mäktig liveshow. The Streets: nästan lika röjigt som på Deftones, sanslöst underhållande! Radio Soulwax: mindfuck deluxe! KanYe West: säger sig självt. Bara +: Lagwagon, Death Cab For Cutie, Arctic Monkeys, Gogol Bordello, JR Ewing, Kaizers Orchestra, The Strokes (spelade i 50 jävla minuter, come-the-fuck-ON!), SKIT (snälla, sluta upp med musik/åk aldrig på festival igen): Bob Dylan, Trivium, Bullet For My Valentine, Franz Ferdinand, alla danskar som inte kan ett ord engelska och är dumma nog att tro att alla på Roskildefestivalen ÄR danskar, de vanliga pajaserna på Looptroop. i övrigt, i helhet var det riktigt jäääävla bra!
•pave paradise•
ang Wildchild så spelade han ihop med Track72 som bestod av den danska dj'n tue-track (2track) och ett jävligt tight liveband som slängde ihop en riktigt sjysst show med mängder av electroinfluenser.. Track72 gästades även av svenske ADL samt Static & Nat Ill... Track72 delar 1a platsen på min lista över bästa konsert ihop med Spank Rock... http://www.myspace.com/tuetrack1972
fett soft asså.................... en bärs duvet
Techn9ne var endå fetast
Att Nazarenes körde istället för jr Gooong var fan det bästa som kunde hända... var riktigt sugen på riktig roots efter all hiphop, pop och rock innan. Damian hade iofs varit najjs, men Nazarenes gav iallafall mersmak för min del.
PENDULUM!!!! 07 här kommer vi!
we ruled the school..
Puttovic P23: Håller med dig där. Att sitta i en brassestol med en öl i handen och lyssna på Nazarenes var gött. =)
http://soundcloud.com/relicbeats
"I’ve visited Roskilde Festival for 11 years now and I have NEVER experienced anything like this. Roger Waters performed a show so perfect that only the most pessimistic nitpickers would object to the brilliance of the performance"
blazeandamaze: haha..in på AB och kolla betyget de gav Roger Waters
•pave paradise•
Ja men herregud, vad vet Aftonbladet? (:
precis :D
•pave paradise•
"Roger Waters performed a show so perfect that only the most pessimistic nitpickers would object to the brilliance of the performance" Eller idioter på AB som inte har någon som helst koll och som absolut INTE borde arbeta med att recensera konserter. Konserten var sjukt bra!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Vadå, vad gav AB Rogers för betyg? *svårt att gå in på deras hemsida på denna dator*
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Lady Linn: Jag och min kompis vandrade runt i typ en timme eller mer med vår asjobbiga packning (bestod bl.a. av öl från färjan) och precis innan vi höll på att typ bryta ihop kom några söta norska killar till vår räddning och hjälpte oss bära våra saker till deras camping. :) Sedan att campingen (k-camp) låg lite avlägset gjorde inte så mkt faktiskt då det var ett lugnt område med assköna grannar (förutom några sviniga, arroganta svenskar - men de kunde man ignorera).
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Idioter kommer sent. Sitta i buren natten innan, det är för fint folk.
Det var riktigt jävla kul. missade dock rätt många jag ville se men whatever det gör man ju alltid, immortal technique å tech9ine var segt å missa dock. Kanye west radio soulwax å speciellt Marcello D2 var det som var bäst. hade aldrig hört talas om marcello d2, jag snubblade in där när jag egentligen skulle till death cab.. å det var så sjukt röj, underbart bra
Bäst: bärs duvet Sämst: betongkepan!
-eyeless- Vadå danskt reggea-band? Dem är svenskar.
Du och dina farsor?
Arrangör
2006-07-09 18:30
Första året jag var på Roskilde, jag ska dit nästa år. Det var riktigt jävla sjysst. Mitt första intryck av Roskilde var f.ö. en tjock 10-åring som stammande kom fram och frågade: v-v-v-v-vet ni vart jag kan köpa chips? Riktigt mycket bra spelningar, Seed var underbara, synd bara att dom spelade 15.00 och jag mest var bakfull vid det laget. Annars var nog, ganska otippat för min del Balkan Beat Box (som jag aldrig hört förut) absolut bäst på Roskilde, så jävla fet spelning. Absolut värsta med Rosakilde 06 var iaf utan tvekan: JAG KÄNNER EN BOT. Och största besvikelsen var Damien Marley som inte dök upp. Men överlag världens bästa festival. Vi ses nästa år.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
nmhbm: Äntligen nån som såg Balkan beat box. =) Jag diggade dem som fan innan (hade dock bara hört dem på skiva) - men att de skulle vara så bra live blev lite av en chock. De ska uppträda i Sverige nån gång denna sommar har jag hört. Helt klart värt att kolla in.
vadå...spelade wild child?! aenima: det var iofs inte direkt menat som något negativt. jag föredrar msn själv. :)
Arrangör
2006-07-10 13:31
Uppercat: Ska jag leta mer info om när/var dom spelar då :)
Och så förresten, lite bilder från Roskilde:
Roskilde
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
nmhbm: Den 1 augusti uppträder Balkan beat box på Ajabu outdoorfestival i Malmö. Fel stad för mig =/
vill tillbaka till roger waters konserten NUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!
blaze: samma här, å Primal å Thåström å Strokes å Raconteurs... Åååh Roskilde I MISS YOU!
är det nån som har en komplett setlist för kanye west?
skriv kort, helst inte alls