I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roskilde eftersnack

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-07-03 06:42

Roskilde eftersnack

a fan, va tyckte ni? jävligt värt väder, jävligt god öl, jävligt nice musik. bäst var fan helt otippat tech n9ne, fy fan va röj det var. tiga va tungt också, the streets och arctic monkeys. synd att det var så fruktansvärt chock-packat på the streets. och bob dylan va ju inte helt oväntat skittråkig.

va tyckte ni?

Jag är starkat i världen

2006-07-03 08:23
i helhet grymt... trots jävla as till grannar i början för min del.

blev också sjukt överraskad av tiga. grymt bra spelning! dk7 var inte heller att leka med. blev ju nästan för mkt att ha dom två eftervarandra. dansade sönder min kropp =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-03 09:13
Fan asbra, söp som en gris och såg bra spelningar. Skönt väder också. Tiga tog nog fan hem priset, jevulen.
Moderator

2006-07-03 09:16
Helt tokigt, så jävla bäst. känner att jag missat sjukt mycket bra band och samtidigt sett mycket bra. Kaisers Cheif och Soulwax var helt sjukt. och the streets, steve angelo, tool... fan vad ska man säga. klubb sunrise var fan det fetaste nånsin kampingröj som fan hela natten. gäller att göra sig vänner med grannarna.
Lyckades trampa på en pajjad CD igår morse (tur i oturen att det hände då...) känner hur kroppen gör sig av med grönölen i systemet nu. näfan bästa nånsin!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-07-03 11:43
är festivalen slut nu eller åkte ni hem tidigare?
kul att de körs

2006-07-03 13:46
ah alltså tiga, hade inga förväntningar alls, så kommer vi dit och träffar nån kompis kompis. stod och dansade med henne i lätt en timme utanför, bara röjde. kände mig fan helt e:ad, hehe.

eh_japp P30 - festivalen tog slut igår natt, jag åkte hem något tidigare.
Jag är starkat i världen

2006-07-03 14:11
Hur var roger Waters?
Hur var dylan?
Och hur var guns?
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2006-07-03 14:15
Äntligen hemma! Jävla ball festival men skönt att komma hem och bli lite ren. The strokes va hur jävla bra som helst!
Du och dina farsor?

2006-07-03 16:00
Fantastiskt... ´
Bäst? Dagarna innan torsdagen; warm-up, taco-tub för 20 DKK, Camping D52, gifflar. Bäst spelningar? Hm... Thåström etta utan konkurrens. Sen Josh Rouse, The Streets, Looptroop, även Arctic Monkeys trots en segare första-del. Har även för mig att Kanye var kul. Såg typ 15 andra så det är nog en del man glömmer.

ACE OF BASE.

Ps. Återkommer.

2006-07-03 16:14
Jag stod längst fram vid roger waters spelning med mina kompisar igår... Det var det absolut mest laddade jag upplevt någonsin.... 1 juli 2007 ses vi igen!! Stay true. Camp Blå Lagunen, C block, westside!

2006-07-03 17:00
bästa nånsin!

Blå lagunen!!!!!!!!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-03 17:53
tech n9ne var fan bäst sen immortal technique var också bra mer kommer jag typ inte ihåg förutom att lady sovereign(?) var ganska bra också och the streets men kommer dock inte ihåg så mkt så mkt dock...mest synd var att pharoahe monch var inställt..

var damian marley inställt förresten..

2006-07-03 18:58
Riktigt fett! God öl, bra väder, mycket sköna människor och grymm musik. Ångrar att jag inte såg tech9ine hade vart fett som fan. Blev överraskad av scissors sisters det var äckligt fett och jag har inte hört mycket av deras musik förut men dom var riktigt bra på scenen. The streets var också grymma, lite för mycket folk dock. Gillade Morresey starkt med. Ja det var en riktigt fet vecka iaf längtar redan till nästa.
Hmm..! ?

2006-07-03 19:04
jag säger bara marcelo d2...folk som var på streets missade nåt feint. jäkligt soooft....längtar redan till nästa år.
((carrer de rosa-casa de locos 2004))

2006-07-03 19:21
varför var marley inställd?

kommer han ställa in på quart också?

2006-07-03 19:47
insane M P22:

GNR var bra när de körde sina klassiska låtar, dock på tok för långa mellanspel mellan låtarna.

Bob Dylan var ett sömnpiller.

Roger Waters spelning var riktigt nice. Sjukt proffsigt framfört + starka låtar + bra körsångerska.

Förövrigt var Balkan beatbox spelning på Ballroom helt j**la crazy!
http://soundcloud.com/relicbeats

2006-07-03 19:53
Roger Waters och Bob Dylan.. Sjukt stort. Riktigt jävla sjukt stort

WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-07-03 20:44
_afrodiziak_ F22

Har en polare som sa exakt samma sak. Han klassa det som bästa spelningen på festivalen. Vad är det för nåra?

2006-07-03 20:46
jaha, men hur va george clinton, franz ferdinand, matisyahu, why? och kanye??????????????

faan att man drog impulsivit till hultsfred, och när man kom hem va biljetterna slut! fick in pengar på mitt konto dagen innan det tog slut, och då va man på hultsfred :(
www.klistermarkskriget.com

2006-07-03 20:58
fan jag såg typ inget alls... orka gå på konserter typ... men i övrigt var allt asbra...

2006-07-03 20:58
george clinton va sjukt bra

2006-07-03 21:21
roger walters var fan det bästa jag vart på tror jag! vilken jävla avslutning. pendulum, coldcut och why? var annars fem-poängarna. resten av spelningarna var rätt sega, primal scream och deftones iofs var rätt ok, och tool i tio minuter, annars var det camphänget som var höjdaren
http://www.kommandot.se/wp/

2006-07-03 21:23
det var fede nice som vanligt!

2006-07-03 21:27
Immortal Technique och Lady Soveregn krossade, synd bara att Lady S inte körde extrenummer:-(

2006-07-03 21:38
steve angello och sebastian ingrossos spelning var ju också helt stört bra. FYSATAN vad hela publiken var synkad på these dreams are made of these!

2006-07-03 21:55

Hur var roger Waters?
Hur var dylan?
Och hur var guns?

Waters var nog den proffsigaste spelningen någonsin på Orange! Sjukt bra ljud! Underbar konsert.

Dylan har ingen röst kvar och gjorde om alla låtar till gubblues. Så det var fan inge bra. Men men.. Jävla kul att se ändå tycker jag.

Guns sög!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-07-03 21:57

Var det bara jag Eivör (stavas med danskt ö, vet inte hur man skriver sådant) i Barn (chill out-ladan) HUUUUUR fett som helst..

Och Dansk Kvalitet i Skate parken! :) Jävla bra spelning.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-07-03 21:59
Hehe under Dylan spelning blåste jag och min polare i några tjejer att vi var vilsna matematiker som inte hade nån aning om vem Bob Dylan var och att vi inte riktigt hade någon koll på vad roskilde-festivalen var heller. "we just found these tickets on the net... they said is was a huge camping and music so we bought them. is this known outside denmark too?"
Skivsamlare

2006-07-03 22:25
Roskilde va en jävligt bra mix av majestätiskt go stämning mellan besökarna & grym musik.

Max Peezay va oväntat grym, funkade sjukt bra ihop med Mackan på scenen. Immortal Technique & Matisyahu va som väntat groteskt bra.

Jävligt drygt att Damian ställde in, va var egentligen anledningen? Kändes som att Nazarenes inte va i samma klass, även om det är ett skönt band.. Fast, o andra sidan så kom väl hans avbokande rätt tätt inpå spelningen?
Yes! In Concert — For the love of music

2006-07-03 22:27
stog längst fram på immortal technique, var så jävla bra. tech n9ne var också jävligt bra och disco ensemble.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.

2006-07-03 23:00
Jag missade i sedvanlig ordning två tredjedelar av vad jag kunnat se om jag bara "orkat". Men så går det väl när man kör fel taktik (trodde jag att Jag (?) skulle kunna vara full och peppad en vecka i sträck?) och har kompisar som aldrig någonsin vill följa med en på konserter. Och så var jag ganska sjuk ett tag. Skyller på det.

Kan bara hålla med om att Tiga var helt sjukt bra. Strokes var också grymt. Death Cab For Cutie - fantastiskt. Det är nog min top tre. Sen gled jag förbi Happy Mondays som var jävligt bra. Band Ane på onsdagen, Shout Out Louds, Artic Monkeys.
Kommer gråta blod länge för att jag missade Sigur Rós, Rufus Wainwright och Kaisers Chiefs. Och Kashmir.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-07-03 23:03
Sigur Rós var sjukligt bra det med!

Och Why?!!! Förvånansvärt underhållande live!

2006-07-03 23:10
Primal Scream och Shout Out Louds var solklart bäst!
http://www.toptensomething.blogg.se

2006-07-03 23:31
Immortal Technique var sånt jävla tryck på!

2006-07-03 23:31
Pendelum var ett jävla ös längst framme vid scenen också :)
Hangaround

2006-07-03 23:39
det var så jävla KUL!
http://matildaberggrens.blogg.se

2006-07-03 23:51
PLACEBO!
K-LINE FUCKING ROCKSTAR

2006-07-03 23:57
bojjan - ja fan jag vart också förvånad över hur tungt det var på max peezay. det blir nog till och med till att haffa discokommitén när den kommer...
Jag är starkat i världen

2006-07-04 00:04
stort plus till: the streets, matisyahu, campingröjj, max peezay, immortal technique, happy mondays, morrissey, vädret, billigt vin på fötex, four tet.

fett jävla minus: guns, att man missade roger waters + diplo vs a-trak, dyr bärs på campingen, botjäveln anna.

förövrigt så var kanye west överaskande bra, stort plus till att han hade med sig a-trak som bjöd på dj'ing i världsklass.

all the lazy dykes

2006-07-04 00:33
kryptonite

om jag förstår dig rätt, albumet kom i november och finns tex att köpa på www.devrim.se

2006-07-04 00:34
Det bästa med årets festival var utan tvekan att de hade öppnat sjön. Jag har alltid hyllat west men frågan är om man inte byter till nästa år.

Trots låga förväntningar så lyckades Dylan göra mig otroligt besviken. Konserten var fett jävla värdelös.

Rent musikmässigt så var väl ferdinand bäst (jag lyckades med konststycket att missa roger waters) men konsertmässigt så hade jag det jävligt trevligt under Tools spelning.

Det var föresten ingen som var förbi och köpte dikter av oss? En berusad norrman gav oss 105dkr för att höra fem haffsigt ihopdiktade lyriker :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-07-04 00:48
Nosferatu P26: Va det hon blonda tjejen som gjorde helt sjöng helt sjuka jävla toner? Hela chill-outen vart helt i trans!

Riktigt fet festival, allt va exakt som det ska va, känns som det här kan hålla på för all framtid! Tack alla som va där, även om vi inte sågs lr nånting :) Syns 30 Juni 2007 utanför!

2006-07-04 02:19
corto - det va som fan, där ser man!
Jag är starkat i världen

2006-07-04 02:34
Kan ingen nämna Thåström?

Tittar på TV
Vacker död stad
Österns Röda Ros
Kriget med mig själv
Men Bara Om Min Älskade Väntar
Ungefär så här
Alla Vill Till Himlen
Stjärna som är din
Släpp aldrig in dom
Du ska va president

BLAND ANDRA.

2006-07-04 09:18
Min topplista:

1. Primal Scream
2. Thåström - (missade första kvarten pga Primal, vilka låtar körde han då?)
3. Roger Waters
4. The Strokes
5. The Racounters
6. Happy Mondays
7. Morrissey
8. Kanye West
9. George Clinton
10. Fat Freddys Drop
11. Matisyahu
12. HIM
12. Guns 'N' Roses (långtråkiga)
13. Bob Dylan (sömnig gubbe)
14. Editors (sömnpiller)

Hade velat se: Two Gallants, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Immortal Technique och Damian Marley- hur kunde han fastna i tullen på väg IN TILL Danmark? Idiot!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-07-04 09:43
ang. det där med damian marley så tror jag att det var hans fru/flickvän som inte hade giltigt pass eller nåt sånt och då bestämde han sig för att följa med henne tebax till schweiz. det står om det på http://www.roskilde-festival.dk under typ nyheter eller nåt...
Jag är starkat i världen

2006-07-04 09:48
tydligen så hade han sin flickvän med sig på turnén, och hon hade inte styrt något visum, så hon fick inte komma in i landet. och då vägrade damian marley att lämna henne och spela ändå. pff, tönt.

2006-07-04 09:56
Kryptonite: Jaha... men han borde ha spelat ändå tycker jag! Jag antar att hon kom in till Sverige eftersom han spelade där dagen efter? Så EN dag kunde de väl klarat sig utan varandra...
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-07-04 11:35
Någon som kan hjälpa mig med Kanyes låtlista? Tyckte han inte var något vidare på att mellansnacka.

2006-07-04 12:02
-eyeless-
de va inget danskt reggaeband som spela istället för damian..
de va nazarens(eller hur dom stavas) som är från gbg..
tänkte bara upplysa dej lite..
men ovärt att han ställde in, men whatever kände ja.

ni som säger att streets va en av dom bästa, hmm, de va ju förfan en av dom sämsta ja sett, han hade ju eko på sin röst så att man inte hörde ett ord, ljudet va skitkasst oxå..
USS!!!!!.. visste iofs att han inte e bra live men endo.

tyckte inte de va så många bra band i år, och defenitift inga bra spelningar. två spelningar som ja tyckte va bra va kanye west och lady sovereign , så jävla värda!

men damn! gringobarens jorbgubbsdrinkar och nachos!!!!!!!!
MUMMA!...

2006-07-04 12:37
Pimplarn P22

Jaaa. Det var hon. Sjukaste jag hört. Hade precis legat i sanden och rökt en FET White Widow, så börjar hon köra liksom. helt underbart! :)