Splash 06: Line-Up Klar!
Styr en ny tråd nu när alla artister är bokade. Det är ju sjukt många namn som känns totalt okända för oss svenskar men det är ändå en bra line-up av tunga namn också.. Så jag tror personligen det kommer bli ännu en grym festival! Datum: 4-6e Aug Pris: 74.00 EUR Resa görs med: www.festivalbussen.com Enkelt. Kostar en tusing. Lite segt med buss. Tåg malmö-Berlin-Chemnitz Blir ungefär samma pris som bussen. Är roligare än att åka buss raka vägen. Dock inte riktigt lika enkelt. Bil Skönaste och billigaste om man delar med vänner. Autobahn går fort och man kan hitta en hel del flippade grejer på vägen. Vem vill inte bada med grodor? www.splash-festival.com Line-Up: 100 Uppträdanden, 6 Scener, 3 Dagar Fat Joe (US) Seeed Gentleman & The Far East Band Blumentopf & Liveband Juelz Santana (US) Joy Denalane Jan Delay & Disko No.1 D4L (US) splash! meets Classic Robert-Schumann-Philharmonie ft. Samy Deluxe, Beginner, Curse, Tefla & Jaleel, Azad, Toni L. & Torch, Spezializtz Keith Murray (us) slum village (US) Curse Azad saian supa crew (FR) dj jazzy jeff (us) dj premier (us) DJ DRAMA (us) scratch (us) prinz pi denyo & the denyos Booba (FR) Harris Olli Banjo Ceza (tr) pete philly & perquisite (nl) Deluxe Soundsystem headliners & illo jonesmann Pal One ercandize franky kubrik abdel rodriguez abroo angel dust asphaltliteraten breitbild (CH) casper creative urge cronite d.i.s damion davis dj b.side ls. mc pepi dj fiks dj mischer dj ron dj shusta dj sign dj steewax dj tease & redrum dra-q east side famlee favorite fiva & radrum f.r. fraktion 42 galla germaican roadshow 2k6 ft. ill inspecta/pionear/upliftment international jasha jaysus jeff smart jesen jeyz kaisaschnitt k.i.z. l double lettuce lunafrow mach one maeckes & plan b manuellsen mc phowa mc reef million stylez (SE) millionadi miss dee miss ill p.o.s. & force phenomden (ch) phlatline club movement phlatline sound ft. puppa starr pow pow movement racoon real & chopper rebellion the recaller (uk) rhymin’ simon robird stylez rowdy streetlife soundsystem san gabriel ls. mangu schlafwandler selfmade sentino & kobra seperate shiml & kollegah snaga & pillath soca twins soundbwoys destiny soundquake soundsystem static & nat ill tai chi texta (AT) vincent fries YT (uk)
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Gött som apan att juelz kommer. Axel. vi tar en bil härifrån borås, du, kocke, johan och jag. Det blir FETT asså!
K.I.S Killaz In Suits
kommer bli nice! Juelz och slum!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fattar ingenting av festivalbussen. står först "resor från 995kr" eller nåt sånt. sen när man ska boka så står det plötsligt att den kostar 1752kr! då tänker man ju att det ingår festivalbiljett men sen när man ska boka så står det att man i priset kan välja till festivalbiljetten (750kr) på resan som kostar 1752kr. Någon som kan reda ut det där för mig?
jaha det var 995 från malmö, nu hajjar jag. kollade från sthlm
En svensk akt, tufft
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
känns som man kommer upptäcka sjukt mycket annan hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bara 24 biljetter kvar.
vafan snackar du om?
Jag vill bara sova... o spela fotboll,
Skivsamlare
2006-07-08 17:24
Fan va fräscht, trist att man inte har stålarna till det.
Yes! In Concert — For the love of music
vilka siktar på festivalbussen då? Verkar luta åt det för min del om man kanske inte krånglar till det lite med hyrbil eller nåt.
fan vilken kass lineup
dj premier och juelz santana ända värda
Fat Joe, Seeed (sjukt tunga live), Gentleman (ditto), Juelz, Splash vs. classic, Keith Murray, Slum Village, Curse, Saïan Supa Crew, Scratch, Olli Banjo blir nice! Jazzy Jeff blir kul också, men det där jävla DJ-tältet suger ju röv om man ska vara ärlig... Hormonstinna tyskbögar som slåss framför en scen där en känd DJ vänder plattor... nja.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Vi funderar fortfarande på om vi ska ta färjan eller åka igenom danmark. Vad blir billigast igentligen?
http://www.facebook.com/vincentjedselius Det är fint att gilla! :)
beror på hur många ni är...öresundsbron går ju på ca 550 tur o retur, men sen lär du dra över de andra 2 broarna (som jag glömt vad det heter...) tror det är lite bekvämare o ta färjan faktiskt...fast kanske lite roligare o ta bron o sen genom danmark ^^
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Tro mig, färjan är enklast & billigast. Bästa vägen med bil: Åk trelleborg-sassnitz Använd karta, inte vägbeskrivning! Åk via bron i stralsund av halvön/ön som sassnitz ligger på. Ta er ner till A20 och ta den mot Berlin. Kör ett bra tag så kommer A11/E28, Fortsätt mot Berlin. När ni når Berlins utkanter åk A10/E55 Berliner Ring på öster sida om staden, om ni inte vill spana in Berlin på vägen vill säga. Sväng av Berliner Ring på A13/E55 mot Dresden. Akta er för rusningstrafiken på motorvägen i Dresden. Vi stod ett rätt bra tag där. Efter Dresden fortsätter ni på A4/E55 mot Chemnitz. Ända problemet ni har kvar sen är att hitta rätt i Chemnitz, men skyltar finns en del och kartor och splashfoldrar finns på alla turistställena inne i stan. Och i värsta fall kan ni ju bara åka efter festivalbussen från centralstationen.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Och i värsta fall kan ni ju bara åka efter festivalbussen från centralstationen. hahaha! den kör jag på!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Tack så mycket Xeilon. Vi var där förra året så att hitta i chemnitz borde inte vara nå problem, men då flög vi till berlin och tåga ner you know the deal. Blir bilresa i år och som dom flesta säger så verkar färjan vara det bästa alternativet. Åka efter bussen var ju en otippat bra idé haha
stannar busschangen nånstans så man kan köpa bärs på vägen eller?
Jag vill bara sova... o spela fotboll,
man kan köpa bärs i chemnitz med... finns i alla mataffärer... köp schloss de e billigast tror jag.
Åka efter bussen är en riktig skitidé ... hahaha.. Skrev det mest som skämt för jag fick idén förra året när vi vela runt lite och inte hittade direkt. Jag menar.. Först vänta på bussen på vettigt ställe. Inte en parkering som är riktigt nära busshållplatsen. Bussen stannar typ överallt så du måste stanna med den vilket inte alltid går typ. Du måste hamna rätt i alla filerna hela vägen för annars kommer den undan. (tro mig, det blir rätt många filer att korsa). och hookey.. tro inte för mycket. Jag har ett superbt lokalsinne och hade vart där två gånger förut. via tåg och via festivalbuss. Jag hittade inte förrän vi kommit ut mot rätt förort typ. Hela det luriga är egentligen att hamna på rätt väg ut från centrum. Sen är det ändå skyltat typ hela vägen. Det som funkar är dock att stanna till inne i centrala stan. Köpa några plattor bärs om inte det redan är klart. Käka nåt (dyrare på festivalen och bilkön till parkeringen kan man dö av ibland). och springa förbi turistbyrån som ligger mitt i centrum. Dom har gratis stadskartor och dessutom foldrar från splash där det också finns kartor. Och kom helst inte dit på middagen-eftermiddagen på torsdagen, om du inte känner för att köa med bilen i typ 3-4 timmar för att nå parkeringen. Och just det. Ta inte med er nåt knark i bilen samt var beredda på att förklara vad snus är för en inkompetent tysk vakt. Fick erfara förra året att dom har en tendens att stoppa utländska bilar i första hand... Och blaze finns det nog av när ni är framme ändå... ;) zlatko: På båten om inte annat??? Det är ju där förfesten börjar varje år!!
men ok, varför åker alla på andra sätt,är festivalbussen keff eller??
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!
jag festivalbussen är käff för den har blitt inställd nu... :( Ingen som har 3 extra platser i bilen??? på fullaste allvar haah, we need a ride!
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
Yeah, snart är det dax, vi glider från Nkpg på fredagen... Det kommer bli riktigt grymt...
"I ain't relating If I don't like it, I don't like it, that don't mean that I'm hating" - Common
Vi behöver också ressällskap. Någon?
...Jag skojade bara!
vafan!!! varför har festivalbussen blivit inställd ?!?! shiit, jag som hade tänkt beställa idag!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
2 platser ner finns i bil iallafall... hemresa kan inte garanteras!
wiie: Dom har aldrig tagit slut förut så jag tror det är rätt lugnt.. Jag brukar ringa ner och boka några dagar innan och hämta ut där nere. Har man inte gjort det kan man köpa på plats i vilket fall dock. Vi har lite reseproblem också. Vi är fyra personer varav två med körkort men vi har numera inte någon bil att åka med. Tåget blir rätt mycket dyrare än bil så jag fick den fina idéen att om nån kan bidra med en bil så står vi för alla resekostnaderna för den personen! Så holla at ya boy om du vill åka gratis ner!
Xeilon P21 Hyrbil? (eller minibuss)... Jag och 1-2 vänner åker gärna med isf, så blir det billigare för alla parter ;)
...Jag skojade bara!
mz: Billigare med tåg än att hyra minivan.... Får vi låna en van så är ni först på tur för övriga platser dock!
Xeilon P21 aah ok. Jag har ingen koll på vad hyrbilar osv kostar, så drog på en gissning bara. Men hur ska ni annars ta er ner? dvs om ni inte lyckas kirra en bil att åka med :P
...Jag skojade bara!
Annars åker vi nog tåg. Berlin night express och sen vidare med tyska tåg till chemnitz. Men det är något dyrare. Sammanlagt runt 14-1500 kom jag fram till. Om vi gör så och ni det samma så styr vi tillsammans så blir det lite billigare ner till Berlin!
Xeilon P21 aah, vi är på att ta night express om det itne finns något bilalternativ. Vilket datum siktar ni på?.. Ta nattåget den 2a till 3e kanske? ;)
...Jag skojade bara!
Snart är det dags... Tänkte hämta biljetterna när man väl är där nere, någon som gjort det förut?
...Jag skojade bara!
mz: det är vad vi gjort varje år typ.. Det är enkelt som fan så länge numret och allt stämmer.. Har du inte bokad är dom något dyrare och förra året hitta dom inte två av oss i listan. Åker vi tåg åker vi nog på onsdagkvällen. inte direkt värt att vara där på onsdagkvällen som jag förstått det. Justus: Det varierar lite. Nån gång ibland kollar dom väska och är det kamera i den så kommer du inte in.. Men oftast känner dom bara lite utanpå den typ.. Och dom är inte hårda där inne. Vi har tatt massa kort varenda år.
mz: ja det har mina vänner gjort de andra åren vi varit där. hämtat ut på plats alltså Justus: SLR-kameror-grejen?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Justus: aha det visste jag inte, men är det verkligen en bra idé att släpa med sig en stor och dyr(?) systemkamera till en festival?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Xeilon P21 & slowmo P22 Ok cool, låter bra. Då får det bli så för oss också. Tack för svaret! :) Och nu från det ena till det andra; Kommer ni förboka night-express biljetter eller köpa på plats (när ni väl ska åka dit/hem)? För jag åker gärna med på reserabatten berlin-till-malmö-rutten (alltså hemvägen). Jag antar att ni isf tar 23.23 tåget mån den 7e.. Eller har jag fel?
...Jag skojade bara!
21.52 på torsdag från malmö, till berlin.. berlin night express. är ni på?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
justus: provar igen eller letar upp mig, kontrast eller slowmo och ber oss bära den genom backstageområdet... ;)
Wööh, snart är det dags!
...Jag skojade bara!
Fy fan.. blir inget för mig i år.. Skulle blivit fjärde i rad men ekonomin höll inte ihop för tågresa och bil sket sig.. förjävligt! Ha det fett alla som åker i alla fall! Syns nästa år.
knas här med no cash for splash
gaaah, det sket sig även för mig och alex :( en viktigt lära av händelsen.. Boka biljetter till tåget mer än 25 minuter innan tåget går. och lite inet på att boråsare skall höra av sig och berätta hur de gör.. jaja jag hade ju itne råd egentligen och det var typ inga bra artister och troligen kasst väder. (det kändes lite bättre när jag fick säga så :)
Fan va jag är sur just nu... Gaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh
jag hatar tykland . det bara regnar hela tiden!! HEEEEEEEEEEEEEELGAAAAAA?!!!!!!!!
jag har superkrafter
hahah, HELGA!!!!!!! :P Ja, vädret har varit kasst, men annars sü :)
...Jag skojade bara!
Fan vad trött man blev på Helga, jag hatar Helga....