Finns de biljetter kvar!?!??!?!?!?!? Viktigt finns de? Vart fan köper man? hittar nada på deras hemsida
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
någon som vill köpa en biljett? har en över nämligen. PM!
-GRK fi life-
http://www.uppsalareggaefestival.se/festival/artister.php?id=88http://www.uppsalareggaefestival.se/festival/artister.php?id=88
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Verkar som om Beenie man inte komer... Sundance ersatte honom med Anthony B. Hoppas URF gör detsamma.
Det är helt bekräftat nu, Beenie Man ställer in, Anthony B ersätter. Inte fy skam det heller.
-GRK fi life-
Det är ett oerhört bra byte. Anthony B är en favorit live! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
SOFT;)
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Anthony B kommer bli fett grymt. Men jag såg honom sist han var där så Beenie Man hade varit fetare. Undra varför det inte blir av...
blir fan inget urf för mig iår känns inte som att det bjuds på nåt extra skulle väl va yellowman då men frågan e väl vilken klass han hålller, o pallar inte med gentleman igen. fattar inte hur dom tänker när dom bokar in gentleman tre gånger medans tex luciano bara kommit en gång.
Tråkigt att beenie man inte kommer, men samtidigt jävligt grymt att se anthony b igen! Blir nog till och med lite bättre nu enligt mig iallafall.
Hasta La Victoria Siempre!
Oerhört tråkigt att Beenieman inte kommer, det var ju där hoppet låg om att festivalen inte skulle bli lika sömnig som ifjol. Får hoppas att URF fortsätter försöka få dit lite mer artister av den typen, d.v.s. nutida dancehall-ikoner med lite krut i! Är man inte rasta eller vad folket kallar sig på URF så kan det bli oerhört sömnigt i längden med enbart roots och massa Jah Rastafarajjande.
Intressepenisen hårdnar!
Anthony B var riktigt fett på Roskilde, trist att inte Beenie kommer men det blir i vilket fall mycket värt...
fan ta hit buro nura ! eftersom d inte blev av förra året
ARE U READY FI DI ROAD
Ja, det var fett trist att han inte kom i år också...
någon som vet om nå hiphop kommer att spelas i år ?
yeah dude?
Million Stylez får gärna köra My Pen N My Pad, det räcker.
Intressepenisen hårdnar!
Jag vet inte.. eftersom att jag aldrig sett Anthony B så måste jag nog erkänna att jag är glad över att Beenie ställde in..
Västkust Rockerz
Anthony B har jag sett tre gånger och måste ärligt säga att han håller samma klass varje gång !! och det är världsklass jag har sett han i sthlm me max 300 pers och han röjeerr alltid!! han ägde på summerjam!!
BLESS REGGAE MUSIC
Jag har också haft turen att se honom tre ggr och jag kan bara hålla med!
mitt liv är fullbordat. Buju my Buju :D wohoo
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
Topaz Mot Immortal !!!!!!! fy fan va mäktigt hoppas det inte krockar mot nånting som är värt att se !!!
BLESS REGGAE MUSIC
Topaz vs Immortal kommer inte att krocka med någonting, vi kör det efter sista uppträdandet på torsdagen;)
Nej i år missar jag tyvärr urf till förmån för manu chao i gbg.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
URF CREW: så jävla nice!!!! tack tack tusen tack!!!! jag hejar på den som vinner!
BLESS REGGAE MUSIC
FETT grymt att ni kör det sist! Fan kommer bli nice i år alltså... Ingen jävla camping heller, hehe
Synd att vissa artister suger i lineupen... ...ingen Biggaton, Bongo Chilli, Ras Attitude, Pixs, Niyorah, Darien Prophecy, inte ens Pressure. Ärligt...Million Stylez! Varför inte Shaggy isf...känns samma lika för en musikälskare som mig själv...eller låt Snow komma....nä, detta år blir mitt första på URF och bättre hade det kunnat bli utan värst mycket ansträngning....Yared min vän, det var bättre under Barowiak/Sten & Sture tiden.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Jag tycker lineupen är riktigt bra i år... Men så finns det ju såklart alltid vissa artister man hellre hade sett.. Jefe P3, sluta vara så negativ...
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
Miixed F19 Jag är inte negativ. Kanske varit med lite för länge och vill ha det likt som det har varit förr före festivalen eller som de två första urf åren. Du skulle varit med.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Anthony B , Buju Banton , Capleton och Soundclash , bara det är värt 1000 spänn så fuck you bre!! =P Big URF CREW!!!!
BLESS REGGAE MUSIC
bre?...no soy tu hombre 'chetumadre! Varför tror du att jag betalar 1000 daler för att komma dit din idiiit ?
Men förfan Jefe, skit i och pynta 1000 spänn då? Varför förstöra glädjen för oss andra med dina negativa tankar? Åk till någon annan festival, exempelvis summerjam, om du inte är nöjd...
biffko to di world
En till fjortis som tar åt sig då man uttrycker sig. Missförstå mig inte i det jag skriver... ...säg mig lilla Torre1 är det ovanligt att folk kan vara missnöjda med en festivals line up? -Nej. Jag förstår självklart att man inte kan nöja alla, men du, berätta för mig om när jag förlorade min rätt som besökare att tycka till? Jag var aldrig negativ bara kritiserande på den line up jag såg och efter att jag själv sett vad för artister som kunnat få en chans att komma och visa vad dem har att ge så är jag en aning besviken på att festivalen mer och mer går åt den stora reggaescenen och inte som det tidigare har varit då mindre band(icke lokala) fyllde schemat. Dem flesta är för unga för att veta vad jag talar om så missförstå mig inte för att jag är en aning nostalgisk och önskar att Yared och crew arbetade lite mer som dem gjorde förr i festivalens tidiga dagar och före festivalens tid. Du tycker alltså att jag ska skita i att komma för att jag är missnöjd med några få artister? Snälla pojken, mina barn skulle inte gilla det alls om jag sa att vi hoppar över denna festival för ett par sketna artister, 75% vill jag se, frågan är hur mycket jag kommer att få se. Och hur i helvete förstörde jag din glädje? Är du så lättpåverkad utav vad andra tycker?
aáaaiiii la weonaa!!!! Öland roots? inte så stort? inte så Kända? fett bra festival för dig!! hahahha men ärligt du har ju några riktigt tunga "okända" som bara underdogs lyssnar på typ earl Sixteen , Midnite , Admiral bailey och yellow man den sistnämnda ska bli roligt och se hur han håller i kvalite på scen han har juh sett ganska förstörd ut på sista tiden!! och jag håller me dig om en sak Niyorah hade jag ochså vilja sett shit snubben måste gjort en av dom fetaste skivorna 2006?! men ändå jag kommer typ se två hela konserter och dricka en jävla massa bärs och irretera Corna maskoten!!
BLESS REGGAE MUSIC
Corona Ska det juh stå!!
BLESS REGGAE MUSIC
URF står väl i hyfsat ekonomiska problem ändå och har ingen möjlighet att ta dit hyfsat okända artister som Jefe nämnde. Är det någon som längtar efter VI reggae är det jag, men jag är fick nöja mig med Midnite. PZ
Jefe, vad har du för andledning att tala nedlåtande till mig? Det jag menar är att allt gnäll på artister börjar bli uttjatat. Det är väll rätt så självklart att URF inte kan tillfredställa alla reggaesugna människor? Anser du dig vara bättre och ha "rätt" om vilken den bästa reggaemusiken? Jag instämmer absolut med att jag vill se många av de artister som du radade upp, men du uttryckte dig med en väldigt negativ klang; "Synd att vissa artister suger i lineupen...". Om du hade dumpat den delen så hade ditt inlägg liknat lite mer konstruktiv kritik, än ett elendigt gnäll om hur dåligt de bokar. Negativa tankar har väll aldrig gjort någon glad, eller? Förresten få du gärna definera ordet fjortis, för jag kanske inte har förstått vad innebörden av det ordet är (?)
biffko to di world
Jefe, vad har du för andledning att tala nedlåtande till mig? Ber om ursäkt isf men är man uppkäftig mot mig så kan jag bli irriterad och låta så. Det jag menar är att allt gnäll på artister börjar bli uttjatat. I din värld kanske, men tro mig att gnäll på artister var nog utjatat före vi fanns, acceptera det så slipper du hänga upp dig på det. Anser du dig vara bättre och ha "rätt" om vilken den bästa reggaemusiken? Självklart vet väl jag vad som är bäst för mig just som du vet vad som är bäst för dig och jag har väl all rätt att uttrycka mig. Jag tillrättavisade ingen om att det dem lyssnar på är fel, bara sa vad jag tyckte. men du uttryckte dig med en väldigt negativ klang; "Synd att vissa artister suger i lineupen...". Exakt så som jag tycker, inga ord kan förklara det bättre än dem jag valt, vad du tycker om det rör mig inte det minsta. Om du hade dumpat den delen så hade ditt inlägg liknat lite mer konstruktiv kritik, än ett elendigt gnäll om hur dåligt de bokar. Jag var inte ute efter ett konstruktivt inlägg, som sagt, sa min mening. Negativa tankar har väll aldrig gjort någon glad, eller? Kan inte hålla med dig där. Negativitet är lika viktigt som sin motsvarighet. definera ordet fjortis, för jag kanske inte har förstått vad innebörden av det ordet är (?) Ett par tips. Google, wikipedia eller andra former kan hjälpa dig.
Sluta bråka!
One chapter a day
Jaa! Menar bara att dom större artisterna drar mer folk. Den andra aspekten tänkte jag inte på, där har du en poäng. PZ
Shit, FAN vad irriterande det är att man måst lösa enskilt festivalpass och campingpass yadayada. Så jävla mycket mer krångel, och inte fan är campingen bra heller. Typ 10 toaletter och 2 vattenkranar. Goddamn, styr upp skiten år! Annars är jag pepp. Richie Spice WOHO!
fortsättning följer.
någon som vet va campingen kostar
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
250:- på plats... 200 om man förbetalar
tack så mycket för ett snabbt och ett bra svar
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Graffare
2007-07-29 16:35
ska inte kalleK kirra en whoaträff på URF?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P18 har inte kallek varit bannad ett tag nu?
45 clash är fett underskattat
VARFÖR JOBBAR JAG???!!! WHY WHY WHY