Ja... Midnite får ju verkligen inte missas... Kommer bli det tyngsta! Hoppas bara hela bandet kommer
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
Gregory Issac, Capelton och Jimmi Cliff kommer tydligen till Sundance, betyder det att man kan hoppas på dem till årets urf line-up? Eller komemr det ens något ytterligare artistsläpp?
Västkust Rockerz
ge mig Tony Rebel!
// be the change you wanna see in the world
Någon som har mp3:er med iration steppas att dela med sig av? Jag hittade till deras myspace, och vill gärna höra mer av dem!
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping www.iriemusic.se
Varför står inte Buju med på den officiella sidan?
SKÅNE REGGAEFÖRENING I SAMARBETE MED UPPSALA REGGAE FESTIVAL PRESENTERAR:
URF BY BUS 2007 Buss från Malmö till Uppsala och tillbaka igen.
Läs mer i tråden här
http://www.twitter.com/sammyksafari
Capleton o admiral bayle till URF stod det på dem nya posterna som va upphängda på konserten groundation i uppsala
http://www.expressen.se/noje/1.734185 fan, har urf nån slags förbanelse. Först var det väl Derrick Morgan som dog ett tag innan urf, sen Joseph Hill ett tag efter, och nu Natasja ett tag innan.
eller desmond decker kanske det vra, inte derick morgan..
Tasja R.I.P. Din musik och carisma kommer att leva vidare. Vi kommer alttid att komma ihåg dig för den lilla tjejen som tog oss med storm i slutet av 80 talet för att sen åka till Jamaika och vinna talent show 2006 och på väg att erövra dancehall världen. Den planerade speltiden på URF07 kommer att stå tomt för att hedra dig. Beffiner mig just nu i Köpenhamn med Groundation som vi i samråd arrangörer och bandet beslutat ska vara en fri konsert som minne för dig Tasja, det är väl det minsta vi kan göra för att hedra dig. Vi känner stor sorg med hennes familj. Yared & URF Crew
Det kommer fler akter.sherwin var uppmärksam och såg afficherna på Groundation spelningen. De namnen du läsate där kommer att släppas ut på hemsidan inom kort. Är ju ett tiotal namn på den affichen som ännu ej släppts ut på hemsidan.
Nån som vill köpa min biljett för 800? peace.
aa men kan inte dem som var uppmärksamma bara säga namnen då? jag orkar inte vänta!
Västkust Rockerz
Crunk Dude PMa mig när du vet vilka.
Hasta La Victoria Siempre!
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Jag har svårt att fatta varför inte Chezidek blivit bokad än. Jag är medveten om att han var där för två år sedan men han har ett relativt nytt album bakom sig som dessutom är riktigt bra. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Soulable Ser mkt hellre Busy Signal eller Chuck Fenda isåfall.
Chuck Fenda också! Busy kan jag slippa... PZ
det verkar som dom har släppt alla banden nu!
jess!
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
finns preliminärt spel schema, ser riktigt fint ut!
Jag som hade hoppats på att Midnite skulle avsluta det hela :)
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
det står juh SOUNDCLASH på schemat? är det sant ska man äntligen få se lite action igen på URF längtar galet.. men först drar jag ner till summerjam om 2 dar BULLET BULLLET BULLLLEEEEETTT
BLESS REGGAE MUSIC
Mmm det vore verkligen schyst ifall Midnite skulle vara sista akten, fast det lär ju bli Capleton eller nån! Är sjukt sugen på att se Midnite, det kommer bli så jävla grymmt! :D
jag slår ett slag för denna man, se me vikken kraft har får igång publiken direkt...... släpp på de seriösa rasta snacket..de här e va urf behöver....http://www.youtube.com/watch?v=wEtufdgJT6A BABYLON LOOVERS!!!!
yared...tänk på saken iallafall.. hade knäckt.. har hört att de varit snack om en bokning men att de strula lite
Ah det märks ju att smaken är som baken. Själv har jag inget som helst intresse i att se denna rappare som snarare verkar rikta sig till barn, på en reggaefestival. Och det har verkligen inte med något rastasnack att göra...
biffko to di world
600 Vem är denna barn-rappare?
Intressepenisen hårdnar!
Markoolio - ingen sommar utan reggae
hahahaha han skämtade nog om markoolio..
Västkust Rockerz
Tycker det är kefft att de flesta tunga namnen kör på söndan, (tex. Kultiartion, SOJA, Midnite, Lutan Fyah, Richie Spice, Gentleman och Capleton). Alla dessa artister skulle jag vilja se, men nu kommer förmodligen vissa krocka med varandra. Förstår inte varför man inte lägger över lite fler stora namn på fredagen och lördagen så att det blir mer utspritt och en bättre festival i helhet.
det är inga som kör på söndagen i huvudtaget om du kollar noga. torsdag,fredag&lördag precis som förra året.
Så HELVETES typiskt att buju kommer just det året man inte är där!! åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
GUSK, då får du ju möjlighet att lyssna på lite annan skön reggae som du kanske inte hört innan (?) de andra dagarna.
biffko to di world
Alla de tunga namnen? Beenie Man, Admiral Bailey för tusan.
Intressepenisen hårdnar!
Buju är inte så bra män däremot kommer det bli fett med Capleton, Richie Spice, Gentleman och Lutan fyah medflera vet ni förresten om det finns nåt stället i närheten av campingen man kan hooka lite mat? piz
Sizzla: du har då inte sett Buju Live. Buju är tunga shhiiitt!!! däremot så va Richie Spice rikitgt jälva keff på Urf senast
BLESS REGGAE MUSIC
Sizzla> Mat kommer inte bli några problem, det är gångavstånd till allt. Richie Spice var riktigt jävla keff i Stockholm också senast, tyvärr!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
OK synd att Richie Spice verkar vara dålig live gillar hans skivor ganska mkt. Capleton är väl fet live? Har hört om nån konsert i USA där publiken blev galen av hans spelning.
Capleton var fet på urf 05 iaf
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
"Capleton är väl fet live? Har hört om nån konsert i USA där publiken blev galen av hans spelning." haha det där lät kul. tror vemsomhelst kan bli galen varsomhelst av en bra spelning :) har själv inte sett Capleton live, men vad jag sett inspelat får han igång publiken ja..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Capelton var helt skruvat bra URF 05. Mina drömmar slog in och Manu Chao kommer till gbg. Ren och skär lycka. Så inget URF för mig i år.
Ni vet inte vad ni missar kära URFare
DgÖ
Jag missar löjlig hippie-reggae (Manu Chao). Förlåt, men sant...
Intressepenisen hårdnar!
pillerillan skööönntt att du inte kommer för det är ingen som gillar dig.
BLESS REGGAE MUSIC
hippie reggae ahhaahhahahah
BLESS REGGAE MUSIC
wasteapa01 vad är hippie reggae? jag förstår alla som ska se manu chao istället för urf. manu chao har mkt mkt bra spelningar o han för verkligen igång publiken. själv har jag önskat sedan flera år tillbaks att manu skulle komma till sverige nån gång men tyvär kommer han samtidigt som urf.... aldri i livet att JAG missar URF för manu chao. skulle vart perfekt med manu chao i urf.... så får man se lite anorlunda reggae/ska i URF
Salvador: Tycker du Midnite kör "everyday reggae"? PZ
Ace of Base gjorde också lite annorlunda reggae ibland.
Intressepenisen hårdnar!