haha, "vakter är töntar som inte klarat polis skolan", det var fan det dummaste jag hört..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
KajamaN då lär du ju ha missat årets festival? Groundation, Morgan & Fantan mojah spelade nämligen allihopa i år.
-Fick flytta vårat camp 2 gånger.. Först kom vi dit innan hela armbandsgrejjen startat, då han vi sätta upp ett helt camp med 4 tält som vi sedan fick flytta. Sen när vi väll kommit till ro igen så var vi för nära stängslet och var tvungna att flytta oss IGEN. Så ja tack, bättre info om detta. -Vakterna kan jag inte gnälla på, vi satt o drack bärs med en av dem efter 01:00 då han slutade =) -Soldiers Of Jah Army -Tanya Stephens (igen) -Svenska Akademien (igen) -Sizzla Kalonji (igen) -Helt Off -Livelihood (Missade deras spelning -06) -Kapten Röd, Guvernören och Jr.Erik (igen) -Turbulence (igen) -Groundation (Missade även dom -06) -Martin Jondo -Gentleman (igen) -Kultiration (igen) -Don Carlos (igen) -Jimmy Cliff (tror att han fortfarande lever ^^) -Max Romeo Och många fler som jag inte kommer på i huvudet =) URF har lyckats med lineupen de två åren jag har varit där så jag litar blint på att de gör det fett en gång till ;D -Vill dock se mer av den svenska undergroundscenen ! //Amandus
http://Soldjah.blogg.se/
nej snälla. inge mer svenskt än vad som redan är.
Jo! Hylla den svenska reggaescenen!
ehhh åk på öland roots .. räcker me svenskt på URF
BLESS REGGAE MUSIC
Svensk reggae suger ju, hippies i trasiga kläder som luktar rökelse och låter precis likadana allihop. För övrigt borde URF långsamt men säkert låta ta dit mer dancehall-artister och sätta lite fart på hela skiten, roots i all ära, men två konserter i rad så står man och halvsover.
Intressepenisen hårdnar!
hur kan flera av er vilja ha dit samma artister igen hela tiden? dags att utöka ert lyssnande kanske, finns andra där ute än svenska akademien och gentleman.
jag håller helt med wasteapa mer danchall.. bredare reggaefestival är vad jag skulle vilja ha. om urf fortsätter i samma spår som dom gjort de senaste 2 åren så kommer det bli grymt tillslut. bigup!
Något jag heller inte förstår, hur kul skulle det vara att se samma artister år efter år?! nah, det är en så pass stor genre och utbudet av artister är även det brett. dags att göra festivalen bredare, speciellt på dancehall fronten (vilket jag inte verkar vara ensam om att tycka) där ligger urf långt efter om man jämför med liknande festivaler i andra länder. Å andra sidan har det blivit bättre under senaste åren. Det krävs en stor ändring på vakt sidan, det är fan katastrof. Mer idioter till vakter trodde jag inte fanns, iår var det keffare än tidigare år och då bodde jag inte ens på den vanliga campingen. Det mesta var dåligt organiserat, fanns ingen väg till husvagns campingen, ingen som jobbade visste vart spelscheman fanns o.s.v...men om man bortser från allt som hade kunnat vara bättre är jag nöjd med festivalen i helhet. finns många bra delar men sen bidrar man ju själv med vad man gör det till. Hoppas på många förbättringar till nästa år.
Sen så borde vi speeda upp hela den här växthuseffekten så att iaf. nätterna blir lite varmare tills nästa år, sjukt kalla nätter.
Intressepenisen hårdnar!
mer dancehall, mer clash, billigare mat & öl, mer ganja & mindre snutar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wasteapa01 P19: du borde druckit mer av det hembrända någon hade med sig så hade du inte frysit....
ingen dancehall, ingen clash så är alla nöjda!
Imperial Sounds ! roxxad av kury
Alla tycker olika så låt det stanna vid det ;D
jag bangar om clashen uteblir i år igen
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Jag vill se: Matisyahu,Svenska Akademien, Helt Off, Sir Samuel, Patrice, sinead Oconnor, ziggy marley,damian marley,general knas, gregory isaacs, medflera skulle vara riktigt fett... vet ni ngt om reggaefestivalen i köln förresten?
Capleton och Junior Kelly hade suttit fint, från Sverige hade jag inte bangat Helt off, Kung Kodum o kanske Kultration (improviserad stavning ) Lite mindre försening ar skulle sitta fint, vet inte om det kunde hjälpas eller ej, men det hade underlättat för alla. Och bättre information om band som ställer in o så.
whoopzidoo
Saknade Burro Banton som fastnade i England eller vad det var. Ta dit gubbstollen igen!
Intressepenisen hårdnar!
Man kan rösta på band nu!!!... Soldiers Of Jah Army leder! :D om dom och Midnite kommer så skriker jag tills jag tappar rösten!
// be the change you wanna see in the world
ja för tusan, flera deejays på urf! mera dans 2007 och varför ska det vara så sjukt långt mellan scenen o publiken? tom inne i tältet var det ett rejält avstånd med räcken och grejer emellan. kanske bara är jag, men ja tycker iaf att de är betydligt bättre stämning när dansgolvet och soundet är ett och riktat till hela sverige: se till att fixa sounclash sm den här gången!! ni kan väl inte vara sämre än era grannar? ;)
´när startaar festivalen? och vad kostar biljetterna? Krockar den med roskilde?
URF är en roots festival och jag tycker att den ska förbli så, dock kan det gärna vara några dancehall akter typ burro eller yellowman nästa år fix hit: Freddie Mcgregor Jr Reid Yellowman Burro Banton Linval Thompsson Twinklebrothers Wailing Souls Meditations (önsketänkande) Queen Omega Toyan Kommer några av dem så är jag nöjd
michael rose vore dunder, gärna tillsammans med black uhuru om han drar en hel del sololåtar då också. sen jah mason får gärna komma igen om han blir tilldelad en bättre speltid än sist.
Snyggt att det står att jag inte skrivit i min egen tråd. Så var det fixat.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Bounty Killer Buju Banton Tenor Diamond (om han fått ut sin skiva tills dess) Soja Silly Walks sen e jag nöjd om bara alla tjuvaktiga skithuvet slutar leka robin hood på campingen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ital_Roots Eftersom URF är skandinaviens största reggae festival, och det inte finns nån dancehall festival, så tycker jag att det skulle vara schysst om dom hade nåt för alla. Det verkar ju vara många som vill ha mera bashment. Varför är det förresten bättre med deejays som var stora för 20 år än de som är stora idag? (jag vill också se burro och king yellow men ändå)
BUJU ! BUJU !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
jo jag förstår att det finns många som vill ha mer dancehall och visst det vore väl soft om URF tog dit nån nyare dancehall artist men jag tycker ändå att det ska vara mest roots akter. Någon får väl ta tag i det o starta en dancehall festival så blir alla nöjda. Sen att jag hellre ville ha gamla dancehall artister beror på att jag personligen gill dem bättre och att det skulle bli ett jävla drag mede Yellowman o Burro
Jag skulle bli väldans glad av att få se bl.a; Matisyahu Junior Kelly Gregory Isaacs Eek A Mouse Kung Kodum Kultiration
Jaaa precis så är det..
Natural black han är sköön särskilt från sist o har blivit bättre
sizzla p16 urf är i år den 9-11 augusti vet inte om det krockar med roskilde då..men om du köper biljetter nu så kostar dom 600kr..fram till nån gång i januari tror jag det va..sen blir väl dyrare:)
roskilde är 5-8 juli så det är över en månad mellan dem.
okej men det blir dyrt att åka till båda.. :S
neeh inte om du börjar spara nu:)
Camillannn F17 är 14, fick inte åka för mamma :(
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
sit i dancehalleb helt så slipper vi allt gidder ! det håller jag fasst vid. synd dock då artister som anthony b capleton o turbulence gjort det jävligt grymt på urf tidigare.. men jag har varit där i 3 år nu och det blir bara sämre och sämre stämning.. "yngre folk som springer runt och är fjortisfulla o giddrar! pallar inte med sånt fan.. blir nog tyskland nästa år och öland roots där är det massivt med kärlek! bunny wailer måste dom ta dit päjs
{F.e.C.}
80 tals dancehall , johnny osbourne och peter broggs , samt dom största på jamaica nu
ARE U READY FI DI ROAD
danchall är urfs framtid, endast roots kommer utarma hela festivalen tillslut.
Intressepenisen hårdnar!
nej muckturkar, fjortisar och folk som enbart åker dit för att supa och slåss kommer utarma festivalen.. nej flytta ut den nånstans på landet och dubbla biljettpriset tack.
rösta på jr kelly nu va, hur rolig kan bunny wailer vara..
man ska ju rösta på Soldiers Of Jah Army eller Midnite!..thats the shit!.. eller Bunny Wailer!.
// be the change you wanna see in the world
Nattalie... vad gör skillnaden? Det är fortfarande dyrt även om jag börjar spara...... KOKO JAH BLESS
Word up Davvie ! Ital : Om Meditations kommer bjuder jag på biljetten! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
"nej muckturkar, fjortisar och folk som enbart åker dit för att supa och slåss kommer utarma festivalen.. nej flytta ut den nånstans på landet och dubbla biljettpriset tack. " - Så sant.
MIDNITE
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.
ASSÅ JAG FATTAR INTE ALLA SMÅ FJORTON ÅRIGA FLICKOR SOM SKA PÅ URF OO RÖSTAR PÅ GYPTIAN! jag säger bara MIDNITE!
long live our dearly beloved prophet Gad!!