I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-28 15:27
helt off bring em

2007-03-28 17:25
Amandus P18

mento har rätt, alla låter som Svenska Akademin.. Million Styles är den enda som håller någorlunda internationell kvalité!
Västkust Rockerz

2007-03-29 01:01
Amandus: Ja. Kultiration, bröder glöder, svenska akademien och allt vad det heter. Helt ointeresant ju.

2007-03-29 11:53
Kultiration och svenska akademien låter likadant? vart då nånstans? båda lirar reggae?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-03-29 12:32
Spela roll om de låter likadant eller inte, den gemensamma nämnaren är väl mer eller mindre kass musik helt enkelt.
Intressepenisen hårdnar!

2007-03-29 12:46
hahaha exakt.. det är en sak om dem spelar bra musik och låter ganska like varandra, men nu snackar vi skit musik också!
Västkust Rockerz

2007-03-29 13:29
Åh, Sizzla ska till Summerjam, varför inte låta honom ta en runda inom Uppsala när han ändå är i Europa igen :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 13:57
håller med dig SunTzu!
Västkust Rockerz

2007-03-29 18:18

Även om ni nu inte tycker om just svensk reggae så kan ni absolut inte säga att alla svenska reggaeaktörer låter likadant?

Jämför Kultiration med t.ex. Storsien?
Eller jämför Governor Andy & Ras Cricket?

Hör ni ingen skillnad så är ni nog tondöva mina vänner...

http://Soldjah.blogg.se/

2007-03-29 20:56
mm håller med Amandus

jag hoppas att dom tar dit Clinton Fearon! det skulle vara najs om han skulle komma!
// be the change you wanna see in the world

2007-03-30 00:06
Amandus P18

Jo det kan jag visst säga, alla Svenska låter likadant förutom Million Styles.

"Hör ni ingen skillnad så är ni nog tondöva mina vänner..."

Gillar du typ General Knas så vill jag påstå att du är 1000 ggr tondövare.. haha
Västkust Rockerz

2007-03-30 01:40
Vem har sagt att jag gillar General Knas?

Hur kan man vara mer tondöv än någon annan? Antingen är man tondöv, eller så är man det inte.

2007-03-30 02:28
Amandus P18

aa men det blir soft!
Västkust Rockerz

2007-03-30 08:17
Jag gillar General Knas. Hejhej.

2007-03-30 12:43

Gonvernor Andy borde va ganska het till urf tycker jag eftersom han ska ska släppa ny skiva i april!!

Million Stylez lärrr juh komma eftersom han ej fick/kunde komma förra året!!

BLESS REGGAE MUSIC

2007-03-30 15:23
million stylez ? vadå kunde inte komma fan han är inte samma sak live som på albumen
som iwayne o nanko

2007-03-30 15:54
Vad är då Kultiration, Kung Kodum och allt vad den svenska reggae-cirkusen kallar sig? Om möjligt ännu sämre live än vad de åstadkommit på skiva. Hippie-reggae är tametusan det värsta jag vet. Finns inga stunder som man önskar ett tredje världskrig så mycket som när någon mupp med dreads i nacken tjatar om kärlek och får gåshud av att han tror han gör det exakt lika bra som folk gjorde på Jamaica för typ 30 år sen.

Jag förlorade just en Betapet-match, så jag är lite extra kinkig... glöm vad jag sade.
Intressepenisen hårdnar!

2007-03-30 17:00
Många poserande, taniga tonåringar med onda åsikter om svenska band i denna tråden. Kom igen när ni är torra bakom öronen så blir det nog bra ska ni se..

I övrigt ser jag fram emot LUST till min sambos stora förskräckelse. Gött med lite lovers att rub-a-dubba till.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2007-03-30 17:33
 wasteapa01 P19

hahaha så jävla sant!
Västkust Rockerz

2007-03-30 17:52
Johnny Rudeboy P28

"poserande, taniga tonåringar med onda åsikter om svenska band"

förstod inte riktigt vad du ville få ut av det inlägget.. du har rätt bara för att du är typ lika gammal som min farsa och ändå springer på festivaler?

Västkust Rockerz

2007-03-31 02:30
"ändå springer på festivaler? "

Där har vi kommentaren som borde sätta artonårsgräns på alla festivaler.

Tur att det bara är URF vi pratar om iaf..
Blessings till Summerjam!

2007-03-31 03:53
tur att du hunnit fylla då

2007-04-01 12:55
asså yo när kommr nästa artistsläpp jag vill inte vara tjatig men i wanna know wanna know right now

2007-04-01 14:28
Mento;

Det är inte det det handlar om..
Jag har hunnit fylla ja, och det är jag glad för, hade det varit 18-års gräns när jag va på URF förra och förrförra året så hade det liksom inte gjort något, då hade jag kunnat vänta.

Jag har varit där två år tidigare, och den vandalisering och liknande som sker är bara snorungar som håller på med, killar i 15-års åldern.

2007-04-01 17:42
Amandus, medelåldern på dessa vandaler du skriver om är betydligt högre, tro det eller ej. Du hade fel helt enkelt.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-01 17:59
Det var inte vad jag såg, men medelåldern, sure, mycket möjligt.

2007-04-02 14:45
"förstod inte riktigt vad du ville få ut av det inlägget.. du har rätt bara för att du är typ lika gammal som min farsa och ändå springer på festivaler?"

även om han inte ville få ut det av sitt inlägg så hajfajvar jag honom för det! Hellre farbröder och tanter på URF än stökiga roppade 17-åringar som skriker efter Sean Paul...

2007-04-02 15:03
"Hellre farbröder och tanter på URF än stökiga roppade 17-åringar som skriker efter Sean Paul...!"

- Word.

2007-04-02 16:35
Karl, det handlar inte om hur kunnig man är på reggae. Varför skulle det ens spela någon roll? Folk går på festival för att har ett par trevliga dagar, inte för att köra ett quiz på musik... Jag tror snarare att Amandus syftar på attityden hos många människor. Ofta är de värsta dem som är lite yngre. Däremot att han halft sitter och glorifierar sig själv för att han har fyllt 18 vvet jag inte vad jag tycker om.
 biffko to di world

2007-04-02 16:39
Det kommer med åldern, jag är inte lastgammal på långa vägar men ju äldre man blir ju mer tycker man att personer några år under en inte hör hemma nånstans. That's just the way things är. Jag är någons plåga också, yeah.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 21:32
Kadaver, Torre1 & Wasteapa01..

Det handlar inte om ålder, det handlar inte heller om reggaekunnighet.

Det handlar om att ta ansvar.

Jag har varit på URF två år i rad nu, och det jag sett, stölder, vandalisering, Xtc, roppar, LSD, tjack, sub o.s.v...
Det är bara (vad jag har sett) 14 - 16-åringar som håller på med.

Jag vill ha bort stölderna, jag vill ha bort vandaliseringen och jag vill ha bort dessa äckliga kemikaliska drogerna från våra musikfestivaler.

Och det intryck jag fått av min, ändå så pass korta, erfarenhet är att det faktiskt är människor mellan 14/15 års ålder är de som håller på med den skiten.

Out /A.

2007-04-02 21:55
"word ! Bring jacob miller !"

your career is a typo, mine is written like a haiku

2007-04-03 11:27
KarlKadaver P17
Självklart ska alla få komma dit, även om man är 17 år eller lika gammal som långens pappa.

Men det finns folk som jag helst inte beblandar mig med där och helst inte skulle vilja ha att göra med. Där ingår tokroppade pubertetsgangstas, mest för ölen och packningen jag lämnar kvar i tältet, men också för att dom har en tendens att paja rätt mycket, speciellt stämningen. Och självklart finns det äldre som är omogna i sinnet och dom ryker med också. Sen är jag inte så förtjust i dom som ska stå och namedroppa hela festivalen för att visa hur mycket de kan, så man får påminna dom om att lyssna på musiken istället.

Jag har däremot inget emot äldre personer som anses vara för gamla(!) för att gå på festival, så länge dom hjälper till att skapa en skön stämning

2007-04-03 13:59
Kadaver, jag tror inte att man skulle kunna minska Sveriges kriminalitet genom att kasta ut alla invandrare.

Däremot tror jag att man skulle kunna minska vandaliseringen och liknande på URF genom en åldersgräns.

2007-04-04 00:58
'istället för skit som soja..'

Det där är ju ändå en smaksak.

2007-04-04 10:58
KarlKadaver, vad fan är ditt problem? Du har klagat upprepade gånger i den här tråden på hur dåliga vissa artister är och hur dålig musiksmak andra har. Lär dig för en gång skull att smaken är som baken och du är ingen alsmäktig gud som har rätt i allting. Pollen på urfs hemsida visade ju att folk vill se Soja där, så vad är det för fel med att ta hit dem? Lär dig att respektera andra åsikter...
 biffko to di world

2007-04-04 14:05
KarlKadaver P17
Ett tips: Lägg isåfall inte dina pengar på en biljett, du är inte tvingad att åka om du inte tycker musiken som spelas där är bra

2007-04-04 22:12
KarlKadaver P17

Så efter att ha haft omröstning på deras hemsida för att folket ska få välja så duger det fortfarande inte? Vad tycker du de ska göra? Uppenbarligen delar ju iaf majoriteten av de som röstade inte din musiksmak, live with it eller stanna hemma. Du kan garanterat få tillbaka pengarna du lagt om du säljer biljetten när det slutgiltiga priset gäller.

2007-04-04 22:18
Men det är dock en tredagars festival så de har hursomhelst inte råd att bara sätta in toppartister....
Så det finns nog artister som gör alla glada till slut.
De har gjort sitt första artistsläpp och det ser ju ändå okej ut liksom... Ok, gentleman har man la fått nog av men ändå.
Liksom tidigare år har de artister som vart stora som ej röstats som etta ändå kommit på festivalen...
Bless!

2007-04-04 22:37
börjar bli tjatigt med det här snacket om vilka artister/band som är bra eller dåliga
det som håller mig vaken om nätterna är väl, varför drar dom inte dit nåt nytt?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2007-04-04 23:00

krakelspektakel, kan man inte gilla reggae som är populär bland många eller måste man bara lyssna på strictly black reggae för att man ska vara äkta? de är jävligt irriterande när folk håller på gnäller, visst kanske de är lite synd att dom fixar dit Gentleman igen istället för att fixa någon annan, men dom vet ju att han dra mycke folk, och han är ju inte en dålig artist heller!
och det är verkligen inte Soja heller, det är ju bevisat eftersom att majoriteten har röstat på dom! men du kanske ville ha dit Gyptian istället, och du får väll hålla tummarna på att dom tar dit honom!

2007-04-05 11:59
vilka tycker du dom borde ta dit, som inte har varit där?

2007-04-05 16:31
Varför tar du dig inte bara i kragen och åker till Summerjam istället?

2007-04-05 16:59
Hehe

2007-04-05 17:22
Barrington har ju vart där...

2007-04-05 17:56
Amundus P18

"Där har vi kommentaren som borde sätta artonårsgräns på alla festivaler.

Tur att det bara är URF vi pratar om iaf..
Blessings till Summerjam!"

håller med dig, blessings till summerjam, där slipper man all jävla svensk reggae!
funderar på att gitta dit i år, måste dock få med lite polare. kommer åka till urf också och som någon sa tidigare i tråden, om inte Svenska Akademin (och Kultiration, General Knas  osv) spelar, när annars ska man ha tid att bärsa på campingen?
Västkust Rockerz

2007-04-05 19:16
när kommer andra artistsläppet?

2007-04-05 20:47
kenzaa P0

ja det undrar jag också! hoppas det blir ett grymt sådant!
Västkust Rockerz

2007-04-06 01:45
Karl, jag är arton år och har inge deg, sånt får man spara till hela året.

2007-04-06 02:27
Man kan inte tillsfredställa allas konstiga musiksmak. och på samma sätt som vissa missade barrington levy så finns det vissa som lustigt nog missat gentleman. Gentleman är ingen dålig artist, Sverige har bara fått en liten överdos av honom men likförbannat vill ju folk se honom, annars skulle han inte vara bokad! Skulle jag sitta och bitcha om alla band som jag velat ha dit som inte blev bokade hade jag lika gärna (here we go again, men lika konsekvent) stannat hemma! Toots and the Maytals hade till exempel en jävligt läglig europaturne under augusti förra året helt obokad under uppsaladatumen, och jag hade hellre sett dom än diverse band. Trots det hade uppsala en underbar artistlista förra året!