Sådär i efterhand... Var jag den enda som fick typ ångest av festivalen eller? Hängde rätt många timmar inne där på fredagen, men kände bara hur otrevlig festivalen var. Öl och mat kostade skjortan och om man ens hade råd så fick man stå i kö ett bra tag. Tyckte spelningarna blev så tråkiga av någon anledning, allting blev lite halvtråkigt liksom. Kanske för att man endast fick en timme och inte mer, kanske för att scenerna var små, kanske för att jag bara inte var pepp. På lördagen höll jag mig borta så länge jag kunde, men gick in till området lagom till Håkan Hellström och Booka Shade. Utan Booka hade jag nog inte klarat av WOW, för inte ens Sigur Ros fick mig på humör. Äsch, jag kanske bara är för skadad av roskilde för att kunna uppskatta sådana hära festivaler... Men den kändes som att syftet med festival någonstans var lite borta. Det var bara dyrt och dåligt upplägg med klubbarna/spelningarna och så kostar själva festivalen och allt innanför för mycket för min smak. Men jag ångrar mig inte. En bra spelning på området och några bra på klubbarna fick mig att bli lite på humör ändå, men det berodde inte bara på way out west! Betyg: MM/MMMMM
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!