I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Way Out West 7-9 aug 2008

Klubb & Konserter - Festivaler

2008-08-13 10:01
Det bästa med Way Out West / Göteborg , var ju att man kunde åka spårvagn gratis alla dagar. Jag hade hört skräckhistorier om dödspatruller som kör razzior hela tiden, men icke.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-08-13 11:48
Fattar inte vad vad folk klagar över.

Festivalen var gudomlig!

Klart det inte var massa hiphop bokningar när det faktiskt inte är en HipHop-festival!
Och angående maten så var jag bara glad... Räkbaguetter,Rostbiff m.m m.m har allt käkats och njutits!
Jag tyckte dom flesta spelningarna jag var på var grymma(förutom Lil' Kim som var ett skämt!), men NERD, Flaming Lips, Okkervil River, Fleet Foxes och Lightspeed Champion var helt klart några höjdpunkter!

Sen att man klagar på den rörliga texten på Montrararna????? VAA?!??!?! Att uppmana folk till att ha det roligt, hjälpa varandra osv osv... Om det är fel så vet jag inte vad som har hänt med vår värld.

Dock kunde kanske ölen varit en tia billigare..

2008-08-13 19:35
ModernDrunkard P23, haha. låt oss ta första bästa plan till vegas, lyssna på bd och gifta oss!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 19:51
aniii, Bara Shoreline på repeat om och om och om igen!!

För att bidra lite till tråden så tycker jag att det var en helt klart bättre festival än förra året. Gott om mattält, lite väl dyrt men det hör väl till. Värdelöst att få tag i kontanter på området och som jag iof visste innan är det en jävla bit till närmsta bankomat.

BD, Håkan, The National, Sonic Youth var de bästa spelningarna.

Iron & Wine, Lil' Kim osv var riktiga sömnpiller. Fast jag ångrar att jag inte stannade på den sistnämnda tills hon körde Lighters up.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-14 10:44
Tyckte Silverbullit gjorde en grym spelning, coolt när Freddie Wadling stapplade in på scen med käpp och körde sista låten.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-08-14 19:54
ModernDrunkard P23, it's a date

2008-08-15 18:55
spendera 500 kr på spårvagnskort? det var ju skitlätt att åka gratis

2008-08-15 20:52
Sådär i efterhand...

Var jag den enda som fick typ ångest av festivalen eller? Hängde rätt många timmar inne där på fredagen, men kände bara hur otrevlig festivalen var. Öl och mat kostade skjortan och om man ens hade råd så fick man stå i kö ett bra tag. Tyckte spelningarna blev så tråkiga av någon anledning, allting blev lite halvtråkigt liksom. Kanske för att man endast fick en timme och inte mer, kanske för att scenerna var små, kanske för att jag bara inte var pepp.

På lördagen höll jag mig borta så länge jag kunde, men gick in till området lagom till Håkan Hellström och Booka Shade. Utan Booka hade jag nog inte klarat av WOW, för inte ens Sigur Ros fick mig på humör.

Äsch, jag kanske bara är för skadad av roskilde för att kunna uppskatta sådana hära festivaler... Men den kändes som att syftet med festival någonstans var lite borta. Det var bara dyrt och dåligt upplägg med klubbarna/spelningarna och så kostar själva festivalen och allt innanför för mycket för min smak.

Men jag ångrar mig inte. En bra spelning på området och några bra på klubbarna fick mig att bli lite på humör ändå, men det berodde inte bara på way out west!

Betyg: MM/MMMMM
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-08-15 21:42
nån som va på Familjen-spelningen? Sångaren blev så jävla förbannad på en kille som kom upp på scen mitt under en låt och sa något "opassande". Det va riktigt skumt, och publiken visste inte riktigt hur den skulle reagera. Jag försökte dra igång en "ut med packet"-ramsa men det hela ebbade ut i "Famil-jen, Famil-jen, Famil-jen" :)

Jävligt bra spelning iaf!

Förstår att folk klagar, men jämför man med förra året så var området både större, mer mat att välja på, fler stands osv. Det jag tycker va sämre detta året va line-upen, men den gladde säkert indie-folket iaf...
2048 || Militia Sound Crew