I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Splashfestivalen 2009 (Uppdatering 4)

Klubb & Konserter - Festivaler

2009-05-24 20:57
Dags att fixa resa (nu när lönen eller whatever kommer) innan det är för sent!

Lite tips:
Ryan Air flyger från Skavsta typ 2 gånger om dagen för 43 kronor! Är inte det ett bra pris eller? Har ni inte råd då så är det ju synd om er :)
Flygbuss går från sthlm och kostar en hundring.

Berlin Night Express kostar 450:- per person om man samlar ihop 6 pers vilket man gör lätt (genom whoa om det behövs). Då festar man (om man vill) från Malmö och lägger sig sen för att sova på färjan från Trelleborg och vaknar i Berlin! Fantastiskt! Jag som prövat alla alternativ tycker att detta är helt klart roligast och mest värt...

German Wings flyger från Arlanda till Berlin. Kanske det allra bekvämaste alternativet. Det finns t.ex. en biljett på torsdagen för 160 kronor eller på onsdagen för 260 kr. Inte alls farligt!

Från Göteborg rekommenderar jag tåget. Vill man absolut flyga och inte kan ta sig österut så är det nog Air Berlin som gäller! Är man ett gäng som kan festa lite på vägen så fungerar ju annars buss. Med Swebus Express hittade jag t.ex. en bussresa från GBG till Berlin för 417 kronor. Även Eurolines kör dit (till Dresden som är bättre än Berlin då).

För de som funderar på bil så rekommenderar jag att kolla på ViaMichelin för bästa/billigaste resvägen osv. Riktigt bra sida!

Om ni väl har kommit till Berlin (eller någon annan stad) och vill ta er till Bitterfeld där festivalen är så är det tåg som gäller. Tyskt tåg hittar ni här Bahn.de. Där, liksom överallt annars så blir det billigare ju tidigare man åker!

Vi kommer nog att åka Interrail då vi tänkte göra lite stopp på vägen. Också att rekommendera om ni vill se mer än Berlin och Bitterfeld! :)
"5 valfria resdagar inom 10 dagar (Flexi)" t.ex. för 1825 (ungdom, som är upp till och med 25 år).

Slutliga tips:
* Tänk på att ni ska till Bitterfeld och ingen annan stad.
* Från Bitterfeld så går det festivalbussar till själva området. Men det är möjligt att gå om man orkar det.
* På hemsidan kan ni hitta den mesta infon ni behöver. Finns på engelska som ni kanske vet. Där kan ni även köpa biljett till festivalen. Kolla gärna in på forumen också där jag känner mig ensam som svensk! :)
* Alla akter är inte bokade - så fetare blir det. Se fram emot en grym festival.
* Kontakta mig om ni undrar något. Det är min 6e festival i år, dock bara den andra på "det nya stället".

Nu kör vi!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-05-24 21:03
päronpung

Jo han va väl trevlig. Lite jobbig när han va full dock, och trodde hela tiden att nån snackade skit om han så han var tvungen att fråga :) Det var många som störde sig på han minns jag. Men det fanns ju värre folk än han hehe
2048 || Militia Sound Crew

2009-05-24 21:04
Bra guide där Alex, blir nog att ta sig dit via buss/tåg i år då man inte är lika rik som i fjol.

2009-05-24 22:45
haha det var ju typ så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-24 22:58
Whoops! Jag skrev FEL i min lilla guide där!

Priserna för Berlin Night Express är 450:- per person (om man är färre än 6.. eller ensam då helt enkelt) och 375:- om man är en ungdomsgrupp på 6 pers eller fler! Står även på hemsidan. Längst ner på sidan "priser".

Jazzpher ^^
Både billigare och smidigare än buss.. och jag har redan fixat 5 resepartners till dig från GBG tror jag. :)

Tåget går från:
Stockholm
Göteborg
Malmö

Så det är bara att signa upp er nu peeps!

2009-05-24 23:12
En tysk skrev för övrigt detta till mig nyss:
She said sup'm like splash! for Swedish girls is like Mallorca for German men.

Hahaha.. Är det så?
Detta i en diskussion om några tjejer från Sverige som tydligen fick många tyska tält att gunga under Splash... ;)

2009-05-25 17:12
"Swedish girls are THE BIG STORY OF SPLASH" skrev en tysk tjej till mig. Ingen som kan krypa till korset? :p

2009-05-26 18:44
Fan vad fett. Då är det i stort sett bara fint väder som saknas då. :)
...Jag skojade bara!

2009-05-29 03:56
Kontrast

Tänkte på en sak om tåget, kan man boka med folk som går på i andra städer? Kan jag boka med nån från Malmö eller Sthlm eller måste alla åka från samma ställe?

Börjar bli dags att boka nu, innan man super bort pengarna :P

2009-05-29 09:34
Yep det är lugnt att göra!

Det smidigaste är att dra ner till närmaste SJ-butik och köpa där. Brukar funka fint.

2009-05-29 16:07
FÖR MERA INFO!!

www.myspace.com/chillizkingizz
www.myspace.com/camaleon145
www.myspace.com/chillizkingizz

2009-05-29 18:03
vore kul att dra ner, har vart sugen i några år. hänger det runt några babes på campingen då?

2009-06-03 15:37
Har gjort klart med ackreditering för vår videoblogg och DVD nu. Vi ses där alla!

RANDOM BASTARDS
randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip

2009-06-03 16:03
Behöver en resenär från Gbg-Berlin med Berlin Night Express!!

2009-06-03 17:36
Vadå en? Ni är ju skitmånga nu? :)

2009-06-04 02:50
biljetten e köpt, lite segt att d finns biljetter på ryanair för 300 kr, tur o retur. men inget tåg som passar från berlin till bitterfeldt....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-04 12:27
Skitmånga vet jag inte? Inte som förra året :( Men det kanske dyker upp nåra gamla rävar när det väl e dags :)

päronpung

Blir det outhärdliga väntetider i Berlin/Bitterfeldt eller? Annars lät ju 300 kr tur å retur nice.

2009-06-04 14:14
Det kommer fler akter "denna veckan"... Borde vara typ imorgon.
Håller på att försöka fixa lite Splashbiljetter för tävling också. Vi får se.

Toffer
Det där kan du ju fetglömma.. du ska betala resan till och från Skavsta plus till och från flygplatsen utanför Berlin.

Tåg Berlin - Bitterfeld går väl typ hela tiden?

2009-06-04 19:25
Jazzpher

na d passar säkert vissa. ja va är tvungen att vara hemma en viss tid så, så ja var jävligt kinkig me tiden hem. d va tåget hem som gick typ 12 på natten på måndagen. som inte passade mig.

Kontrast

Arlanda express kostar typ same. Du måste ju pejja bussen från Tegel flygplatsen oxå. va kostar d från den andra? aldrig varit där, den ligger längre ut allafall.

d finns säkert andra sätt att åka till bitterfeld än just dom där bahn tågen, finns säkert bussar o shit för halva tågpriset.

hypen kan börja!
Admin

2009-06-04 20:49
päronpung: Tågen mellan Berlin och Bitterfelt går ju en gång i timmen eller nåt. Det är lokaltåg.

2009-06-04 22:18
du ska inte ens åka, så du kan vara tyst! :D

2009-06-09 21:09
Päronpung
Vi har bokat flyg med ryanair. Från flygplatsen till Berlin kan man tydligen åka kommunalt. Och tågen mellan Berlin och bitterfeld verkar gå ofta. :) Du kan chilla med oss!
...Jag skojade bara!

2009-06-11 06:58
i år ska jag inte missa sverige campet! så... vilken dag/tid intar ni slagfältet gott folk? när hissas vit flagg? blir det på samma ställe som förra året?

jag och min kompis avslutar våran euro trip med splash och har planerat anlända på torsdagen.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2009-06-11 15:14
Vad fan...ingen som kan åka tåg med oss, så vi får ett nice price eller? Behöver en liten jävel som kan följa med....nu.

2009-06-11 18:18
mer frågor om sverige campet (svara gärna på dom förra också!)
är det någon som har planer på att ta med någon musikanläggning?
kan tänka mig att köpa med nån fet iPod-högtalare om ni andra i campet hjälper till att hålla koll på den när jag inte är närvarande!
Rhetoric

2009-06-11 19:01
Rhetoric

Det e lugnt, finns alltid nån som håller koll. Tyskarna verkar rätt schyssta med sånt faktiskt. Musikanläggningar lär det finnas gott om btw ;)

2009-06-11 19:51
ja chillar me alla. ta me musik på mp3spelare är en grej annars. o ta me varma kläder.
det är flaskförbud i årigen antagligen. bra att tänka på. kommer bli tjock!

2009-06-11 22:16
Jazzpher
dom två senaste åren har massvis med tyskar kommit till vårat camp för att vi haft med oss boombox, så jag har inte samma uppfattning. men jag tänkte mer på sverige campet... är det någon som tar med sig något? annars gör jag det!
Rhetoric

2009-06-12 06:04
bluntwraps

2009-06-12 16:56
För att köpa biljetter klickar ni HÄR och sen på den svenska flaggan, alternativt går in direkt HÄR och köper en biljett.

Väldigt smidigt att skriva ut sin egen biljett osv.. ingen frakt eller nåt!

(Om allt flyter på som det ska så ska det dock finnas en möjlighet att vinna biljetter när som helst... Fingers crossed! :)

2009-06-13 17:04
Rhetoric

Jag tar med mig bandare och en massa band, simpelt å batterisnålt men framför allt fett! :)

2009-06-13 18:03
jag har hört att det kommer regna alla dagar
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-06-13 22:00
mrs-blue

vartifrån åker ni och hur mkt går det på?

2009-06-15 07:44
Som-Om

Vi åker tåg från gbg och det gick på 1100..

2009-06-15 23:20
Spelschemat är släppt nu!
Lördagen är helt sjukt fet.

2009-06-16 10:52
Blev visst en del krockar men gött att schemat e ute så man kan börja spåna lite :)

2009-06-16 14:48
Alla har väl sett eventet på Facebook?
Ni köper väl via länkarna jag postade? Det är väldigt viktigt för Splash för att se om de ska skita i Sverige eller inte i framtiden i princip...

Som-Om
Men om man inte är en amatör så kostar det 750 tur och retur.. ;)

2009-06-16 21:46
asså jag beställde i Splash shop, å där finns ingen chans att få nåt annat språk än tyska. men jag ska höra med dom vad jag ska göra...

2009-06-17 20:07
Alright...

Ja de har det där ^^ för att se hur många från varje land som köper biljetter.. och de vill ju så klart se så många som möjligt från Sverige då.

2009-06-18 03:31
Hur långt äre från Leipzig flygplats till Splash? Nån som vet på ett ungefär? Samt vad är bäst sätt att ta sig?
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.

2009-06-18 05:10
Kontrast får en döner per svensk som köper en ticket. support hiphop folks!

2009-06-18 10:54
Der döner in mir!

NutCase
Det tar ca. 20 minuter med tåg! Kostar typ 60 kronor... Aslugnt alltså.
Kolla på www.bahn.de (välj på engelska längst upp)

2009-06-18 11:39
sådär, det blev en dyr historia i år. nån som finns vad € stod i förra året? nu vart det iaf 10,99 :(

Kom på att man behöver lite fickpengar också, så billig öl+döner blir väl vad jag kommer leva på :P

2009-06-19 20:01
hur resar man billigast och kan man handla på bordershoppen innan om man inte köper glasburkar ????

2009-06-21 19:51
RenegadeHard

Kolla Kontrasts reseguide lite längre upp i tråden!
Jag har nog aldrig sett en glasburk (med öl i) men aluminiumburkar kan köpas i mängder å tas med ja ;)

2009-06-22 04:44
Cleant. Hur är det med biljetter? Ska man köpa nu eller lär det vara lugnt att köpa vid grinden?
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.

2009-06-22 22:26
jag vet inte riktigt, det går säkert bra att köpa där men bäst att va där rätt tidigt isf, va en jävla rusch på torsdag eftermiddag förra året!

2009-06-24 17:43
NutCase P22 och alla andra!
Det finns en biljett till salu i Göteborg och kan postas!
1000:- och då slipper du frakt och alla andra extra kostnader
hör av dig till Bella på isabelladahl@hotmail.com

2009-06-24 22:26
haha öl i glasburkar wtf =P HB made me do it

2009-06-25 00:58
man köper biljetten där på hemsidan typ, sen e d bara skriva ut den hemma. smidigt enklare