Nästan aldrig postat här, är dessa i närheten av att kunna säljas?
har några beats här: www.myspace.com/alexadiels Jag har inte så bra koll på vart jag ligger kvalitétsmässigt här på whoa då jag inte brukar ägna så mycket tid åt musikforumen. Ja vad tror ni. Det här med att jag borde lägga någon fattig acapella eller lägga "alekzzzander productionsss alexander productionzzzzzzzzz" med nedpitchad röst för att jag skulle skämmas för min egen, bespara mig. Vill någon tjåla beats varsågod att försöka. Jag känner inte någon som äger pistoler men ni kan försöka bitcheeeeeeeeeeees. (Admin, moderatorer, whoavakter, överliggande mening har en underton av humor och bör icke tas på fullaste allvar)
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
Min fråga gäller också, finns det en chans att någon skulle betala något för något av detta? /Alexander
Helt klart, ligger rätt högt kvalitétsmässigt det här. Gillar gunget!
alright, tackar.
tycker det är rikgit bra skulle kunna kicka på det nyaste,kanske några fler har inte lyssnat så jättenoga men har inga pengar
okej tackar
riktigt tunga beats! gött med riktig hiphop! propps mannen
tackar
upp (verkar som att man får göra så en gång i alla fall)
Tunga grejer asså!
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
fanks
riktigt bra! helt klart värda att köpas..
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
tack, fast om man säljer ett beat vad ska man ta för det. Jag har märkt en kraftig tendens här på whoa att man gärna öppnar sin tråd med ett otroligt självberöm. Är det för att skapa lite irritation så att folk går in och lyssnar för att tänka sig att nu jävlar ska jag lyssna och höra att det är skitkefft och inte alls så bra som personen säger. Är man ödmjuk som impotens kanske det också är svårt, speciellt om det lyser igenom alldeles för mycket som marknadsföringsknep. Därför är det svårt att veta vad ett pris skulle kunna vara.
Sjuuuuukt feta beats!, ingen idé att försöka sälja beats på whoa asså de flesta lyssnar på 50 cent och tycker sån här stil är keff. mitt tips till dej är att försöka skaffa ngn supercool rappare och göra ngt bra musikaliskt, går ändå inte att leva på beats i sverige, skulle va om du försökte i USA typ. Peace
hahaha
tackar, ja alltså musik blir gjord men det har jag inte uppe där. Jag bara tänkte prova och se hur och om det ens fanns några möjligheter.
jag la upp ett beat på den amerikanska sidan roc battle men det låter fan skit när det är sån röst över, jag är rädd att det faktiskt ska vara någon som tror att jag lagt på det själv och tycker det låter ballin. För jag förstår inte riktigt rädslan för att någon skall sno ditt beat. Om någon snor beatet och blir kända med det är det ju först då det blir aktuellt att fundera över det. Men då är det ju bara att försöka konfrontera personen, dom kan ju försöka då liksom. Om det är någon som tar beat och spelar in på jag menar vadå, hörs det inte är det ju inte en stöld. Ljud finns ju inte, ljud är ju till för alla, det är något alla kan ta del av och det räcker till oändligt många när det ligger digitalt. Fast jag kan ha fel, någon kan ju ha ett exempel taget från verkligheten där det verkligen hade varit bra med att ha lagt någon tagg ovanpå, jag vet inte. Skulle man ha den otroligt omöjliga turen att någon officiell person tjålade beatet skulle jag i första hand bli glad och tycka det var jävligt spännande.
måste bara säga att 182 e hur grymt som helst..
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
tackar
håller med , det var fett! har inga pengar nu men hör gärna av mig när lönen kommer. hope we can agree, förtsätt! peace
tackar, alright ja det är svårt det där jag har sålt ett beat en gång för längesen bara. Samtidigt, det var någon pojke som sa att dom som gör beats kan gå och lägga sig om dom tror att dom ska få pröjj för det. Saken är ändå den att när musik inte säljer och en rappare tar in på spelning, att då sälja ett beat för 500kr är inte speciellt mycket att bråka om. Han påstod att ett beat är något du puttar ihop medan en rappare får ägna all övrig tid åt att författa text, spela in och mixa. Jag vet inte ifall han var extra fattig på att skriva och spela in men vart ligger värderingen i att en som gör beats skall ge bort beatet och skämmas för att ta betalt medan rapparen är värd shine och pusha för skivor o.s.v? Jag tycker det är ganska lätt att se att det någonstans är hyffsat likadant, med den skillnaden att skriva garanterat går att räkna som svårare än att göra beats. Beats kan man alltid göra sålänge man är sugen på det. Man behöver inte ha något att skriva om. Så visst finns det en väsentlig skillnad och man ska respektera båda delar.
Alex-Adiels Jag har lättare för att skriva än göra beats, alla är vi olika. Hade gärna betalat för dina beats, du är grym. Men jag är black, och då menar jag inte till färgen.
Fick fan erektion av beat 98! Herrejävlar!
Ja det är klart att det kan vara så också kanske, sen fick jag inte med det faktumet att skriva kan man göra när som. Det räcker att ha med sig ett block sen en kompis som kan bära pennan åt en. Det är lättare än att få med sig sampler skivor porta och skivspelare. Så det kanske jämnar ut sig även om man har svårare för att skriva så får man fler chanser under en vecka än att göra beats så jag ska inte säga att det ena är på det ena sättet. tack jag är rosa i huden
en raplåt är ju hälften beatet och hälften rap, men det är bara beatet utav de två som dessutom funkar utan den andra hälften. därför tycker jag att producenten ska, istället för att betala ett fast pris, få hälften (kanske lite mer) av låtens intäkter...
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
aa fast en rappare hade förmodligen sagt att lyriken i sig väger lika, men det kanske är som så att det främst är rappare i sig som skulle se en rappad text för sig som ett värde medan mammor och pappor kanske främst skulle uppskatta beatet taget ur sitt sammanhang. Men är det inte som så att man får 50/50 om det är en rappare och en som gjort beatet. Clearandet o.s.v dras väl från hela intäkten för rapparen väljer trots allt ett beat med samplingen så det är inte beatmakaren som skall dra procent från sin intäkt. Men det funkar inte att tävla mellan de två, båda ska respekteras likvärdigt.
Canaz en raplåt är ju hälften beatet och hälften rap, men det är bara beatet utav de två som dessutom funkar utan den andra hälften . Hört talas om acapella?
alex-adiels: Självklart ska man respektera båda. Men som du sa innan så finns det rappare som inte tycker att producenten ska få ett piss, vilket är idiotiskt. Jag är dessutom själv rappare. Anenkefali: Klart att jag har gjort det, men accapella funkar inte endast? det blir ingen låt av det, det blir ju spoken word isåfall, vilket iochförsig kan va en låt. Men jag skulle aldrig kunna sitta och digga till en accapella.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
Fast själva värdet ligger ju inte egentligen i vilket som kan stå bäst för sig själv. Syftet med beatet om det görs för att ihop med rap skapa en låt gör ju i sig att det är överflödigt att diskutera huruvida ett beat skulle vara mer intressant taget ur sitt sammanhang. Båda delar är till för varandra sålänge beatet inte är skapat för att vara en instrumental låt. På så sätt spelar det ingen roll om det hade varit lättare att uppskatta ett tomt beat än en acapella eftersom det ändå inte hade räckt för att t.ex. släppa det o.s.v. Därför tycker inte jag det finns någon idé med diskussionen egentligen, jag bara menar att det är viktigt att alla respekterar varandra, det kan aldrig bli en enhet om båda sidor bidrar med friktion. Vänder jag mig till en rappare med en handfull beats innebär det att jag inte tycker beatsen är fullkomliga förrän rappen läggs, och då spelar det ingen roll om rappen är meningslös utan beatet eftersom beatet då ändå inte kan vara fullkomligt utan rappen. Om beatet hade varit jukeboxen och rappen hade varit elektriciteten som drev låten spelar det ingen roll om jukeboxen kan stå ståtligt utan elektriciteten om den ändå inte är fullkomlig, för är den inte fullkomlig utan elen står den ändå och visar på en brist i sin funktion. Nu kan rapp dock stå på ännu mer självständiga ben än att vara en osynlig drivkraft. Rapp är jävligt fett när det är fett.
helt rätt. jag drar mig ur diskutionen.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
hehe sa javla fet skit det har! -Alex, du e smor.
Svammel, nu i din mormors walkman
tackar, borde uppdatera igen fast är svårt att välja, jag säger inte att allt är kvalité men jag har relativt mycket beats på lager.
fett braa med lite mer jazz hiphop beatz asså!diggade dom riktigt!
AdeOne!
Nej det här går inte att sälja, du får ge det gratis till mig... Tihi, så stojig jag är. Skämt åsido, det här var grymma beats, gillade beat 98 och beat 180 mest. En riktigt nice vibe! Keep fresh kan man väl bara säga, och vill du ge bort är jag alltid ledig:P
bara jag som tyckte att detta inte va något vidare?
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
tackar, ingen aning, förmodligen är du inte ensam om det. Är inte i lägenheten nu så kan inte uppdatera min sida, borde gjort innan jag åkte iväg på hembesök.
oj, är den nyaste skivan i din cd samling run-dmc första platta??? hahaha, det här låter såååå oldsccol att det är mer Jazz än hiphop... här snackar vi 70tal fan. om hiphop fanns då äns...hahahahah MEN. skillat är det. det låter bra så gillar man den stilen så är detta bra. bättre än bra faktiskt.... coolt.....
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
hahha javisst fast om jag är såpass mossa borde jag väl inte ha cdspelare stående på golvet. Jag har mp3spelare också, en svart nästan helt ny. Tackar, fast jag borde ha uppdaterat innan jag åkte och hälsade på föräldrarna, ska göra det direkt när jag kommer tillbaka nu om någon dag, har inte bara biddebopp med jazzsamplingar, jag kan va jävligt gangster också, ibland.
sen kan man fråga sig vad definitionen av old school skulle innebära. En generell utformning som idag inte tillämpas, i så fall gäller det inte 90tal boom bap på samma sätt som det skulle gälla 80tal synth. Sharon stone sjunger inte old school soul, hon sjunger soul av ett klassiskt snitt. Men sen anser vissa att old school alltid omfattar det som går ett dec. bakåt så jag tror inte att man kan ha rätt eller fel angående det faktiskt. Intressant dock.
Tvetydigheten ligger väl också i att kvalitétshiphop på 90talet var såpass utvecklad att den utan tvekan håller måttet än idag och på så sätt blir det svårare att sätta old school på något som är mer utvecklat än det man jämför med idag.
Beroende på vad man jämför med givetvis.
Lade upp en Ohno och kazi remix jag gjorde förra vintern, vet inte vad den räknas som.
Gjorde den rakt i portan så den går lite off beat acapellan vid något tillfälle, fick putta till skivan med pekfingret emellanåt.
Den ligger överst på min myspace
www.myspace.com/alexadiels
riktigt FETA grejjer good stuff. beatsen faller mig helt i smaken. dock är whoa tillstörsta del intesserade av "fjortis beats" men någon med god smak skulle nog kunna köpa dessa gobitar. keep it up!
alright, kan tackar, kan tackar, jag brukar och pockar ölmjukt.