I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roskilde 05 - eftersnacket!

Klubb & Konserter - Festivaler

Graffare

2005-07-03 21:05

Roskilde 05 - eftersnacket!

Då ver det dags för en sådan tråd också..

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare

2005-07-03 21:11
Kom dit i måndags, och då var det kallt, men annars så var det skitvarmt hela tiden och det kan man ju vara glad för. Ingen lera men en jävla bränna! Jag tyckte det var skitschysst där. Festade med massa balla danskar och skojade runt med engelskmän och lurade dem att snus var starkare än heroin och att de skulle bli beroende. Bajamajorna stank som vanlig, men tömdes ofta. Det blev krökande alla dagar utom en och klätterväggen samt studsbubblan var ett måste. Dessutom hade de jävligt schyssta vitlöksbröd på East. Dessutom var det jävligt svårt att hitta plats trots att vi var där den 27:e. Så vi hamnade på S på East.

Koncerena var också schyssta, min favorit var The Game som halsade en flaska champange och konjak på scen samt rökte på och verkade må lite dåligt efteråt. Men han bjöd på mycket underhållning.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2005-07-03 22:38
helt otroligt grymt var det kom precis hem skulle kunna skriva så mkt men jag orkar inte!

2005-07-03 22:39
Hur var Roots Manuva

2005-07-03 23:14
Riktigt underbar festival..
Green Day ägde allt

2005-07-03 23:54
green day var skit bra men såg bara lite i början men dom gjorde verkligen riktigt bra ifrån sig!
snoop var ganska mkt för mkt!

2005-07-03 23:56
Kom på onsdag men hade plats vid L-tornet på East. Vädret var fett, stämningen var fet. Jag är jävligt nöjd. The Game roligast att både Mark One & Virus Syndicate plus Mike Patton & Rahzel var jävligt feta. Nöjd som få, ganska smutsig var man men fyfan.

Varför är det så mkt fetare på Roskilde än Hultsfred?
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-07-03 23:57
Haha herregud vilket vokabulär. Ni förstår att jag precis kommit hem...
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-07-04 00:06
har haft en riktigt jävla underbar festival asså...

kom dit på tisdag eftermiddag, satte upp tältet vid vind-grejjen på west... upptäckte senare att det var mitt i några danskars camp. dem var dock jävligt schyssta, så vi ordnade om så vårt gäng fick plats. blev inte så mkt sömn dem första dagarna. svimmade ner i en soptunna efter att jag festat en hel natt. haha..

flogging molly var bra som vanligt, turbonegro var kanon som vanligt dem också... the game var ballt. + i kanten för snubben han drog upp på scenen. haha. snoop och audioslave missade jag eftersom jag låg däckad i tältet. kano var grymt, roots manuva också. the mitchell brothers var skitbra. vafan, hela grime grejjen på pavillion var kanon. på black sabbath var jag i extas. underbar spelning. green day såg jag 2 låtar med bara för att.

sen har det änt massa annat roligt. fast det tar vi nån annan gång.
all the lazy dykes

2005-07-04 01:36
Röyksopp och turbo negro var de fetaste konsertna... min fuckin A flagga blev stulen (tips om någon som såg den tas gärna emot).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2005-07-04 04:14
åkte i söndags..kom hem nyss..jag dör nog snart.
min kropp är helt trasig..jag har aldrig varit med om nånting bättre.
så jävla ont överallt..har inte kunnat gått sen i tisdags..solen var skön.

men det var morgonrocken som gjorde qatt jag klarade mig, bästa grejen nånsin.
Hangaround

2005-07-04 04:16
13 & God var bäst trots det taskiga ljudet.
timbuktu var också bra.

Green Day får nog räknas som årets besvikelse.
Hangaround

2005-07-04 04:18
hamnade på eastcampingen..N-tornet..inte så rolig camping men den blev ok när vi fick ett par norska grannar..dom var roliga.

2005-07-04 10:02
kom dit i onsdags utan pengar eller tält. träffade på några polska graffare med bultsax som fick in mig. sov inte en enda timma mellan onsdag och lördag ingen mat bara sprit. jävligt jobbigt men sjukt kul stundvis. lite lack dock att jag bara träffade på en handfull människor jag kände när jag vet att det var typ 100 pers jag kände som var där.

kom hem inatt och ska snart till jobbet blääääääääää.
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2005-07-04 11:27
Kom dit i måndags, träffade några trevliga danskar vid f-tornet och joinade deras camp. Sjukt skön festival, en upprättelse för alla oss som var där ifjol. Green Day var feta som fan, liksom Ska Cubano
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2005-07-04 12:16
Gaaaah.

Ingen som ens nämt Rahzel & Pattons spelning?
Det var enligt mig helt övermänskligt, varenda hårstrå på kroppen reste sig och nerverna var på helspänn.
Så underbart!

Sen att det var skitkallt på nätterna, var ett klart minus. Täcken för 30 danska på Fotex eller vad det nu hette var det bästa köpet.

Jag träffade moufasssa också!!! riktigt trevligt.

2005-07-04 12:31
Tech P20

menar du allvar att du tyckte green day var dåliga????????
tycker dom var skitbra men iofs såg jag baera dom tre första låtarna för jag ville egfentligen bara se american idiot menj ajg tyckte dom var SKITBRA på scen!

2005-07-04 12:32
sajer bara west

2005-07-04 12:32
Frozen F21

annars funkar sovsäck!
DJ

2005-07-04 12:46
moufassa! vaken 4 dagar? tjackdoppade du spriten eller?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2005-07-04 13:36
the perceptionist va grymt bra

the game visste inte va han var.....kopenhamn? öh?

2005-07-04 13:40
förfestade en helg i köpenhamn först...det var mitt första möte med danmark och det var väl sisådär. hann med att stjäla meloner och sprit, bli pepparsprejad i ögonen av en okänd kvinna och sedan bli ordentligt omkringknuffad av den danska politi på vesterbrotorg. sen bar det av mot nästa anhalt, roskilde.

tyvärr hade jag valt lite fel folk att dra dit med. men 8 dagars vansinnesfylla är fortfarande 8 dagars vansinnesfylla hur man än ser på saken. good shit. jag lyckades få i stort sett hela min packning förstörd under resans gång. en natt så pissade en polare på mig medan jag sov, det skedde inne i tältet så alla mina kläder därinne blev helt nerpissade. när jag klev upp på morgonen och tänkte att jag åtminstone hade kvar kläderna jag hängt på tork så märker jag att en annan polare har spytt ner dom. så kroppsvätskorna tog död på min resegarderob. fick glida omkring i 3-4 dar med en sån där tele2 tröja som dom delade ut gratis vid stationen.

såg överhuvudtaget inte så många konserter. passade på att stå längst fram och röja på Kano och Mark One & Virus Syndicate. och det var riktigt.jävla.bra. till slut tog dom kalla nätterna och bristen på riktig mat (spaghetti napolitana á 7,50 dkr/burk är inte riktig mat) knäcken på mig. stack hem en dag tidigare och har bott på sturup sen dess. gör mitt bästa för att döda lite tid, måste vänta på flyget som går kl 18.

2005-07-04 13:45
måste förresten tillägga att dom 30 dkr det kostar att gå in på roskildebadet är dom bäst spenderade pengarna på den här planeten. så jäääävla skönt att slappa i bubbelpoolen och spana in vackra bikinikvinnor hela eftermiddagen, sen var man ren igen och fit for fight.

2005-07-04 13:53
Demento
Mina polare trodde det var gratis så dom bara gick in =) jag hängde på efter ett tag, verkligen noll koll på det stället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-04 13:58
tassel
men dom hade ganska tight säkerhet inne på badet. när jag satt där och kände mig som mest härlig så kom det en kille kutandes med snoppen hängandes ur badbyxorna. efter att han tagit emot publikens applåder så springer han och hämtar en vattenslang och attackerar badvakten. det sista jag ser är att han springer ut från badet med kuken fortfarande hängandes och vakten hack i häl med en walkietalkie i handen :)

2005-07-04 14:17
Demento
Haha fast vi var lite mer diskreta ^^

2005-07-04 14:20
lägg upp era bästa bilder från Roskan då?
skulle vara skoj
IWO CREW NIGGAZ
Hangaround

2005-07-04 14:22
karl-AnToN

efter ett tag stod sångaren och bara skrek till publiken..tog typ en kvart mellan låtarna.

btw, vbar det nån som träffade en hårdrockare i trasig zebraklänning och med piercadpung?(klänningen var trasig så den syntes)..han heter Almighty iaf och var jättefull jämt.

2005-07-04 14:26
dingaling_kiNg P20
det måste ju framkallas först...törs inte ta med digitalkamera

2005-07-04 14:35
jag kom dit i söndags och bodde vid c. jag hatar danskar nu

2005-07-04 15:17
KÖRDE BLACKSABBAT ELLER?

2005-07-04 15:39
Green Day var den största besvikelsen..hade sett fram emot konserten men blev nästan förbannad så jävla dåligt det var.

Foo Fighters däremot var jävligt kul att se..likaså Black Sabbath.

2005-07-04 15:47
åker definitivt dit nästa år. Kom på måndan, fick bra platser. Min kropp är i trasor, min hud blöder och spricker och jag har en två dagar gammal baksmälla-men bästa sommaren hitils!!! Bra band, kent=skitbra, black sabbat=bajs snoop dog=skratta eller gråta?

Bra band, lite för svettigt tält. Skulle konsumerat mer vatten och mindre öl. Skitkallt på natten-inget syre på dagen. När jag kom hem i natt och äntligen fick tvätta mig hittade ag stota stena i vaderna+ i hårbotten.

Nich så trevligt, men sååå fet festival!!!
Vadå, ska man ha ett argument också?

2005-07-04 15:59
Ingen som har en bild i bra upplösning när Dave Grohl står på taket?

2005-07-04 16:39

Kom på Onsdagen, fick vandra runt i 5 timmar och hitta en bra tältplats. Hamnade bredvid de trevligaste Engelsmännen någonsin vid G på West. Drack en hel jävla del, rökte lika mycket och åt knappt ett skit.
Drack upp alla våra pengar de två första dagarna så vi fick leva på Danskt grovbröd med skinkost :)
Hade inte ens tillräckligt med pengar till tåget hem, men allt löste sig till slut.

Bröligaste 4 dagarna på jävligt länge!!

Snodde även Rahzels blingbling keps när han skrev autografer.. Nån som såg mig kuta? :D
ja

2005-07-04 17:18
Snoop var fetast. The Game hade roligast show.
Tänkte se Tiken Jah, Ska Cubano och Roots Manuva, men det sket sig. Var de bra?

2005-07-04 20:02
jag kom dit i onsdags med buss ... bodde även i bussen ... vid typ east G-tornet

sjukt bra stämning på festivalen ... såg ingen sur människa...
jag tror jag drack 80 öl ungefär... allt va som det skulle med andra ord ...

åker lätt dit igen ...

jag har inget direkt minne av någon spelning förutom Timbuktu som jag gick å såg på när jag va nykter ... men mycket va bra ...

campingen va bäst ....

puss puss
- da locos crew -

2005-07-04 20:03
Kom dit 23.30 på lördag, köade en timma o hämtade ut mitt band. Kom åter igen 8.00 på söndag och det var redanskitmånga tält uppslagna. Stormades stängslet eller? Fick ändå rätt sjysst plats på west mellan C o D. Vid camp one louder med gul saftblandare på stången typ. Bankade ner lite flaskor i marken och blev filmad av de som fixar DVDn eller nåt. Drog på mig en hästmask och tömde en gigantisk hävert med förbipasserandes doneringar. Anatastade allt med 2 bröst och 2 ben när den slog in. Resten är minneslucka.

2005-07-04 20:33
Rahzel var fet, the game var kass men han var ball. det blev lite för mkt G-unOt, han trodde han var i copenhagen och hans fick slut på låtar(!), men det fett när han rökte å drack å tog upp han snubben från publiken.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2005-07-04 20:34
Riiiiktigt nice festival må jag säga. Bodde dock lite långt bort, men det var rätt chill ändå.

De bästa spelningarna var..

Jamie cullum - Stod med världens bredaste leende, gåshud och tårögd. Jag ska gifta mig med honom när jag blir stor!
Kano & Virus syndicate - Daaamn, helt sjukt bra.
Roots manuva - Spelningen var la lite so so, och jag tyckte inte det var nåt röj på publiken. Men jag gillar honom för mycket för att han inte ska komma med på topplistan.
Armand van helden - Tanzen baby.
Tokyo ska paradise orchestra - Daaaaaaans. Galet röj!
The Haunted - Äntligen förstod jag vad min kompis snackar om när hon tjötar om detta bandet hela tiden.

Det var föör mycket bra musik. Blir lätt en trip dit nästa år också.

2005-07-04 20:41
han som the game drog upp på scen... vad gjorde han? någon som kan langa kort?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-04 20:52
Kano's sidekick var helt jävla galen.
Chris Rock med damp

2005-07-04 20:55
shit, skriv en bok.

2005-07-04 21:35
karl-AnToN

Nähe?
Jag hade både sovsäck och täcke.

2005-07-04 21:50
märkte man att det inte var lika mycket folk som vanligt?
Thou shalt not make som noise for Detroit

2005-07-04 21:52
Hur var Foo Fighters?!
 SHU!

2005-07-04 21:57
elBlanco
kanske va eftersom det va så kasst väder förra året?
Rhetoric

2005-07-04 22:21
är nån här på whoa den krullhåriga idioten som sprutade vatten på mig hela festivalen?

2005-07-04 22:22
indiantjejen F4
låter som du vill ha pengarna tillbaks för biljetten :P
Rhetoric

2005-07-04 22:23
hahah nej då :D de va grymt....

2005-07-04 22:53
fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad kul jag hade!!!!! åh, jag ville aldrig att det skulle ta sluuuuuuuuuuut :(:(

det sämsta var nog att jag aldrig träffade frozen och moufassa :( jag förstår inte riktigt vad jag sysslade med.

men det bästa var gula gubbens freestyle om hur vacker jag var ;) och som sedan blev battlad av en annan kille i vårt camp. oh vad jag njöt! fest var ordet!!!
baeng