I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roskilde 05 - eftersnacket!

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-07-04 22:56
Kano's sidekick var helt jävla galen.
Chris Rock med damp

haha ja eller hur...vilken jävla energi. vem var det egentligen?

2005-07-04 22:59
haha han var asskön, jag gillar´t!! kano var f.ö asbra, näst efter thievery corporation(stavning?) som ägde min röv.
baeng

2005-07-04 23:01
INgen som såg The Perseptionsist???..hur var dom??....
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2005-07-04 23:02
2 största minus var lätt att Manuva var en besvikelse, mkt pga ljudet tror jag dock och att jag missade Röyksopp & Kano.. :/

Plus var att The Perceptionists var sjukt grymma och att The Game dissade 50 halva sin konsert hah :D
http://www.myspace.com/souldbeats

2005-07-04 23:19
kom också hem för ett tag sen, och jag som inte gillar green day i vanliga fall tycker att dom hade en jävligt bra konsert!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-04 23:30
The Percetionists var riktigt bra.. gilla Akrobatik som fan.

2005-07-04 23:53
haha gula gubben hängde med oss också. fast jag blev lite besviken när jag va inne i roskilde på typ onsdagen en sväng. då gled han runt i vanliga kläder och va helt normal...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-04 23:57
ja alltså grejen är den att jag trodde att han var äcklig. först sa jag "men nej ropa inte hit honom, han är ju cp" så ba var han helt normal. han är liksom helt medveten om att han framstår som ett freak när han är gula gubben. han är liksom två personer, vilket var helt nytt för mej. jag trodde han var 24/7-cp liksom men icke, skitcharmig och jättebright...
baeng

2005-07-05 00:19
Jag såg han också "civil" i baren på west. Han drack en rosa drink och åt chips.

Jag trodde också han var ba störd, sen sa nån att han har ett budskap mot droger. Sjunger låtar om sånt och så.. att hans polare hade ODat typ och detta var han sätt att sprida antidrogpropoganda. Han har ju typ en hemsida var allt står. Jag orkar itne googla men om nån postar länken får han/hon props.

2005-07-05 00:23
ja det är sant, han skriver poesi och har tydligen varit med i poetry slam. jag blev väääldigt imponerad av has freestyle må jag säga. det svängde :D
baeng

2005-07-05 00:24
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-05 01:33
jag hittade nån kille som hade tagit amfetamin och kokain och ville betala mina drinkar med sitt kreditkort. tyvärr så ägnade han all tid vid bardisken åt att försöka krama en av tjejerna som jobbade där. så om du finns här på whoa speedade knarkdude, VAR FAN ÄR MINA DRINKAR?!

2005-07-05 03:02
sitter på boomtown i copenhagen och væntar på mitt tåg som går om 13 timmar.

bæsta festivalen jag varit på i hela mitt liv. snoop var sjukast!

peace
Sopsäck Serenad

2005-07-05 03:15
SJUKT kul har jag haft, hela resan igenom, är Nöjd som en Get just nu =)
Bodde på West, kom dit på söndagen, och hängde mest runt där hela festivalen igenom..
missade en hel del spelningar pga lathet, lite dåligt av mig..
Nån som såg Chic? är väldigt besviken för att jag missade dom. argh.

Våra Irländska grannar var nog bästa brudmagneten iaf, haha jisses vad kåta flickor kan vara på irländska och skottska pojkar.
Tech var ju också härligt full i sin blåa morgonrock och hetsiga humör ;)

På hem vägen såg vi några stackare som fått punktering, vi skrattade gott åt det, och självklart så straffade Gud oss nån mil senare med att punktera våran kära bil.
så ungefär fem timmar senare än beräknat är jag nu hemma, och ska njuta av att sitta på toaletten utan att nån stör.

2005-07-05 07:23
jag vill ha info om killen som blev utvisad ur danmark, hur har det gått till?? jag vet bara att han kastade stolar omkring sig. men det låter ju inte som tillräckligt för att bli utvisad ur ett land.
Hangaround

2005-07-05 07:47
hardkårr

jag såg inte nør du sprang, men såg dær emot Razhel på stan idag,(ær i copenhagen)...
Och han hade en ny (eller kanske var gammal) kammoflage NY keps.

Festivalen var tummen upp hela veckan tills søndag eftermiddag , før då vart jag sjuk.
Nu sitter vi hær på centralen o væntar in tåget som går kl 15:00.

P!

2005-07-05 12:21
Nån som tyckte 4:världen & Medina va bra ??
ja tyckte inte Tom eller Max som han heter/kallar sej va så bra.. han snackade bara om sej själv hela tiden....
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.

2005-07-05 13:11
haha.. G-tornet, west.. någon som såg det bolmande gröna partytältet vid bajamajorna?

2005-07-05 13:17
haha var det någon som hittade sig en man/fru i single campet vid c-tornet?

2005-07-05 13:50
mm var för lite eld. på west iaf. nån som var där sista natten förra året, hur vare med eldandet o leran då? fan 03 brann det ju till 7 i varenda kokvrå

2005-07-05 14:12
nee hade ni ett camp med vitt partytält? bra landmark :)

2005-07-05 14:34
har precis vaknat efter att sent igår kommit hem från en av de roligaste resorna i mitt liv.

kom till köpenhamn i fredags natt och har varit kanonfull sen dess. väntade utanför på att campinen skulle öppna och det var en otrolig lycka när staketen välte kl.8 på söndag morgon.

bodde vid F på west och vi hade alltid party party. BAND CAMP ROCKS! trallade om kring i en tuborg dräckt och drack baileys och öl hela festivalen.

tokyo ska paradise orchestra - var nog den hetaste spelningen någonsin. fy fan vilket bra ska band!

ska cobano -grymma men lite segt i början tyckte jag. men riktigt grymt.

green day -riskitgt bra. kontakt med publiken hela tiden och det var riktigt nice med gamla och nya låtar.

foo foghters, black sabbath, duran duran - grymma konserter. bra ös, är det gamla godingar så är det!!!!!

audioslave -grymt, fick men en kort publiksurf som nu är ett minns svart eftersom att hjärnan min fick för lite syre. tråkigt bara att cornell glömde texten några gånger men de var sjukt bra endå. grym avslutning men rage låten.

jamie cullum och brian willson -är ett minne fyllt av dimma men bra det jag minns.

ataf -sjukt sköna. aldrig hört dom innan men det var en tokkul röj spelning.

tråkigt att vara hemma igen och jag längtar redan efter nästa års festival nr.1
lagom är alltid bäst
Hangaround

2005-07-05 15:16
madmadde

hahaha, vad håller du på med här?:)
upl.silentwhisper.net

Här har vi Almighty, mannen som är bättre än oss alla.
upl.silentwhisper.net

2005-07-05 15:55
Jag säger bara MIKE PATTON for president!!!!!!!

Släng upp fler bilder!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2005-07-05 16:06
jag gillar almightys stil. mycket.

apoolea
glömde texter? va fan...
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-05 16:11
Tech: hahaha, jajävlar.. jag försöker nog demonstrera hur man öppnar ölen med munnen :P
Hangaround

2005-07-05 16:27
madmadde

hehee, vad tyckte du om almighty då?

och jag måste säga att min morgonrock är jävligt grym.

2005-07-05 16:46
här har ni en bild från vårt camp :)
baeng

2005-07-05 18:13
härmed utnämner jag made_in_japan till snygast på roskilde.

men camp bilden var wack för lite ös ska visa bilder snart
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2005-07-05 18:16

2005-07-05 18:27
moufassa - haha vi hade ös, jag lovar...

babbe - en arrangerad bild, så att det inte blir något missförstånd :p
baeng

2005-07-05 19:29
Foo Fighters och Rhazel var för min del helt övermänskligt roligt att se.

Hade en skitkul fetival och ska tillbaks nästa år om det blir grymma artister!

2005-07-05 19:37
Bara jag som tycker det är rätt tragiskt att höra alla historier om folk som däcka och var för fulla för att komma ihåg konsererna?
Hangaround

2005-07-05 19:51
dryice

japp, bara du.

2005-07-05 19:58
Demento P19 Ghetto heter han, helt sjukt grym. Kano var bara hög.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-07-05 20:38
Tech: han ser lika sexig ut som jag minns honom.. nästan så jag är lite avundsjuk på att du fick bo så nära honom, ja Nästan.

åh, nu längtar jag ännu mer till urf, mera öl, mera glada människor, och mera fyllehångel, mjums.
Graffare

2005-07-05 21:07
Inga fler som hade tält på S?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2005-07-05 21:23
dryice P24

Inte tragiskt men skrattretande kanske.. Vill de betala 1500:- + resa och mat för att ligga och grugla sand i danmark så fine with me.

2005-07-05 22:26
va äre som är så tragiskt med det? Hade nån däckat och missat sitt favvoband så vare väl synd för han, men att kolla på nåt band som är jättehypade och som jag aldrig hört.. då super jag hellre. Såg iaf allt jag ville se, och ett par låtar av mindre viktig skit, som Snoop.
Hangaround

2005-07-05 22:53
Nattugglan

några vänner var på S..hängde där ganska mycket.

2005-07-06 00:15
Riktigt trevligt även i år. Lite för få hiphop-akter, dock.

Tycker också att alla som sticker på söndagen är mesiga.
2009

2005-07-06 13:01
lägg upp alla bilder ni har !!!
skulle va så jäkla najs att se saker man normalt inte skulle komma ihåg.. Jag kommmer bara ihåg halva festivalen :(
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.

2005-07-06 13:56
jag åkte utan polare å det va fan skit kul ...lärde känna massa nytt kul folk!
det va roligt som fan! ..

flogging molly 2 gången i år va fet grymma..

men var det nån som va på armand van helden eller carl cox.. fan vilket jävla röj asså!

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2005-07-06 13:59
carl cox var jääävligt fett...
armand missade jag fan jag satt utanför och kollade.. hade fått i mig dåligt exc.. de sög..

annars var ju snoop dogg & green day grymma.
tyckte kano och mitchell brothers var coola oxå.. roots manuva trodde jag skulle vara bättre men de var ju bra.. jah mason var clean..

men fy fan va skönt o duscha o sova i säng när man kom hem..
bärs, holk & mutta

2005-07-06 14:15
Rhetoric P20
ja tyvärr... tråkigt men sant
lagom är alltid bäst

2005-07-06 14:19
Tack alla underbara människor som gjorde denna festival till årets höjdpunkt!

2005-07-06 17:15
Någon som såg Johnossi??? Hur bra som helst var det!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Graffare

2005-07-06 17:42
Hur fan kan folk säga att snoop var grym?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2005-07-06 17:52
tänkte precis säga samma sak som nattugglan. det enda snoop i princip gjorde va att stå och be alla skrika hans namn

2005-07-06 17:56
Fyyyyyyy fan vilket helvete det var att ta sig hem!

Det börjar med att våran bil (vi var två fulla bilar) pajade ihop när vi skulle hooka upp med våra polare i andra bilen. Det var heeeelt omöjligt att få igång den. Vi provade allt från startkablar till att springa igång den...
Så den andra bilen drar in till stan och lyckas efter många om och men hitta en liten verkstad med en chillig dansk som kom ut till festivalparkeringen och kikade på bilen. När allt hopp var slut (han sa det var billigare att skrota den och ta tåget än att lämna in den på verkstad) så hittade han en död säkring, fixade det och vips så funkade bilen!!! 200Dkr kostade det, helt ok pris! Så efter typ fem timmar så var vi iväg!

Sen när vi kommer till Jönköping (vi har även då kört lite fel så vi ligger ett par extra timmar efter) så stannar vi på Eurostop mitt i natten för att ta en cigg. När de i den andra bilen då ska fylla på kylarvätska så märker vi att det läcker rakt igenom! När vi efter ett tag bestämmer oss för att fylla ett gäng dunkar med vatten och prova köra små sträckor för att sedan fylla på så kommer vi typ 100 meter innan det börjar ryka utihelvete från deras bil! Fast på E4 med en bil som inte går en meter till så drar våran bil och köper en bogseringsrem för att sedan dra dem till en verkstad där de sedan får tälta över natten för att sju på morgonen få veta att de på verkstaden inte har några volvo prylar så de kan enbart hjälpa med att låna ut telefonen.

Det var väl ungefär vid sju på morgonen på tisdagen som vi i våran bil kom hem till Västerås.
Det visar sig sedan att det skulle bli för dyrt att laga deras bil så de får fixa transport till en skrot, skrota bilen och sedan ta bussen till station för att ta tåg till Västerås! De kom hem vid sju på kvällen på tisdagen, lagom slitna!!

Snacka om att ALLT gick fel!