I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiell SPLASH-tråd...(?) pepptalk & praktiskt

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-07-30 13:03
hahahahaha alltsa, jag ansvarar INTE för det där inlägget. det var faktiskt fel pa tangenterna.. jag lovar :(
baeng

2005-07-30 15:22
onsdag kväll? wtf? axel bara tjatar om tisdag morgon..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2005-07-30 18:34
vad är det för väder? eller är det oförutsägbart? jag måste veta, jag är planeringsfreak.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Admin

2005-07-30 18:43
: Här har du vädret: Schysst väder & tyskt läder

Chemnitz är en kretsfri stad och ett regeringsområde i delstaten Sachsen i Tyskland. Under kalla kriget hette staden Karl-Marx-Stadt, men återtog efter den tyska återföreningen sitt forna namn.

Så det är gamla fina östtyskland. Mer jävla eastside är New York så att säga. Hiphopposér rakt av niggaz!

Festivalquiz: Hur många fräsha tyskor går i ett par lederhosen?

2005-07-30 20:13
BANDARE
Hoppas folk tar med sig.. vi behöver minst 2 stycken i "campet".

Funderar nämligen på att inte ta med min för en gångs skull.. Mest för att den som bekant slukar batterier som crazy.

Men en freestylebandare och en stationär bandare behövs.
Med möjlighet att spela både tape och CD då så klart.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-07-30 20:16
jag har fjärkontroll på min festival cdspelare!! that's the shit...
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-30 20:22
tapebandare drar oftast minst. håller festivalen ut! stabil som fan dock så har jag ingen. gaaah

2005-07-30 20:23
min har både och.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-30 20:24
Rhetoric
Grymt.. vart tänkte du bosätta dig då? :)

spirit
Jo men vem orkar fixa band och grejer.. Lättare att bränna ut skivor :)
Admin

2005-07-30 20:33
Jag har med mig en spygul bandare som endast klarar tape och radio. Kanske vi kan få in lite sköna tyska radiokanaler som spelar heta hits som "Getings Unt Bajs" och "Ich bin eine bratwurst". Jag köpte den på loppis för 30spänn. Är det någon som vill flexa mixtape och spela på min bandare går det utmärkt, ni kan få köpa speltid för en ljummen tysk bärs på petflaska eller eventuellt dela med er av era kroppar (OBS! Gäller endast tjejer)

Kontrast: Hoppas du inte laddar ner olagligt utan gör säkerhetskopior =) Ses vi i Berlin och drar i samlad trupp till festivalen förresten?

Vi ska väl bilda ett swecamp där nere gott folk?!

2005-07-30 21:03
mfs
Haha givetvis, ehm...
Nu ska jag börja på en "Best of Nas"!

Jo det var väl tänkt så. Vi sover nog i Berlin från 3e till 4e, sen åker vi till Chemnitz då.

OH YEAH, just det:
Om någon har (eller vill stjäla) en liten svensk flagga så gör gärna det... Jag lånade en från en husvägg förra året.. Men hinner inte det i år tyvärr. :)
Admin

2005-07-30 21:14
Kontrast: Perfekt. Gör dig redo för Göteborg. Får man träffa din eminenta flickvän då samtidigt då? Jag har en liten svensk flagga jag köpte på en hockeymatch när jag var 8bast typ, hehe. Annars är jag inte så mycket för nationalismens härligheter. Glömmer aldrig när jag reste runt Orust med tyskflagg och låtsades vara tysk och drack massa Heineken, fan va kul det var, haha. jag mådde illa när vi kom till land, måste vara sjösjuka =)

Vi borde ha med lite surströmming och bjuda våra grannar på, lite fuckin jävla stinkbomber. Ingen som har en SS-Uniform och damma av i garderoben annars? :D

2005-07-31 00:22
Jag var en av vinnarna i tävlingen om biljetter!

Jag är sjukt sugen på att åka, någon som har EN plats kvar i något fordon där jag kan hooka?

vore riktigt tacksam!
ja, så är det.

2005-07-31 07:37
Mqs: kolla med xailon eller spyder! men ush ta och sno biljetter som jag skulle vinna framför ögonen på mig när du inte ens är säker på att du skall åka ;)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-31 12:27
slowmo... lätt att vara säker när man inte var förberedd ;) Men jag jobbar på det och gör mitt bästa. Går det inte så får vi väl se vad vi kan göra åt saken
ja, så är det.

2005-07-31 12:31
kontrast - vi har en bandare med oss! med cd och allt, batterier är inköpta...
och en till grej, jag sa att vi bodde asfint innan men det gör vi inte längre. vi bytte till ett billigare rum... haha... och det ser ut som ett ratthal verkligen, och alla som bor i rummet stinker sa jävla hart och igar natt sa snodde nan min säng sa att jag var tvungen och sova i random äckelsäng utan sängkläder. sa JÄVLA natsy. sa ta med dej taggtrad när du kommer...
baeng

2005-07-31 12:38
Mqs: jag motar gärna din biljett om det skiter sig ;)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-31 12:42
slowmo: hehe, bara sådär utan ersättning?

Give me a ride
ja, så är det.

2005-07-31 12:58
du kan få en kram! om du kommer till nisseterminalen i gbg på onsdag med en gigantisk hockeybag så kan vi nog föröka trycka in dig babaget på bussen där du får ligga i tolv timmar. så är du iaf i berlin

2005-07-31 14:09
haha, typ inte.
ja, så är det.

2005-07-31 19:16
mqs: förmodligen kan du åka med oss.
0034

2005-07-31 19:28
fast det kan du inte alls, för jag HAR INGEN BIL.
0034

2005-07-31 19:43
dumle: haha du verkar ha problem här låter det som. varannan dag har alal platser över och varannan dag saknar folk.

2005-07-31 19:57
vi har plats från gbg som det ser ut nu, 2 platser tror jag
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.
Admin

2005-07-31 20:22
PACKLISTA SPLASH 2005

Grundutrustning:

1. Kläder
2. Extra par skor
3. Extraglasögon
4. Kudde
5. Ficklampa
6. Badbyxor + Handduk
7. Kondomer
8. Handfläkt
9. Bandare
10. Liggunderlag + sovsäck
11. 1kg jordnötter köpta på netto @ 2a långgatan
12. Solstol
13. En spritpenna (Ej att förtäras)

Har jag glömt något?

Deluxe-Prylar:

* Snorkel + cyklop
* Tupac - Thug Angel (DVD)
* Spiderman, nummer 03-94
* Latexvagina / Uppblåsbar barbara
* Feodalt samurajsvärd
* Laptop med trådlöst nätverk (För whoanördar)
* 2.5 kilo valfri tyngd att släppa när packningen känns för tung.

2005-07-31 22:43
Spyder: jag är fan sugen... vad blir det för pris?
0034

2005-08-01 05:21
spyder - säg till om ni vill ha tva brudar pa endast hemresan. da blir jag en glad jänta.
baeng
Admin

2005-08-01 12:46
Haha, men jag tänkte att vi kunde fylla dem med vatten och ha vattenballongkrig? ;D

Kom två på saker till som jag var tvungen att ha med förresten.

14. Våtservetter
15. Toapapper

2005-08-01 13:18
dumle typ 1200
largemoney ent.

2005-08-01 13:29

våtservetter is the shitt! , något lyxigt, men fasen vad fett!

sådär annars undrar jag om man kan leva på vattnet ur kranarna som hemma i sverige där borta?

2005-08-01 17:00
spyder: soft... mitt andra alternativ kostar 2945:- ToR, så det låter ju onekligen lockande. men du har bara 2 platser, inte 3? finns inte en plats i någon annan bil eller nåt?
0034

2005-08-01 18:06
nope o nu verkar de bara finnas en
largemoney ent.
Sångare

2005-08-01 20:39
Imorgon klockan 10:00 drar vi iväg ifrån Arlanda till Berlin. *ler glatt och tuggar på snusdosan frenetiskt*

Någon annan som åker med Nordic air?
http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2005-08-01 20:52
alla ni som ska till berlin först... maste rekomendera er A&O youth hostel precis bredvid "zoologische garten" (huvudstationen förutom ostbahnhof) alla är sa jävla schyssta här och det är ligger sa sjukt centralt. ta dock 14 euro-rummen, 10euro-rummen är bara superäckliga.

dessutom en till grej.. non phixion ska spela här i berlin den tredje... bara sa ni vet. och typ sjukt billigt, 10 euro!!
baeng

2005-08-01 21:43
made in japan: say what non phixon och det säger du nu när jag beställt resa som kommer fram den 4e..

hooka mig med info nu!

2005-08-01 23:16
PACKLISTA SPLASH 2005

Måste ha:

1. 6-7 tee's
2. 2 par shorts, 1 par byxor
3. 2 linnen
4. Lite övriga kläder
5. 3 kepsar
6. Badbyxor + Badhandduk + vit slöhanduk
7. Sandaler
8. Tält
9. Luftmadrass+Sovsäck
10. ipod + lurar
11. Alla sorters öppnare
12. Bandare + Musik
13. Cash
14. Sketch/Rhyme-Book + pennor (yo)
15. Luktagott
16. Tandborste
17. Skate
18. Pepp
19. Väskutrymme
20. Homies

Så ska det se ut!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Sångare

2005-08-02 02:36
ålrajt. Resan börjar om 3 timmar och en kvart.
haha. vi kommer till Berlin idag klockan 11:30 och det ända vi har är ett ruttet tvåmannatält=) och det sura är att man inte får komma in på campingen förens den fjärde. HAHAHA. vi får typ tälta i betongen i Berlin eller nått.

Packlista:

Strumpor
boxers
ti shörtar
linnen
byxor
shorts
badlakan
toapapper
skivor
bandare (med cd spelare för er perfektionister)
svart penna
vit penna
solbrillor
biljetter (ööh)
snusnäsduk/bandana
Ibumetin
pass
batterin (tre uppsättningar)
keps
SNUS (undrar om man kan langa snus till tyskarna?) haha
ett liggunderlag (vi är två)
pressenning
silvertejp (allaround lösningen, vaselin, släng dig i väggen)
pengar
deo
engångskamera

+

kaos i bagaget
oplanerad reseplan
otillräckligt med valuta
moppemustasch
älgskylt
fisiprutti
ingen sömn
---------------------------------------- -----------------------------------

Kan det bli mycket bättre?
http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2005-08-02 08:26
hehe xeilon ska du flytta ner eller? :> får man skata hur som helst på ytan?
largemoney ent.

2005-08-02 09:44

någon som vet numret för att ringa o boka biljetter?
för att boka o hämta upp dem där med bokningsnummer då...

help!help!

2005-08-02 13:49
spirit
kolla denna sidan för att reservera biljetter

annars har jag en biljett till salu, för 500pix. om ni ska åka med oss så kan du ju likaväl köpa den.. :)

2005-08-02 14:36
Jag och en polare åker från Arlanda med flynordic kl 10:00 på onsdag... nån annan som beger sig då?

Jävla svin ni är som får se Non Phixion + Necro i Berlin btw...
Groupie

2005-08-02 14:42
JetJaguar
När drar ni?
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit!
Bullshit.

2005-08-02 14:46
SuneSkunk

jag jet + sällskap åker imon em från småland.. ;)
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2005-08-02 15:08
agda, jetjag: vilken färja tar ni? vi kommer kröka loss på trelleborg-sassnitz kl 0315!

2005-08-02 15:10
ser väl sådär ut.. åtminstone om man jämför med senaste åren.. men jag räknar med 30 grader och sol ändå..

2005-08-02 15:17
ajdå, fullt regnställ och extra pressenning över tältet
ja, så är det.

2005-08-02 15:23
för några skurar?? du var inte på roskilde förra året va? haha.. mitt tält sotd emot monsunen då så det lär inte behöva nåt här heller..

2005-08-02 15:27
haha, där var jag inte. Men kläder efter väder, och eftersom jag inte ens har något tält så blir det extra trist. jag får gräva ner mig eller nåt
ja, så är det.

2005-08-02 15:36
damn, jag kräver samma väder som förra året!!

för övrigt är resan nu ombokad så non phixion är inbakat i programet
Admin

2005-08-02 15:45
Xeilon: Du kan ju lämna din badtofflor hemma. Burr!

Haha tyckte det stod Party Cloudy men det stod Partly Cloudy.

Non Da shit Phixion blir nog nice. Bara 2timmar kvar tills våran buss går, ojoj!