I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

URF 05 - Eftersnacket

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-08-15 18:45
området var inte lika nice som förra året tykker jag, och kasst att marken var nertrampad.. artisterna smed, folket var nicenicenice,
ALLA människor jag stötte på var hur snälla som helst och inte bara på festivalen, folket på stan osv åxå, uppsala rokkar^^!:)
((MAAD))

2005-08-15 18:49
PISSPIRATEN

wörd, gladiators ägde
Vem fan bjöd henne?

2005-08-15 18:50
ja helt bull att vissa klottrade ner tälten,dem tänkte bomba mitt tält men jag var där å sa till dem asen att klottra ner sitt eget tält!ni som var där för att klottra å tjuva fuck off!peace n love till reggae älskarna!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2005-08-15 18:53
verkar som våran megafon gått och blivit kändis =)
Vem fan bjöd henne?

2005-08-15 19:11
BÄST: MUSIKEN!!
SÄMST: alla jävla harsch och marijuana rökare som sätter hela festivalen på spel och spär på folks fördommar om reggae! Om ni verkligen gillar reggae så borde ni väl för fan kunna lyssna utan att vara påtända lr??

2005-08-15 19:20
Vad var adressen till den "andra" sidan med bilder? Inte den med thumbs, utan den med numrerade bilder..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-15 20:14
mrs_ellie F27

vart du än i världen vandra,
sköt du ditt o skit i andra
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2005-08-15 20:19
mrs_ellie F27

Rastafari!
word

2005-08-15 20:25

är från URF i musikjournalen i p3 strax!..

2005-08-15 20:48
Tycker fan inte det e nått fel på att röka på, jag själv har slutat men tycker det e helt ok att andra röker+ att varför skall URF få så mkt skit för det Roskilde och Hultan e fan 6475 gånger värre bara för att de e en reggae festival så skall bengen sätta in så mkt snutar å skada hela URF:s rykte, och media blossar upp allt så himla jävla mkt det e fan skadligare att dricka alkohol än att röka en spliff regerigen borde värkligen tänka om en ny strategi angående cannabis.
Jah Bless

2005-08-15 21:04
Bilder

Slänger in de här också :)
California, knows how to party!

2005-08-15 22:40
någon som vet var man kan lägga upp en ca 70mb stor .rar fil gratis? i så fall kan ni få ta del av mina typ 150 bilder från festivalen

2005-08-15 22:52
fattar inte varför folk tycker de va så jävla skit?????
lera, köer, camping långt bort?? borde inte den köna stämmningen och den cp grymma musiken övervinna de?
om man ööetar fel hur kul blir det då, var det så illa? jag hade en as soft festival steel pulse var skit bra och gladiators magiskt.

men däremot har jag full förståelse för dom som blev av med grejor, jävligt tråkigt med all stölder!

(=

2005-08-15 23:27
jag tycker inte campingen var så farligt långt bort, kanske lite småjobbigt när man hade stått upp i tusen år och skulle gå tillbaks för att sova, men man överlevde.
jobbigaste var väl allt folk som inte hör hemma på en reggaefestival, utan bara vill bråka och förstöra.
le_tigre F19
var det söndag morgon som det var bråk vid erat camp? var det massa folk som tjafsade om att "vi kommer från gatan" osv osv? isf vaknade jag av det..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2005-08-15 23:45
batholken
haha...nja..det är möjligt. jag hade inget med det att göra iaf.

sen vill jag passa på o efterlysa mannen som satt o tog kort på oss hela tiden under lördagkvällen. vi satt runt en liten eld typ
skulle va kul o se dom korten !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2005-08-16 00:09
MickMästarn - Tilllägg att vi hade våra tält/satt i ruta 1 typ precis vid ingången. Satt med Marshaller.
Take care, out there - Annastina

2005-08-16 01:02
pesso nått helt fult i orange. väldigt onödigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-16 01:36
Jag träffade MadMadde och Glitch lite snabbt.

Var det någon som såg dom sköna röda uppblåsabara fotöljerna, live spelningen med Treklang på lördagsnatten eller det (enda) sexkantiga partytältet.

I så fall har ni sett mig! hah.
http://www.iamthereasonwhy.com/

2005-08-16 02:04
Ärligt talat, så missade så sjukt mkt , va tjockt upptagen med att träffa massa skumt folk +va cpfull på fredagen , (SATAN VAD LÅNGT BORT SYSTEMET VA!!!)
Men det jag såg av Gentleman va helt nice , överlag va typ allt bra va som sgat full o helt stekt från 4 på eftermiddan varje dag typ...

Fan nån snodde mi nURF tröja.

Norrmannen träffade jahg också på , min kompis hade hittat en norsk 100 han försökte växla med den norrmannen , men han va helt skum o cp full.

Ingen som träffade på killen från Umeå Nöjesblad" (heeelt hypad psychout kille)
24/7 always keepin it.
Rappare

2005-08-16 05:55
mrs_ellie F27
det var det absolut dumaste jag någonsin läst i en tråd som handlar om en festival och åvanpå det hela är en reggae festival!

visst vi kan juh be alla artisterna stanna hemma (dom som röker) så kan du sitta där själv på din feta drog fria reggae festival

men sen ser man juh på din press.....
du e väll en sådna feminist som fördärvar ordet feminist genom att vara ultra feminist o mans hatare ,och hatare mot allt som inte e som du vill!

jag kan juh ha fel ,och hoppas verkligen jag har det! men det du skrev var juh bara lite väl fööööör mycket!
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-08-16 09:08
gå in och rösta för en fortsatt reggaefestival på unt.se, ananrs kommer alla pensionärer rösta ner den

2005-08-16 10:22
sjukt att det inte var en enda uppsalabo som åkte dit för narkotikabrott, endast ditflugna rastafaris.

Uppsala, lite smidigare, lite bättre...
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-08-16 11:49
Var det någon som _inte_ såg norrmannen?
Alla visste och vet ju vem det var.
word

2005-08-16 12:18
le_tigre F19 everybody wanted a piece of the megaphone!
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2005-08-16 13:16
le_tigre: nej inte menat så, det var ju inte precis ditt fel att det var massa jävla idioter "från gatan" som inte har nåt där att göra. vad började bråket med överhuvudtaget?

2005-08-16 13:26
TrallFall P27

Vart har du läst det någonstans? läste senast för någon minut sen att 6 uppsalabor hade åkt dit, men det finns fler som jag känner till också.

2005-08-16 13:32
Keffoo P21
jag har inte läst det utan jag hörde det av några polisvänner.

vart läste du det hela?
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-08-16 13:35
TrallFall P27

Stod i dagens UNT att 6 utav 46 intagna kids var från uppsala, sen har jag en kompis som åkte dit, även han från uppsala.

2005-08-16 13:48
Keffoo P21
där ser man...

2005-08-16 14:46
le_tigre: jaa just ja det hörde jag tamejfan. vi bodde där vid lekpaviljongen ungefär.

2005-08-16 14:58
Några stt o lyssna på NRJ musik, typ vid ingången till campingen

:S sjukt jobbigt
(=

2005-08-16 14:59
le_tigre - tror jag träffade killen dom sparkade på :P han hadde typ kastat skor på dom lr ngt
sa flickan

2005-08-16 15:22
in_dub haha,det va mina grannar..fett kul killar
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2005-08-16 16:00
le_tigre F19
Eller hur det på söndan vvar fettj obbigt precis utanför vårt tält.. men dom kilalrna var jobbiga hela helgen helt roppade...

2005-08-16 16:16
nån som hörde talas om pool partyt?
Var lite kreativ för fan!

2005-08-16 16:26
opak: hahaha menar du det som skulle ha inträffat vid vattenhålet sista natten? isf var det ett gäng från mitt camp som skulle dit men det blev aldrig nåt tror jag. jag låg iaf å sov då.

2005-08-16 16:29
E nog böjd å hålla me dig mrs_ellie. Tänkte också ” alla jävla harsch och marijuana rökare som sätter hela festivalen på spel …..”, när jag kom hem i söndags och min 14-årige son frågade hur de hade vatt på den där jävla knarkfestivalen! Sa, att jag sett färre ragla omkring å spy på festivalen än vad man ser en vanlig fredag eller lördagkväll i Nässjö. Å andra sidan, raglar man omkring å spyr man efter en spliff? Satte inte heller min fot på campingen så …..tja, jag tror inte de va värre på URF 2005 än på typ Storsjöyran?

Om de nu blir nå´t URF i framtiden, så kan ni väl vara snälla å skippa spliffen å istället hålla er till den ”lagliga” ölen. Emellertid, me 54 år på nacken å ett antal festival- å konsertbesök bakom å framför mig, så har jag kommit fram till följande: Största musikupplevelserna har jag haft, samt kommer jag att ha i helnyktert tillstånd. Lita på mig, jag har levt längre än de flesta här på Whoa! Vem fan skulle orka skanka oavbrutet i 10 timmar me en spliff i mungipan eller en bägare öl i näven? För å klara de vid 50+ ere bara strictly ital juice som gäller! Vill ni som rastafarmor, besöka reggaefestivalen även när ni är 69 år, så gäller de att hålla kroppen å sinnet i trim! Fit You Haffe Fit ......
Don´t like reggae - I love it.

2005-08-16 16:51
opak

nån som hörde talas om pool partyt?

haha ja,

2005-08-16 16:59
TeHå

Är det fassan?
word

2005-08-16 17:41
Ekerö/Bålsta campet rockade, likaså norrmannen

2005-08-16 17:51
Var jävligt roligt när några "fjortisar" frågade ifall vi skulle me och se bob marley hahaha

2005-08-16 19:00
ajaj.. kanske va fel kille jag pratade med då. honom träffade jag först på stationen :P hade sprucket ögonbryn o en blåtira typ. han kom inte ihåg så mkt o tyckte inte det va så jobbigt iofs :P
sa flickan

2005-08-16 19:01
där va det ngt om att ett gäng hade sparkat honom o slagit honom med en bräda..
sa flickan

2005-08-16 19:31
sodoku P17

hehe vi var grannar så du vet:)
Casper for president!
Var lite kreativ för fan!

2005-08-16 19:43
Ekerö P18 o The_Real_Tico , jag är (precis som ni?) här för å säga min åsikt, om ni inte gillar den så är det helt ok med mej men jag vidhåller att jag tycker att det är tråkigt att reggae alltid ska kopplas samman med marijuana. Ni fjortisar verkar tro att majoriteten av det Jamiacanska folket röker marijuana?! Så är det verkligen inte, det är vanligare än här i Sverige JA, men inte accepterat eller lagligt där heller. Det är bara fjortisar som lyssnar på reggae i typ Sverige som aldrig varit utanför skandinavien som tror att det sitter en spliff i varenda Jamaicansk käft... Jag vet att det är många Jamaicaner som är trötta på stämpeln också!

Självklart så får folk göra precis som de vill röka - eller inte röka, men JAG tycker inte att det känns bra när jag vet att det är många ungdommar på plats som söker sig till kulturen och tror att marijuna är en del av den.

2005-08-16 20:52
bara fjortisar som lyssanr på reggae i sverige??

mejt!!
(=

2005-08-16 21:19
haha..jävla mycket snack om fjortisar här
va hände med kärleken?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2005-08-16 22:05
efter att ha smält festivalen lite måste ja säga att anthony b var den bästa spelningen. synd att ja blev så jävla trött i benen mot slutet bara å knappt pallade att stå upp.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Rappare

2005-08-16 22:06
mrs_ellie F27

hmmm...... jag e tyvärr ingen fjortis (hoppas ibland att jag vore det) det e mer än halva mitt liv sen jag var det. ville bara klargöra det inan jag fortsätter o svarar dig.

jag vet coh tycker själv det e trist att Reggae-musiken ska förknippas med just Marijuana eller cannabiz,men så e det tyvärr.
å andra sidan så kan man juh inte ändra på något som har följt med hur länge som helst i denna musik shangern.Dom flesta stora artisterna inom just reggaen ,brukar helt öppet och med stålthet sin maja och sitt brass.Att det inte e lagligt i Jamaica e ingen nyhet,så jag tror inte att det finns en jolle i var mungipa på ön,lååååångt ifrån. Jag e osså säker på att det inte flödar mer droger på URF änn på Hultsfred och för att inte snacka om Roskilde.Men det e klart, e det enbart en reggaefestival så måste juh staten/polisen visa att dom finns till och är duktiga. och media e inte slöa på att hänga me o skriva om det ,för att få löpsedlar och sälja lös nr. på dom andra festivalerna så e det andra droger som flödar förutom maja o brass.det ska vi vara glada över att det inte gör på URF i samma utsträckning, om det nu gör det
Tyckte bara det vara fel av dig o säga att alla som rökar på kan stanna hemma!Gäller det samma sak för artisterna som röker på?.Då e det inte många band du hadde kunnat se på den festivalen,om du hadde kunnat se något överhuvudtaget.
tycker det e sjukt att det finns så många unga mäniskor som sitter o rökar där,JA! dom passar på o tror att det e fritt fram bara för att det e ReggaeFestival typ. men e man myndig tycker jag man får göra som man vill,och ta sitt ansvar och följderna av det.Det skulle typ vara bättre me någon typ av åldersgränns och under den åldern måste man ha föräldrar eller typ någon myndigs sällskap.för det e just detta som gör att det blir sååå stora rubriker,13 åringar som rökar brass på festival .

sen ang ditt mess till mig .......
varför jag har fått för mig att du e en mans hatare??
jag har inte sagt att DU e en mans hatare,utan jag frågade typ, ifall du var en sådan ultra feminist som e manshatare och fördärvar ordet Feminist.
ber om ursäkt om du tolkade det som att jag tyckte att du var det. Jag reagerade själv på min formulering när jag läste igenom det jag hadde postat, sorry ;)

ONE LOVE!!
reggae för alla,inte bara för dom som röker ,eller för dom som inte röker
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-08-16 22:51
The_Real_Tico

Citat.: "e man myndig tycker jag man får göra som man vill,och ta sitt ansvar och följderna av det"

Låt oss säga att de inte blir nå´t mer URF. Det är inte helt osannolikt att föjderna av ett fåtal´s brasserökande blir just detta. Förstår inte riktigt va du menar när du skriver att den som "röker på" får ta sitt anvar och följderna av detta? Den som "rökt på" har ju sabbat för andra och orsakat att denna underbara festival kanske inte får fortsätta? Ta nu inte detta som nå´t personligt påhopp på dig. Så länge som en enskild persons droganvändande inte orsakar nå´n skada på nå´n annan än vederbörande själv, så får dom sätta i sig vicka droger som helst för mig. Jag moraliserar inte heller över droganvändandet. Vem vet vicka bördor som våra bröder å systrar bär på? De e fan inte lätt detta ....
Don´t like reggae - I love it.