I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

URF 05 - Eftersnacket

Klubb & Konserter - Festivaler

Rappare

2005-08-16 23:07
kent P54
jag förtår vad du menar. men d jag mena när jag skrev det var följderna på individen som brukar/missbrukar det dom nu gör!

jag har svårt o tro att det e endast pga brass rökarna det inte kommer bli fler URF om det nu blir så!
det ligger nog mer bakom dessa besluten om dom nu blir så.
för varför stoppar dom då inte hultsfred osv osv där dom osså har tagit drogpåverkade ungdummar tex.
tycker det e fel o skylla på brass rökarna om det nu e så att det inte blir fler festivaler. Att dom skyller på d ,e jag hel me på. Men som sagt JAG e säker på att det ligger andra grejer bakom, och nu utnyttjar dom Just brassrökarna för att skylla på någon.
inte ens i min vildaste fantasi kan jag tänka mig att 130 MISSTÄNKTA (inte dömda,eller bevisade) drog påverkade skulle kunna stoppa en festival för 10 000 pers!

förstår att många hänger me i deras argument och det dom skyller på iom att det är den anledningen dom ger. Men det e mer grejer som ligger bakom SÄKERT vilka vet jag inte ,men men .........

jag tar det inte som något personligt påhopp ;)

one love!
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-08-17 01:03
ja o 3 polare taggade o badade på samma ställe som vi gjorde året innan, vid nån jävla camping. ruskigt sunkigt vatten vare! äcklig botten med
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2005-08-17 04:35
hahaha, kan det ha varit granebergscampingen?
http://www.myspace.com/Sifon

2005-08-17 11:06
Simon_Reuben_I P16

kan ha vait den campingen ja. ankor och ankbajs.
men jag fick schampo utav några danskar så fresh blev man i alla fall efter doppet.
Vem fan bjöd henne?

2005-08-17 13:46
Ruskigt nice festival. One Love.
-- Mr.L --

2005-08-17 17:36
Det har alltid varit prat om förbud efter varje URF som anordnats.
California, knows how to party!

2005-08-17 17:59
@ The_Real_Tico
ok du ber om ursäkt för att du trodde att jag var manshatare jag fattar bara inte hur du fick ihop den idén från början men det är ok..
och jag ber om ursäkt om jag trodde att du var en fjortis som uttalade sig...
Men jag håller med Kent, det är inte ok att andra blir straffade genom ett fåtals dumhet. Och ditt resonemang :"men så e det tyvärr.å andra sidan så kan man juh inte ändra på något som har följt med hur länge som helst i denna musik shangern" om alla resonerade så så skulle vi fortfarande leva som på stenåldern, är det det du strävar efter? Självklart kan vi påverka! Det är ju vi som konsumerar deras musik! Se bara - Capleton tar avstånd från tidigare homofobiska uttalanden (hur han känner i sitt hjärta vet vi - men det skiter vi så länge han inte skickar ut snevridna ideal till våra barn och ungdommar!) Tror du att han hade gjort detta utan påtryckningar? Självklart har vi makt! Utnyttja den! Vidare skriver du "är man myndig så tycker jag att man får göra som man vill" - ja det kan du ju TYCKA, dessvärre har vi lagar och förordningar i det här landet som skiter fett i vad du (och jag) TYCKER.
Förövrigt håller jag med dig - visst hoppar de på oss "bara för att " det är en reggaefestival! Visst hade det varit önskvärt att de jämfört med Hultsfred o andra - driv den linjen istället för att klanka ner på mej, du fattar säkert att man blir sne när nåt så stort och mysigt som URF kan läggas ner för att ett fåtal besökare inte kan sköta sig?
Blessed love - Jah guide
Rappare

2005-08-17 20:22
mrs_ellie F27
vänta nu lite,ta det lungt o läs ordentligt VAD jag har skrivit!
vill du missuppfatta mig eller kan du bara inte läsa vad jag skrev?
jag har aldrig sagt att du är en manshatare överhuvudtaget!
citerar mig själv!
men sen ser man juh på din press.....
du e väll (märk väl ordet Väll ,använder det som en fråga typ) en sådna feminist som fördärvar ordet feminist genom att vara ultra feminist o mans hatare ,och hatare mot allt som inte e som du vill!

du säger att mitt resonemang inte håller ang att musik shangern e stämplad? men du tar inte me hela biten,där jag skriver "Dom flesta stora artisterna inom just reggaen ,brukar helt öppet och med stålthet sin maja och sitt brass." att vi kan påverka e jag fullt medveten om (efter att ha varit me o påverkat en jävla massa under upploppen i Argentina) men för att ändra den stämplen så får du nog börja be alla stora artisterna sluta röka och gå ut med det offentligt,då kanske du/vi kan förändra något i den frågan! för som du säger så e det vi som konsumerar deras musik,och d e dom som e förebilderna isåfall!

att det finns lagar och regler e jag osså väl medveten om,och speciellt att dom skiter i vad jag och DU tänker och tycker.
men det e inget som hindrar mig från o tycka o tänka vad jag vill! och ännu mindre från o säga vad jag tycker o tänker!

sen e vi tillbaka där igen!
jag tror inte i min fullaste fantasi att det bara e pga hash rökarna som dom vill stoppa festivalen! någon tog upp det i tråden tidigare o sa att dett alltid e snack om att lägga ner festivalen efter varje gång den har varit! och du framför allt tog upp en intressant grej som jag tror ligger bakom en stor del av anledningen! jag ville inte ta upp det innan men när det endå e sagt så...och det är just detta hära me homofobin!
Dom har nog fått en stor press på sig av alla dessa GAY föreningar ,organisationer osv osv men vill inte gå ut o säga att det är pga att reggae artisterna e homofobiska som dom vill stoppa festivalen! kolla bara på när buju banton skulle uppträda i KB i Malmö, det blev stoppat pga att han hadde uttalat sig homofobiskt och gjort en låt som hette "bom bom baj baj" eller något liknande för många år sen som var starkt homofobisk.Då fick dom påtryckningar från Gay org så dom valde att ställa in spelningarna i södra sverige iallafall(resten vet jag inte)
nu har komunen satt in resurser till max för att kolla narakotikan på festivalen, och där igenom få något annat o skylla på,istället för att säga -nä ,gay rörelsen har klagat på dittan o dattan så det blir inga fler festivaler pga Homofobin i reggaen TYP (märk väl TYP)

men som jag sa!
jag tror inte att dom vill stoppa festivalen ENDAST för att dom har 130 MISSTÄNKTA fall av ringa narkotika brott!
änn så har dom inte fått svaren från labbet. så det kan röra sig om mindre än 130 fall av ringa narkotika brott!

One Love!
reggae till alla!!!

och nä jag försvarar inte rökarna pga att jag röker själv,det e ner laggt sen ett bra tag. men jag köper inte skit snacket bara sådär! ;)

2005-08-17 21:08
hm.

plankarna på campingen va nästan roligast och trevligast.

2005-08-17 21:19
BOOM BYE BYE INNA BATTYBOY HEAD!
jävla gay-organisationer...sug av maj
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2005-08-17 22:24
perfekt-tits P18

Du får utveckla ditt resonemang lite? Vet inte heller vem du vänder dig till? Att "inte bry sig" ere alltför många som redan gör. Man behöver inte va speciellt smart för å se sambandet mellan denna mentalitet å tillståndet på planeten jorden idag! Seen? Men du kanske bara skojade ....?
Don´t like reggae - I love it.

2005-08-17 22:25
jag hittar inget på nått p3-programs hemsida att dom ska ha spelat in nått från urf?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-08-17 22:28
Det har dom ...finns en annan tråd där det även finns länk. kolla på "media från URF" längre ner här nånstans

2005-08-17 22:42
TeHå

Aah, respekt, respekt.
word

2005-08-17 23:08
Det de sände var i Musikjournalen, och det var max 5 min. Står inget på P3 Live om att de spelat in URF. Men det är möjligt att de har.
California, knows how to party!

2005-08-18 03:43
ändå slappcamp var fett
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2005-08-18 13:49
Pass på alla som bara kom dit för att supa och röka på. En stor del var ju inte nere på festivalområdet fler än en-två gånger, utan satt bara och var äckliga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-18 14:00
wordar på mäki faktiskt.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2005-08-18 14:26
Capleton röjjde fett :D
-- Mr.L --
Rappare

2005-08-18 14:49
mäki F18
Det kan jag helt å hållet hålla me om!
och jag tycker dettsamma! ska man gå på festival så e det för musikens skull inget annat.
och e det för att man diggar stämmingen som finns på campingsområdet så kan man styra upp en träff på någon camipng någonstans i landet o leva jävel o svina sig! men att åka på en reggaefestival för att supa ,röka på o svina sig e bara sjukt!

2005-08-18 15:27
man betalar man biljeten så e de väll ens eget val? itne för jag alltid satt där man visst var jag där en hel del men jag såg en hel del artister också...

2005-08-18 15:28
Bra = musiken
Anus = festival-mongon
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
Rappare

2005-08-18 15:39
c3ek P39
nu menar vi mer folk som knappt lämna camping området!
o bara super rökar o bär sig allmänt svinigt åt!
men vfisst har man vatt o sett ett par st artister så e det juh helt klart lungt,men vissa går inte ens o tittar på artister alls. men du har juh rätt i att har man betalt inträdet så e det upp till var o en. men frågan e då ,varför går man dit o betalar inträde?? visst stämningen osv osv men just därför skrev jag att man kan väll styra upp någon slags träff på någon camping då ;)

2005-08-18 15:52
Hur kan ni veta att folk satt på campingen hela tiden? Då måste ni väl ändå gjort samma sak? ;O
word

2005-08-18 16:00
det är fortfarande allas val ju vill dom betala o sitta där o hänga e de deras val... jävligt korkat bara... capleton var riktigt fet iaf :D steel pulse överraskade mig också... peaaaace

2005-08-18 16:45
haha det var kaosfylla hela festivalen nästan. men annars var det kul
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-08-18 17:13
ej om jag betalade 700spänn får jag fan sitta på campingen dygnet runt om jag vill det..

sen att jag hade hängt MYCKET MER inne på festivalområdet om inte min öl hade varit tvingad att vara fast inne på campingen så visst.

skyll inte på mig, jag går ingenstans without my öl.

(värt att tillägga: jag hängde fett på festivalen, men campingen tyckte jag om)

2005-08-18 18:19
Stroem P19
sämsta skiten jag hört att det skulle vara polisen som stänger festivalen, de gör ju fan sitt jobb? polisen vill inte ens att festivalen skall bli bannlyst, de var nöjda med festivalen, trots narkotikan.

rök om du vill det, men passa inte skiten till din lillesyrra eller lillebrorsa och om möjligt, skit i och röka. man går på festivalen för musiken, inte för att sitta och röka, det kan man göra hemma om man vill.
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-08-18 19:27
va heter den där palestina låten som någon spelade..
No Habla Espanol

2005-08-18 19:54
ASK
kofia - demonstrationssången
www.unt.se/musikbloggen
Rappare

2005-08-18 21:04
MC_stig P17
har inte ens varit på festivalen överhuvudtaget ;)

c3ek P39
visst! alla har rätt till att göra vad dom vill,men man får juh tycka vad man vill me ,eller??

2005-08-18 22:11
Stroem P19
säger jag emot mig själv??? vart då? sedan förstår jag inte ditt inlägg då du skriver ungefär precis det jag skrev men mycket luddigare, polisen stänger INTE ner någon festival, polisen var NÖJD med festivalen i helhet och visst, låt folk röka(jag kan inte stoppa de individer som röker), för det är inte festivalarrangörernas fel, inte heller polisens fel och inte heller socialtjänsten fel, det är endast ens eget fel om man gör det så öppet att man åker dit för det. men summan av kardemumman om du plussar ihop dessa faktorer blir att polisen stärker sina styrkor och skramlar ihop både narkotika span Bosse och Lars med sina underhuggare och springer omkring och plockar pojkar och flickor som om de var ute i blåbärsskogen på campingen. man visste om att polisen skulle ha STOR kontroll av narkotika på festivalen.

jag tror vi menar ungefär lika men ditt första inlägg om att polisen skulle stänga ner festivalen måste jag ha missuppfattat totalt...eller så var du förbannat klantig i din formulering.

innan du tar upp en debatt med mig så kanske du borde lära dig hur man debatterar
okej Siewert Öholm...ditt ord är lag.

2005-08-19 00:49
upl.silentwhisper.net <-- jag.

holla om du såg mig och min megafon!

2005-08-19 00:53
ekerö: holla ;)

2005-08-19 02:20
ekerö: holla ;)

2005-08-19 02:33
Holla !

2005-08-19 03:24
jag såg en megafon och det kan mycket väl varit du som höll i den. men också vem som helst. ditt utseende var rätt mediokert.
http://www.iamthereasonwhy.com/

2005-08-19 07:10
@ The_real_tico
jag fattar inte hur du kan med att skriva att jag ska ta det lungt - vem är det som hypar?! Du e ju nära en hjärtattack mannen chilla lite nu va. Jag har inte missuppfattat dig - kanske har du uttryckt dig otydligt? Mitt senaste inlägg var helt sakligt och soft, men du hypar upp det igen och påstår att jag vill missuppfatta... ?
Du vet väl inte hur jag jobbar? Du vet väl inte om jag även försöker påverka artisterna och framför min åsikt även till dem? Måste du vara en sån bakåtsträvare? Måste vi acceptera att det e som det e bara för att det alltid har varit så? Är det inte våran uppgift? Att analysera, ifrågasätta, påverka, förändra, förbättra? Du kanske svarar nej på den frågan - men det gör inte jag, och du kan inte få mig på andra tankar så lägg ner!

Ingen diss alltså - bara en vädjan om att låta mig tycka!
Love, peace and overstanding

2005-08-19 09:09
Stroem P19
det är inte polisen som drar in tillståndet... det var det jag ville ha sagt...

2005-08-19 11:55
The_Real_Tico P31
självklart män.

2005-08-19 12:32
Stroem P19
Uppsala kommun

2005-08-19 14:02
känndes som överdrivet många hade nått plagg me "red gold & green" mönstret..

2005-08-19 14:31
holla ekerö,
=)

känns som många tog fram det som legat underst i byrålådan för att visa "hej jag lyssnar också på reggae"

Vem fan bjöd henne?

2005-08-19 23:49
Stroem P19
Jag vet inte vem som ytterst ger tillstånd till festivalen, men de som i media proklamerat att de överväger att neka tillstånd till nästa år är socialjouren. Polisen har vad jag vet inte gjort något sådant uttalande, så det har du nog tagit ur luften. Men så är det idag, kidsen lär sig att skylla allt på polisen.
Rappare

2005-08-20 05:59
mrs_ellie F27
hahahaha
chill!
jag e mer chill än vad du någonsin kan föreställa dig,så någon hjärtatack kommer jag inte få,åtminstonde inte pga detta!
klart man kan/ska ifrågasätta, påverka, förändra, förbättra!
d e inte det discutionen handlar om!
jaag skrev ett inlägg som var klumpigt formulerat(d e rkänner jag) men sen skrev jag ett till där jag förklarade för dig,ändå så håller du fast vid att jag tycker att du e en manshatare? då e det klart jag ifrågasätter ifall du vill missuppfatta mig!

tillbaka till d det handlar om!
tror fortfarande inte att dom vill stänga ner kalaset endast pga hash rökarna! E mer än 100% säker på att det ligger flera grejer bakom det förslaget!

och,nä!
jag försöker/vill inte få dig på andra tankar på något sätt!
tycker du tänker helt rätt,bara d att du skyller på hash rökarna för att soc vill stäga festivalen.
du om någon bore juh veta hur byråkratin fungerar iom att du e så insatt på att förbättra o förända grejer i samnhället!(enligt vad jag har fattat)

och NÄ jag e inte bakåtsträvande! men jag infinner mig inte i att man skyller på en grupp när det igentligen e andra grejer som ligger bakom! dom har verkligen lyckats me sin PLAN ! dom har lyckats få folket mot själva folket,d e så makthavare jobbar.genom o skylla på en liten grupp,att det e deras fel att dom måste stänga ner ,så vänder dom folket mot denna gruppen som igentligen inte har o göra me anledningen till det dom vill åstakomma!

men men......

one love!

2005-08-20 12:11
The_real_nico
ok brethren i am with u...
Jag håller med att det är såklart inte bara haschrökarna de vill åt, men det är ju ändå de de skyller på och det är illa att harschrökarna ger dem chansen - det var så jag menade! Är precis som du skriver fullt medveten om att det r mycket annat som sticker i ögonen på makthavarna när det gäller reggae, men jag tror att drogmissbruket är EN av de sakerna. Det skulle vara kul å se hur media, politiker mfl skulle reagera om det blev en helt drogfri festival nästa år!! Vad skulle de då skylla på?!
Fast jag håller med om att det alltid finns en risk med att möta Babylon halvvägs - give them a inch and they take a yard...
Still - jag tycker att vi provar nästa år!! Drogfritt URF 2006!!
Blessed love

2005-08-20 18:00
Överfett mrs_ellie , du kan stenhårt räkna me mig! Tänk om vi kunde visa Babylon att reggae å en kärlek räcker gott å väl för å bli skithög! Tyvärr ere väl en utopi, som möjligen går i uppfyllelse för URF 3006? Vi kan väl i alla fall ha de som vision för URF 2006 å framåt?
Don´t like reggae - I love it.
Rappare

2005-08-20 19:33
mrs_ellie F27
shiit va nice det känns nu helt plötsligt!
vi står juh trots allt på samma sida juh!
vi har förstått varandra,och menar istortsätt samma sak med lite skillnader hehehehe

one love!

2005-08-21 13:32
Usch va lång tid det är kvar till nästa års festival, om det nu blir någon..
Jag vill Tillbaka.
-- Mr.L --

2005-08-21 13:43
suniil sa det.