I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-16 02:48
Nudelhörna? haha ^^
http://Soldjah.blogg.se/

2006-03-16 03:05
fantan mojah
i wayne
warrior king
junior kelly
richie spice
natural black
mr vegas
sizzla
mr easy
daville
voicemail
morgan heritage
hawkeye
kiprich

mm ingen farbror blå på campingen heller kosta va d kostar!

2006-03-16 14:22
boogey P22
vi kanske får se pop-oskar i år igen..

men då tar jag på mig att styra upp whoa camp då, bara signa
upp sig..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-03-16 16:09
Amandus - Dom kom o filmade mig när jag satt o kokade nudlar. Jag är URF's Jamie Oliver !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-03-16 16:14
skittrevlig trailer. suntzu syntes. sen en utav dom där kaffekillarna var ju roligast någonsin.

URF, intimt som satan.

2006-03-16 16:35
MickMästarn, haha, då e de bara att hoppas på att du kommer med i "The Movie" då =D..

Kaffekillarna haha =)

Ingen farbor blå på campet? Får dom inte vara där?
Det är ju inte URF som ordnar campet nu, varför skulle då inte polis få vara på campingen? Dock sjysst om de inte får de =)

2006-03-16 20:26
Mic_Styles P18: Haha, hade faktiskt glomt bort Pop-Oskar. Han var jefla kul ... ett kort tag. Blev lite pafrestande dock. :)

Haller tummarna for att inte campingen blir svindyr. Inte kul utan att campa.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-03-16 21:43
Mer rooots
mer rooooooots

2006-03-17 12:05
Betalt för campingen, lame =/

2006-03-17 14:46
SPONSRA MIG SÅ JAG KOMMER TILL URF ! JAG HAR INGA PENGAR !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-17 16:49
trailern funkar inte för mig, andra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-17 17:00
Funkade perfect för mig, men du kan inte högerklicka o ta "spara mål som" och fixa de då ?

2006-03-17 22:04
Ok, Gjorde en liten önskad lineup...

-Gentleman
-Helt Off
-Kalle Baah
-Tanya Stephens
-Buju Banton
-Israel Vibration
-Don Carlos
-Soldiers Of Jah Army
-Timbuktu
-Svenska Akademien
-peps Persson
-Sizzla
-Turbulence
-Cocoa Tea
-Sean Paul
-Wyclef Jean
-Uppsala Allstars
-Konfrontation
-Junior Kelly
-Lee Perry
-UB40
-Alpha Blondy
-Eek A Mouse
-Capleton

Fortsätt på listan och hoppas på att URF-Crewet kanske ger oss någon/några av dessa =D..
Så sätt igång och namedroppa =D

2006-03-17 22:14
Jag röstar för din lista MINUS Sean Paul (usch), Cocoa Tea (va sådär förra året), Wyclef Jean(naj naj naj) & Timbuktu (om du ändå har Helt Off så vafan)
PLUS Burning Spear, Elephant Man, Derrik Morgan, Dawn Penn, Joe Gibbs (Om dom 3 sistnämnda ens finns längre? haha) och Toots & The Maytals!

2006-03-17 22:40
bara för att kommentera joe gibbs e (va) producent och studioägare alltså väldigt svår at se live hahaha

2006-03-17 22:44
ska lägga in lite önskemål oxå

jr reid
freddie mcgregor
peter broggs
natural black
paul elliot
congos
heptones eller bara leroy sibbles
hoarce andy
twinkle brothers
meditations
roots radics som backing band

skulle dessa komma e jag jävligt nöjd
big up för don carlos o israel vibration

2006-03-17 22:59
måste lägga till nåra artister

queen omega
burro banton
yellow man
toyan
linval thompson
johny osbourne

såja där e min lista på når favoriter som jag tror turnerar fortfarande

2006-03-17 23:07
Haha, jaså det blir ett problem ja . Men om jag säger Joe Gibbs & The Love Generation då, det var väl iaf ett band som gjorde låtar med honom

2006-03-17 23:20
hmm ska inte säga nåt klart men känner inte igen det namnet det va väl the profesionals hans produktioner oftast?
han var även engineer och står bakom flertal tunga produktioner
en av dom största i den jamaicanska musikhistorien

2006-03-17 23:32
Joe Gibbs & The Love Generation - Fat Dog
ladda ner den..eller får man säga så? öhm, skaffa den iaf.
Den är sköön

2006-03-17 23:45
mm riktigt fet låt kollade upp dom på roots archives o dom har bara gjort två låtar så dte blir nog svårt att få dom till festivalen tror iof att det e the profesionals bara att dom går under ett annat namn här men det e bara spekulationer

2006-03-18 00:08
hmm okej.. ja, i vilket fall hade jag inte direkt trott att dom skulle komma men man kan ju alltid skriva upp på önskelistan

2006-03-18 00:15
det e sant

2006-03-18 00:18
www.whoa.nu's önskelista inför URF 06 jusst nu är alltså:

-Gentleman
-Helt Off
-Kalle Baah
-Tanya Stephens
-Buju Banton
-Israel Vibration
-Don Carlos
-Soldiers Of Jah Army
-Timbuktu
-Svenska Akademien
-peps Persson
-Sizzla
-Turbulence
-Cocoa Tea
-Sean Paul
-Wyclef Jean
-Uppsala Allstars
-Konfrontation
-Junior Kelly
-Lee Perry
-UB40
-Alpha Blondy
-Eek A Mouse
-Capleton

-Burning Spear
-Elephant Man
-Derrik Morgan
-Dawn Penn
-Joe Gibbs
-Toots & The Maytals

-Jr reid
-Freddie mcgregor
-Peter broggs
-Natural black
-Paul elliot
-Congos
-Heptones eller bara leroy sibbles
-Hoarce andy
-Twinkle brothers
Meditations
-Roots radics

-Queen omega
-Burro banton
-Yellow man
-Toyan
-Linval thompson
-Johny osbourne

Fortsätt droppa era önskemål =) Gör listan så låååång som möjligt!

2006-03-18 12:31
det later ju coolt o vilja se bade helt off o timbuktu

2006-03-18 12:34
Amandus din lista va ju riktigt dålig du har ju bara tagit förra årets startfält o lagt till kalle baah wyclef o ub40 + nåra till hahahaha e det ett dåligt skämt eller började du lyssna på reggae efter festivalen?

2006-03-18 12:42
sa han inte att det dära var whoa's önske lista!?
fy fan vad alla är lacka på allt och alla riktigt tråkigt, koncentrera er på sommarens höjdpunkt istället. =)
(=

2006-03-18 12:49
in dub jo visst men den översta spalten va det han droppade och jag personligen skulle bli väldigt besviken om dom artisterna kom för att urf tror att "alla" vill se dom

2006-03-18 14:00
hehe jo visst är det kasnk så. urf har haft jävligt hög standard genom åren. ge oss burning spear!
(=

2006-03-18 17:17
undrar ju va det e för jävla noller som röstat på hemsidan asså
if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-03-18 17:25
tja kanske amandus hahahahahaha kan inte sluta skratta åt det wycleaf o ub40 som önskeartister hahahahahaha

2006-03-18 17:48
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2006-03-18 20:01
bunny framför gyptian o sånt innan.. katastrof..
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-03-18 21:19
ser iof hellre bunny wailer än gyptian det e rootsen som regerar

2006-03-18 21:50
Ital_Roots...
Det är en ReggaeFestival, for shure..Men dom har haft andra sorters musik där förut..Jag gillar wyclef o UB, så va spelar de för roll? Och det är inte förra årets lineup...jag har skrivit dom artisterna jag vill ha dit, inte vad jag tror att andra tycker om..Så ge fan i o dissa folk för vad dom lyssnar på.

2006-03-18 22:01
Gentleman
Tanya Stephens
Turbulence
Cocoa Tea
Capleton

alla dom va där förra året och av dom andra du droppar så e det inte många som håller hög klass tex lee perry har inte gjort nåt bra på väldigt många år o att ens vilja ha wycleaf till en reggae festival gör att jag skrattar så jag inte vet vad jag heter gå på fyrisfestivalen om du gillar sån musik tönt

2006-03-18 22:15
Snälla, är det reggae festival så är det reggae festival, och ingenting annat.

Mer Roots till folket !
Dancehall är det absolut inget fel på, det hör hemma på en reggae festival !

Underbart och lyssna på lite roots, och sen röjja lite dancehall så man kan somna gott sen på kvällarna....

Angående campingen i år så hoppas jag verkligen att dom tänker på priset för inträde där.. Så dom inte sätter det priset för högt, så folk inte vill gå dit.. Trasiga tält och svett-lukt hör hemma på en festival, så är det bara.. :D

Angående Artisterna så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.. URF har skött det riktigt bra varje år jag vart där..

Som någon sa tidigare så skulle det vara jäkligt kul med fler VI artister..
Midnite skulle vara en dröm
Niyorah skulle även vara fett och se.

Men som sagt, dom brukar sköta det jävligt(!) bra...

Out.
-- Mr.L --

2006-03-23 19:47
Mike_red

nu har det gått ett par sen helgen när kommer nästa artistsläpp?

2006-03-23 20:04
gyptian är roots, har du ens hört?
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-03-23 20:31
har hört nån låt men jag menar gammal 70tals roots framför allt e ett annat sound som jag gillar bättre

2006-03-23 23:08
Ital_roots : nästa artistsläpp kommer antaligen inte förrän i april eller när dom sålt slut mars-biljetterna.. vad jag har hört.

bra att dom har campingavgift tycker jag, dels för att det förmodligen sköts bättre då, och dels för att man nog slipper många drägg och folk som snor saker. sen får dom gärna höja bijettpriset några hundra och låta bli att ta hit gentleman ännu en gång, så kanske festivalen får tillbaka lite av tidigare års softhet.

2006-03-24 14:09
Yeemih P22...det e skildnad på roots och bra roots
if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-03-24 14:28
jupp precis, bunny är inte så himla skoj, säger du att gyptian är dålig så vet du inte vad du pratar om.

2006-03-24 21:30
Ital_roots
tanken var att släppa precis efter förra helgen.
Beslut har dock tagits att vänta på månadskiftet och det nya biljettsläppet då.

2006-03-27 16:47
min önske line-up

Soldiers Of Jah Army
Yellowman
Tony Rebel
Culture
Little Kirk
Lyricson
LMS
Linton Kwesi Johnson
Cutty Ranks
Eek A Mouse

Soldiers Of Jah Army vore ju grymmast att se, kan lova ifall dom nu skulle spela där i sommar skulle dom vara bäst av samtliga som skulle spela.. Vi har ju radio i mitt plug och vi har planer på att bjuda över Yared som arrangerar reggaefestivalen och ha en interjuv med honom om reggaefestivalen!.. Då ska ja passa på att spela lite SOJA låtar för han och även passa på att berätta att dom vill komma, mailade dom förut och sa att dom borde komma, dom va intresserade, dom behöver bara någon som är intresserade av att ha dit dom...Dessutom så håller min polare på med en SOJA-till-URF hemsida!..hehe.. där alla som vill ha dit dom ska kunna skriva upp sig...ja länkar sidan sen när den är klar!...

bless
// be the change you wanna see in the world

2006-03-27 22:58
yao..någon som vet vilken camping vi kommer hamna på?om den ligger nära URF?eller kanske man får gå överlånga sträckor?undrar också om det finns något sorts boende i närheten?bless
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-03-27 23:17
Esshå kan du passa på att övertala yared att ta hit linval thompson för en gångs skull snubben e ju en av reggaens största och har fortfarande rösten i behåll skulle va så jävla najs o se han i sommar

2006-03-27 23:38
ja linval thompson vore guld ! fan va glad ja blir då :)
ARE U READY FI DI ROAD

2006-03-28 00:53
Ital_roots

hehe, jag ska satsa på Soldiers Of Jah Army för de är min favorit grupp, för dom är ju verkligen speciela...
// be the change you wanna see in the world

2006-03-28 01:25
hehe försökte iaf men om nån på urf läser här så försök fixa linval han är ju en legend inom reggaen både för sina produktioner o sin röat plus att han fortfarande låter som för 30 år sen