det blev precis värt att gå
•pave paradise•
Fan vad alla kommer bli besvikna pa Dylan kanns det som. Men sjalvklart kommer man se honom med hopp om att han kan gora en bra spelning trots allt...
Uppdaterad lista för er som inte orkar gå in på
www.roskildefestival.dk AMPLIFIER (UK)
Rumbling heavy rock flirting with both stoner rock and grunge
STEVE ANGELLO & SEBASTIAN INGROSSO (S)
House music drawing on 80s synth-pop and italodisco
ANIMAL COLLECTIVE (US)
Ground-breaking and playful psych-folk
BIRDY NAM NAM (F)
French vinyl-fetishists turn loops and beats into exciting compositions
COLDCUT (UK)
Legendary show of wild club atmosphere
DEFTONES (US)
Metal wildness combined with atmospheric weltschmertz
DISCO ENSEMBLE (FIN)
Energetic emo-rock
BOB DYLAN (US)
One of the most important songwriters
FRANZ FERDINAND (UK)
80’s danceable postpunk with catchy pop tunes
FREE HOLE NEGRO (CUB)
Cuban rhythms merge with hip hop, reggae and rumba, mambo and funk
GUNS N’ ROSES (US)
Full-blooded hard rock in the raw
HATESPHERE (DK)
Warm-blooded death-thrash
JR EWING (N)
Progressive post-hardcore
KILLL (N)
Mixing noise, rhythmical sophistication and hypnotic soundscapes
L.O.C. (DK)
Legitimate rapper delivers a show out of the ordinary at Roskilde 2006
LADY SOVEREIGN (UK)
British grime with cracking breakbeats
MAGTENS KORRIDORER (DK)
A rocking and flammable tribute to the impulsive and unsophisticated
MARCELO D2 (BRA)
Hybrid of hip hop, latin funk and samba
MORRISSEY (UK)
Emotive pop songs from one of the greatest songwriters of our time
OPETH (S)
Death and black metal mixed with symphonic rock
PLACEBO (UK)
Prodding rock assaults borrowing from glam and punk
JOSH ROUSE (US)
Americana-pop from the blue hour before sunset
RUMPISTOL (DK)
Feather-light electronica
SIGUR RÓS (ISL)
Islandic post-rock with angelic vocals
SPLEEN UNITED (DK)
Black-eyed romantic and synth-injected pop music
THE STREETS (UK)
British hip hop portraying concrete suburban life
TOOL (US)
Introvert art-rock with metal tendencies
UNDER BYEN (DK)
Poetic pop with a whirlwind of genre mixtures
JENS UNMACK (DK)
High-rising and ambiguous pop songs
VETO (DK)
Melancholic indie-rock
VOLBEAT (DK)
Forceful metal’n’roll
ROGER WATERS PERFORMING DARK SIDE OF THE MOON (UK)
Pink Floyd's immortal masterpiece comes alive
KANYE WEST (US)
Hip hop flirting with the melodic qualities of pop
WHOMADEWHO (DK)
80s post-punk mixed with groovy disco
//Dj Ju@nO
Ser mycket bra ut.. Men mer hiphop! Vilka hoppas ni på då? Själv hoppas jag på.. öh.. Lite Stones Throw! Vore inte fel.. Mycket har man ju redan sett på roskilde.. Typ anticon, defjux lex records.. The Game, Snoop... Mm.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
DEFTONES (US) Metal wildness combined with atmospheric weltschmertz va???
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Jag vill också ha mer hip hop fan!Red & Meth hade inte varit fel :D!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Är det inte som så, att Busta Rhymes släpper nytt nu? Kan det inte vara så, att han gör en europaturné i sommar?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Cage skulle vara the shit när det gäller hip-hop. Bloc Party,The Strokes och The Decemberists skulle jag också villa se.
Still in the bridge
Ja!! Ge mig Cage för fan!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
cage skulle vara fett och skitsystem släpper nytt idag, from ashes rise kommer väl senare i vår, hoppashoppashoppas på lite mer svenskt röj... mob 47 skulle vara överugnt, palla åka till augustibuller liksom
http://www.kommandot.se/wp/
from ashes rise vore itne helt fel att se... men fan vad fel det skulle kännas att se dom på roskilde? Så nej..
MF Doom skulle va fett!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
WOOO!! YES! Haha.. oj, oj, oj, såå nööjd man bliiirr då!!
arctic monkeys var trevligt. kändes som att någon av hultsfred eller roskilde skulle boka dom.
Rehab is for quiters.
Jo, det var ju faktiskt ganska väntat. Men ändå.. Det kommer bli bra
lite mer vrickad electronica skulle uppskattas. och så man kan dansa till långt in på morgonkvisten. nåt som kan slå audiobullys. jävla skit det var i danstälten förra året
Audio Bullys 04 var riktigt tung skit, men dom var fan fetare pa Hultan 03 tycker jag!
arctic monkeys...nu är det garanterat Roskilde som gäller
•pave paradise•
jag röstar fan på Cage varje dag på sidan! :) Hoppas ni gör det samma! Förövrigt så lär Tool bli fett med tanke på att de släpper ny skiva nu i maj! Det var ju fan 5-6 år sedan sist!?
reeferman det kan nog stämma, töntarna knäckte inte ens charles bronson
Nosferatu: Lateralus släpptes 2001. Så du har rätt.
Still in the bridge
Nya band idag. Clap Your Hands Say Yeah (US) Coheed & Cambria (US) Wolfmother (AUS) Sterling (DK) Serena-Maneesh (N)
Rehab is for quiters.
eriks japps. missade alltihop faktiskt... jag förtjänar nästan avrättning. fast det var väl rätt dåliga spelningar vad jag hörde efteråt
Någon som vet något om de nya artisterna??
Nosferatu: Clap Your Hands Say Yeah! är pop/rock. Helt okej. Annars kan du ju alltid kolla sidan ^^
Rehab is for quiters.
coheed & cambria är väl typ ganska kommersiell hc. Tycker att jag har sett en låt på ztv av dem, och den lät som kommersiell hc blandat med lite metal.
Still in the bridge
usch.. Ge mig Cage nu. The Strokes vore fint det mé..
och lite canibal ox
Men vad är det för släpp :(..Var fan är hiphopen, blir nästan orolig.
Riktigt dåligt med hiphop hittills.
If I hade any more potential I would have to be twins.
Eternalist som vanligt...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Säg vafan ni vill, men det kommer bli fett när Guns N Roses med Axl Rose i spetsen äntrar oranga scenen, förmodligen öppnar dom med en utav de absolut fetaste öppningslåtarna i historien vid sidan av Thunderstruck med AC/DC, Welcome to the jungle!! Jag vet att Axl är den enda orginalmedlemmen kvar men medlemsbytet har skett succesivt under tio år. Det är fortfarande inte det RIKTIGA gnr men det är en version som definitivt håller , fast det är ju inget snack om vem som gör gruppen i slutändan, de andra får man se som kompmusiker typ(jävligt skillade sådana, medlemmar från Nine Inch Nails, Primus och så vidare). Leta upp den kommande singeln från Chinese Democracy, "BETTER" och säg sedan att det inte är i klass med det gamla guns från Use Your Illusion tiden!!! PS jag vet att det inte låter som Appetite så det behöver ni ej kommentera DS CHINESE DEMOCRACY STARTS NOW............
Mörnligan United..
Coheed & Cambria är inte hc..
•pave paradise•
Coheed and Cambria is a progressive rock band with a few metal and emocore elements.
Still in the bridge
clydisch: vart i den meningen står hc..?
•pave paradise•
lhabia Det var någon här som trodde det var någon form av hc..
lhabia: Jag rättade bara mig själv, eftersom jag hade hört en halv låt med ett halvt öra och tyckte att det hade lite hc-drag över sig. Men emocore då.
Still in the bridge
clydisch: det är inte emocore heller, hemsidan vet inte vad de snackar om. det är mer progg än emocore..bara ett helt vanligt rockband
•pave paradise•
lhabia: check
Still in the bridge
Bara en som sagt det självklara hittils... Lady Sov kommer äga roskilde 06!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
nu får de fan ta och släppa lite mer hiphop! Brukar vara mycket mer! Hoppas det kommer något fett!
Jag håller med,Red & Meth tack!
burst... coolt...
en massa jazz klart nu..
jazz
jazztobak, fett nice
Still in the bridge
hørde det skulle va ett whoa-tælt med massa datorer och workshops och grejer...
your crew run run run, your crew run run.
flera av jazzartisterna som släpptes häromdan verkar grymt intressanta!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
"WILDCHILD June, 29 2006 at ROSKILDE,DENMARK@ROSKILDE FESTIVAL Baunehøjvej 7, Veddelev, 4000 , roskilde, Cost: ROSKILDE FESTIVAL 2006(JUNE 29-JULY 2) WILDCHILD,TUE TRACK,KANYE WEST AND OTHERS TBA. SHOW SET DAY/TIME TBA"
joråsåatt
p-vakten källa? Vore onekligen kul att se honom igen