I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roskilde 06: Tre artister utannonserade!

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-04-19 21:44
djkicko P24

Jo, det har ju varit ganska mycket snack om vad de menar egentligen.. Rubriken "102 acts ready for Roskilde" kan ju tolkas som att det blir 102 akter totalt i och med morgondagens släpp.
Men rent språkligt sett så ska ju "We have 102 exciting new names ready. Read more about them tomorrow." betyda att 102 akter presenteras imorn. Tror och hoppas jag iaf :)
Just nu verkar dock hemsidan ligga nere :/ Hoppas dom hinner fixa till det till imorn.

2006-04-20 13:24
red hot chili peppers klara, har jag hört...sidan ligger nere nu...damn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-20 14:34
De kanske uppdaterar den nu?
Eller så är det fem miljarrderr människor som vill veta hur bomben ser ut, samtidigt
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-04-20 16:07
vill se det nu fan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-20 16:18
Sidan är inte uppdaterad än!

Blir galen på det här!

Kom igen nu! Spänningen är olidlig!!!

102 nya jävla släpp!!!!!! :D
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-04-20 16:22
Nosferatu P25

Sidan är visst uppdaterad. Gå in på bandlistan och banden finns där, kollade den nyss. Dock inte 102 nya band, saknas omkring 20 band. Dock går det jävligt segt :/

2006-04-20 16:34
Såg det nu!:

Några nya som ska bli fett!

IMMORTAL TECHNIQUE (US)
DAMIAN JR. GONG MARLEY (JAM)
THE STROKES (US)
WHY? (US)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-04-20 17:16
Har bara släppts 80 band idag. Vad tror ni, släpps det 22 band till idag? (De sa ju trots allt att de skulle släppa 102 band ida g)

2006-04-20 17:29
Dahla P18

ja, det får vi hoppas!

Wild Child saknas på listan!

2006-04-20 20:23
Var kan kolla festivalvæder nu så hær dags???
your crew run run run, your crew run run.

2006-04-20 22:37
ja, det va ju ett hyfsat släpp! hade hoppats på bättre dock. men det går fan inte klaga på roskildes bokningar i år. finns det ingen lista på¨bara de nya banden?

gött att strokes kommer till roskilde också, slipper jag lipa över att ja inte ska till hultan. fetaste bokningen denna gången va Why?!
www.klistermarkskriget.com

2006-04-20 22:55
Vafan! Diplo! Råtungt!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-04-21 01:49
ARCTIC MONKEYS (UK), KAISER CHEIFS (UK), PLACEBO (UK)

fett fett. Sen så har dom ett par feeeeta bokningar till men dom hade jag itne hört om
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2006-04-21 09:43
ARCTIC MONKEYS (UK)
COHEED AND CAMBRIA (US)
DEFTONES (US)
DEATH CAB FOR CUTIE (US)
BOB DYLAN (US)
GUNS N’ ROSES (US)
HIM (FIN) (jag VILL se Ville Valo)
JR EWING (N)
LOOPTROOP (S)
MORRISSEY (UK)
THE RACONTEURS (US)
SIGUR RÓS (ISL) !!!!!!!!!!!
THE STREETS (UK)
THE STROKES (US)
TOOL (US)
ROGER WATERS PERFORMING DARK SIDE OF THE MOON (UK)
KANYE WEST (US)
WHY? (US)

...hur FAN ska man hinna med alla???
•pave paradise•

2006-04-21 15:13
Ser jävligt fett ut :D :D :D
Läste i någon dansk tidning att de kommer att släppa ytterligare 13 band senare också. (:

2006-04-21 16:18
det brukar ju släppas några fler band även efter "det årliga storsläppet", som skedde igår..
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2006-04-21 18:32
WHY? (US)

det räcker för mig.

jag är där.

2006-04-21 20:20
Urban / hip hop
In a time when the producer steps more and more into the foreground, it is naturally a pleasure to present a master of his kind, KANYE WEST (US). As representatives of other variants of hip hop, we are also visited by THE STREETS (UK), IMMORTAL TECHNIQUE (US) and TECH N9NE (US) as well as female touches on an otherwise male-dominated scene: LADY SOVEREIGN (UK), FLOETRY (UK) og NATASJA & RAGGA PACK (DK).

There is also room for a legend and big inspiration, GEORGE CLINTON PARLIAMENT/FUNKADELIC (US) who is the source of many samples used by hip hop producers.

Additionally, the offer of Nordic hip hop is rich with L.O.C. (DK), LOOPTROOP (S) and TRACK 72 (DK) as the established names, and MAX PEEZAY (S), PEDE B (DK), NEMO (DK) and CHRIS LEE (N) who will try to convince the Roskilde audience via concerts at Pavilion Junior.

In the genre cross field there are acts such as BIRDY NAM NAM (F), WHY? (US) MELK (DK), DJ GRAZZHOPPA’S DJ BIG BAND , DIPLO vs A-TRAK (US/CAN), FREE HOLE NEGRO (CUB), DÄLEK (US) and MARCELO D2 (BRA).

And in the reggae/dancehall-end of the urban scale, we find SEEED (D), DAMIAN JR. GONG MARLEY (JAM), CHUCK FENDA & THE LIVING FIRE FAMILY(JAM) and MATISYAHU (US)
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2006-04-21 21:01
Ska försöka se följande akter:

GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC (US)
DIPLO VS A-TRAK ()
BOB DYLAN (US)
CHUCK FENDA & THE LIVING FIRE FAMILY (JAM)
FRANZ FERDINAND (UK)
GUNS N’ ROSES (US)
KIERAN HEBDEN (AKA FOUR TET) & STEVE REID (UK/US)
IMMORTAL TECHNIQUE (US)
KOOP (S)
LOOPTROOP (S)
THE RACONTEURS (US)
SEEED (D)
THE STREETS (UK)
THE STROKES (US)
TECH N9NE (US)
THÅSTRÖM (S)
ROGER WATERS PERFORMING THE DARK SIDE OF THE MOON (UK)
KANYE WEST (US)
WHY? (US)

Nåt annat jag inte bör missa?

2006-04-21 21:24
djkicko: Sigur Rós och Deftones.
•pave paradise•

2006-04-23 14:49

Undrar hur många till artister som ska upp på listan. Det står ju på sidan att programmet är klart.

Men om man kikar på här så står det att Wild Child kommer till festivalen!

Hoppas verkligen på det alltså! :)

2006-04-23 14:58

GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC
DIPLO VS A-TRAK
BOB DYLAN
DÄLEK
CHUCK FENDA & THE LIVING FIRE FAMILY
FRONT 242
IMMORTAL TECHNIQUE
KASHMIR
DAMIAN JR. GONG MARLEY
SIGUR RÓS
THE STROKES
TECH N9NE
TOOL
ROGER WATERS PERFORMING THE DARK SIDE OF THE MOON
KANYE WEST
WHY?

ska jag se. :)

2006-04-23 15:00
Nosferatu P25

http://ekstrabladet.dk/underholdning/mus ..

Vi kan alltså vänta oss 13 band till (: Vad jag har förstått så brukar namnen som släpps efter att "programmet är klart" vara ganska stora band också (förra året kom bl. a. The Game, Håkan Hellström, Velvet Revolver, Mastodon, Jimmy Eat World, Kent och Turboneogro efter att "programmet var klart").

2006-04-23 15:04
Dahla P18

Fett fett!!! :D

2006-04-24 11:50
eastend

lätt de bästa som ngnsin gjorts!!
(=

2006-04-24 15:08
nä, det är nog det enda som kan bli rikigt, riktigt coolt
http://www.kommandot.se/wp/

2006-04-24 17:59
BIRDY NAM NAM (F)
DEFTONES (US)
BOB DYLAN (US)
CHUCK FENDA & THE LIVING FIRE FAMILY (JAM)
GUNS N’ ROSES (US)
IMMORTAL TECHNIQUE (US)
LADY SOVEREIGN (UK)
LOOPTROOP (S)
MAX PEEZAY (S)
SEEED (D)
THE STREETS (UK)
TECH N9NE (US)
THÅSTRÖM (S)
TOOL (US)
ROGER WATERS OPFØRER THE DARK SIDE OF THE MOON (UK)
KANYE WEST (US)

vill jag se hittills :) för det kommer väl fler släpp? hört rykten om rhcp och depeche mode (inte för jag vill se dom sistnämnda men men)

2006-04-24 19:54
roskilde 06 lär bli fetaste på länge!!!!!!!!!
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2006-04-24 20:11
tror oxå att årets festival kan bli hur fet som helst!

2006-04-24 21:19
Sjukt mycket bra band ju!

Det här lär ju bli det fetaste året!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2006-04-24 23:02
fast tyvärr så är det ju vartannat år regn, vartannat år sol. och vi vet ju hur förra sommarn var. för att inte tala om året innan...

2006-04-25 12:57
bperb P24

Tyst nu! Det där är det ingen som vet något om!
Baaaara oljud i mina öron.

BLABLABLABLABLABLABL..

Förörvrigt så kommer det väl självklart att bli lika fint väder som förra året! :) Eller?

2006-04-25 14:53
bperb P24

Brukar vara så, men det finns ju oxå några undantagsfall..

Det brukar va sol ojämna år och regn jämna år.. -97 slog det fel och blev regn, men, -98 OCH -99 var det sol!

Whatever, oddsen talar för att det blir regn, men jag hoppas på sol! och jag skulle bli förvånad om det blir lika regnigt och lerigt som 2004..

2006-04-25 23:06
det är klart. vädret måste ju kompensera den urusla lineupen haha. det kommer ju såklart regna under dark side, men det kan det få vara värt

2006-04-26 19:21
DAMIAN JR. GONG MARLEY
LADY SOVEREIGN
CHUCK FENDA & THE LIVING FIRE FAMILY
KANYE WEST
LOOPTROOP
THE STREETS
SIGUR RÓS
GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC
ARCTIC MONKEYS
THÅSTRÖM
CABRÜERA
BOB DYLAN
GUNS N’ ROSES
TOOL
BELLOWHEAD
CHRIS LEE
BA CISSOKO
DÄLEK
HAMMOND RENS
HAPPY MONDAYS
L.O.C
MERCADONEGRO
NATASJA & RAGGA PACK
WOLFMOTHER
ZDOB SI ZDUB

och jag hade tänkt mig att kunna se alla dessa hur?

shajt, Damian var så jävla soft i sthlm... längtar till roskilde så jävla hårt!! Och att Lady Sov kommer... guud.. och jag har barnvakt, så jag SKA iväg!! -06 kommer vara en jävla underbar festivaaaal!

Och vädret? det stormade, åskade, tält flög och det fetregnade.. OCH så strålade solskenet.. så länge jag har mina gummistövlar så är allt välkommet! ;)

2006-04-26 23:39
Jag föreslår att vi slutar posta listor med vilka artister man ska i den här tråden och lämnar plats för mer väsentliga inlägg.
Still in the bridge

2006-04-30 18:15
jag tänkte titta på flickorna i tomtenissedräkterna som var där förra året. hoppas de är där och gör reklam för om det nu var telefonabonnemang eller vafan det nu var. det öppnade dörrarna för en helt ny värld av sexuella fantasier iaf

2006-04-30 18:48
tomtenissedräkterna?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-04-30 22:43
bperb P24

Dom missade jag! var dom snygga eller?

2006-05-02 11:29
Biljetter köpta = eijjt eijjt eijjt.

Fråga; vart hyr man armétält?

2006-05-02 12:27
Jag vet, men säger inte. Mupp!

2006-05-02 13:29
Jag ska kissa i din sovsäck.

2006-05-02 14:32
IMMORTAL TECHNIQUE!!!!!!!!!

2006-05-02 14:44
Drömbokningar kvar?

Manu Chao, Magic Numbers, Hard-Fi, Ian Brown, Audio Bullys, Linton Kwesi-Johnson....

2006-05-02 15:50
Håller med Lukie om att audio bullys vore fett som fan såg dem på roskilde 2004 å det va sviiiiin coolt.. manu chao hade inte vart fel heller!
Rammstein vore ball å se med, men ingen av dessa lär hända

men vore kul om roskilde åxå fick gnarls barkley!

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2006-05-02 16:29
jävla hype kring gnarls barkley, har iofs bara hört en låt som spelas på p3 hela tiden och den e fan dålig!

skulle hellre se DangerDoom!

2006-05-02 16:41
Hade hoppats som fan på Cage och The Decemberists.
Still in the bridge

2006-05-02 22:02
för att höja förväntningarna då...

det sprang omkring en jävla tomte och skulle få de stackars danskarna att byta telefonabonnemang. nu är ju danmark ett stort land (eller ja, det är ett litet skitland, men för en ensam tjockis med alkoholproblem så är det ett stort projekt), så till sin hjälp hade han tre-fyra stycken så kallade "fru tomten". eller, de var nog inte hans fruar på rikigt, inte alla iaf. tror att polygami är förbjudet i finland. de var iaf i alldeles lagom fertil ålder 20-25 nåt sånt och hade i sann julanda på sig röda, korta kjolar i siden, med tillhörande (tajt) topp och luva. kniven (lite på lyret såklart, vafan det är ju festival) skulle ju bestämt testa sin nyinlärda danska, och får, till sin egen och säkerligen alla andras förvåning, nästan till det med en av dem!!! eller inte rikigt kanske, men jag tror hon var sugen på att ses sen. men hon kanske bara hade rökhosta, svårt att höra skillnad på sånt. men sen kunde jag knappt sova mer. låg vaken och stirrade in i mitt tälttak med en snarkande hårdrockare från malmö bredvid mig.
lite som när nina person glider in på vattenfestivalen i sin tajta läderdräkt när jag var fjorton eller nåt. det var också en sån där stor händelse. men iaf så ska det här års roskilde tillbringas med jaktkikare och rentuta

2006-05-03 15:55
seeed, har fått känslan av att dom är lite överskattede... men kanske är grymma live.. rätta mig om jag har fel :)
(=

2006-05-03 20:17
Seeed är galet feta live! Mer synkad show än jag såg med dom i tyskland förra året får man leta efter.. Grymt nice!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se