kommer man kunna köpa biljett där eller måste man beställa?
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
artcrime Svar till SankO: Vi släpper bara 2000 biljetter och skulle de bli slutsålda på förköp är det tveksamt om vi släpper in folk vid entrén. Detta p.g.a. att festivalområdet är ganska litet och inte rymmer så mycket folk. Det säkraste är alltså att köpa sin biljett på förköp.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Trevligt med LoopTroop... Men varför ska det alltid bokas hiphopakter till reggaefestivaler för? Det känns ganska fel... Ok, det finns många som gillar både reggae och hiphop, det är det inget snack om. Men ändå, det är en reggaefestival! Att boka Promoe skulle varit en annan sak, då han är rasta och hans skivor är kraftigt influerade av reggae... Visst är LoopTroop en schysst bokning, men kanske till någon annan tillställning än denna?
En snabb fråga om alkohol, har hört flera joddla om att man inte får ta med alkohol dit? Men det är väl bara in på själva området som på alla andra festivaler? Sen på själva campingen är det frittfram och dricka sitt egna?
reespect, ja precis, campingen är lugnt. inne på området får du köpa din öl
jag svarar åt crewet här nu känner jag, kanske ska hålla tyst
tinomash antagligen för att få dit folk? man behöver väl ett dragplåster också
Vi har aldrig gått ut med att vi är en renodlad reggaefestival utan bara att vi är inriktade på ska- och reggaemusik. Dessutom lyckades vi inte boka någon riktigt stor svensk reggaeakt i år och därför tyckte vi att Looptroop skulle vara en bra bokning. Hoppas detta rätar ut alla frågetecken!
Johan info@olandroots.com
nån som skulle kunna vara snäll och berätta hur man åker från stockholm?..med bussar och så...
// be the change you wanna see in the world
Esshå www.silverlinjen.se - direktbussar Sthlm-Öland i båda riktningarna.
www.swebusexpress.se bussar Sthlm-Kalmar i båda riktningarna.
I båda fallen måste man åka buss sista biten. Hållplatsen du ska gå av vid på Öland är Stora Frö. På
www.klt.se kan du söka resor mellan Kalmar och Stora Frö.
När öppnar campingen? Kan man vara där några dagar innan och softa?
SMÅLAND!
Herr_Berg Campingen öppnar den 20 juli kl 15.00.
pssst! Nyheter Max Peezay inställt – Kultiration klara!
Evil under Good
Vilket är en förbättring.
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Nån som åker från småland? som har kanske en eller två platser över i bilen för samåkning??
Högt liv
Tjyvis P20 vart bor du?
artcrime P-1 : Jag bor i vetlanda.. du?
Högt liv
Nu har vi fått klart med lite nya internationella bokningar och är därmed klara med hela lineupen. Nya artister är:
CHUKKI STARR (UK) EARL SIXTEEN (JAM) DENNIS ALCAPONE (JAM/UK) PRINCE MALACHI (UK) För mer info,
se www.olandroots.com
Chucki Starr blir sjukt fett! Big Up!
Tjyvis. i braås om du vet vart mellan åsheda o växjö men jag kanske skall dit inget bestämt.
Fan va najs med 4 nya utlänska, kul att festivalen blir större!
// be the change you wanna see in the world
Skivsamlare
2006-07-05 09:19
Tjyvis, i got room for you in
NBA as you know ;D
Yes! In Concert — For the love of music
jag funderar på att åka... men jag har inga vänner att åka med, inget tält(blev snott på hultsfred-04)ingen sovsäck(blev snodd på URF-05) och ingen aning om hur jag ska komma dit... men vad fan lite impulsiv får man väl vara... någon kanske tom kan hjälpa mig?
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna. (A)- Det vet du!
Jag-råkade-stöta-på-festivalgrundaren-i- tanto-så-nu-tycker-jag-att-jag-ska-ha-gr atisbiljetter...eller-hur??
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
mad_soul Jag gjorde det. Btw, är lineupen klar nu?
rök miljövänligt, rök grönt
SankO Ja, det är den!
så, 1vecka o lite till då ;)
Evil under Good
köppte biljett idag får hoppas det blir roligt.
när kommer ett schema? funtar att åka bara på lördagen, ifall Chukki Starr kör då.
äh, skit samma. såg att Chukki (även Twinkle Brothers) uppträder på Urban Culture Festival i Sthlm. 29-30 juli...
SPELSCHEMA fredag: 16.00 "Opening Show” 17.00 Alvaret (Dansbanan) 19.00 Babylove & the Van Dangos (Dansbanan) 20.00 Livelihood (Tältet) 21.00 Rootvälta (Dansbanan) 22.00 Jericho Skank Super Power HiFi (Tältet) 22.30 Chukki Starr, Earl Sixteen, Dennis Alcapone & Prince Malachi (Dansbanan) 00.30 Jericho Skank Super Power HiFi (Tältet) 01.00 Looptroop (Dansbanan) lördag: 15.00 Kultiration (Tältet) 16.30 The Almighty Bobby Knajhts (Dansbanan) 17.30 Roots Circus (Tältet) 18.30 General Knas, Kapten Röd, Governor Andy, Junior Eric, Äkta Kärlek & Roots Disciples (Dansbanan) 20.30 Kung Kodum (Tältet) 21.30 USCB Allstars (Dansbanan) 22.30 Collision (Tältet) 23.30 Twinkle Brothers (Dansbanan) 01.00 Trinity Soundsystem (Tältet) Med reservation för ändringar
Kommer bli så jävla fett!
Skivsamlare
2006-07-16 15:30
Ses på torsdag!
Yes! In Concert — For the love of music
e det åldersgräns för att tälta på campingen ?
va
Åldersgräns 15 år. Är du under 15 år kommer du endast in i målsmans sällskap. och om du nu är p16 så tror jag det är lungt.
okej .. vad är det som ska säljas inne på området... kommer det finnas graff grejjer till salu?
va
jag tänkte åka. Men idag kom jag hem från arvika och min kropp säger nej. Den säger; nej jag vill vila länge nu. Och vila ska den. Vi ses på URF ist hoppas jag.
Glitch F19 : vila den kan du ju göra efteråt, polaren var också på arvika men ska med endå, så de e bara ta arslet ur sängen o haka ;)
Evil under Good
doubletrouble ja men han har inte vart ute och rest och supit i en månad. nu är dessutom min hals svullen och plånboken tom. menman ska aldrig säga aldrig...
Öland Roots är ju ingen "jobbig" festival, det är högst 100 meter till scenerna, typ 200 meter till havet. Det är inte skitigt och snuskigt och de flesta är lungna och det är inte så mycket rullstolsfylla. Jag åker på öland roots för att vila ut.
SMÅLAND!
jag vill jag vill.. Får se om man kan tjata med lite vänner också.
...Jag skojade bara!
Glitch F19: Kom igen, snälla! Jag och alla vi andra ska ju dit också, var inte en sådan fyrkant nu. Tänk vi kan bada och allt tillsammans + dansa osv. Sen följer jag med upp till sthlm, okej?
Forumsignatur <br>
ok ja behöver inte säga mer ;) nu är iaf biletterna fixade, nu äre bara allt annat som ska fixas ;)
Evil under Good
när drar campingen igång och när drar alla dit?
om campingen öppnar kl 15 på torsdag.. kan man dra dit om man har biljett då`? allså man behöver inte betala nåt extra eller så? sen när stänger campingen?
va
För man kan vell åka in på fredagen? elr?
va
ratmonkey P19, beror på var man bor på campingen och om man räknar fågelvägen eller om man ska gå runt staketet till ingången ;P
SMÅLAND!
Det kommer bli så jävla fett!