I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Öland Roots 2006

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-07-27 00:14
Vadå, hur dåligt gick biljettförsäljningen egentligen då?
Alltså, är det nån som vet ungefär hur många som var på festivalen?

Med tanke på hur fullt det var på de mest välbesökta konserterna så fattar jag inte hur de skulle kunna ha tagit in så värst mycket fler människor.
don't get chumpatized
Rappare

2006-07-27 00:30
Det var någon ordningsvakt där som sa att det var ca 1700 pers.
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom

2006-07-27 00:53
Jo, jag hörde något om ca 1600, så nåt i den stilen var det väl.

2006-07-27 05:08
hörde ryckten om att herr_berg satte alla tjejer på hela festivalen..två gånger..kan någon bekräfta?
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2006-07-27 09:59
Mycket härlig och mysig festival! All kärlek till folket som roddat festivalen. Kommer det komma upp bilder? Folk fotade ju hej vilt!
Forumsignatur <br>

2006-07-27 18:52
Ja det var juh många som verkade seriösa med sitt fotande me så någonstanns lär väl schyssta pics dyka upp?

2006-07-27 19:11
bara för att besvara den stora frågan i denna tråd så kan jag meddela att den omtalade "Solo-tidningen" troligtvis tillhörde en ung kvinna med namnet annika
Hata eller lova det
Groupie

2006-07-27 19:21
sofia1 hahaha jag vet faktiskt inte riktigt vad jocke ville, jag höll mig undan för att inte hamna i jockes synfält! Hahahaha det gjorde han verkligen, det var världens fart på honom. men jag förstår honom, jag hade gjort likadant. Hahah för en geting? Jo det är lite svinigt faktiskt

bojjan Du drog till öland trots regnet?

str0gan_off Justejävlar, tänkte inte på att hon hade tältet brevid oss.

2006-07-27 19:34
hittade lite bilder från dom med militärtältet vid ingången: http://www.pizzdrunxxx.nu/roots06.asp

Skivsamlare

2006-07-27 20:00
killen
ja vafan, hade tagit semester för det - så jag drog dit med papi, storasyster & hennes pojkvän. sjukt skön helg, hängde hårt med ett gäng lallare ifrån vetlanda!
Yes! In Concert — For the love of music
Groupie

2006-07-27 20:13
bojjan hahahaha ok, jo tänkte mer på att du var så tveksam p.g.a vädret. Låter nice!
Skivsamlare

2006-07-27 20:27
Jao, reggae funkar bäst under solsken och som tur var höll sig skurarna undan!

2006-07-28 00:48
Vafasan, 1600-1700 pers kan ju knappast anses dåligt när man har släppt 2000 biljetter. Nog borde de ha kunnat betala Twinkle Brothers då? Okej om det bara hade kommit 500 pers, då fattar jag att det hade blivit svårt att betala artisterna.

Hallå olandroots , som startade den här tråden, är det inte läge att dyka upp och förklara vad som hände egentligen?
don't get chumpatized

2006-07-31 20:12
OK, dags att reda upp det här med Twinkle Brothers. Vi gjorde bokningen tillsammans med Urban Culture festival i Stockholm och vi hade betalat hela gaget (och har för övrigt inte fått tillbaka något). Som jag har fattat det var det han som skötte bokningen i London som strulade till det och inte vidarebefordrade pengarna till bandet plus att han inte gav dem någon information om spelningen. Twinkle Brothers kontaktade oss bara några timmar innan de skulle flyga från London och sa att de inte kunde åka. Då var det tyvärr lite sent att göra något åt det.

Ingen är mer ledsen för detta än vi arrangörer och vi har som sagt förlorat massa pengar på detta. Hoppas alla kan förlåta oss och att ni är nöjda med förklaringen.

/Johan
Johan
info@olandroots.com

2006-08-01 14:18
Bra att reda ut det för folk.
öland Roots gjorde inget fel så jag hopaps ingen klandrar dem.
mellan raderna kan ni se att de inte lär vara så nöjda med de parter som skulle hjälpt dem få hit artisterna men alla lär man sig av sina misstag oc hjag är säker på att nästa öland roots kommer bli minst lika underbart trevligt!

www.swingkids.se
Skivsamlare

2006-08-01 20:05
Håller med, det finns så många andra reggaefestivaler nu i Sverige som satsar på akter utifrån. Det fina med Ölandroots är just all Svensk reggae i den svenska tallskogen vid havet.

Hoppas att inte hela budgeten spricker tack vare Twinkle Brothers. Alla som tycker om ölandroots borde punga ut ynka femtilappen som stödmedlem!

2006-08-01 21:55
Jag lovar ligga på Öland Roots med just de önskemålen ratmonkey
hehe...
www.swingkids.se
Groupie

2006-08-01 22:04
Hmmm jag tycker nästan också att det var riktigt nice med bara svenska artister!

Förövrigt ska jag fan se till att bli medlem, är bara ren lathet som hindrat mig tidigare.