I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-01-24 22:30
Lägg ner nu, Red Hot Chili Peppers kommer inte komma.
•pave paradise•

2007-01-24 23:11
Nej för dom ska till roskilde, och dit ska jag! lite real music fifan!
Rock is not dead!

2007-01-25 22:49
palla jobba för red hot chili peppers som dels är svindyra, dels kräver asmkt jobb av rockparty, och dels setts av typ 40 000 svenskar för en månad sedan.

för övrigt kommer biljettpriserna i år höjas till 1695 kr + serviceavgift, om jag inte missminner mig.
skriv kort, helst inte alls

2007-01-26 00:15
Roskilde kommer att vara bättre RHCP till trots. Just nu väger Hultsfred dock tyngre, men enbart för att Converge är bokade. Förhoppningsvis bokas My Chemical Romance eller något liknande skit till Hultsfred så att Converge kan lugnt avboka och dra till Roskilde istället.
•pave paradise•

2007-01-26 02:46
roskilde är ju alltid större. det är en no-brainer att de kommer presentera ett lite vassare utbud varje år. anledningarna till att man väljer hultsfred är ju andra; bekvämlighet, ekonomi (fram tills nu möjligen), stämningen och kanske att man har nåt specifikt favoritband som råkade dyka upp på hultan och inte i roskilde.

2007-01-26 14:34
k-2 

vet att the knife spelade på arvika, men det är väl inte arvika vi pratar om?! och jag har hört att det skulle vart svårt bra. bra ljusshow å så.

sen var sean price på hultan 2005 så tvek om han kommer iår. 2005 spelningen var inte mycket att pynta granen med, enligt min mening.
K.I.S
Killaz In Suits

2007-01-26 18:41
smashing pumpkins är klara för rockamring (www.rockamring.de). då vet vi att dom är i europa i juni...

2007-01-26 18:43
korn är dessutom klara för den där norska festivalen som är typ samtidigt däromkring som hultsfred, så man kan nog räkna med att rockparty bokar dom nu.

2007-01-26 22:37
Pearl Jam är ute i Europa under slutet av Juni, förhoppningsvis hamnar de och INTE Korn på Roskilde.
•pave paradise•
Användaren är inte inloggad 9 

2007-01-28 17:58
CONVERGE!!!
A

2007-01-28 18:49
Frågan är om Pearl Jam vill spela där igen efter incidenten...

2007-01-29 00:25
Hörstedt:

Jag tror att de mer än gärna vill göra sig av med alla tragiska minnen och spela för att hedra de som dog.
•pave paradise•

2007-02-06 16:17

priset suger ju. fan blodsugare är snällare. dyrare än roskilde. blir det emo fest så skiter jag fan i det och tar min bandare och går nån annanstans

----------------------

2007-02-12 18:57
nu har jag min biljett! först på whoa? :D

2007-02-12 19:57
Tältbiljett är nice, fixade också idag.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2007-02-17 18:47
jag har förstått att det sprids affischer med flogging molly, korn och sahara hotnights namn på.
Moderator

2007-02-17 18:59
Märkligt, afficherna packas nu över helgen och borde komma fram lagom till artist och biljettsläppet den 20e.

Det känns ju som jävligt rimliga och förutsägbara akter. Flogging gjorde succé för två år sen, turnérar jävligt mycket och är bra. Korn ställde in i fjol och lovade komma nån annan gång och har europa tunré då om jag inte minns fel, Sahara Hotnights är ett stort svenskt rockband med ny platta ute, jag hoppas verkligen att dem inte får spela på Hawaii det hade varit överdrivet men konstigare saker har ju hänt... Lou Reed på hawaii yes...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Groupie

2007-02-19 16:39
Korn
Flogging molly
Amy Winehouse
Säkert!
Sahara Hotnights
Roky Erickson
Aiden
Tingsek
Lamb of god
Gorilla Biscuits
Unearth
Boys Noize
Does it offend you, yeah?
Client
Tunng
Taxi, taxi!
Juvelen
Detektivbyrån

ska enligt rykten och affischer släppas imorgon!

2007-02-19 17:06
Ärligt talat? :/ Besvikelse för min del om det blir så. Men man kan inte göra alla glada.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-19 17:59
shit, flogging molly! satan va nice!!!!!
Anima Sola

2007-02-19 18:46
Varför försöker man lycka emo/metalcore-fans..?
•pave paradise•
Moderator

2007-02-19 20:23
Roky Erickson räcker långt långt långt. Flogging blir ju kul om det inte krockar. det var sjukt bra sist.
Blir nog en riktigt fin festivalsommar :)

lhabia, är det inte typ rika ungar från villaförorterna som gillar sånt? jag menar dem har ju pengar, klart man vill locka fokl som har råd med biljetten.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-02-20 00:12
booooooring

2007-02-20 10:01
Inte mycket roligt där..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2007-02-20 10:08
Inga höjdarbokningar alltså.

"lhabia, är det inte typ rika ungar från villaförorterna som gillar sånt? jag menar dem har ju pengar, klart man vill locka fokl som har råd med biljetten."

Det är väl ungefär Rockpartys attityd sen blomsta fick gå...

2007-02-20 11:20
Juvelen is the shit
www.goldrush.se

2007-02-20 13:19
Fan hoppas hultsfred repar sig nu. Inte många värda bokningar hittills..
Anima Sola

2007-02-20 14:45
Då hoppas jag verkligen Roky kommer till Roskilde eller SRF också, så man slipper sätta sin fot på Hultsfred :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-02-20 16:11
Endel man vill se.. Man inget man vill se på hulstfred.
Iaf inte Gorilla Biscuits och Converge..
SÅ GB blir det i Köpenhamn istället.. Kommer bli BOMBEN! Converge hoppas jag att få se nån annanstans också.. Annars betalar jag för en dag, ser converge+kanske nåt annat och åker hem igen.

Justice och SebastiAn skulle funka, men jag hoppas på att de kommer till Roskilde istället.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-02-20 16:13
jag kör nog nästan på hlgrsn's sätt, känns mer värt. och jo, antar att emokids har cash..eller nåt, de visar ju inte det iaf.
•pave paradise•

2007-02-20 17:11
pop, metal och dans.

pop, metal och dans.

också mer pop, pop och pop.

2007-02-20 17:49
det är hultsfred, vad förväntar ni er? lägg pengarna på festival utomlands .. jävla bonnfestival med fjortisar,civvare å annat pack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-20 18:21
Bara Roky Erickson får mig att skaffa biljett.. Hur ofta kommer man få se den demonen?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-02-20 19:18
Boys Noize, mums!

2007-02-20 23:02
polyphonic P23

Allt tyder på att han dyker upp på Roskilde också :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-02-21 16:09
Älskar de obligatoriska "öh så jävla värdelöst dra till roskilde istället!!1111"-inläggen som dyker upp varje år..

2007-02-21 16:22
haha ja visst är det härligt, typ om du aldrig ens haft en tanke på att åka till hultsfred varför ens öppna tråden och spy galla...

let's face it, det är vad det är, stämningen är grym, bra upplägg med camping och nära till festivalområdet, och det har hittills inte varit ett enda år då det inte varit nån akt jag verkligen velat se...varje år blir det ju alltid nåt grymt till slut, det vet man ju, annars skulle man ha grym jävla otur.

2007-02-21 17:10
Emo och nu-metal, och en jävla massa pop som dagensskiva.com höjer till skyarna bara för att det är svenskt. Heja vilken rolig line-up.
•pave paradise•

2007-02-21 19:14
okej men bara för education, kan du upplysa mig om vad i släppet som är emo...skulle kännas bra att veta eftersom det är sånt jävla tjat om det hela tiden

2007-02-21 20:11
Aiden är väl iaf klassat som Emo.. har inte lyssnat på dem så jag har ingen aning.

PenDragon: Jo men allt handlar om när man får ledigt och vart polarna drar(skjutsen :P)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-02-22 17:14
..och så finns det bra och dålig emo.
Förväxla aldrig tex Saves the day med typ From autumn to ashes.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-02-22 17:39
k-2

gör du inte? jag menar det finns ju en anledning till att folk skriver så.. inte för att pissa på hultsfred på något sätt utan det är mer som en vägledning, är du berädd på att punga upp pengar till hultsfred är det ju folks uppgift att berätta om festivalen på andra sidan bron

2007-02-22 17:49
har själv varit på hultsfred 2 gånger! sen fick jag min vägledning och ser det som min skyldighet att föra ordet vidare

2007-02-22 18:12
hehe ja det var väl trist att du inte fick blaza och amaza ifred från alla civvare.

2007-02-22 18:21
ja det var väldigt synd! blev t.o.m transporterad till polishuset som samtidigt var klubblokal till hultsfred if där man blev förhörd i tre timmar av småländsk polis ala kopps.. sen bjöd tanten våningen under på nybakade bullar sen fick man traska tillbaka :)

bara för jag blaza och amaza medans jeppe med rambo band och nerspydd guns n roses tröjja gick och skrek att han ville ha fitta medans jag låg laidback och amaza...

tacka vet jag roskilde! fick tag i värsta skunket som var helt "out of body" riktigt fett!

därav detta hat till hultsfred och mycket mycket kärlek till roskilde!

2007-02-22 19:53
hlgrsn: True..
•pave paradise•

2007-02-22 20:21
men kom igen nu lhabia, du har tjatat nonstop om hur rockparty försöker blidka emo-fansen, kom igen och utbilda mig om emo-akterna i utbudet nu...

2007-02-22 23:38
Najs med Taxi, Taxi! De kommer till storsjöyran också.
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2007-02-23 08:38
Soulchild: Just did?
•pave paradise•

2007-02-23 15:48
nja, polyphonic kom upp med ett band.

du målade ju upp det som en invasion (egentligen redan innan artisterna började släppas, så man kan ju lätt få för sig att du driver nån sorts självuppfyllande agenda här) och inte tror jag väl att enbart aiden räcker för att "lycka emo-kidsen".

och om det bara handlar om ett band så kan man nog leva med det, absolut...