I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Splashfestivalen 2008 (Officiell tråd)

Klubb & Konserter - Festivaler

2008-07-16 14:35
Bakdel
Hehe jo det är nog en bidragande faktor.. Men tror också att det blir en liten "vi mot dom" vibe eftersom vi är en minoritet av svenskar bland en jävla massa tyskar. Då vill man hålla ihop typ :)

Jag laddar nog också upp där kanske.. laddar dock inte upp alla bilder. Vissa måste censureras :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-07-16 14:43
Kontrast: Ah,jo sant där. Men jag tänkte på folk i allmänhet. Klart vi svenskar inte bråkar med varandra, alla var ju skit softa ^^

Haha, word.
Btw, ge mig namn eller nått i mailen typ, så man kan checka in!
Tokyo Madness!

2008-07-16 14:59
Bakdel P21

Schysst länk ditt ansikte, SKICKA BILDERNA!!!!!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-07-16 15:11
pigglaen: haha, vad vare för fel på den? inte så att det var meningen att länka in i något fotoalbum som inte finns än, bara leda folk in the right direction! dom kommer
Tokyo Madness!

2008-07-16 18:08
Kontrast

Nä jag köpte den i Berlin, på Cover music. men hade gärna köpt fler feta saker från festivalen men det får la bli nästa år :) fick med mig ett par asnica Nike-kicks då Swe-campet va typ öde :)

big up till de som stanna kvar längst! Jag, Niklas, Tom, Sofia, Hanna, å alla stockholmare hehe. Jag har typ 200 bilder eller nåt bara från festivalen, plus en film från Sean P å en från Jigga, ljudet lär suga men wtf! kommer när jag e hemma hos min dator, promise!

ett sista ord; SÖNDERR!
2048 || Militia Sound Crew

2008-07-16 19:29
Haha.. jag har ett gäng intervjuer med lite olika svenska dudes och dudettes, ska jag lägga upp dom tro? :P
Har även en inspelning där Sean P tipsar om vilket röka som är bäst i olika delar av världen.

En "intervju" säger väl allt om de andra också:
"Vad tycker du om Splash?"
"Sönder!"
Sen var det inget mer... kvalitet helt enkelt! :)

Ska gå igenom ljudfilerna och börja skriva nåt sen iaf :)

Jazzpher
Ah nice! Vinyl eller CD?
Haha är det så? Någon som inte ville ha dom längre?

Hur länge stannade ni?
Kollade de grejerna jag filmade med kameran, ljudet låter, hemskt.. låter som att micken är "sönder" :)
Däremot så blev det bra ljud med diktafonen, borde tänkt på det mer.. fick bara nåt från Culcha (där jag även intervjuade dig lite kort), Gentleman och Sean P.
Admin

2008-07-16 20:45
Vi hann till och med dra till Hiphopvinyl.des nya affär Selceted i Fredriksheim. Riktigt nice! Synd att de inte fått fram alla vinylskivor än men det fanns en del godbitar ändå.

Var är bilderna? Droppa bomberna då. Ska lägga in mina bilder imorgon när jag har lite krafter kvar.

DITC, Ice Cube och Cecile var lätt värt. Nu är det dags att öppna första bärsen.

2008-07-16 20:55
Jazzpher: Hahah, är det ett par 90's som typ är blåa och kanske även lite grå i tyg typ?
Tokyo Madness!
Poet

2008-07-16 21:14
Jazzpher - ah där är ju du. Tom här, fan va sjuk hemresa, varken hjärna eller kropp var med mig. feta tack till dig, sofia o hanna haha. hade nog vart kvar i deutchland om inte ni hade visat vägen :)
"life's a garden, dig it."

2008-07-17 14:18
Var det nån som gilla tysken?

2008-07-17 14:37
Jag festade i lite olika tyska camps.. de var schyssta. De tyckte Ken lät bra också så klart :P
Spelade även öl-kubb med några.. jävligt sweet.

Men för mycket tyskar klarar man inte av. Då är det tur att man hade sitt lilla "svenska krypin" :)

Vart är alla bilder då folks?

2008-07-17 17:16
väääntar på bilder..

btw, axel, vem är du här?

2008-07-17 17:17
Axel = Xeilon :)

2008-07-17 19:28
Balhoo X62
hehe no probs, kände att jag fick ta befälet då alla verkade rätt döda :) men jag sov ju lite längre än er sista natten också. jävla kallt på söndan med blöta skor å strumpor (sockar på norrländska ;))

Bakdel P21
kan va precis dom faktiskt, du kan få tillbaka dom om de e viktiga för dig hehe. jävligt nice att ha i Berlin å på hemvägen då mina adidos fuckades upp av leran.

Kontrast
det blev culcha på cd, hittade inte på vinyl, letade inte så intensivt heller men men...

2008-07-17 21:31
Sverige människorna som bodde rakt under splash skylten, big up to us! Undrar om ni sthlmare: Max, Robin, Calle, martin och robin finns här så ni kan kolla min facebook där jag lagt upp bilder. Har även lagt upp filmer från dead prez, jay z, ice cube, swollen members, m.o.p och ett klipp från en helt sjuk tysk kille asrolig att kolla på. filmerna är tyvärr inte så high class men det duger =) så den som vill adda så heter jag Shadé på fejan.

Splash 08 bästa festivalen jag vart på! lätt att det blir ett nästa år igen.

2008-07-17 21:53
Vem är du då Kontrast?

Hahaha, Jag vill dessutom hitta Mikael 28 år, om han nu finns här..

2008-07-18 00:34
Jaaa, vart fan är Mikael??

2008-07-18 11:47
Jag har ett fåtal Länk till http://bilder uppe, och alla suger. Inga konserter och inte så mycket folk. Men vafan, det är nånting.. :)
Krösus är rik för att han lurar barn.<br> / Bamse<br>

2008-07-18 12:41
depression

det e lugnt, mina bilder från det officiella Sverige-campet kommer upp idag :P
blaza hårt! (fast ändå inte...)

2008-07-18 15:43
Vilken jävla festival! sista natten när tyskarna gick lös på alla partytält var ju det sjukaste jag sett. Vi satt i swecamp och snackade lite skit då det helt plötsligt kommer typ femhundra tyskar och sliter med sig alla partytälten, slänger dom i en hög och tänder eld på dom. Stort jävla WFT.

Swollen Members spelningen var ju klart bäst live, fast framme vid scenen luktade det svettigt omklädningsrum inte coolt :P

Sen så måste jag tacka Jesper, Sofia och Hanna hade det inte varit för dom hade jag nog suttit i berlin nu och börjat min nya karriär som buttboy.

Summering av hela helgen SÖNDER och HELGAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Peace out...

Rocka kamelen en gång

2008-07-18 15:48
Kjell_Olof

tack själv, för sällskapet :) hehe men Hanna va ju minst sönder så det e nog hon ni ska tacka mest. Fast jag kirrade ändå jävligt goa hamburgare på stationen i Bitterfeld :D

Alla som va på Splash!
Gå in på Länk till http://jazzpher.bilddagboken.se

säg till om ni vill att jag ska ta bort nån bild/ändra nån kommentar. Säg även till om ni vill ha alla bilder nerzippade. MVH Jesper

2008-07-18 18:44
Jag har en del bilder också som sagt men hur känner folk inför censur? :)
Om just DU är fotad med en bong t.ex. (what up umeå!) - vill ni att jag skippar att lägga upp den? :)

Har nu sett två uppsättning bilder iaf.. Men fleeer peoples.

2008-07-18 19:55
Jazzpher: Haha, nej du kan säkert behålla dom, är inte mina. Det var polarens skor, men tror han fann ett par nya ^^ Nice med pics btw!

Kontrast: Censurera censuren! Nej, jag vet inte. Kan väl vara bra om man vill det liksom.
Tokyo Madness!

2008-07-18 20:05
Bakdel

hehe man tackar! fast du sa att skorna va gråa också right? de jag har e blåa, svarta plus vita. men det kanske e dom ändå :D sköna som fan iaf...

2008-07-18 21:14
kvass camp under splashsjylten fo life
http://www.kalvinhiphop.com

2008-07-18 21:25
haha fan upp me mer bilder, fett kul att få sönder flashbacks från saker man inte kommer ihåg!

2008-07-19 00:52
fina bilder jesper :D jag garvade ihjäl mig så fort jag såg hannes från umeå, killen som aldrig lämnade bongen xD

//Biggie

2008-07-19 02:51
Jazzpher

dom där burgarna var inte från denna jord!
Rocka kamelen en gång

2008-07-19 15:23
ännu en stockholmare! :D

2008-07-20 00:18
Biggie

tackar! har en fin spliff-bild på dig också om du vill ha ;) Hannes va sönder helt enkelt haha

Niklas

så sant så, jag blev helt utfreakad när jag trodde att jag ätit upp min när jag hade halva kvar hehe.
Admin

2008-07-20 10:36
Måste också propsa Jeppes bilder. Och att du orkar skriva om alla bilder med. Passa över bilderna i zip på msn så blir jag glad.

Ska försöka slänga ihop ett Splash Anthem 2008 idag. Får se hur det funkar.

2008-07-20 15:09
såg att det kommit upp en del filmer från Jigga-spelningen på youtube. Här e min med kasst ljud: Länk till http://youtube.com/v/8mVyAvAncqw

Sean P - Boom bye yeah: Länk till http://youtube.com/v/CiCJaAOX1pc

2008-07-20 19:36
haha skriv era msner till mig så addar jag sönder er!

//Oscar

2008-07-20 20:02
Är det nån som kan säga när det är och var ? peace sibb
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-20 21:12
det var sönder förra veckan i tyskland BRE!

2008-07-20 21:24
Jazzpher

menar du bilden med SÖNDER spliffen? måste se den xD adda mig biggiesmall333@hotmail.com

2008-07-21 00:00
MONSTER SPLIFFAR!
Admin

2008-07-22 09:24
Har startat en grupp på facebook som heter "Svenskarna på Splash-festivalen". Joina in där och släng upp era bilder och skriv skit i gästboken.

2008-07-22 13:37
Schlook1

ja det e nog den jag menar :) har addat dig nu iaf!

ja, joina fb-gruppen no folks, vi e bara 4 just nu :O

2008-07-23 18:26
jazzpher

adda mig igen tror jag klickade något fel xD
Admin

2008-07-26 14:55
Nu finns det en 17minuter lång film uppe med material från Write 4 Gold.

Länk till http://www.write4gold.info

Annars väntar man ju på årets liveklipp. Gud vad sega de är på hemsidan.

Admin

2008-09-17 16:38
Mfs - Splash Anthem 2008

Ni som fattar ni fattar. Ni som inte fattar, fattar inte. Big up till alla som var där för 2 månader och till Eros my svenne som mixat helt söndergött! Ladda ner och kommentera.

2008-09-22 10:13
"Götet, Stockholm, Falkenberg, Borås, Umeå, Lund till och med Alingsås" nice :) Men jag hade bytt ut Lund mot Karlstad hehe

2008-09-22 13:03
Fo sho! Lundarna hängde ju inte med oss... vi var iaf 5 från Karlstad i campet :)

Vem var från Alingsås?

2008-09-22 14:10
Kontrast: Jeppe är från alingsås
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-09-22 14:25
Haha jaha.. trodde alla var från Göteborg. Men det är lite samma sak för mig ;)