I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skribent

2004-06-25 01:59
apropå regn.. det vore ju underbart om det va vackert väder! men även katastrofväder kan vara minnesbart.. allt e va man gör det till.. ett hångel under en mysig konsert i spöregn kanske blir ditt livs upplevelse.. :P o om det e för jobbigt så krype ja in i bussen som ja åker i.. ;) see you there!

elblanco d e bra!
beatheartsblog.com - freshness!

2004-06-25 11:08
Pimplarn P20

Hu du veta :)?

Jag hoppas på fint väder, har vart det dom senaste 3 åren jag vart där, brukar vända vid midsommar. Nu ska vi vara positiva!

Håller för övrigt på att packa!, fick bli ett nytt tältköp i år då det andra hade möglat :/. Skulle tydligen tåla 80 mm regn så jag får väl ligga i värsta fall ligga i tältet!

Snart är det dags...
I can kick you.
Higher than you can kick me.

2004-06-25 11:44
http://www.wunderground.com/global/stati ons/06170.html

Men vem orkar bry sig om en 5-dagars prognos!

Roskilde är Roskilde, bara att göra som Flea när RHCP spela och meditera bort regnet. Det roliga var att det sluta att regna då :). Lite i alla fall. Eller så kanske man inbilla sig.

Nu ska jag fortsätta packa!
I can kick you.

2004-06-25 12:49
Silver: 2002 va ju inge roligt väder...fan va det blåste och regna typ hela tiden..men det va roligt för det...

Flea misslyckades ju..haha..när det inte sluta regna.. "fuck it" och började lira..hahaha...

Det blir soft, inte kaos regn iaf...

2004-06-25 12:51
...då va det nästan slutsålt då...
frågor på det?

2004-06-25 23:05
har Brother Ali ställt in?!

2004-06-26 02:16
jepp... om 28h åker bussen från gbg! lär ju röja hela vägen så man e uppvärmd när man skall slänga upp tältet och brotta bort massa trähattar som tror dom får bo där jag redan bestämt sedan länge att jag skall bo =)

GO FEST!
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!

2004-06-26 03:50
åker på söndag, festivalbuss från cityterminalen i sthlm, 07:10
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-06-26 15:09
imorron kl 8 börjar roadtrippen ner till det lilla landet i syd med den goda ölen. jihuu!!! fyfan vad skoj, har ju väntat så jävla länge på det
http://www.kommandot.se/wp/

2004-06-26 15:29
imorgon 8:30 tar jag öresundståget mot danmark.. ska bli så jävla kul.
Thou shalt not make som noise for Detroit

2004-06-26 15:39
Jag åker 6.40 från Hässleholm.. kommer bli nicceee
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2004-06-26 16:10
Misery_chick

vi ses på bussen!
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2004-06-26 17:25
djkicko P22

ok, ballt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-06-26 18:23
efter fotbollen ikväll drar jag till roskilde fan vad skönt...
BAGARMOSSEN chalalalalaaa.............

Skribent

2004-06-29 02:20
åker me festivalbuss.nu på onsdag! längtar som fan! ses där!

2004-07-04 21:06
Äntligen hemma!

Åkte tidigt detta året...

För att sammanfatta det hela lite snabbt.

Promoe och N.E.R.D va riktigt fett, synd att Promoe va så tidigt bara. Skulle vart bättre drag på natten.

Iggy Pop var den största besvikelsen tilsammans med Fat Boy Slim som verkligen söööög!

Annars hade dom fått till en riktigt skön skateyta med en "halvstor" vert som hette duga. Någon som åkte bräda? Jag skate runt där hela tisdagen och halva onsdagen.

Sen kunde det ju regnat lite mindre, men vad ska man göra.

Bara 365 dagar kvar då...
I can kick you.

2004-07-05 02:01
wu-tang körde...va massa rykten om att dom skulle ställa in men så va inte fallet...jag missade dom palla shii va fett sliten efter 8 dagars konstant tjorvlande o supade
löglög

2004-07-05 02:20
Stack hem precis när dom började spela.. pallade inte heller, damn damn va ont ja har överallt o har lera extact överallt
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2004-07-05 11:03
Wu-konserten var grym. Inledde riktigt bröligt med låtar från "Enter the 36 chambers"

2004-07-05 12:15
ALLA utom Meth och Dirty stod på scen. Och då inkluderar vi Cappadonna som var så jävla kåt på micken att han slängde ur sig Slang Editorial-verserna över nåt helt annat beat bara för att han inte orkade vänta verkade det som.

Ljudteknikerna har stora problem att hålla nio mickar på full styrka utan att det blev överstyrt och försökte lite lätt naivt att parera det genom att sänka vissa mickar då och då. Problemet är bara att alla rappade på allas verser och varenda en blev lika sura när det röster inte hördes i medhörningen.

Det föranledde bland annat att GZA blev tokig efter tjugo minuter och kastade in micken bakom scenen, stod och tjurade lite bakom Matchematics, kastade sedan ut lite handdukar i publiken och drog. Han kom inte tillbaka. Lysande.

Ghost hade på sig vit badrock med tillhörande guldsmycken i tiokilos-klassen och fick nästan tvingas av scenen för att han var så jävla het.

Det går att skriva en roman om det här giget men man kan bara sammanfatta det med att det var så jävla grymt att se dem tillsammans igen.

Tio av tio.

2004-07-05 13:16
orakel P22

Känns som om man ska lita på Aftonbladet när de tror sig se Meth på scenen...hahahaha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-05 13:19
Haha, de kopierar recensionen från Hultsfred '97 också... den inleds med "De kom. De såg. Och jäklar i lådan vad de segrade. Ja, de kom, och bara det är en sensation".

Och denna "De kom. Bara en sån sak."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-05 14:08
kan någon droppa alla som stod på scenen ?

jag fattade det som att Meth & Ol' dirty fattades.
istället var Cappadonna och Allah Mathmathics med. eller?
Var det några fler?

- Jag var ju inte riktigt i minna sinnens fulla bruk när de körde, men det var garanterat det fetaste konsert jag någonsin tagit del av.

hahaha. Wu-tang forever!

Svammel, nu i din mormors walkman

2004-07-05 14:15
Bra bilder från giget finns här:

http://www.rockphoto.dk/artists/wutangcl an/index.htm

På scen fanns: Allah Mathematics, RZA, GZA, Ghostface Killah, Masta Killa (Kungen!), Raekwon (iklädd någon typ av kombinerad väst/badhandduk), Cappadonna, Inspectah Deck och lite oväntat dessutom U-God.

2004-07-05 14:20
Tack Offbeat.
Nu fick jag lite klarhet i det hela..

Var det Masta Killa i helt svarta kläder?
-kan ha fel..
Svammel, nu i din mormors walkman

2004-07-05 14:22
Grymma bilder!

Och fan vad nice Ghost är i hans badrock och FETA halsband :D

2004-07-05 14:45
Masta killa bär vit tröja och gul handduk på huvudet. Han syns knappt på bilderna eftersom han mest stod på sidan och rökte och stötte på brudar i publiken. Men han gick in och körde "One Blood" på ett grymt sätt.

Det är Deck som bär helsvart. Även Baby U har mestadels svart men en blå handduk runt sig på bilderna.

2004-07-05 18:39
method man va ju visst med

2004-07-05 20:25
Nej det var han inte.

2004-07-05 21:23
www.rockphoto.dk är inte det meth?

2004-07-05 21:36
Nej, det är Cappadonna - är det du som är Håkan Steen på Aftonbladet?

Han var lite extra sugen på att rappa den gode Cappuchino, så GZA lackade ur och stormade av scenen när Cappa rappade på hans beat.

Och när han inte fick rappa på varken sina eller de andras beats, passade han på att rappa "Slang Editorial" acappella i stället.

Han jobbar dessutom extra som vakt på festivalen, lite oväntat får man nog säga...

Nästan obegripligt rubbat beteende från första till sista sekund från Cappadonna faktiskt. Skönt att de har ett annat miffo som kan ta den rollen nu när ODB inte kan fylla clownskorna...
Check yourself and I'm out.

2004-07-06 11:27
Pinsamt av Håkan steen att skriva att meth var med, en musik/nöjes journalist borde veta bättre och ta reda på lite fakta.

Var iofs otroligt många som blandade ihop cappa med meth, fattar inte hur bara, måste ha varit skägget då. Som vanligt synd att inte ODB var med men va ska man göra.

För övrigt grym spelning av Wu tang alltså, hade iofs inte spelat så stor roll om dom var bra/dåliga, bara känslan att se alla så laddade och glada var värt det.

Plus till Ghost så klart, KUNG!

2004-07-06 12:10
haha, vilka var dom där två brudarna som kom upp på scenen och inte kunde dansa för fem öre?
baeng

2004-07-06 14:43
Dunno, dom stod där på sidan hela spelningen iaf så var väll några clanen hade med sig hehe, sinnes =)

2004-07-06 15:17
men den ena bruden, hon med afrot har jag för mej stod bredvid mej på dizzee rascal... hm..
baeng

2004-07-06 16:55
Det var ju samma dag så hon kan ju ha gått dit innan? eller hur?

2004-07-06 18:54
jag knykte Cappadonnas svettband när han surfade :)

2004-07-06 21:56
hm, varför har de med sej två brudar på scen som inte kan dansa? trodde de hade "tillgång" till brudar som kunde dansa...
äh, hursomhelst, de kunde inte dansa :)
baeng

2004-07-06 23:58
Var ju kanske inte mening att dom skulle dansa, var väll mer en rolig grej sådär på slutet

Skribent

2004-07-08 16:57
ja säger bara en sak! michael franti!!! ja e helt lyrisk!!

2004-07-08 18:31
Det skulle inte spelat nån toll om alla var helt stenade och sluddrade fram allt - det skulle varit asbra ändå. Nu var det ju inte så. De var fan skitbra. Känndes så jävla underbart att stå längst fram, bara njuta och ta foto efter foto på Mr. Starcks och grabbarna.
2009

2004-07-09 16:20
vem var det som snodde cappadonnas hotellnyckel? stog precis brevid och såg hur någon körde ner handen i fickan....
©TREKK studios / Leråker Productions.