postförskott, det är när varorna skickas till posten va?
-- Mr.L --
okej, tack. har beställt lite smått och gått och en del ska med till urf ;)
-- Mr.L --
lllllllllllllll P24 så han körde nya? fan va bra!! anthony b drog ju bara sina gamla istortsett=/ hade velat höra lite av hans hårda singlar me
http://www.myspace.com/charlychanter
på summerjam alltså
http://www.myspace.com/charlychanter
pikpek1: håller med davvie, stanna hemma då om du inte tycker det är värt.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
blir 4:e året för mig. var och hämtade ut biljetten idag!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
yeah, har en förkärlek till alla skåningar. KOM TILL MIG. jag kommer direkt ;P
kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek
känns rätt uppenbart att helt off eller svenska akademien kommer vara överraskningsakten. när jag snackade med merch killen på timbuks spelning i uppsala för några veckor sen och frågade ifall det var aktuellt med helt off på URF sa han i alla fall att det fanns en chans att dom skulle komma och köra, men han ville inte säga nåt säkert. och eftersom svenska akademien har kört två år i rad redan lutar nog det mesta åt helt off, även fast jag själv hellre ser svenska akademien igen.
hur kan du tycka det är dyrt med tanke på villka artister som kommer. värt 700 bara för capilton ju
PikPek1 vilket pris tycker du skulle vara rimligt då?
word paintball. iofs hade jag nog inte betalat 700 bara för capleton, men capleton, cocoa tea, anthony b, gladiators osv.. dyrt? hahaha vilket skämt
snåla kan du göra i ditt nästa liv, lev livet! one love.
-- Mr.L --
Hoppas Helt Off kommer då Det blir ju fett som faen
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Kommer iallafall minst en till. Dom skulle släppa ett artistnamn när det är en vecka kvar.
rök miljövänligt, rök grönt
För alla er som enbart kan gå en dag så släpptes 1-dagarsbiljetter i tisdags. Biljettpriserna är: Hela festivalen: 700:- (+service avgift) Fredag: 450:- (+service avgift) Lördag: 500:- (+service avgift) Biljetterna finns till salu på www.ticnet.se och hos ATG-ombud. Priset i dörren för de som inte köpt förköp är: Hela festivalen: 800:- Fredag: 500:- Lördag: 550:- ------------------------ angående fler artister så släpper vi den hemliga akten under festialveckan. ... det kan eventuellt även bli så att vi bokar ytterliggare något Sound System. ----------------------- URF i samarbete med Orange Bar i Uppsala anorndar reggaekvällar 5-10 augusti på Orange Bar & Festvåning, Svartbäcksgatan 29, Uppsala. Kom och ät och drick och lyssna när reggae DJ's vänder plattor en hel vecka som leder upp till festivalen. URF i samarbete med klubb Bryggan anordnar en URF förfest lördagen den 6 augusti på Snerikes Nation, S:t Olofsgatan 16, Uppsala. Utservering med roots, dansgolv med dancehall/reggae och dansgolv med livemusiker. (OBS! student kårleg krävs för Bryggan festen) --------------------
ska svenska komma dit
Gedalf-Fo-Show ♪ ▄ █ ▄ █ ▄ █ ♪
freud_ En liten fundering bara... Vilka anser du är "tunga" svenska reggae artister?
freud_ looptroop är ganska mycket mer hiphop än reggae, plus att i stort sett hela truppen var där förra året.. okej att släppa in LITE hiphop på en reggaefestival, men att ta dit samma hiphopband två år i rad är att gå för långt tycker jag.. sen har svenska akademien varit där två år i rad redan, tror det är mest därför dom inte kommer i år, om det nu inte är dom som är den hemliga akten, vilken jag inte tror eftersom det kommer vara helt off.. men personligen har jag inget emot om akademien kommer, eftersom dom är sveriges bästa band enligt mig :)
syftade på looptroop när jag skrev mer hiphop... svenska akademien är ju reggae i allra högsta grad..
jag är trots allt nöjd med festivalen, dom gjorde som dom ville och kunde.. dom gjorde nog sitt bästa för att vi alla skulle få en sjujävla festival. Bra Jobb URF Crew! Inte lång tid kvar nu, tält ska inhandlas, någon som har tips på festival-tält ? kanske bilder och priser osv? helst från typ claesohlson eller liknande affär så man kan handla här i stan (västerås) :)
-- Mr.L --
jag är trots allt nöjd med festivalen, dom gjorde som dom ville och kunde.. dom gjorde nog sitt bästa för att vi alla skulle få en sjujävla festival. låter nästan som att du redan har vart där :) angående tält rekommenderar jag 2-manna tält från rusta för 99:-. Jag och mina polers hade varsitt sånt på summerjam i år och det funkade perfekt. bara lämna skiten sen också eftersom dom är så billiga. sen är partytält fett värt också kan jag säga, kostar 149:- på rusta. nån form att stol är också ett måste för att få ett lyckat camp. och massa facklor.. more fire!!
freud_ Det är alltid en smakfråga och en kunskapsfråga om vad man anser är "kända" svenska" reggae band. Visst kanske de kändaste i sVerige för gemeneman är Kalle Baah, S.A, Rootvälta, Peps, men för folk inom reggae, etc så har URf en bra svensk lineup. Nazarenes är nog ett av de kändaste svenska reggae akterna utanför Sverige. De har turnerat i stort sett hela världen. Dag Vag är ett klassiskt band som var riktigt stora under 70-talet både för sin progg musik och sin reggae. I Uppsala Allstars ingår medlemmar från det kraftfulla Natural Way (som var kända både inom och utom sverige förut). I denna Uppsala Allstars uppstättning ingår även medlemmar från P-Danielsa & Makreka, Zion Collective och Storsien (som titt som tätt turnerar med Svenska Akademien). Att säga att band som Kung Kodum, Kultiration och bröder Glöder inte är kända inom svensk reggae känns också fel. Detta är tre olika band som alla växt enormt den senaste tiden. Roots Circus och DubaDown är band som kanske är mindre kända, men de är bra och de har visat fram fötterna mer och mer. På Sound System sidan finns Meditative Sounds som under flera år levererat starka spelningar i Sverige och varit väldigt effektiva på att ta hit gäster från England. Ett Sound som många inbitna reggaefans känner till.
davvie P18 hehe, tänkte närmare på artist valet osv. och den kommande festivalen :)
-- Mr.L --
borde satt rootscircus som hemlig istället, dem knäcker akademien helt off o peps tillsammans
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
suniil: jag är mer än nöjd över mitt militärgröna 2-manna från ÖB för 195 spänn.
davvi Snackade med Ivan från SA för några månader sen och frågade om dom skulle lira på URF i år igen och då sa han att dom inte skulle det för att arrangörerna inte vill ha samma band om det var två år i rad eller mer än två år i rad. Han tyckte att det var lite synd för dom hade haft en så jävla rolig spelning förra året. Men vi får väl hoppas att dom kommer nästa år då;)
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna. (A)- Det vet du!
Glitch har också hört det där... men läste också i SA.s gästbok på deras hemsida att ivan skrev att om dom inte själva fick spela så skulle i alla fall han se till att få gästa någon annan artist.. och eftersom storsien ska lira så verkar det ganska troligt med tanke på hur mycket dom gjort tillsammans och så.
HAR GENTLEMAN STÄLLT IN? Har hört så enligt obekräftade källor...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mäki Nej Gentleman har inte ställt in. Vad är det för källor du hört detta från? Gentleman och Far East Band kommer upp till uppsala och de spelar på lördagen
Shit okej.. Min rastaflätarfrisör sa det till mig igår.. att hon fick höra det för några dagar sen. röda mike, är du helt säker? så att det inte blir samma sak som skåne reggaefestival när sizzla så himla säkert skulle komma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mäki F18 Tjena FM-ENTERTAINMENT. :)
California, knows how to party!
2 vecor kvar tills man åker. woho!
soppa-fly (hoho) vadå FM-entertainment?
mäki F18 Läs Nas-tråden i Stockholm-forumet :)
California, knows how to party!
mäki Det är en stor skillnad mellan Sizzla/Skåne och Gentleman/URF. * URF kör alla sina artister direkt med Jamaica (och andra håll) och är inte beroende av en artist turné planer. På Skåne var spelningarna beorende av flera andra spelningar med artisterna. Att URF kör exklusiva bokningar gör att artisterna blir något dyrare, men det är då värt då man vet att akterna kommer. * URF ordnar allting mer eller mindre själva sedan 2003 med kontakter, etc och är inte beroende av andra promoters/bookers i Norden. URF har inget att göra med de promotors/bookers som var med och ordnade Skåne. * Gällande Gentleman har URF god kontakt med honom. Han har stor respekt för URF och anser att det var tack vare URF och spelning 2003 som han fick genombrott i Sverige. Han hade tänkt ha en skandinavien turné, men sen när han fick veta att vi ville ha honom på URF i år så ställde han in hela Skandinavien turnen med anledningen att URf presenterade honom för Sverige och vill vi på URF att han spelar här gör han det hellre än turnerar runt på flera håll utav respekt för URF och anser att URF ska ha honom exklusivt som tack för 2003. Senast förra veckan hade vi kontakt med Gentleman's crew och de vill verkligen köra på URF. De orndar till och med sina resor själva som tack för 2003. Gentleman kommer!
URF är bäst helt enkelt! :D Shit, nu kan jag andas igen.
Så länge Anthony B kommer är jag nöjd... Yagayaga!!!!
Det här verkar bli fätt fätt även för en icke reggaelyssnande varelse som mig..
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
2 veckor kvar , bokad plats på festivalbussen wohoooo
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Nästan så jag får tårar, jag vill sövas till nån dag före festivalen, längtar nått förbannat :D
-- Mr.L --
davvie ja dom är ju typ bästa kompisar, ellr iaf jävligt tighta vänner, så det är ju inte helt omöjligt! skulle vara soft isf!
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna. (A)- Det vet du!
Nej det är inten uppdelad camping. Det blir en enda stor camping på 40 hektar.
skönt, idag bokades hotellet och tåget! allt är styrt! wihoo! :)
((MAAD))
inte speciellt många.. då hade vi 3 mindre campingar,
bomboclath jag har allt färdigt nu! inte lång tid kvar nu att flexa!!
Red Motion Music