Soja midnite ijahman the wailers groundation don carlos och the congos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- Mr.L --
Meron F36 Är inte så insatt så du får gärna förklara tydligen varför Capleton, Sizzla och dom lirarna inte är att räkna med till årets festival? Bannade? Nya Eu-regler eller? :P Hur som helst fattar jag inte var problemet ligger.
Jo jag fattade att det handlade om det, men jag förstår fortfarande inte hur dom kan förbjudas att uppträda i europa. Det lär ju inte direkt vara finnas en lag där vissa artister står med på grund av det här. Angående Sizzla, var och hur blev han arresterad? alltså i vilket land och var de under en konsert eller intervju eller nåt?
men Mr Vegas va ju fan på reggaesplash på riddarholmen i somrmas, eller menade du att det är konstigt att dom får komam men itne sizzla o capleton?
http://www.myspace.com/charlychanter
Det är en brittisk gay-organisation som gjort uppe lista på dancehall-artister de inte vill ha till Europa och får de spelningen organiserar de demonstrationer och andra saker mot spelningen/festivlen och de säger att de tänker göra det mot Europa som helhet. sizzla, Buju Banton, Vybz, Ward21, med flera är på listan. Att URF inte tar hit dem är dels pga detta. Man vill inte ha dålig publicitet, samt att eftersom Uppsala kommun är med och sponsrar så vill man inte mista denna sponsor. Tänkt om gay-roganisatioenr hör av sig till kommunnen, etc.. då slutar de sin sponsring och då förlorar URF sin festivalplats inne i Uppsala stad. Sizzla blev arresterad på Jamaica när han gick upp på en annan artist spelning och hetsa folket med mera om allt möjligt. Sizzla har under 2004 varit ganska involverad i gängstrider i Kingston och ligger inte i god lag med polisen där just nu
mike_red P27 Då kan man alltså räkna bort flera av dom man hade hoppats på skulle dyka upp, fan va synd. Men den här listan som du snackar om, finns den att läsa någonstans? Skulle vara intressant att se vilka fler artister det gäller.
Kan vi inte få: JAH SHAKA ABA SHANTI I
http://www.dasld.com
lista på mer eller mindre bannlysta har funnits och florerat på nätet. Kommer inte på vart nu. Brukar tas upp ibland i olika jamaicanska nyhetstidningar när de skriver om artiser också.
Är det tänkt att vara samma område i sommar som det var i fjol? Jag tycker det var grymt, snäppet vassare än 2k3.
You want lobster I'm thinking Burger King
jag tycker lätt dom ska dra ut det till nåt ställe som det va 03, fan så mkt skönare..+att int edom som itne tänkt betala för sig drar dit i samma utsträckning
http://www.myspace.com/charlychanter
cocoa tea skulle få mig att slå glädjekullerbyttor ner till uppsala!
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
lady saw, midnite.. nån jättekänd som sizzla kanske? nån dancehall också.
I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!
sodoku P16 där sa du nått ! cocoa tea till urf skulle vara riktigt hett ! Skulle Gladiators, Groundation och Midnite komma skulle jag försöka ta mig dit hur illa min situation än var, jag skulle kunna ligga på sjukan för att amputera mina ben, jag skulle ändå ta mig dit.. känns som att det här året kan bli galet bra !
-- Mr.L --
Skatalites =) Som sagt roots såklart, det känns bra men gärna mer ska i år.
har även hört att dom snart ska börja bygga en mindre skatepark där urf bruakr ligga, fast har ignet med festiveln att göra förutom att man öven kan åka ltie bräda
SergeiZubov F14 Nån aning om när dom ska göra det om det ens är bestämt?
Jag tror skateparken är bestämmt. Exakt när bygget börjar vet jag inte, men tror under slutet av våren. Den komemr ligga typ där en campen var i början av festivalområdet och kommer inte störa något.
jag vill nog inte gå om inte min bror red rat kommer
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Då blir det alltså en camping mindre detta år? Läste nånstans att det var möjligt att festivalen blir 3 dagar i år, när lämnas ett säkert besked om det?
har idag hört från ganska säkra källor att parken ska vara klar till valborg, fast dom säger att det typ blir en betong plätt med betongkurbs, ska försökta få resa på ifall det är säkert
Davvie festivlaen blri troligtivs 2 dagar. Omd et blir 3, vilket är tveksamt, är om man förlänger pga att vissa tilltänkta aritster inte kanske annars kan komma.
morgan heritage turbulence sizzla capleton
håller med Tom_hagen helt.. Turbulence skulle vara grymt kul att se..
www.unt.se/musikbloggen
Vet någon pris till URF i år ?? Nån länk eller nått i den vägen ??
Live If You Want To Live
Länk till URF är: http://www.uppsalareggaefestival.se Sidan kommer att uppdateras en hel del under april. Priserna är inte släppta ännu, utan kommer släppas i samband med att bijetterna släpps omkring början till mitten av april. Dock kommer priserna ungefär att se ut så här (är inte helt klart ännu, det är därför). I början är det reducerats pris iochmed att inte alla artistnamn inte släpps då. April: 2 dagars biljett -> cirka 500:- + Maj: 2 dagars biljett -> cirka 600:- + Juni: 2 dagars biljett -> cirka 700:- + I dörren under festivalen (augusti): 1 dagsbiljett -> cirka 600:- Artistnamn / lineup kommer att släppas succesivt från mitten av april till juni.
Jag kommer hooka den första biljetten! :)
California, knows how to party!
jag kommer glida in gratis på fotopass foe shizzle.
eeehh.. ok så typ dra dit sergeant garcia, han är gooo i år ska jag pallra mig dit, ensam om jag så måste!!
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
kommer lätt köpa i April!
www.unt.se/musikbloggen
ey! finns det nån hemsida till urf 05 ?
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
eller jag hittade sidan ! men nån som vet vad biljettpriset brukar ligga på eller?
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
censur: kolla liiiiite högre upp så fåru veta :P
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Coolt om rasta juden Matisyahu kommer.
Jah Bless
åååhh ironi =) roligt att Arafat vill ha dit en jude
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
asså, de vore ju grymmast om King Yellow och Tony Rebel skulle komma dit!...Skulle fan göra vad som helst för att se Yellowman asså!
// be the change you wanna see in the world
Ska dit i år, aldrig vart där förr så hoppas på en skön upplevelse Jag tycker det skulle vara skönt me lite svensk reagge.
"I put my cock in your mouth and make you breath trough your piehole"
Jag vill se Congos, så mycket kärlek! Gärna med senaste 2005 lineupen.. Groundation är givna, som så många flera. Hoppas verkligen Lee Perry kommer över från sweitz och hälsar på med Whitebelly Rats! Roots rock!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
inte en enda människa har sagt eek-a-mouse :/
men kan man få veta vilka artister som kommer, gah.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Artist lineup:en kommer börjar släppas efter biljetsläppet. först släpps biljetterna i mitten april sen i slutet av april//början av maj kommer artister att släppas allt eftersom. Det kommer bli en bra lineup. Att man inte släpper ännu är att man vill vara helt säker på artisterna och att alla kontrakt är underskrivna innan man släpper namnen. (Jamaicaner speciellt kan vara bra på att "ställa in", samt "ändra sig") Nu har förhandlingar kommit långt med flera artister och flera har muntligen sagt att de ska komma, men man vill bli klar med "skriftliga" kontrakt och ekonomiska överenskommelser innan man verkligen ger ut namnen. Finsn även i stort sett 100% klara, men man håller på dessa tills man har flera namn så man kan släppa flera samtidigt. Det är även ett av skälen till att biljetterna kommer vara billigare under april, sen något dyrare i maj och sen fullt pris från juni och framåt. Man förhandlar även med fler än vad man kommer ta hit så man har lite "backup" om någon verkligen inte kan eller inte skriver under eller inte kommer överens ekonomiskt. Jag kan dock lova att det är stora namn, heta namn och både kända, samt lite okända namn. Det är värt att köpa biljett även om man inte vet artist-listan. Det kan vara lite "farlgit" att släppa namn för tidigt. Jag vet att vissa av SummerJams släppta namn inte är 100% klara, men så pass klara att de tror sig veta att de kommer, men det kan ju ändras. URF släpper inga namn förrän man verkligen har alla kontrkat klara, men även då kan ju folk ställa in och man försöker undvika det. 03 ställde Bushman in och 02 ställde Iqulah in, vilket gör att man vill vara mer försiktig. 04 ställde ingen in och då väntade man tills allt verkligen var 100% klart. Kom även ihåg att 2004 hade URF det största reggae-lineup som någonsin spelat i Skandinavien och årets festival är tänkt att motsvara förra årets med stora namn. /mike, urf-side-crew
alright, blir nog finfint. längtar längtar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groundation hade varit nice att se...
REC #26<br>Team EA-Racing
sst!
mike_red P27 04 ställde ingen in? Seed kom ju inte... Jag antar (och hoppas) att ni drar dit seed i år iaf.
Fickludd .. det är sant. Glömde bort att Seeed ställde in. De ställde dock in tidigare än vad artister ställt in förr, men det är sant att de ställde in. För tillfället har det löst sig med flera artister och flera är nu helt klara, men ni får vänta lite till tills ni får veta dessa namn. Vi vill ha flera klara, samt att vi vill få igång den nya hemsidan innan allt släpps helt. Biljett släpp är på måndag!!! 500 biljetter släpps sm kostar 500:- för 2-dagar. Dessa biljettnummer kommer även ingå i en utlottnigna v en resa till Jamaica!! I maj släpps tusen biljetter till. Kostnaden då är 600:- för 2-dagar Sen första juni släpps resternade biljett.. då för full-pris.
vad kommer fullpris ligga på sen i juni?
Fullpris är tänkt vara 700:- för en 2-dagarsbiljett. Sen säljs biljetterna enbart fram till 10 augusti då festivalen drar igång den 12:e och vissa för-aktiviteter kommer ske den 11:e på kvällen. Då får man lov att köpa i dörren och det priset är inte satt ännu, men då kan priset liggar kring 400 till 500:- för en-dag. Då säljs inge 2-dagars biljetter längre.