alrighty vill veta artister innan jag köper blijetter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mystic . Inte för att jag vet vilka artister du gillar/vill se, men det är flera stora namn, liksom heta namn både från den internationella, liksom den nationella scenen. URF har alltid haft en stark lineup och kommer ha det även detta år. Tror inte du blir besviken om du köper biljett nu eller senare. Era stämningen på URF är bra. Vet inte vad du vill veta om stämningen. Om man tar de tidigare åren så har vädret alltid varit bra. Det har varit reggaemusik från flera scener från ungefär lunchtid (12 på dagen) till cirka 02 på natten. Det är inge bråk. 2004 togs ingen för slagsmål/bråk och inget sånt märktes av. 2003 var det lite stökigt utanför området, men egentligen inget inne på området 2001 och 2002 uppstod heller inga slagsmål. Besökarna är från flera nationaliteter och flertalet åldrar. Besökarna är allt från barnfamiljer till ungdomar till vuxna till faktiskt en och annan pensionär, men de flesta besökarna är nog i åldrarna 16 till 30 Det finns självklart poliser på området, liksom andra vakter för att förhindra bråk, samt förhindra narkotika försäljning.
Era F49 då kan du ju lika gärna gå till närmsta park.... klart som fan musiken är viktig mike_red P27 mja men jag väntar ändå :P vill va helt säker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mike_red P27 hur mycket folk tar ni in på festivalen? jag fick aldrig nån riktig uppfattning om hur många som var där sist..
Kickshit represents the fat and the strange ones..
djkicko området i sig tar ganska mycket folk. Vet inte exakt var gränsen går, men ett par tusen personer klarar området. Campingen klarar dock inte lika mycket. Det förhandlas om större campingområde nu och det blir nog bara en camping. Förra årets Montego Bay camping ska försöka utvidgas. Vi får se. Förra året var det cirka 10,000 personer på området. Det bör gå in fler, det var inte så trångt, förutom på kvällstid när alla var på området istället för på campingarna. Blir det väldigt mycket förköp kan man kanske utvidga lite, vilekt även gäller om man utvidgar gamla Montego Bay campingen och får bort Trenchtown och Red Hill campingarna, men det blir en senare lösning. 2003 var det ungefär 6,500 personer. 2002 var det omkring 3,500 personer. så URF växer varje år och det har tagits med lite i beräkning för i år då festivalen även flyttat för att inte krocka med Augustibuller.
helt sjukt så mycket jag ser fram emot urf -05. hoppas bara vid får bra väder och jävligt bra artister. *längtar*
-- Mr.L --
medicinman . Det där vet vi. De som vaktade vissa delar var från en lokal idrottsförening och denna förening är numera portad från allt arbete med URF för all framtid.
Många som har handlat biljett ännu ? funderar starkt på & göra det nu när pengar kommer in.
-- Mr.L --
Oh yeah, I've got mine :)
California, knows how to party!
Jag har min biljettski... Känns bra! Känns 200 kr billigare!
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
Igår vid lunchtid (strax efter 12 på dagen) hade ngefär 20 personer hämtat ut och betalat sina biljetter och ytterliggare 180 hade laggt beställning på biljett, men inte hunnit hämta ut. Det finns enbart 500 biljetter under april. Under maj 1000 biljetter Från juni och framåt resterande biljetter. (en bit över 10,000)
jag köper mig en biljett såfort pengarna kommer. i need that shiet.
-- Mr.L --
finns det 500kronors biljetter kvar?
yogurt ja det finns biljetter kvar på Ticnet. Ungefär hälften av de 500 som släpptes är ännu kvar, men de kanske går snart.
vill veta artister!!
mystic Planen är att eventuellt släppa något namn i början av maj när våran nya hemsida lanseras. Men hela listan släpps inte förrän i juni
alright, bara att vänta :>
Vad: Uptown Skanking + URF När: Fredag 22/4 Tid: kl 22-03 Var: Uppenbar , Uppsala Pris: 50 kr . Uptown Skaning i samarbete med Uppsala Reggae Festival. Under kvällen så kommer Yared & Daddy Natural att vända plattor. URF kommer även att lotta ut en tvådagarsbiljett till årets festival under kvällen !!
låter härligt. kanske man ska ta o pallra sig till uppsala då och lyssna på lite musik.. var och lyssnade på kultiration i fredags på taj mahal i västerås. Riktigt skönt var det, nått och tipsa om ! :)
-- Mr.L --
nalia F18 jo det var en riktigt bra spelning, hoppas få se mer sånt i västerås :)
-- Mr.L --
snart dags nu, UP!
-- Mr.L --
Lady saw Tanya stephens helt off
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen
För lång tid har gått från senast och än så är väntan stor, Men i Västerås har nu GuldGänget börjat packa upp biran och ladda inför reggaefestivalen. Vi har nu börjat med och hålla igång varje dag förutom tisdagar då vi samlar oss inför kommande dagar. för alla goa som vill träffa guldgänget från förra året så kommer de snart mer info om vart vi slår upp våra tält. (Egna tält medtages iår, så ni behöver inte oroa er vi kommer inte ta era.) I år planerar vi även att ha ett uppträdande nån gång under festivalen (troligtvis på fredagen,där vi har vårat tält) Blir någon från gänget som kör ett litet uppträdande kanske, vi får se! Alla är välkomna! Mer info kommer som sakt! Låt snacket flöda nu, några som planerat whoa camp ? Come on, keep the words flyin!
-- Mr.L --
va fan skulle köpa biljetten idag och dom hade tagit slut.. va fan... se till att höja me biljettet släppet nästa år räcker inte bara med 500 määännn... men det är kul att det finns ett intresse i alla fall bland svenska folket!!
BLESS REGGAE MUSIC
Kör_Bara Att enbart 500 st släpptes i april var av flera skäl 1, påbörja försäljning innan artisterna släpps (måste då vara billgiare) 2, vill inte sälja alldeles för många för billigt. Måste gå runt 3, behövde få in visst kapital under april 1/5 släpps tusen nya biljetter (på söndag) och de kostar då enbart 600:-, alltså fortfarande billigare, men 100:- dyrare än nu i april En ny hemsida släpps också kring månadsskiftet april/maj Sen 1:a juni släpps resterande biljetter
Vad är medelåldern på URF?
Take care, out there - Annastina
Jag skulle nog säga 19-23 år :)
om du läst tråden så har en svarat att de flesta är mellan 16-30 .. jag vet många i runt 20 års åldern som brukar åka.. ska bli mitt första år iår..ska bli roligt!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
åå väntar fortfarande på artistsläpp. mitten av maj jag vet.. men man avlider :( buhu.
ja nåt namn måste vi fan få snart! :)
Ta det bara lugnt. Namnen dyker upp. Först ska nya hemsidan släppas, sen med tiden kommer namnen. Det är en viss spänning att inte släppa namnen. det skapar debatt
Yeeaaahh! Min biljett bokat, pröjjsad och klar! *Längtar* mike_red Kommer det några kända artister? Liksom kända som Eek-A-Mouse eller Alpha Blondy?
rök miljövänligt, rök grönt
orka ta dit artister som redan varit där..Men nån av marleys söner borde komma..Eek a mouse borde också titta förbi..Bunjo banto o sizzla :D
Fexidus
ras-kri: för dom suger? :) det är inte reggae, det är fan dansbandspop. nä fan om rootvälta kommer dit ska jag fan riva sönder min biljett.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
har hört en hel del ja, kommer ju från samma stad som dom så man undgår inte mycket.. nä jag såg dom live för två år sen här i borlänge, åfyfan vad dom gick runt och mallade sig bland fansen.. nä jag gillar inte dom alls faktiskt.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Rootvälta lirade på Riddarholmsfestivalen här i somras, inte alls något speciellt. Väntade mest på att de skulle spela klart.. Tycker de har lika lite att göra på URF som Moder Jords Massiva ;)
bajs ge mig artister :(
Några artister kommer släppas nästa vecka. Speciellt för de som anmält sig för nyhetsbrev
Fan! Jag bockade ur nyhetsbrevshittet. Knas.
Gladiators vore ju GULD! hoppas verkligen det stämmer ...
hade icke hört lutah fyah förut.. men förbannat jävla bra va han/dom ,, fyfan.
Är det sant att gladiators kommer så har ni en människa som blir väldigt glad denna valborg. det blir fira ikväll, är det inte sant skyller jag bakfyllan(ifall jag får nån) på er.
-- Mr.L --
Får man avslöja artister? :D
SankO . De artister som nämns här, som även är släppta på Ticnet, är helt ok att "avslöja". Dessa kommer nästa vecka att skrivas i URF's Nyhetsbrev, samt att stå på hemsidan när nya dyker upp nästa vecka. De skulle inte släppas förrän imorgon då 600:- biljetterna släpps, men Ticnet lade ut dem med biljetterna när de fick infon i fredags. Alltså en mindre miss, men ingen direkt fara då de ändå skulle bli officiella imorgon måndag. Resterande artister är dock fortfarande hemliga
så det är bara dessa tre man får reda på "nu" ? resten dyker upp en dag innan festivalen eller nåt? :( kul kul ..
nej då.. fler namn kommer bli officiella. Dock hålls det på flera tills biljetterna är uppe i normal pris (alltså 1 juni)