officiella imorrn då alltså? :) väntar spänt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
weho! :) jag bokar biljett vilken dag som helst. underbart !
-- Mr.L --
Skivsamlare
2005-05-02 12:43
aight --> Gladiators, Steel Pulse & Lutan Fyah And Dag Vag !! fyfan va underbart :)
Så får man inte göra!
skulle ju släppas fler artister idag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2005-05-02 20:37
GENTLEMAN ---> 13.08.2005 S-Uppsala, Uppsala Reggae Festival står det på hans hemmsida !!! GENTLEMAN kolla hemsidan står där också?
Så får man inte göra!
fan va nice! med tanke på att gentleman är avbildad i grafiken på sidan så känns det som att det stämmer :)
grymt! har bokat min biljett :)
Är Albert Griffits fortfarande med i Gladiators?
Line 18th..Truez neva stop
måste bara säga att jag hoppas att URF planerar uppträdanden lite bättre än förra året... missade en hel del pga att artisterna spelade samtidigt. det va jävligt ovärt!
yogurt F17 sånt får man ju räkna med.. så är det med alla festivaler
Och vi haaaaaar: DaaaAAAaaAAAaaAAaag VaaAAAAaaaAAAAaaaAAAag!!! :P
Pack! Pack! Pack!
YES ! äntligen !! nu börjar festival glöden komma igång... Inte lång tid kvar nu ! :D
-- Mr.L --
men vafan, dom skulle ju droppa mer artister!
mystic- P20 lugn i stormen, vi alla vill veta artisterna, men som sagt, det kommer !
-- Mr.L --
mystic Artisterna som skulle droppas iochmed nya hemsidan + biljettsläppet för 600:- var de som droppats nu, alltså Gladiators, Steel Pulse, Lutan Fyah och Dag Vag. Resterande line-up kommer inom sinom tid. Att det tar tid är som tidigare sagts av flera anledningar. en anledning är att biljetterna säljs billigare. Då även för att ni inte vet namnen). Men den viktigaste anledningen är att man vill ha alla papper och avtal helt hundra procent klara så man inte ger ut ett namn och sedan får lov att ställa in den akten till besökarnas besvikelse. Visst skulle man kunna släppa namn bara efter "muntliga" avtal och mindre "överenskommelser", men för allas belåtenhet och att man ska slippa dra tillbaka namn avvaktas det tills allt verkligen är klart.
Har beställt min biljett nu.. Var där 2 år irad nu, grrr längtar så hårt.
kalle baah vore hett. sen jah mason, capleton och sizzla vore grymmt. men sedan skulle jag även vilja ha något helt nytt. något lugnt som man inte alls är beredd på.
Vilken tid börjar URF den 12 Aug? Eftersom att festivalbussen inte kommer dit fören typ 1 och Jonk-festivalbussen åker från Göteborg 10:00 så borde det börja sent? Och ingen av dom åker den 11 Aug.
Take care, out there - Annastina
Planeringsarbetet för årets URF pågår för fullt. I dagsläget ser det ut som följande: Torsdag (11/8) Campingen öppnar vid 14.00. Festivalband kan hämtas mot biljett från strax efter 14.00 Mindre pre-festival aktiviteter (musik, etc) på kvällen från cirka 19.00 för festivalbesökarna Fredag: Tillträde till festivalområdet från cirka 12.00 Första akterna troligen vid 13.00 Musikstopp någon gång framåt 02.00 Lördag: Tillträde till festivalområdet från cirka 12.00 Första akterna troligen vid 13.00 Musikstopp någon gång framåt 02.00 Söndag: Campingen stänger kring lunchtid. Någon gång mellan 12.00 och 14.00
ps.. Nya campare tas inte emot på campingen efter midnatt. De som har festivalband kan röra sig fritt in och ut från campingen på natten, men nya tält kommer troligen inte att få slås upp mellan ungefär 01.00 till 09.00 på natten/morgonen mellan torsdag och fredag och samma gäller mellan fredag och lördag. Så kommer man till uppsala på natten får man vänta till mrgonkvisten för att slå upp tält då personalen under natten är begränsad.
okej, tack!
Take care, out there - Annastina
Hur ska ni ta er till festivalen? Jag har kollat upp olika sätt, som tåg (och där fick vi fram att det skulle gå på ca. 1800 kr tur och retur), olika festivalbussar (men då kommer man fram samma dag och man vill ju helst vara där den 11:e) och flyg m.m. Någon här kanske vet något annat smartare, billigare sätt? Bussarna som är uppkollade änsålänge är festivalbussen och Jonk's festivalbussar. Swebus går tydligen inte ens dit. Ang. tåg och Swebus kan vara okorrekt men det är det vi har fått fram. Bil är för oss ej en möjlighet eftersom vi som ska dit är under 18 och de flesta har inte rum för 5 pers. Men om någon (hederlig) typ vill vara ett snäll helgon och trots det erbjuda oss skjuts så tackar man ju inte nej :P.
http://beaujolie.blogspot.com
registrerad_ jag har kollat upp resan från gbg till uppsala med tåg, för att jag ska åka på torsdan. då tar jag en sista minuten resa som brukar gå på ca 300kr enkel resa...sen 300 tillbaka. det brukar alltid finnas platser kvar. lycka till!
om man som jag bor gansak sydligt. ta flyg. vi åkte bokad resa tur retur kalmar - arlanda för 700:- om du vågar ta en sista minuten kan du få en sjukt billigt. nu när priserna äs så låga.
(=
jag frågade mike_red för ett tag sen om det skulle droppas fler artister än de man redan visste (som ticnet läckte). och fick svaret: "ja på måndag samtidigt som nya sidan" men icke sa nicke, blev väl en liten missuppfattning. jaja dags att beställa biljetter snart iaf :>
Ang. Artister. Jag avsåg att artister officiellt skulle släppas den måndagen. . På söndag/måndag 15/16:e maj kommer ett antal nya akter att bli officiella. Förhoppningsvis får vi ut uppdateringen på söndag, det satsar vi på. Mkt handlar om att få alla papper helt klara, samt ok från artister att ge ut deras namn, men som det ser ut så är det inga problem (Yared is working on it) för de akter vi tänker nämna 15:e maj
jag åker tåg från sthlm = 100kr t/r
Jag åker buss från stockholm, kostar 80kr t/r :) Tåget brukar ligga på 160kr t/r vad jag vet..
California, knows how to party!
fucking lossers... sj tåg måste va det lättaste tåget att planka på .. betala kan juh ingen göra!!
BLESS REGGAE MUSIC
Kör_bara planka? dom är la rätt stränga på att kolla biljetter där ?
det kostar ju typ det om du tjackar sista minuten..
Är väldigt splittrad om jag ska välja Splash eller URF. Grejen är ju den att jag föredrar reggae, men Splash har redan ett antal riktigt grymma akter, och det bästa sparar de till längre fram. URF däremot har bara 3 st offentliga ännu. Gladiators betyder dock riktigt, riktigt mycket! Så jag undrar, hur länge kommer det att dröja innan man får se mer omfattande listor över artister? När kommer de största namnen (kanske redan har kommit - Gladiators)? Och är det nån som funderar på samåkning från södra (skåne/blekinge) Sverige?
SunTzu - det finns en chans att även Gentleman kommer också med tanke på att det stod på hans hemsida en tag, fast nu är det dock borttaget. Det ska ju vara hemligstämplat, de ska ju släppa fler artister senare, när det är mer säkert. Några ska ju släppas redan den 15:e maj (om fem dagar). Satsa på URF, det blir säkert fan så mycket bättre, det är ju dessutom 5-årsjubileum!
http://beaujolie.blogspot.com
Hittade en sida där det stod att Don Carlos kommer att vara i sverige den 13 augusti. Lutar lite mot URF ;)
rök miljövänligt, rök grönt
SankO P17 länka!! vore ju underbart om han kom :D
UUNDERBART , om det stämmer!:D
http://www.myspace.com/charlychanter
klart det stämmer.. gentleman kommer också bara det att det är urf som vill gå ut med artisterna, och har väl därför bett de ansvariga för gentlemans sida att ta bort tills vidare.
Kan säga (om ni inte set) att vinnaren av Jamaica resan på 500:- biljetterna är klar nu. Vinnaren blev: Frida Björklund
Ack, ingen lycka denna gång :( Men grattis till Frida iaf :)
California, knows how to party!
oh fy fan om don carlos kommer.. och så snuskigt bra artister på skåne reggae festival.. de blir en easy skanin sommer !!
(=
jobbigt för urf crew att det läcker ut såhär.. säger bara whoa..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Nu är det den 15e! Langa nya artistnamn!!! :D
URF hemsidan är nu uppdaterad med nya akter. Dessa är inga mindre än: Jah Mason Gentleman Jah Youth Sounds Kultiration Uppsala Allstars
Var med och rösta på hemsidan över vilken artist du helst vill se på URF 2005. Alternativen i denna omröstning är: Beres Hammond Half Pint Cocoa Tea Morgan Heritage Capleton Ta denna chans att vara med och påverka festivalen du också!
Jah Youth kommer bli riktigt fett!!
Imperial Sounds ! roxxad av kury
Härligt!!! mike_red När kommer nästa artistsläpp då? (: