I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

peaceandlove i borlänge

Klubb & Konserter - Festivaler

2006-04-05 00:22

peaceandlove i borlänge

Klara för P&L 2006
(www.peaceandlove.nu)

Alf
Alice in Videoland
Bob Hansson
Bodies Without Organs
Burst
Dia Psalma
Firefox AK
Hardcore Superstar
Hell on Wheels
Hello Saferide
Håkan Hellström
Johnossi
Kristian Anttila
Lisa Ekdahl
Lena Philipsson
Lo Fi-FNK
Looptroop
Magnus Carlsson
Max Peezay
Nationalteatern
Pascal
Rikard Wolff
Sky High
Soilwork
Staffan Hellstrand
Suburban Kids With Biblical Names
The Cardigans
The Kristet Utseende
The Haunted
The Radio Dept.
The Slaves
The Sounds
Thåström
Timo Räisänen
Whyte Seeds

www.goldrush.se

2006-04-05 00:27
fresh med max peezay, dock världelöst med flera upprepningar från förra året.. har möjligtvis goldrush ett eller två fingrar med i spelet? ;)
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2006-04-05 01:29
ÅÅÅÅHH :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-05 03:35

Känns bara dumt o klaga på lineupen va? ; )
www.goldrush.se

2006-04-05 03:36
typ 5 band av alla dessa lirade förra året - många upprepningar?
www.goldrush.se
Groupie

2006-04-05 04:23
Rickard Wolff ar kung!

2006-04-05 13:51
goldrush: skrev jag många?
för oss som vill se hiphop; hur mycket var det att glädjas åt? tack för max peezay, men looptroop var fan där förra året. när man har samma dragplåster två år i rad känns det faktiskt en smula tattigt, det kommer ju dra folk såklart, men varför.. ?
nåja, lineupen är antagligen inte klar än..

2006-04-05 15:49

sodoku:

Looptroop är ett sånt band som funkar o ha år efter år

dom är oftast jävligt bra live

men ingen tvingar dig o komma

.. själv är jag glad över att det händer nått i borlänge
www.goldrush.se

2006-04-05 16:15
jag håller med om att dom är bra live, även om det inte är några personliga favoriter.
"men ingen tvingar dig o komma" <-- ojoj, stenhårt!
jag menar bara att det är dålig stil med samma dragplåster fler år i rad.

2006-04-05 16:20
sodoku:

Flera år irad?
www.goldrush.se

2006-04-05 16:24
men förfan, fler=FLER än ett. och i år blir andra året, seen?

2006-04-05 16:56
sodoku

herregud..

Varför skulle man inte dra hit dom igen?

Dom funkade bra förra året
www.goldrush.se

2006-04-05 17:03
Hultsfred fungerade bra förra året, varför inte köra samma lineoup iår igen?

Folk vill ha förnyelse och definitivt inte BWO
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-05 18:13
precis.

2006-04-09 13:21
Nytt bandsläpp:

Dark Tranquillity
Deathstars
Totalt Jävla Mörker
Astral Doors
Engel

------

Snart kommer ytterligare ett bandsläpp, med Laleh m.fl.

2006-04-25 21:07

Laleh
Sugarplum Fairy
Dag vag

osv .. klara
www.goldrush.se

2006-04-26 20:32
Har precis snackat med min konsulent på Manpower om "min pappas kusins bröllop i USA", så jag är nog ledig över Roskilde och Peace&Love. Kommer bli grymt!

Men... vad drygt det är när alla klagar hela tiden på att det "alltid är samma artister". Vafan.. lägg ner. Man kan ju som sagt välja vilka konserter man vill gå på så det är väl bara att välja bort de man sett Alla Andra År.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-04-26 20:35
Kommer inte Di Leva köra alltså? Någon som vet?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2006-04-28 00:05
jaoooo: han körde ju också förra året, nån motta får det fan vara..

2006-04-29 13:05
Di Leva får köra alltid :P
Jag missade förra året.. Det är sämst...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2006-04-30 22:00
Det är fanimej helt jävla sanslöst att Peace N Love inta bokat mer hiphop. Dom bokar enbart Looptroop i år igen för att dom drar mycket folk, Maz Peezey är aktuell så dom drar honom. Only for the money baby, skrev i deras gästbok om det här fenomenet och väntade ngt bra svar men hittade inte mitt gästboksinlägg dagen efter. Sann arrangörs anda.

2006-05-01 00:26
The Haunted
skojjainte

2006-05-11 15:25

Looptroop, drog mycket folk förra året.. väldigt uppskattad bokning, så då var det ju klockrent o köra dom iår igen!

Max Peezay är väl den svenska hiphopartist det pratats mest om senaste månaderna.. en dum bokning?

Förhoppningsvis släpps en akt från US inom kort.

2006-05-11 15:58

moppetrim:

Alla akter är ju inte klara??

Det är i början av maj nu

festivalen är i juli

taat lungt.

2006-05-11 15:59

du borde ju förresten älska Lo Fi-FNK..

2006-05-11 16:16

cat5 då? ;)

2006-05-11 16:20
1932:

hiphop från staterna?

kan ni inte plocka hit krs eller nåt?

då skulle jag komma, det gör jag ju ändå men iaf =)
http://fredpajorden.com

2006-05-11 16:22

Japp, hiphop från staterna, förhoppningsvis

2006-05-11 17:35
New York Dolls är klara, men det är hemligt, så ni har inte hört det ifrån mig!!
www.OffbeatFuckYeah.com

2006-05-11 23:03
1932:

men ge oss nån ledtråd då

2006-05-11 23:17

suncar:

hm, Emin*m !

Nejdå..

vänta o se :p

2006-05-12 00:33
Hoppas verkligen det är ngn värd akt från USA, men med tanke på vilka som sitter och bokar åt Peace And Love så blir det väl inget sevärt

2006-05-12 02:28

PDYLAN:

Låt höra, nämn alla som sitter o bokar åt P&L detta år?

2006-05-12 08:59
1932/Ronny: Hehe du är verkligen rolig du Ronny, hur fan ska jag veta namnen på alla som bokar åt P&L. Men med tanke på det urusla utbudet av hiphop på festivalen så drar jag den slutsatsen att dom inte kan ett jota om hiphop över huvudtaget och bara bokar det som är nytt och det som drar folk. Men o andra sidan, dom få jag vet som bokar åt P&L kan inte ett skit om hiphop!!

2006-05-12 11:58
PDYLAN: De ville inte ha DalaCamps hjälp i år, när vi erbjöd det.

Skulle inte förvåna mig om de bokar de akter vi sa att vi skulle hjälpa dom med.
Först ville de att vi skulle ta med namn på akterna vi ville boka. När de har fått de, så vill dom inte ha nå mer möte... p&l i ett nötskal.
www.dalacamp.com

2006-05-12 12:26

emecca:

Kärlek :)

Pdylan:

Verkade så

men som sagt: alla bokningar är ju inte klara?
www.goldrush.se

2006-05-12 19:49
PDYLAN:
"...bara bokar det som är nytt och det som drar folk."

Det är väl inte så himla konstigt att de bokar det som drar folk. Festivalen måste ju gå runt. Och att det är mycket nytt kan ju ha sin del i att det är de som släppt nytt som oftast brukar vara ute på turnéer.
Med det här menar jag inte att jag är hundra procent nöjd med artistlistan, jag tycker bara att det är lite fel av dig att klandra P&L-arrangörerna för att de vill sätta ihop ett program folk köper biljetter för att se.

Och jag avslutar med en liten önskning: boka Montezumas!

2006-05-13 01:24
Helhet F21 : Det jag skriver är en åsikt utifrån tidigare samarbete med Peace And Love och jag vet med allra största säkerhet att dom inte har någon som hellst koll på hiphop alls! Jag kritiserar deras bokningar befogat!! Två stycken hiphop akter och det är fan helt sanslöst eftersom hiphop är den största genren inom musikvärlden idag!

Och att det är mycket nytt kan ju ha sin del i att det är de som släppt nytt som oftast brukar vara ute på turnéer.

Det är EN hihphop akt som är NY av två hiphop akter, hehe kanske ska vi fira med en champagne flaska!

Klart som fan jag förstår varför dom bokar Looptroop i år igen, dom drar folk men man kanske ska tillägga att P&L drog in miljon belopp plus förra året så i år har dom med allra största säkerhet råd att dra hit mer okända band, speciellt hiphop som vanligtvis får slava för att spela, fråga Ronny för Goldrush han är expert på den fronten.

2006-05-13 01:31
Anledningen till att dom itne bokar mer hiphop är för att dom är popsnören i ledningen som sitter på allt för mycket fördomar. Kom inte och snacka på den fronten för då har ni inte setat på möte med dom angående hiphopakter!!

Anledningen till att dom bokar Maz Pezeey och Looptroop är för att dom är de enda dom känner till.

Kolla på deras övriga bokningar, Lena Ph, för fan kom igen nu!! vem under 45 vem vill se henne? Magnus Karlsson? att försvara det är bara idiotiskt...

2006-05-13 02:33
P&L har i år försökt smyga in ett extra tema: P&L goes Gay. Det här är inget skitsnack, tro mig! Jag sitter i möten med dom ett par gånger i veckan. Och det är vad jag har fått höra av ledningen. De har till och med blivit inbjudna att ha en egen P&L vagn i STHLMs pride festival..

Den amerikanska akten som det viskas om är nog Atmosphere (eller hur det nu kan tänkas stavas) men jag har noll koll på vem det är så jag säger varken bu eller bä, men jag har hört att det ska vara riktigt bra!
www.OffbeatFuckYeah.com

2006-05-13 02:43
Shit pommes frittes, ska rhymesayers gästa p&L? i så fall är allt förlåtet...

jag kommer vara SÅ där...

2006-05-13 03:08

Helhet F21: Äntligen någon som förstår :)

Halva sveriges befolkning satt o glodde på melodifestivalen när Lena PH vann med "det gör ont" o efter det har ju den låten spelats mer än någon annan låt på varenda nattklubb typ, kommit med några till som oxo spelats flitigt på nattklubbarna.. programledare för melodifestivalen nyligen åter igen halva sveriges befolkning som glodde.. nu ska hon ut på "festivalturné" En schysst "Familjebokning" ser jag det som. Magnus Carlsson har alltid varit populär i såväl barbados och i alcazar, kör solo nu, nyligen släppt debutplattan och ska ut på turné i sommar, homofober lär väl kanske inte gå o se han under P&L nej, men väl en hel del andra. P&L vill ha akter för alla!

Blandningen iår är den bästa någonsin!
Lineupen iår - är oxo den bästa någonsin!

Laleh - Det mest sevärda inom svensk musik senaste året
New York Dolls första Sverigespelning någonsin!
Thåström behöver inte skriva något?
Ed Harcourt - Enda Sverigespelningen i år!
The Cardigans Äntligen i Borlänge
Sahara Hotnights Enda Sverigespelningen!
Dia Psalma Tillbaka efter 10års tystnad!
Takida Spealde på Klubb Liro i Feb, blev succé

Blir väl rungt 60 akter sammanlagt

Så länge P&L-Festivaler säljer slut så tyder ju det på att dom gör rätt schyssta bokningar ändå?

2006-05-13 11:09
1932
Halva sveriges befolkning satt o glodde på melodifestivalen när Lena PH vann med "det gör ont" o efter det har ju den låten spelats mer än någon annan låt på varenda nattklubb typ, kommit med några till som oxo spelats flitigt på nattklubbarna.. programledare för melodifestivalen nyligen åter igen halva sveriges befolkning som glodde.. nu ska hon ut på "festivalturné" En schysst "Familjebokning" ser jag det som. Magnus Carlsson har alltid varit populär i såväl barbados och i alcazar, kör solo nu, nyligen släppt debutplattan och ska ut på turné i sommar, homofober lär väl kanske inte gå o se han under P&L nej, men väl en hel del andra. P&L vill ha akter för alla!

Blandningen iår är den bästa någonsin!

Du sitter altså och seriöst propsar Lena Ph?

och P&l vill ha akter för alla? Lite konstigt..jag ser faktiskt inte ett enda band som jag vill se...looptroop är här..yay..samma material som förra året.
Max P ..nja..inget jag skulle få för mig o betala ett endagarsinträde för direkt...

Blandningen är värdelös, och lineupen likaså.
Räkna med kritik när du postar den mest hiphopfientliga lineupen i p&l historia på whoa.
Håller med...det bara oozar "it's all about the benjamins" i år.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-05-13 11:11
och kommer steven segal och atmosphere så kommer jag oxå...men då ska dom fan köra tillsammans...annars kommer jag inte..
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-05-13 11:14
PDYLAN
Haha, Lena Ph... vilket skämt.
Jag menade inte att din kritik om att de har dålig koll på hiphop inte är befogad, för det har de uppenbarligen inte. Jag menar bara att jag kan förstå att de bokar som de gör. Och det är klart att man inte kan förvänta sig annat än kommers-hiphop om det, som du säger, bara sitter popsnören i ledningen. Jag antar att man lättast bokar det man själv känner till och lyssnar på.
Tråkigt med Looptroop i år igen, jag ser gärna mer och annat. Låt oss vänta och se, och hoppas på mer hiphop, tills artistlistan är spikad.
Och ge fan i att möta mina inlägg med sarkasmer (champagne, huh?).

2006-05-13 11:30
haha..läste en rolig grej på deras sida...angående plankning...

Alla plankningar kommer undantagslöst att polisanmälas som olaga intrång.

det är ju inte ens gripbart...fast å andra sidan så är väl böterna på runt 1000..chansar ni så kanske ni tjänar lite..annars så är det väl inte så mkt förlorat :P

2006-05-13 13:02
Okay, sarkasm får man nog räkna med i ett forum på internet.

2006-05-13 16:50
Jag gillar att RadiophonicOddity är Securitas vakt och har koll på sina rättigheter. Haha!
www.OffbeatFuckYeah.com

2006-05-13 18:04
Lionize P23 : haha..sprid inte ut det på whoa! :P

2006-05-13 22:11
Your honor, I have no further questions.

2006-05-13 22:56

RadiophonicOddity P21:

Nej, det var en förklaring till varför hon är bokad.
Läs igenom en gång till, så förstår du!

Hur kan du säga att blandningen är värdelös?
Pop, Rock, hårdrock, punk, elekt, synth, hiphop, grime, reggae

Klart du får ha åsikten att det är "värdelös blandning" men du får gärna slänga fram en förklaring?

Så du vill inte se Looptroop eller Max Peezay? :P

Nya akter blir officiella inom kort
Stor näsa då.