1932 : För att "blandningen" inte innehåller nåt annat än musik från..låt oss säga "den vita sidan". Och Nej, (observera) jag vill inte se looptroops gamla material (igen) och jag är inte överdrivet förtjust i Max P heller. De som funderat på att gå på P&L pga att kanske få se någorlunda rolig hiphop tänker nog samma som mig. Sett ur hiphopsyn, så är årets peace and love, det absolut sämsta någonsin. Jag åker hellre på Ödeshögs Raggarfestival än går in på p&l. Som det är nu. Synd att arrangörerna fått lite för mkt luft av att p&l gått bra, de verkar ha tappat hjärnan i mixern. PeaceandLove var bra förut, med mkt schyssta hiphopakter. Dalacamps hörn på P&l för några år sen var underbart grymt. Nu är p&l bara sorgligt. Det är väl så. Money money money.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
och sålänge man lyssnar på rix, går med upp-puffat hår, köper senaste schlagerplattorna eller går omkring svartklädd så visst..underbar festival...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
jag ska dit!<3 fett najs d kommer bli..:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RadiophonicOddity P21: Känns som att dom kommer köra en del nya promoelåtar också, då hans nya platta är klar och bara väntar på o få komma ut men som sagt, alla bokningar är inte officiella ska du klaga på lineupen, så gör det när alla är klara :D
1932 : yeye. Kom med nåt värt o lyssna i hiphopväg ,och nej, petter är inte värd o lyssna på, då slutar jag klaga. Det sjuka är att arvika, som är/ska vara den mest alternativa festivalen har mer hiphop på schemat än "mångkulturella" p&l...
Vad är en Peace and Love?
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
y0shii F0 Har dom någonsin tagit slut? Jag köper alltid mina biljetter samma dag jag åker, inte en festival värd att planera utan det får bli impulsåk om jag har pengar över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
moppetrim P26: Jag köpte min på lunchen på fredagen och drog dit vid 5 ..
Mer hiphop släpps antagligen nästa vecka.
Jag tycker Petter ska komma
♪ ▄ █ ▄ █ ♪
jag tycker vi ska samlas i en ring o sticka kniven i varandra...ungefär så känns det o lyssna på Petter...
RadiophonicOddity P21: Och jag tycker du ska respektera andras åsikter.
1932 Det tycker inte jag.
hur mycket folk brukar det koma dit??
www.enigmatic.se
Hur är det med camping boende på den här trevliga lilla festivalen? Jag & några polare funderar att dra till borlänge, men hur bor man? festivalcamping med många festglada personer? eller är det nåt sunkigt vandrarhem som gäller? hjälp en gammal man...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
finns tältplats alldeles i närheten, så du får göra som du vill =)
http://fredpajorden.com
hur brukar det vara där? bra folk? bra fest?
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Regular-0650-Joe P22: Campingen blire nog drag på iår mer folk som kommer iår
All info finns på hemsidan, www.peaceandlove.nu
1932: låter bra det, billigt är det också. 100 kr för hela festivalen och 50 spänn om man bara ska vara där 1 natt. Däremot är ju inträdet hutlöst dyrt....
Regular-0650-Joe P22: kom ner tidigare "demokratidagar" osv är även en hel del artister på torsdagens "kickoff"
Kan inte komma förrens tidigast torsdag natt....
demokratidagar lät dock inget lockande så det kanske inte spelar någon roll :)
looptroop : )
www.goldrush.se
hört att marvish skulle komma
jag kan inte stava...
hur blev det med det dära "mer hiphop"?
Gnällspikar! ;P Jag ska iaf dit och se en hel del band, lika kul varje gång, även om det är "samma gamla gamlingar" för de kommer ju faktiskt med nya låtar! Ser fram emot det och tycker det är trevligt! YEY!
RadiophonicOddity P21: 1 månad kvar, lugn! :p
Loop Troop Max Peezay det är nästan så att man inte hinner med alla hiphopakter!!
Sant Looptroop är ju mer hårdrock än hiphop
moppetrim: Lo-fi-fnk, Le sport & cat 5 kärlek ;)
Peace and love dont like hiphop music.... I aint sayin theyre some gold diggahs... but they aint bookin some hiphop *insert valfritt ord* *freestylar till George Bush Dont Like Black People*
Ingen tvingar dig o komma ;oP
y0shii: Räcker väl o känna till festivalområdet? :)
Att Borlängebor är idioter som gärna nitar folk är ganska bra att veta, samt att Borlänge har galet mycket brott inom alla kategorier
Rixton: Humor... Pröva en dag utan lögner Jag lovar dig, det är greit!
www.goldrush.se
Ironi ... Men att påstå att Borlänge än en liten ängel är trots allt fel, "Antalet anmälda brott per 1000 invånare har de senaste åren legat mellan ca 165 och 175. Riksgenomsnittet är ca 135-140 anmälda brott per 1000 invånare."
Rixton: Dina inlägg hör inte hemma här.
Dessa artister kommer spela under torsdagen: Sator Bullit Rootvälta Entombed Tiger Lou La Barriada Peter, Bjorn and John Molotov Jive C.Aarmé Napoleon Mozkovitch Suzana Barmani Stefan Sundström Deathstars Whyte Seeds
Rixton när är de dära siffrorna hämtade? Borlänge har ett rykte men det är mycket gammalt skit som folk gärna gillar o dra upp. Vi är knappast etta på listan längre.
Hur blev det med mer hiphopakter?
Bullit har blivit klara en till akt är på ingående förhoppningsvis
Jag ska lira 21:00 på Lördagkvällen. Missa mig inte!
www.OffbeatFuckYeah.com
mm verkar riktigt lovande
moppetrim: Du gillar ju ändå inte hiphop :>
johan : under vilken synonym? frågan är ju bara om man har råd o spendera 750 pix för nåt som inte ens har det minsta o erbjuda inom den genre man gillar...tillomed lite bling bling hiphop hade ju lockat nu känns det som... nejni boizngirls..det blir nog ragin på campingen o sen får dä duga.
Det är inte ens ett skämt, det är så jävla tragiskt att man får lust att gråta.
RO: Betty Goes a Gogo Jag är jäkligt glad att jag kommer in gratis i år för annars hade jag nog aldrig betalat för den här line-upen! Jag tycker att P&Ls största problem är att de försöker göra festivalen till en familjefest fastän det har varit borlänge festen veckan innan de senaste åren. De bokar samma band som har funkat förut och vågar knappt satsa på nya band som inte har haft en hit på listorna under de senaste månaderna. Det verkar som att de mer eller mindre vägrar flytta ifrån stan fastän att det finns stora gräsplaner där både camping och festivalområdet får plats alldeles bredvid varandra utan att störa fler än tio personer. Och de kan väll låta Borlängefesten ta hand om skitartisterna som Magnis Carlsson och Lena PH så vi slipper det. Och P&L skulle spara mycket pengar på det.
www.OffbeatFuckYeah.com