instämmer med föregående talare. det jävliga är ju bara att det spelar ingen roll att man dissar skiten. Det fylls ju bara upp av ytterligare 10 emo-svartrockare i sina bästa år...urk..
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Tråkigt att folk ska vara så otroligt negativa... men o andra sidan så består ju whoa av 90% negativa människor
moppetrim: Jag kan ta kritik, no problemo men varför ska jag lära mig ta kritik i detta fall? Jag är ju inte med och bokar band, tyvärr. Jag är sjukt nöjd med årets bokningar jag ser det ur den vinkeln, att den lockar den stora bredden bra blandning av stora, mellan och små akter. Lena PH är väl inget jag vill se, men jag vet ändå att hon kommer locka folk.. inge snack om att det verkligen finns folk som ville se henne.. ur din vinkeln är det knappast en dålig bokning. P&L Festivalen har aldrig haft en större bredd än vad den har iår. Man kommer aldrig kunna göra en festival som alla är 100% nöjda med. Hiphop, 3 hiphopakter på festivalen, ev en till. Looptroop, funkade bra förra året... ville tydligen komma tillbaka... lockar folk.... en typiskt bokning som funkar o iår igen.. Max Peexay, antagligen årets mest hypade svenska hiphopartist... & att kalla dessa 2 akter för dåliga bokningar tycker jag nästan är löjligt.. MBMA uppträder inte som grupp för tillfället, Org12 & DJ Large spelade nyss i Borlänge. Fattaru har varit borta för länge (även om dom precis släppt EP) så känns dom lite för off. Fjärde Världen är en grym akt men har ingen ny platta ute och spelar knappt live för tillfället samt att Tom har sin maxpeezaygrej. Timbuktu gör inga Sverigespelningar i sommar (förrutom hultsfred som fick timbuk exklusivt) Helt off spelar på Swea reggaefestival och gör inge andra spelningar i sommar. Petter spelar i Dalarna senare iår tydligen. Advance Patrol är lite småoff, Latin Kings är la helt off.. Looptroop ska dock på sommarturné.. inte så många fler "större" akter som är bokningsbara.. Visst kan man boka mindre akter som är minst lika roliga o se... men då slutar det som 2004, 30 pers (bestående av kompisar o andra artister typ) som står o kollar på Rico Won... osv.. det blir ju bara tråkigt när det blir så! Men är man renodlad hiphopare så nej, då är kanske inte P&L något allternativ.. är man allätare så passar nog P&L väldigt många. Många på whoa älskar o slänga negativa kommentarer, varenda tråd, jämt o ständigt.. Skicka ett mail till festivalen, skriv i gästboken, forumet osv... önska artister ni vill se.... så gör andra... och följer man gästboken så märker man att det ibland funkar... Att sitta och klaga på whoa, hjälper ju ingen. Framför kritik direkt till festivalen, så kanske dom tar åt sig och tar hiphopen på högre allvar till nästa års festival? Rätt kritik är alltid bra. och tyvärr, basshunter kommer inte iåt :(
www.goldrush.se
gnäller man i P&L gästbok så får man alla rockare över sig, som inte bryr sig ett skvatt bara dom får sina artister dit, dvs någorlunda radiorock etc. Och de du räknar upp är ju som sagt alla "stora" artister, how about Supersci, Highwon, Menteroja, Same Blood, etc etc. Visst, är ingen fan av alla de dära, men skulle absolut bidra till att man skulle dra sig dit iaf. Svensk hiphop är inte bara BMG-Petter eller uberhype looptroop. Sen "bred" festival, visst skitbra, älskar bredhet, men klart som fan vi tänker klaga o vara missnöjda iaf, menar, trots att det är en sån "bred" festival så är hiphop så förbannat underrepresenterat så man blir gråtfärdig. Och det finns gnälliga människor på whoa o i hela världen, sluta lipa o lär dig ta det. Helt lagligt och tillåtet att visa sitt missnöje över saker o ting. och vad fan hjälper det o klaga när "de" (läs han) som bokar artisterna utformar skiten efter sitt eget tycke o fullständigt ignorerar andra som vill ha nåt o säga till om?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
RadiophonicOddity P21: Klart det är lagligt, men att det ständigt klagas på whoa är ju ett faktum. Highwon? Ison & fille har 2 gånger om visat att dom inte drar folk i Borlänge, det har både Dalacamp & Goldrush fått befarat.. Supersci kunde inte vet jag
moppetrim: Okej, på så vis. Okej, tråkigt att du tycker det
Jag skrev i P&L's gästbok för ngn månad sedan angående mitt missnöje över deras minimala hiphoputbud på festivalen i år. Samma dag togs det bort, dom är en hög ynkryggar som inte försvara sig när dom ställs mot väggen det borde ju du veta Ronny, jag hjälpte ju dig in på P&L's backstage område när du hade jobbat som scenvärd och arrangör 2004 GRATIS. Då fick du ju inte ens komma in i på VIP området och när jag skulle prata med en utav huvudarrangörerna om just det så sprang han som en stucken gris för att han var rädd. Trodde du var med och bokade i år, men nu när du inte ens är det så fattar jag inte varför du sitter och försvarar dom i ur och skur. Hiphop är och har varit världens största musikgenre i många år och att det är 3 st hiphopakter varav en som var där förra året, en GRIME akt och en lokal akt är ju inget annat än tragiskt. Det här har ingenting med ngn whoa negativitet att göra, det handlar om att folk är missnöjda med ruttna bokningar. Och det är ju inte precis en person som är missnöjd!! Jag säger inte att det är dåliga bokningar, MEN det är på tok för några. Jag vet själv hur dom tänker eftersom jag hjälpte dom med hiphopbokningar 2004. Dom skiter fullständigt i hiphop, dom ville då att rappare skulle komma hit och spela gratis, eventuellt få reseersättning. Sen sätter dom hiphopakter klockan 18:00 på fredagen, klart som faan ingen kommer och kollar då, alla sitter väl och förfestar. Sen syns ju aldrig hiphopakterna på affischerna, hur ska man över huvudtaget veta att dom är på festivalen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är ju aptrist när de lägger sånt fett vid 18, fick stressa som f-n från förfesten, fick typ inte med mig nån och sen måste man tillbaka, meckigt... vad vet jag, i år kommer jag vara där och vara sådär härligt festivalpackad som man var första gångerna på hultsfred, campingen blir fetast yeah
http://fredpajorden.com
Okej, hiphopen är störst i USA men det är väl totalt oviktigt när den inte är det i Sverige? Visst Rico Won fick en hyggligt tidig tid men han var väl inte själv om o få giga tidigt? Det är ju inte så att han borde haft perfekt tid och stor scen Hade det funnits folk som velat se han, då hade dom offrat sig och dykt upp i tid. Fast tycker man det är viktigare o sitta o förfesta någonstans, så är ju inte musiken det viktigaste tydligen. Om en person önskar hiphop, så gör det noll nytta men om betydligt fler personer önskar, så ska det nog ge något för det är många akter som folk "pratat" om i forumet/gästboken som senare även blivit bokade. Bullit har spelat på Midsommarrocken, Daldansen, Borlängefesten, Seasidefestivalen osv.. rätt naturligt att dom blir bokade till P&L iår.. Men om man inte är en allätare, utan renodlad hiphopare och ska få för sig att betala in sig till festivalen - Ja, då duger inte lineupen.. då har man rätt o kräva mer Men om ledningen består av rockers, så lär ju folk vara på om hiphop... och är inga som peppar om hiphop.. så äre ju klart att dom inte bokar mer hiphop än nödvändigt Suncar: Summercamp behövs!
Jag drar till Metaltown istället... Häng med dit vettja(detta gäller alla)! TOOL kommer!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Okej, hiphopen är störst i USA men det är väl totalt oviktigt när den inte är det i Sverige? Nejdu ronny lilla, hiphop är den största genren i världen, inte bara Usa.
Visst Rico Won fick en hyggligt tidig tid men han var väl inte själv om o få giga tidigt? Det är ju inte så att han borde haft perfekt tid och stor scen Så du menar att det inte finns ngt mellanting för mindre etablerade artister? Utan man måste antingen uppträda på en kass eller perfekt tid? Det jag säger och det du inte fattar(som vanligt) är att dom skiter fullständigt i hiphop, om dom ska ha hiphop tar dom hjälp utav dalacamp eller ngn annan förening som dom uttnyttjar till vilket pris som hellst.
Kolla på när AP, MBMA var här 2003, det var smockfullt inne på Bolanche. Dom hade bra tid. AP var inte alls stora då.
erson önskar hiphop, så gör det noll nyt .. .
Nämn en.
Jag säger ingenting om bullit, det jag säger är att BOKA MER HIPHOP TILL FESTIVALEN. Skiter väl i om Mc_diskställ uppträder, huvudsaken är att det är MER hiphop.
Men om ledningen består av rockers, så lär ju folk vara på om hiphop... och är inga som peppar om hiphop.. så äre ju klart att dom inte bokar mer hiphop än nödvändigt Det är ju precis många utav oss har varit, skrivit i deras gästbok, skickat mail till dom utan svar, dom är patetiska ynkryggar, punkt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack gode gud att jag jobbar när det äger rum...men jag glider förbi i väktarbilen på campingen o tjuvlyssnar lite Ragin ^^
PDyall: Hiphop kan knappast vara världens största genre! Vart har du fått det ifrån? Visst är det en av de dominerande men knappast störst. Föresten så har till och med jag som arrangör svårt att få tag på Jesper och gänget i ledningen så det är nog inte bara för att ni är arga hiphopare som ni inte kommer fram.. Däremot håller jag med helt och hållet om att de utnyttjar folk. Vi har egen scen med min och några kompisars alternativ/electro klubb (Klubb Ohm), men vi fick inte boka ett enda jävla band själva. De frågade oss inte ens om deras förslag var ok. De ville även att vi skulle ta fullt ansvar för hela S2, men de kan de glömma, när vi inte ens får ta ansvar för musiken på våran egna scen så kan de glömma att vi ska ta hand om deras artisters skit! Det positiva är dock att jag får lira mina plattor hur mycket jag vill på S2 under hela festivalen och jag slipper betala in mig. Och vi har fått en spelning med mitt band Betty goes a gogo en bra tid på en bra dag. Egentligen ska jag väll inte klaga, men det känns lite trist när de annvänder vårat namn men inte vårat koncept.
www.OffbeatFuckYeah.com
I Sverige är hiphopen INTE störst och det är väl DET man får gå efter Bullit spelar ca 01 på torsdagen, inne på S2 Thilda säga gästa spelningen, hon har en röst av dess like hon. Köp festivalpass i tid, blir säkert fullt iår oxo!
Verkar nästan bara vara folk som inte ska på festivalen som skriver här
moppetrim: Nej inte om man är så pass negativ nej Det kommer säkert vara typ 5 pers som ser looptroop vi säger så
oki doki, finns två TBA i spelschemat, några idéer? S2-Scenen fr 19.30 & lör 21.30 Amosphere nämndes av lionize tidigare, men det är väl kanske alltför optimistiskt, proper har nämnt en annan (mer realistisk men ack så tråkig) så nu öppnar vi upp för vilda spekulationer; Apopocalyps, Sugarhill Gang eller Quasimoto kanske? Bring it ON! =)
suncar : Ghostface, Raekwon, Meth, Trife, the Rebel INS, och kanske Ol'Dirty, om han hade tid!
Radio: Yeah, hoppas bandbokarna tar våra önskningar/förhoppningar till sig =)
Suncar : ja så aktiva som dom är så sitter dom säkert på whoa o lusläser våra behov o önskemål redan. ODB var ett säkert kort sa dom!
ändå bra att det blir lite rap istället för nuting:) så dra så smile banden nu. Dock vet jag var proper snackä om,peace n love arrangörerna är ett SKÄMT
Jag ska dit, jag har köpt biljett. Tråkigt att missa en utav sveriges största festivaler som är i den staden man bor i, men som sagt så är jag jävligt bitter på det dåliga utbudet av hiphop vilket nog är ganska uppenbart vid det här laget.
fast å andra sidan är inte atmosphere helt omöjligt, spelar ju på accelerator tidigare i veckan, både i malmö o sthlm... radio: =) Never underestimate the power of whoa proper: yeah, vi kan la va fyllebittra tillsammans, hoppas de tagit in krögare från falun igen så att s2&Co säljer bärsen för trettio spänn som tidigare...
y0shii F0 :fast å andra sidan är inte atmosphere helt omöjligt, spelar ju på accelerator tidigare i veckan, både i malmö o sthlm...
YEAHYEAH glöm INTE att gå till SibyllaMaximgrillen å käka oxo om ni ska till PeaceNLove ;()
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE
Är det svårt att planka in på campingen/området? såg på hemsidan att man måste anmäla sig om man ska campa där, kollar de om man har biljett då? är det schysst häng på campingen el?
((carrer de rosa-casa de locos 2004))
Enligt Ticnet så finns det fortfarande fredagsbiljetter kvar
de finns en ful vakt me skägg han liknar en björn. han är farlig
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE
men kollar de alltså biljett för att man ska kunna komma in på campingen? är det världens största stängsel runt....typ värre än hultsfred?
Skivsamlare
2006-07-06 00:04
men faaan.. vilket jävla kasst spelschema! de band jag vill se krockar ju med varandra! och så ska alice in videoland spela sist! ÅH!
spelar roll om de e tamt me hiphop.. hiphop e skräp att folk inte lär sig. TKU spelar barn de e värt all hiphop i världen..... LITE SKABBIGARE LITE KLADDIGARE HERE COMES SOUTH SUBURBS DUCKA BÖNDER....
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
runt 01 inne på s2an... be there Bullit + Thilda
kristet utseende ska bli helt sinnes, det ska jag fet-se iaf =) nä ni, bärsen hägrar...
afro: jag har krökat på campingen två kvällar i rad nu, har varken campingpass eller festivalpass det var inte ens något stängsel, bara på några få ställen. kan även tilläggas att jag under dessa två kvällar enbart sett skymten av två väktare.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Ruskigt bra spelning av rootvälta igår :D några som såg sen ?
Fyah pon Babylon!
Rootvälta i parken, det var nice! Bullit me thilda på S2 var dock extremt bra
Fy fan vilken svinig festival. Har nog int varit på någon skräpigare festival någonsin. Moppe: Det var inte för svårt att planka in framför ögonen på vakterna.
www.dalacamp.com
damn i wish i was a lesbian, and that you where too, so i could fall in love with you. hello saferide var riktigt bra. och håkan, som vanligt. men jag minns inte så mycket. och cardigans. oväntad men angenäm avslutning på helgen...
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
fan vad härligt det var! hoppade och skrek, så när jag skulle dra mig hemåt, så kunde jag fan inte ens gå =) hahaha.. ingen röst har man heller, för den delen. hell yeah!
Har just läst hela tråden för första gången, jag tyckte om den och vill tacka alla inblandade för trevlig läsning... ps. visst var ljudet på P&L schysst...
DalaCamp.com
Skivsamlare
2006-07-09 19:50
Dia psalma national teatern och thåström de va hela peace and love för mig.. plus all jävla trummande vi hade i campingen :P
You can put a bullet in my head but you can never kill what i said..
brutalt skoj va de iaf... kristet va kungligt trummandet på campingen knäckte
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
vare det mycket bombing på tälten?
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
väktarna försökte stoppa trummandet men dom gav sig .. lite för mycke å försöka stoppa 30 tal pers som bankar på en kontainer och trummar på soptunnor :D miona händer ser inte hela ut kan jag lova .. jävla tältpinnar.. :P jag fick bomba ett tält för en snubbe lustigt nog..men de va inte så mycke jag såg av de.. inte va jag minns iaf...
You can put a bullet in my head but you can never kill what i said..
var ju svinlätt o planka in både på campingen o området......hehe vi låtsades att vi jobbade, o bar in en träpall, el två kompisar bar den, och jag skulle "visa vägen" mohahaha....de släppte in oss hur lätt som helst... jag vet omoget..men gratis e alltid godare,,,,