I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-19 15:20
DJ Lychee  "Kinas første optrædende dj på Roskilde Festival"

Kom just ihåg den där kinesen (eller var det en japan?) som alla letade efter förra året. Folk gjorde fällor med vårrullar och skulle fånga honom. När han väl kom så var han en festivalkändis.
Fan va kul!
http://www.toptensomething.blogg.se

2007-04-19 15:23

MACHINE HEAD (US)

haha det var inte i går man hörde talas om dem..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-19 15:28
några stora vanliga band som släppts? (inte hiphop utan mainstramband)   

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2007-04-19 15:30

Jag är skitnöjd med årets bokningar! :)

Det tillkommer ca 5 - 10 akter innan spelschemat är helt klart så vi får hoppas vidare på RATM och The Roots!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-19 15:31
några riktigt stora band som släptts? för oss som inte kommer in

2007-04-19 15:31
Metallica var inte heller med.

The Ark, Timbuk och The Sounds känns ju inte så jävla tvunget att se...

2007-04-19 15:34
Känns som dom släppt alla stora tunga namn. John Legend var väl det enda stora

2007-04-19 15:35
a men va fan..
timbuk - kan suga --- :)
nä men han har ju redan vart på roskilde massa gånger.. .

the ark är väll inget man vill se heller..

blää

the sounds är väll inte min musik stil men bättre än ovannämda

2007-04-19 15:50
vafan!? 5-10 band till och det är DETTA jag har suttit och väntat på hela dan!? skulle detta vara feta bokningar av ca 100band? wtf! talib kweli som största hiphop akt..oh ..yes.. :(

och john legend..wtf!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 15:53
well talib är helt okej har aldrig gillat hans röst bara annars ok
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 15:54
och man kan nog gå loss ordentligt på dizzee rascal

2007-04-19 16:25
omg kommer anthony b och talib kweli? nui bangar jag fan inte!

2007-04-19 16:25

Jag är som sagt skitnöjd! Kommer bli mycket spring i år. Jag har lagt upp en lista på vad jag ska/vill/borde se på min presentation om någon vill kolla. (Kommer säkert missa minst hälften, men ändå!:)

2007-04-19 16:26
grymt besviken....

2007-04-19 16:32

Bra mycket bättre lineup än Hultsfred i alla fall! :)

2007-04-19 16:45
Ja självklart men man hade hoppats på bättre :)
"Min farsa har en äkta rolexkopia"

2007-04-19 16:46
roky erickson e fett coolt iaf

2007-04-19 16:50
så ja, det kommer bli en fet festival oavsett vad var bara jag som satt upp enorma förhoppningar på dagens släpp

2007-04-19 16:54

Det jag saknade idag var The Roots, Grinderman och RATM.. Men vi får väl se..

2007-04-19 17:00
ska de släppas mer under denna dagen?

2007-04-19 17:14
nope

men sammanlagt tillkommer ca 5 - 10 band.

2007-04-19 17:15
äsch, det blir mer tid till öl i år.

2007-04-19 17:18

hehe

det är alltid samma sak. mycket gnäll på bokningarna. Läst runt i lite forum och metalfolket verkar missnöjdast. Jävla hippiefestival skriver de och grejer. Roskilde är i och för sig en hippiefestival i grunden så jag fattar inte varför de klagar.

Men men.. Svårt att tillgodose ca 100.000 människor med musik så att alla blir nöjda.

2007-04-19 17:19
metal fansen har fått tillräckligt tycker jag! fan vad jag längtar till roskilde nu! gotdaamn va det känns som det är långtid kvar

2007-04-19 17:24

Ja banden är ju bara en bonus! Roskilde är så mycket mer än konserterna! Jag har nästan för mycket jag verkligen vill se. Känner att jag kommer "missa" mycket jag kommer att ha ångest över dagen efter! :)

2007-04-19 17:28
jo :/ 2004 såg jag en enda hel konsert och det var avril lavigne (!)..missa t.o.m WU TANG!!!!! men hade sjukt fett ändån..nu 2006 såg jag lite av immortal tech, lite av kanye och lite av promoe och timbuku och inget mer..jo såg guns n roses på storbilds när jag skulle handla käk ..riktigt skämmigt :/

2007-04-19 17:29
jo såg hela roger waters också! men vafan jag har haft jävligt roligt ändån

2007-04-19 17:29
explosionsinthesky!:D
•pave paradise•

2007-04-19 18:01
fan vilket jävla bajssläpp

2007-04-19 18:06

vad har ni för musiksmak människor!? :P

2007-04-19 18:09
blev nästan lite besviken på släppet själv, men det spelar ju inte så stor roll då hela listan ändå är skitbra!
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2007-04-19 18:09
aniii:

Nu vill jag nästan inte hänga med dig där nere..=/ hur kan du säga SÅ?
•pave paradise•

2007-04-19 18:10

Man har ju sjuka förväntningar så det är ju svårt att bli helt nöjd. Jag har dock inte så mycket att klaga på..

Men kan inte släppa att jag verkligen saknar The Roots och Grinderman! :S

2007-04-19 18:13
Det här är ju ändå inte alla band som kommer att bokas..droppar alltid in lite överraskningar här och var..
•pave paradise•

2007-04-19 18:14

THE CONGOS

Räcker så!

absolut! Det brukar komma några riktigt feta på sluttampen!

hehe The Congos är ju ett måste!Kommer bli fett! :)

2007-04-19 18:34
är fett besviken på årets lineup.

hade varit fräscht med nåt riktigt tungt electronica/house/DNB/dubstep släpp oxå, typ audiobullys eller black sun empire eller nåt.... (man kan alltid drömma)
ja

2007-04-19 18:38

hardkårr 

BASEMENT JAXX (UK) and TIËSTO (NL) are first class dance acts. The former defied the rain at Roskilde Festival in 2004 and created an unforgettable experience, and the latter fills up large venues with his positive and melodic house. To those who prefer dancing in smaller crowds, supplies are almost endless. NOSTALGIA 77 OCTET (UK) delivers splendid dance floor jazz, while NORTEC COLLECTIVE (MEX) mixes spiced-up mexicana with urban rhythms. The German Get Physical label brings some of its artists, so expect sexy and physical house tunes from BOOKA SHADE (D), M.A.N.D.Y. PATRICK (D) and DJUMA SOUNDSYSTEM (DK).

2007-04-19 18:50
läste på ett forum :  det är ju bara hiphop å tjaffs , varanan bokning står det ju hiphop på.

ändå tycker jag det är JÄVLIGT mycket gnäll från många här på whoa,  man borde va nöjd med det man får ändå...om man inte är det får man väll åka till en renodlad metal/hiphop/synth eller vad man nu lyssnar på festival...

jag är lite missnöjd jag med för jag hade förväntat mig nått stort band som jag gillar.. men det lös med sin frånvaro..  småbanden är jag rätt nöjd över ändå....

roskilde har alltid en fin blandning,  en blandning av stort och litet,  nuet, det förgångna och framtiden ,
man får helt enkelt väga lite vad man vill åka på...

många av mina kompisar är idag besvikna... men det är för dom kan inte så mycket om musik , dom vet inte vilka några band är förutom in flames typ.. kan va det som är felet.. 

2007-04-19 19:02
aaaaaaaahhhhhhhh !!

va nice

Talib räcker för att få mig o åka

sen är ju ballroom alltid bra !
don't worry if i write rymes, i write checks..

2007-04-19 19:07
Vadå varannan bokning hiphop? Snackar folk om samma festival här? :S
•pave paradise•

2007-04-19 19:38
"Yey...Yey...Yiha....Yey..."

Ungefär så såg det ut när jag kolla igenom släppen precis, sjukt bra!

Träffa precis på en grabb från roskilde 06, alltid lika trevligt när festivalare känner igen en på stan... speciellt på en regning dag. Fick höra lite om busscampet, som tydligen ska bli le shit i år, ska fixas upp en massa skoj som kommer röja till det ordentligt.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-04-19 19:53

många av mina kompisar är idag besvikna... men det är för dom kan inte så mycket om musik , dom vet inte vilka några band är förutom in flames typ.. kan va det som är felet.. 

Precis! Roskilde är inte en renodlad genrefestival! Det är en festival för musikälskare med ett stort utbud av typ alla tänkbara genrer!

Mitt tips är att om man inte känner igen så många namn så kolla runt med andra vad de är peppade på och kolla upp de band som verkar intressanta! Det finns ju bra med info om alla bokningar! Jag är grymt pepp på många akter och vet att jag kommer bli såld på musik jag aldrig tidigare hört! Har upptäkt många favoritband på Roskilde! :)

Har man inget direkt musikintresse kan jag tänka mig att det känns surt. Men vad har man då på festival att göra? Sluta gnäll och kolla upp de band som verkar intressanta!

2007-04-19 19:55

Om inte annat så häng på campingen och drick öl!  :D
Moderator

2007-04-19 22:12
jag vet inte riktigt hur nöjd jag är. ögna igenom bokningarna som hastigast på jobbet och är inte direkt jätteimpad från första anblicken. trodde iallafall en riktig headliner till skulle komma brevid beastie björk who och rhcp men men. eagles of death metal har jag hört är riktigt kul live. och man vill ju ha tid att bete sig i campet dem sista dagarna också.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-04-19 22:12

bara för att poängtera så finner jag ingen anledning att gnälla, som vissa har gnällt på att vissa gör :P

roskilde är alltid gott.

ses.

2007-04-19 23:51

ROKY ERICKSON är väl iofs en ny headliner. En levande legend liksom..

2007-04-20 00:11
Queens of the Stone Age och Muse skulle kunna vara headliners, om Roskilde inte tappar huvudet och väljer My Chemical Romance.. . ...
•pave paradise•

2007-04-20 00:39

hoppas de ställer in! :P