sitter för övrigt och plöjer igenom ett gäng Roky Erickson och 13th floor elvator plattor! Fan vad grym han är! :D
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Jo, jag hoppas också att My Chemical Romance ställer in..
•pave paradise•
Fan, jag kollade upp de där danska hiphoparna
Booty Cologne lite mer. Jäävligt feta! Peppad att se dom som fan nu! :)
Lyssna på
myspace
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
asså, anthony B, congos, LEE PERRY, booka shade, trentmoller, beastie boys mm är ju helt sinnessjukt grymt!
frågor på det?
Moderator
2007-04-20 02:53
acke_banan är du acke som känner mig? lee perry känns sjukt pepp. som att man ångrar att man itne såg james brown på österlen i fjol typ.. roskilde kan inte missa...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
mina polare som jag ska bor med som är hiphopare lyssnar inte ens på talib kweli!? får nog gå på typ alla kosnerter ensam förutom beastie boys!! wtf!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så vad ska man nu ha med sig till roskilde? börjat klura nu 1. SILVERTEJP
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det stod mellan Roskilde och Splash igår men om man gillar hiphop så blir det ju utan tvekan Splash. Roskildes hiphoplineup är sjukt tung och det är svårt att jämföra med Splash som är en renodlad hiphopfestival. En del artister som t.ex Talib Kweli, Stones Throw kommer till båda festivalerna men båda har sina guldkorn också. John Legend såg jag i höstas och det var en av de bästa konserterna jag sett och fyfan vad jag vill se Clipse. Beastie Boys hade varit tung med ett gäng gubbar i 50-års åldern kan jag lika gärna se på Gröna Lund i sommar som på Roskilde. Dock så vinner Splash på mer artister just i min genre. Roskilde tycker jag faktiskt overall är riktigt tråkigt. Hittar inga riktigt intressanta icke hiphopband/artister. Deras sämsta lineup på många år. Men man har säkert, nästan, lika kul för det.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
blaze.. surt när sällskapet inte vill samma. hur mkt man än kan gå på spelningar själv så är det mycket roligare om man är flera. från våra bussar finns ngr hiphop-gillare, kom förbi om du känner dig ensam! Med på festivalen: 1. Silvertejpen såklart... räddade mina skor för ett par år sen 2. Konservburkar med innehåll (vita bönor, majs) Alltid gott att mumsa på när man inte orkar ta sig nånstans 3. Frukt. Blir sjukt fruktsugen under festivalen. 4. Solkräm. Efter alla år som man bränt sig kan det vara dags att tänka på saken.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
bigbag ja, Ballroom var ofta bra, synd att den inte kommer va kvar i år.. http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=a9000f&base=5b542774&code=1
Kickshit represents the fat and the strange ones..
pajson F21 jo det jag åker dit med är där mest i princip för att röka ner sig till apstadiet och sova så det suger..speciellt nu när jag inte ens rökar längre så det kommer inte va så roligt..enda gången man rör på sig är för att gå och toa å köpa mackor :) å ser man en konsert alla bara typ "ööh vilka fjantar" sen gick man...typ jaha...men sen kommer man gråta blod om man stannar hemma men vafan man hade kunnat ha bra mkt fetare på roskilde än va jag haft.. ska nog ta med allt utom mat iår! bandare är ett måste..ska kedja fast den runt min mage denär gången också
som folk skulle nog titta på mig snett och undra om allt stod bra till i min hjärna för att jag te.x vill se roky erickson! frruck!
blaze Men åk med oss, om du vill! Vi är la en 3-4 bussar som åker, med lite folk från sthlm, örebro och köping. det röks lite, dricks mer, svampas tydligen också, men det är inget man märker av allt för mycket. Det går på spelningar, oj vad det gås på spelningar, och inga är fjantar. Vad säger du? Vi har bandare, så du slipper kedja fast (låter onekligen obekvämt det där). Frukost får du varje morgon, av mig (the frulletant) och sen blir det kalas.
haha va snäll du är :) var bor ni någonstans?
blaze Det är inte snällhet, de är ju... vafan, det är så det ska va! Vi bor längst bort på västra, tror det är efter g-tornet. Alltså, kommer du ner från bron, så du har den i ryggen, går du bara vänster hela vägen. Tar typ 10 min att gå in till området, helt ok. Vi är fyra bussar som heter bland annat gilbert, lite tigrar målade på bussarna. Du kommer nog att se oss om du kommer över, om du inte väljer att åka hela vägen med oss :)
blazeandamaze Låter som att du har grymt tråkiga kompisar! Speciellt att åka på festival med! :Ssom folk skulle nog titta på mig snett och undra om allt stod bra till i min hjärna för att jag te.x vill se roky erickson! frruck! Åker man på Roskilde 2007 utan att se Roky är man fan utvecklingsstörd! :p Skit i dina tråkkompisar! Drick dig full och mingla runt lite så hittar man alltid roliga och intressanta människor! :)
Hittar inga riktigt intressanta icke hiphopband/artister. Deras sämsta lineup på många år. Det är inget fel på lineupen! Tror prboblemet ligger i att just du inte känner till många av artisterna! Kolla runt lite på nätet ska du se att du hittar många intressanta som är värda att lyssna in sig på och se live! ;)
Och för er (typ som för mig) som inte har så överdrivet stor koll på The Who kan jag rekomendera
The Ultimate Collection
Laddade ner Congos skivan igår. K'naan hörde jag för några veckor sen, fantastiskt bra skiva. A Hawk and a Hacksaw har jag ingen aning om vem dom är. Har inte hört LCD Soundsystems nya, men det räcker med Losing My Edge för att vara fast! Dom jag SKA se: Camera Obscura LCD Soundsystem Queens of the Stone Age Beastie Boys Lee Perry Björk Arcade Fire Peter, Bjorn & John Taxi Taxi
Om jag pallar/är nykter/vid medvetande etc:
Arctic Monkeys Roky Erickson Nikaido Kazumi John Legend K'naan Anthony B Maher Shalal Hash Baz Dom man måste släpa min livlösa kropp till scenen för: Red Hot Chilly Peppers Basement Jaxx Dom jag säger jag SKA se men troligtvis kommer skita i: The Who Nog nu.
http://www.toptensomething.blogg.se
SP P28 Ska du inte se Stones Throw!?
Lyssnar på Losing My Edge nu. Om man kan sitta still 6:49 in i den låten så måste man acceptera att man är utvecklingstörd ... Kommer troligtvis bli Roskildes bästa konsert."I'm losing my edge, to the kids whose footsteps I hear when they get on the decks. I'm losing my edge to the Internet seekers who can tell me every member of every good group from 1962 to 1978..."
Haha! Det var 75,000 pers på sidan igår när banden släpptes! :D
Stones Throw hamnar i den andra kategorin, medan Kweli & Jean Grae hamnar i den första. Men mitt mål är att se båda. Och fånga kinesen.
haha ja kinesen alltså! Fan vad kul det va! Värsta projektet att hitta kinesen! :)
Har ni andra några absoluta favoritplattor av aktuella artister får ni gärna tipsa om dem här! :)
Har hittat 70+ band jag ska se. Mys.
•pave paradise•
Fett av dig! :)
Hehe jag fick ihop 49 band jag är mer eller mindre peppad på och det tyckte jag var sjukt mycket! Blir mycket spring mellan scenerna för din del kan jag tänka mig! ;)
nosferatu: Säkert. Lär ju skippa en hel del jag som jag inte känner igen helt o hållet till slut ändå.
•pave paradise•
Andres Lokko och Lars Beckung gjorde ett program om Maher Shalal Hash Baz i deras This Is Our Music för ett par år sedan. Dom använde även hans 'Sunrise' som vinjettmusik.
Ett klipp som troligtvis kommer att skrämma iväg dom flesta som tänkt kolla in honom finns
här .
Klockrent! ;) Så jävla coolt koncept alltså!!
Så jävla feta! Kommer dansa sönder mig!! :D
Moderator
2007-04-20 21:33
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Men vad är detta!? Ska du verkligen inte se Stones Throw!?? Hehe
Moderator
2007-04-20 21:51
ingen koll på vad det är haha.
Typ i nuläget det (enligt mig) överlägset det mest intressanta hiphopbolaget! Mest hiphop men även funk/soul osv. Med artister som J Dilla, Madlib, MF Doom, Guilty Simpson, Percee P, M.E.D, Dudley Perkins osv.. Tyvärr kommer ej Madlib och Doom till Roskilde, men ändå.. Det får du fan inte missa! :)
ja alltså de jag åker med dit åker mest dit för en frizon för att röka så mycket som möjligt och röka bra grejer som fan från chris och de brukar bli kraftig överkonsumtion.. va också sån innan men vafan nu har jag varit där två gånger och rör mig inte över så stort område om man säger så och vill se roskilde från nytt sätt nu :) stones throw kommer föresten äga som faaan
plattan Jaylib - champion Sound är typ min favorit platta alla kategorier! Sjukt tung..
Moderator
2007-04-20 22:04
vafan dilla är död och madlib och doom känner jag igen så kommer inte dem. men jag lovar, kommer lyssna in mig lite innan det är dags för festival. idag har jag köpt ett par new balance dojjor bara med tanke på att man kommer vandra en del på roskilde. dags att leta tält nu. och luftmadrass...
hade nog gjort exakt samma sak ändån om det inte vore för jag lagt av :/ efter ett par stadiga av de skunken man kan hitta te.x är man inte såå pigg i benen å e rätt soft att sitta ner vid bandaren bara..men när det gått typ 5 dagar å man bara har gjort det och undrar varfan dagarna tagit vägen borde man tänka om lite ändån.. e fna lite besviken på bandlistan ändån... håller fortfarande tummarna för ratm
tycker nog de flesta av de stones throw som ska dit e mer intressant än doom faktiskt
Äh, jag brukar dricka massor av öl (så klart) och röka massor av bra gräs och brukar ändå springa runt och ha skitkul! :)
å ja jaylib plattan äger fan..the red är fan en av de fetaste låtarna ever
jo men detta e hardcore :)
survival test! gaaaahhh...