I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-22 19:44
justde, då när vi väl va helt panka osv så var vi tvungna att rulla upp vårt sista röka och försöka kränga i färdigrullade utanför tältet så träffa vi två ruskiga rasta lirare i 30 års åldern från norrland, (fast de bodde i ett ockuperat hus i oslo sa de), som köpte det sen kom dom in i vårt tält sen sa dom bara "vi bjuder er på allt ni vill ha om vi får bo i ert tält" sen bjöd dom på chris runda två gånger,käk varje dag, nya strumpor till oss alla (!!)..de va helt weird aldrig varit med om något sånt förr..fett ball
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-22 19:45
de köpte det snabbt, snacka i 5 minuter.. sen sa de att de skulle dyka upp nästa dag hos oss och bjuda oss på chris, sen när man vaknar sitter det och väntar på en..jävligt udda va de haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-22 19:46
damn nu svävar man iväg här

2007-04-22 19:53
hehe

det sjuka är att 97 regnade det typ dubbelt så mycket om man läser på roskildesidan. fattar inte hur det är möjjligt.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-22 19:54
vi hade då ett partytält med 2 tält i och spikat ner pinnarna till partytältet så lågt som möjligt som man fick krypa in och typ 3 bobban å jamaica flaggor ifall någon skulle känna igen :P

2007-04-22 19:54
det borde vara omöjligt!!!

2007-04-22 20:37
Neeeeej inte korn..
•pave paradise•

2007-04-22 20:44

skitsvårt att hitta på den sidan. hittar inte det om regnet nu.. har för mig att det var en sådan bildserie om vädret.. där det stod hur många mm regn det kom och 2004 var nästan hälften av vad det regnade 97.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-22 20:45

korn är ju bara ett rykte. Låt oss hoppas det förblir ett löst rykte som saknar grund! :P

2007-04-22 21:05
känns som det är ganska officielt :S korn borde lagt av 99 med hedern i behåll

2007-04-22 22:26

hur mycket bör man räkna med att punga för en stor stark på området?

Moderator

2007-04-22 22:27
20-25 dkr väl? köpte bara en gång men det var rätt överkomligt som jag minns det.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-04-22 22:34
alltså ärligt talat.... är det bara jag som tycker årets line-up är den svagaste på ganska länge?
det är ett jämt utbud, och det är ju nice, men de riktigt stora akterna, som kostar mkt, saknas ju, förutom typ rchp, beastie boys och nån akt till kanske?

förra året var det ju iaf 5-6 ganska stora akter...?

är det bara jag som känner så här? nu kommer jag nog åka till roskilde iaf som den festivalmänniska jag är (man åker för att vara social, musiken är en bonus) men det känns iaf som roskilde eg inte är direkt hetare än hultan i musikväg hittills i år vad som presenterats?

om detta har diskuterats ovan ber jag om ursäkt men har inte orkat läsa hela tråden.

2007-04-22 23:44
Allvarligt talat, kan knarkare som blazeandamaze och jag skriver varje inlägg-Nosferatu träffas på något hak och suga av varandra på damtoan? Eller iallafall spamma varandras gästböcker? Vi skiter fullständigt i vad ni vill se, vad ni kanske ska se osv. Visst, tipsa och skriv sköna grejer, men inte varje kvart i några månader.

Ace of Base. Hata ingen!

2007-04-22 23:49
inget överväldigande än iaf..
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2007-04-22 23:52
Apelsinmannen P21

jag kommer troligtvis att åka tåg ner den sista juni..

Nosferatu P26

angående "väderstatistiken" så har jag för mig att dom bara har siffror över själva festivaldagarna och inte ändå från det att campingen öppnar..
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2007-04-22 23:53
Corto P17

Men buhu.. Orka gnälla på att folk skriver saker i en forumtråd! Har du inget relevant att komma med så kan du ju hålla ditt crap för dig själv..

2007-04-22 23:55
Priyan

Årets bokningar faller mig i smaken betydligt bättre än förra årets..

2007-04-22 23:59

Och det kommer ju minst en stor bokning till. Jag befarar dock att det är korn..

2007-04-23 00:06

Och alltså, varje år är det ju folk som påpekar att det är den svagaste lineupen någonsin. Precis varje år. Och det är ju svårt att tillgodose över 70.000 människor med musik så att alla blir nöjda. Jag har stött på år då jag tyckt det varit tunt med band jag med liksom.

2007-04-23 00:23
nosferatu:
märk väl att jag inte snackar om personlig subjektiv smak utan om sådana akter som överlag får ses som stora akter, oavsett vilken genre man själv ev anser sig vara anhängare till....alltså helt enkelt akter som är crossoverstora.

2007-04-23 00:32

det är typ alltid lika många headliners. har varit det de senaste åren..

2007-04-23 00:37
om vi tar ett exempel på headlinersen 06 mot 07

06:
bob dylan
guns n roses
franz ferdinand
morrissey
the strokes
tool
roger waters
kanye west

07:
beastie boys
björk
red hot chili peppers
tiesto
the who

för det första så är det tre mindre (får hoppas att fler kommer).... 07s är lika hett som 06s? ....njae?

2007-04-23 00:39
men som sagt det är gott om tid på sig för dem att boka fler intressanta akter men överlag känner jag iaf att det känns som att årets line-up inte är den bästa. hultans i år känns ju hetare eg om man ser på line-ups.

2007-04-23 00:52

håller verkligen inte med.. Vilka akter har hultan som skulle bräcka roskilde?

roskilde 07 (headliners på postern tror jag)

beastie boys
My chemical romance (tyvärr)
björk
red hot chili peppers
Roky Erickson
Queens of the stoneage (kanske inte känns som headliner men var det 03)
the who

Det är alltid minst 8 headliners så minst 1 till kan vi räkna med.

Och andra sidan ser jag typ max två headliners varje år. (mest för att man måste) Mina favoritbokningar brukar aldrig hamna där så för mig kvittar det! :)

2007-04-23 01:05
Priyan:

Finns gott om stora i år också, bara att de inte är lika monumentala som Roger Waters och Dylan liksom..
•pave paradise•

2007-04-23 01:12
för övrigt ska väl slipknots trummis köra med korn nu, det kan säkert bli bra
skriv kort, helst inte alls

2007-04-23 08:28
soulchild:

Says who? Källa?
•pave paradise•

2007-04-23 09:40
jag vet inte varifrån det är från början men det var väl nån pressrelease. nu är det över hela internet. här t.ex:

http://www.joey-jordison.co.uk/

2007-04-23 10:31

Hur ska du bo/åka?

Festivalbuss (ej festivalbussen). Åker ner, rullande fest, köper öl och bor på bussarna under festivalen. Ni kan ju tänka er hur bra vi hade det 04, när det hagla? haha! Det bästa med dessa bussar, förutom det glada folket, är att man får frulle varje morgon.

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-04-23 10:34
Nosferatu

Iskall tuborg efter 5 dagar med pissljummen fulöl i högsommarvärmen

Precis! Den känslan, den smaken... mmm, jummie! Finns ju massa roliga drinkar på området också, alltid kul att spexa fyllan med sprit. ´

Till den som klagar på blaze och nos, nödvändigt? :)

2007-04-23 10:48
men trist att alla är off. jag vill prata roskilde istället för att plugga, ju!

2007-04-23 13:06
pajson, bor man inte typ en mil från festivalområdet om man bor på husbilscampingen?

men visst, jag ser absolut fördelarna..
Thou shalt not make som noise for Detroit

2007-04-23 13:21
Corto, gör oss alla en tjänst och åk till hultsfred istället :) det är närmare för dej och passar din ålder bättre.
lite billigare är det också + att alla pratar svenska!
http://www.rockparty.com/

2007-04-23 13:22
att bo i buss hade varit rätt nice men hade nog ändån passat :)

2007-04-23 13:35
Takora
ah okej, inte så farligt då.

läste nånstans att husvagns-bilcampingen låg 7 kilometer bort. går väl bussar dygnet runt, men ändå ätt drygt att bo så långt bort.
Thou shalt not make som noise for Detroit

2007-04-23 14:03
vad är det närmsta man kan komma till själva festivalområdet med scenerna etc?

2007-04-23 14:29
basement jaxx
beastie boys
dizzee rascal
roky erickson
in flames
lcd soundsystem
queens of the stoneage
red hot chili peppers
stones throw
timbuktu & damn
the who

dessa ska jag se hittils :)

2007-04-23 14:31
var har talib kweli tagit vägen på listan?

2007-04-23 14:50

2007-04-23 15:34
Pressområdet är väl det närmsta att bo på?
•pave paradise•

2007-04-23 16:28
Legoland P21

haha, jag vet inte om jag känner dig, men det är möljligt..

ja, verkligen. dock har jag redan sett lee perry. men det går inte att missa endå.
jag känner på mig att det här kommer bli den bästa festivalen någonsin. jag är helt övernaturligt pepp!
frågor på det?

2007-04-23 17:31
Är det ingen som ska med och rejva på Tïesto??
Hoppas de fixar fet ljusshow osv till hans spelning!!

Och hoppas det är lätt att få tag på andra berusningsmedel än alkohol och weed :P
CAMPIONI!

2007-04-23 17:33
PM:a mig dagarna innan så ^^ lol

2007-04-23 17:38
Så hänger du med på spelningen eller det andra? ;P
CAMPIONI!

2007-04-23 17:42
lätt!

2007-04-23 17:44
fast nog lite jobbigt med at på roskilde med på tiesto e jag fan game

2007-04-23 18:00
finns ju vägar runt atn! :P
CAMPIONI!

2007-04-23 20:23
nu har jag gjort slag i saken och bokat biljett!
nu finns det ingen återvändo!;)
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2007-04-23 20:30
också bokat idag :)